40-ndate NÕUKA MASINAD FILMI
#1

Tere,

Kirjutan vana teema lõpetuseks ja uue alustuseks.
Mõnda aega tagasi otsisin filmi "Risttuules" võttele metsaveokit KT-12.

Tänu siinsetele vihjetele saime oma masina ja kõik sujus ja nägi välja suurepärane.
Suur-suur aitäh nõuandjatele ja muidugi omanikele!

Seekord uus mure. Ja veidi segasem.

Nimelt otsime sama filmi järgmise stseeni jaoks kolme 40-ndate nõuka masinat.
Tegevus toimub 50-ndate algul Venemaal ühes suuremas raudteejaamas.
Vajame sinna kolme suurt veomasinat.
Võte toimub Lätis, seega seekord vajan vaid lahkeid nõuandeid mitte reaalseid masinaid Eestist.

Üks masinatest peab olema POSTIVEOAUTO.
Hetkeseisuga ei ole me veel päris kindlad, mis marki masin see peaks olema ja kuidas välja nägema, seega nõuanded on oodatud sellest alates.
Olen leidnud kaks head pilti (manuses), kuid üks neist on liiga vana ja ilus ja teine liiga uus ja tundub ka veidi liiga suur (kasti osa). Seega vajaks midagi vahepealset.

Teised kaks peaks olema lihtsalt nö suured autod. Suuruse põhjuseks eelkõige vales ajastus asjade varjamine lokatsioonil. Samuti tekitavad masinad elu ja olmet. Siinkohal ootan lihtsalt soovitusi, mis masinaid oleks loogiline ja tore kasutada. Et nad ka visuaalselt head vaadata oleks ja samas loogilised 50-ndate alguse Venemaa raudteejaamas.

Suur tänu kõigile nõuandjatele,

Reet Brant
filmi kunstnik

58 141 683
reetbrant@gmail.com



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#2

Venelastel oli tollal omal laialt leivnud üldse ainult GAZ AA/MM, ZIS5 ja nende baasil mudelid ja 50-ndatel juba ka GAZ51 ja ZIS150 jms. Samas oli käigus ka lääneliitleaselt (USA ja Kanada) saadud veokeid ja sakslastelt saadud trofeemasinaid, st praktiliselt kogu maailma ennesõja/sõjaaja autopark.
Siit lehelt saab vaadata pilte eestis olnud/olevatest vanematest masinatest (veoautod/bussid). GAZ51 baasil masinaid seal vist ei ole, need on liiga tavalised.
http://eag.vanatehnika.ee/
Eks teadjad postitavad kuidas asi tegelikult oli/on. Wink
Vasta
#3

(03-04-2012, 18:15 PM)reet brant Kirjutas:  Üks masinatest peab olema POSTIVEOAUTO.

See pildil olev on minul nägemata ja eeldan, et kasutati teda suuremate postikoguste vedamiseks piirkondades, kuhu ei ulatunud rööpad. Eestis siis näiteks Tallinn - Pärnu, juhul kui poleks olnud raudtee ühendust. Linnasisest vedu tehti tol ajal kaubikutega, vähemalt Tallinnas 1956 aasta paiku oli kasutusel mingi auto, mis meenutas moskvitsi 400 mudelit eestpoolt ja tagapool oli kong puidust, kongi uksed käisid auto taga kahele poole lahti. Sellised puidust liistud külgedel on hästi meeles. Võis olla tegu ka mingi sõjasaagiga nt. opel vm. Veel arvan, et ilmselt väiksemates kohtades käis ka hobuvedu. Igatahes tolle aja olustikku kuuluvad hobused loomulikult, nagu ka hobusesitahunnikud teedel-tänavatel.
Praegusel ajal on internetis palju vene filme näha, ehk keegi meenutab mõnd posti veokit mõnes filmis, olgu see tõld, auto või vagun.

Muuseas, kui kunagi sama ajastu leivavedu või piimamüüki hakkate filmima, saaksin neid kirjeldada.
Postiautost veel meenus isa jutt. Vahejuhtum kusagil Vaida kandis. Sõitsime kolmekesi ja minul hakkas pissihäda, ema viis mind võsasse pissile ja samal ajal juhtus seal mingi rahaveo auto põlema. Keegi haaras sealt rahapakke ja pani jooksu just meie suunas, raha saatnud püssimees hakkas tulistama võsa poole ja isal tuli vahele astuda, et kuulid meid ei tabaks. Sel ajal oli posti-rahaveo autode röövimine tavaline. Võis olla 1950 või 51 aasta.
Tsitaat:1948.a. toimus 10 relvastatud kallaletungi postile, kus rööviti kokku 578,4 tuh.rbl. 1949. a. samuti 10 kallaletungi, rööviti 211,9 tuh.rbl. Seepärast saadeti posti kaitseks sageli postiga kaasa miilitsaid ja sõjaväelasi. Pärast 1950. aastat röövid lakkasid. 1950. aastast hakati postiveol kasutama ka liinibusse. ..................
Postiveol asendati hobuvedu autotranspordiga. 1955. aastal kuulus sideametkonnale 118 tööhobust, 1967.aastaks oli arvel 9 hobust. Ka raudteetransporti hakkas kohati asendama auto. Autosid oli sidesüsteemis 1975. a. 555, neist autobaasis 142, 1980.a. vastavalt 706, autobaasis 143 ja 1985. a. 710, neist autobaasis 139. Lisaks sellele veeti posti ka 50 liiniautobussiga. Postitraktide kogupikkus 1980.a. oli 14252 km.
http://www.filateelia.ee/postiajalugu/EestiPost85.php
Lisan pildi piimapoe toobist, millega mõõdeti piima ostja taarasse.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Need puukongiga kaubaveo autod olid jah moskvitšide baasil, minul seda keerulist mudelinumbrit meeles pole aga Riia muuseumis on taastatud eksponaat olemas, Eestis mõne jäänused teada. M421
http://www.autogallery.org.ru/k/ma/m421r.jpg
Aga antud juhul on tähtasam, mida on võtta ja natuke vähem oluline, mis tegelikult kasutusel oli.
See "Svjas" kirjaga GAZ sadul võiks olla ajalehe Pravda veoks Moskvast Vladivostokki, aga uudis läheks enne hapuks kätte kui kohale jõuaks! Toungue
Ja mis "Svajas" see üldse on, kas on "Potšta" svjas või ningi teine...
Vasta
#5

AiAi ja 51 peaks kõige loogilisemad olema, ega midagi suuremat vene asja tollest ajastust vist ei leia, kui trohveemasinaid just kasutada ei taha. Postiveo masinaks võib ka mõni tolleaegne buss olla, mis kongiks ehitatud. Aga kiitus sulle Reet, et asja tõsiselt võtad ja alati tõetruu olustiku püüad tekitada.
Vasta
#6

Minu arvates saaks postiauto kõige lihtsamalt teha nii, et võtta harilik GAZ AA/MM ja sellele kasti laudadest tagauksega furgoon ehitada. Kirjad potšta või svjaz ka külgedele ja mõjuks igati usutavana. GAZ 51 võiks ka olla, aga sel juhul tingimata "kandilise" e. pooleldi puust ja presentkatusega kabiiniga. Sellist, ma kardan, on juba keerulisem leida, kuigi lätlastel peaks vähemalt üks selline muuseumis olema. Iseasi, kas seda mõistliku summa eest laenama ollakse nõus.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

(05-04-2012, 14:57 PM)Mossemees Kirjutas:  GAZ 51 võiks ka olla, aga sel juhul tingimata "kandilise" e. pooleldi puust ja presentkatusega kabiiniga. Sellist, ma kardan, on juba keerulisem leida, kuigi lätlastel peaks vähemalt üks selline muuseumis olema. Iseasi, kas seda mõistliku summa eest laenama ollakse nõus.

...tegevus toimub 50-ndate alguses.... Pole mõtet hakata jälle mingit täpisteadust ajama, presentkatust, 2-auguga velgi ja Molotovi kirja ninapeal. 50-ndate algul tulid juba ju plekk-kabiinid mängu, esiti puust ukstega küll aga film on film ja kunstiline film on veel eriti film, mitte mingi restaureerimiskonkurss.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne