Katalüsaatori kärg mõrane - kas toimib?
#1

Tere!

Seoses ühe kohe-varsti utiliseerimisele mineva masina jäänukiga tekkis selline küsimus.

Kas katalüsaator toimib, kui tal kärjel on mõra sees?

Küsimus ajendatud sellest, et kui see toimiks, siis paneks selle hea meelega riiulisse - mine tea kuna vaja läheb. Üldiselt on 20a vanad saksa katid ülihead (üle 20 a vana sakslane oma originaalkattidega ilusti co normid ÜV-l läbinud), ning saaks vajadusel mõnele teisele liikurile alla keevitada...

Google otsingud vilja ei kandnud...
Jõudu kaasamõtlejatele.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Kui ta kärjel on sees ainult mõra - st et kui sisse vaatad ja näed ainult pragu, siis toimib ikka.

Katalüsaator on sisuliselt sõel, mille nn. aukude ääred on kaetud plaattina vms. kihiga, mille keemilise reaktsiooni toimel neutraliseeritakse heitgaas.

Iseasi on muidugi see, et kaua see mõraga asi vastu peab auto küljes. Teatavasti vibratsioon hävitab kõike Ja võibolla et see et mingi osa hakkab liikuma ja kolisema mõne aja möödudes...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#3

miks katalüsaatori sisu puruneb?
avastasin, et ühe masina katalüsaatori sisu koliseb kestas. Viimasel ajal olen ühtlasel madala pöördega sõidul tundnud kerget ebaühtlust mootori töös - kui mingi silindri segu / põlemine on kehv (kompuuter seda kütusekulus väljenduvana ei näita), siis kas see võib kati (st ka "uue") lõhkuda? Või lõhub pigem mehaaniline mõju?
masin on tagasihoidlik 150hp (2" väljalase, 1 kat. Opeli C20XE), kat on 250hp masinalt (2,5". Kahe katiga masina teine kat. Saabi B235R). Aladimensioneerimine vast teemaks pole.

...ja teine küsimus: kas kahe katalüsaatoriga masina esimesel ja tagumisel on funktsionaalset erinevust? Esimene on pisem - ainult esimese panek ühe katalüsaatoriga masinale ei anna ilmselt normile vastavat heitgaasi?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Olen kuulnud, et vigane lambda põletab kati ära.
Vasta
#5

(26-01-2020, 00:39 AM)madis1080 Kirjutas:  Olen kuulnud, et vigane lambda põletab kati ära.
On ju korduvalt räägitud, et NSR kommentaare pole vaja!  Smile
Katit ei põleta ükski lammas (või lambda andur)
Küll aga võib pikalt vale näiduga andur lasta teha "vale segu" mis katalüsaatori lõpuks hävitab.
Samas võib selleks vabalt veel miljon põhjust olla (viletsad küünlad, küünlajuhtmed, vilets süütepool, lekked sisselaskes, pragu jagaja kaanes, jne, jne
Vasta
#6

Minu Volvol 2,4bens turbo on juba kolm aastat mingi anomaalia esimese kati või lambdaga.Diagnost näitab viga Catalysator bank 1.
Katalüsaatoril pole ju mingeid andureid/juhtmeid mis veateadet võiks anda,või annab seda lambdaandur? Mootorituli ka vahel süttib ja siis jälle kaob.
Ülevaatustelt ilusti läbi saanud kuna heitgaasinäidud korras. Seega ei viitsigi eriti võimelda praegust või oleks mõtekas siiski lambdaandur ära vahetada?
Vasta
#7

mitu andurit sul on.lambda mõjutab ka kütusekulu
Vasta
#8

(26-01-2020, 18:48 PM)krossifänn Kirjutas:  Minu Volvol 2,4bens turbo on juba kolm aastat mingi anomaalia esimese kati või lambdaga.Diagnost näitab viga Catalysator bank 1.
Katalüsaatoril pole ju mingeid andureid/juhtmeid mis veateadet võiks anda,või annab seda lambdaandur? Mootorituli ka vahel süttib ja siis jälle kaob.
Ülevaatustelt ilusti läbi saanud kuna heitgaasinäidud korras. Seega ei viitsigi eriti võimelda praegust või oleks mõtekas siiski lambdaandur ära vahetada?
Lambda fikseerib tagajärge e. mingil hetkel on segu tema jaoks vale. Kahtlustada ju võiks lambdat aga samas ka kõiki mootoriandureid, mis küttesegu moodustamises osalevad. Tegelikult leiaks Diagnostik ka vea üles kui asjasse süveneks (loe: Diagnostika ja veakoodide lugemine on veidi erinevad tegevused).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

(26-01-2020, 02:29 AM)Sax Kirjutas:  
(26-01-2020, 00:39 AM)madis1080 Kirjutas:  Olen kuulnud, et vigane lambda põletab kati ära.
Katit ei põleta ükski lammas (või lambda andur)
Küll aga võib pikalt vale näiduga andur lasta teha "vale segu" mis katalüsaatori lõpuks hävitab.
"Lambda" on antud kontekstis sünonüüm terminile "õhu ja kütuse suhe", ehk siis algne sõnastus on täiesti korrektne, katalüsaatorit rikub vale lambda.

Lambdaandurit kontrollitakse lihtsalt nii, et selle väljundpinge peab jääma etteantud vahemikku - ma peast enam neid täpseid väärtusi ei mäleta, aga stiilis 0,2V-0,8V. Kui andur väljastab midagi sinna vahemikku mittemahtuvat, siis lihtsalt enam seda näitu ei arvestata. Samas kui sul on enne katti üks andur ja pärast katti teine andur, siis nende näite võrreldes saab katalüsaatori efektiivsust mõõta küll. Iseküsimus on, kas selle peale hakatakse saaste kontrolli all hoidmiseks võimsust piirama, mingeid muid kõrvalnähtusi tekitama või lihtsalt näidataksegi ainult veateadet, pakuks vanema auto puhul pigem viimast varianti.
Vasta
#10

Tsitaat:"Lambda" on antud kontekstis sünonüüm terminile "õhu ja kütuse suhe", ehk siis algne sõnastus on täiesti korrektne, katalüsaatorit rikub vale lambda.
Nõustun Jesperiga! Juhul kui on mõeldud mõistet " ƛ " Selle tolerantsist väljaolek rikub tõesti katalüsaatorit (eriti kui hapniku/kütuse suhe rikas on)

Aga keeleliselt oleks siis sobilik kirjutada vale (väär, ebaõige, mittevastav jne) ,mitte "vigane" (kui siis ainult "vigase väärtusega") Smile
Vasta
#11

(vana teema, aga jagan oma imestust siin)
Mõrad mõradeks - vaatan just otsa katalüsaatorile, mis on tühjaks põlenud vms. Tegu mu talve-oopeliga, millele ise vast 3..4a tagasi Saabi (9-5) katalüsaatori alla panin ja mis veel 2021 dets heitgaasidega TÜV-lt läbi läks. Nüüd olid gaasid koledad ja pütt on täiesti tühi.
Niiet kellel viiakse ära kapsaraudasid, kellel katalüsaatori sisusid Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#12

Mingi hetk väljuvadki katid summutist. Eriti praegu poes saadavad odavad ja nö. Universaalsed. Seda et aasta-paar kestab, ütleb ka müüja. Mis kati sisude äraviimisse puutub, siis rotid ei vii neid ära summuti kaudu vaid lõikavad need katist välja.
Rottide ligimeelitamiseks võtta mõni suurema bensumootoriga auto ja jätta kõrvalisse parklasse.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#13

Eks seda terahaaval lahkumist saabki põlemisega võrrelda. Isiklikust kogemusest juhtub see väga kiiresti, kui katiga kivi otsas kolistada - talvel sai teelt väljas käidud ja katile kerge mõlk tekitatud Astrale mõned aastad tagasi. Seni polnud autol ülevaatusel heitgaasidega mingeid probleeme. Aprillis märkasin auto seisukohal värskel lumel käivituse järel pisikesi musti täpikesi. Maikuu ülevaatusel olid gaasid johhaidii ja katti alt võttes oli see seest tühi.

Poolakate universaalkatalüsaator igatahes ei toiminud piisavalt hästi ülevaatuse läbimiseks ja nii said lapsed põllurallika.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne