SUUR WÕIDUSÕITMINE !
#21

Suurimad TÄNUD korraldajatele,äitäh!
Vasta
#22

Esmamuljed :

http://www.tartupostimees.ee/966218/gale...oit-tartus

http://www.youtube.com/watch?v=pIVB5GveRn8

http://uudised.err.ee/index.php?06260905

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#23

Vasta
#24

Käisime, nägime, sõitsime! Hildebrandist kiiremini, Wolfmüllerist nobedamalt, Scümannist kärmemalt, lõpus veel ühest invaliidist ka mööda!
(Ja ärge öelge, et algaja õnn!)
Tummine üritus, türalaste ja varbalomeeste esindajad hindavad käigu Liivimaa kubermangu asja-ette läinuks, kuigi kloune Teil vist polnudki!? Smile

Leidsin juhuslikult Tsiklitalli ametkondlikuks kasutamiseks mõeldud pildid ka
http://www.galerii.tsiklitall.org/thumbn...?album=168
Vasta
#25

SUURED tänud toetajatele, osalejatele ning publikule kes halba ilma trotsides võttis vaevaks ajaloolist sõitu kaema tulla.
Lõpuks ometi, üle paari aastakümne õnnestus taas näidata sõitvat Pätsu-aegset EESTI MOOTORRATAST - Saare tehase Tempo Villiersi !
Ivan Orav oleks Priidu üle pisarateni uhke olnud ! Ning kõiki kartusi kummutades liikus Hildebrand & Wolfmüller just ülesmage kõige magusamalt.

Sõidu tulemused on nähtavad Tsiklitalli avalehel :
http://www.tsiklitall.org/ (P.S. : Erilise austuse märgina tuleb Lgp. Kassi perekonnanime nüüd teisiti hääldada). Eks nüüd saa kaeda kellel piiikem nimi või sõiduaeg.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#26

Tempo Villiers on vähemalt sama haruldane asi , kui Hildebrand´ki. Kui mitte veelgi haruldasem. Just vaatasin neid pilte ja ei suutnud silmi uskuda - see "S" seal paagil ei ole ju Singer vaid pesueht Saar. Türalased on jälle Võhma omadele ära teinud, Armex´il Saart ei ole ....
Vasta
#27

(09-09-2012, 18:47 PM)Ostap Bender Kirjutas:  SUURED tänud toetajatele, osalejatele ning publikule kes halba ilma trotsides võttis vaevaks ajaloolist sõitu kaema tulla.
Lõpuks ometi, üle paari aastakümne õnnestus taas näidata sõitvat Pätsu-aegset EESTI MOOTORRATAST - Saare tehase Tempo Villiersi !
Ivan Orav oleks Priidu üle pisarateni uhke olnud ! Ning kõiki kartusi kummutades liikus Hildebrand & Wolfmüller just ülesmage kõige magusamalt.

Sõidu tulemused on nähtavad Tsiklitalli avalehel :
http://www.tsiklitall.org/ (P.S. : Erilise austuse märgina tuleb Lgp. Kassi perekonnanime nüüd teisiti hääldada). Eks nüüd saa kaeda kellel piiikem nimi või sõiduaeg.

Türil on sellist head ilma harva nagu laupäeval Tartus! See on Eesti väikelinnade traagika, oleksite te veel näinud, mis hiljem Nõo kandis toimus - rahet, pussnuge, väikesi poisse ning kasse ja koeri sada taevast alla, õudne!
Perenime kohalt tõesti hea mõte - võikski pärast iga õnnestunud kiirestisõitu oma nimele ühe A-tähe lisada, omal kerge arvet pidada ja teistel ka lihtne mu arengut jälgida. (tegelikult ongi see perenimi säilinud muutmata kujul ajast, kui neid Eestimaa kubermangus jagati. Ajad olid tollal rasked ja vaesed, pikk vokaal esimeses silbis kirjutati ühekordselt - Kaasiku talu oli Kasiku, Kuusiku talu K.siku jne...arusaamtuks jääb muidugi, miks Isand Jumal kirjutati Issand Jumal, näed, selle jaoks neis S-e jätkus).
Iseenesest oleksin võinud sõita ka kiiremini, paraku ei õnnestunud viimase stardieelse hetkeni selgust saada, kas on võistlus kiiruse või vastupidavuse peale. Lisaks jäi masinaga tutvumise aeg üürikeseks, enamus ajast kulus tsiklile kahetaktilise sisepõlemismootori tööpõhimõtte meenutamiseks, omal õnnestus lisaks omandada mõned lihtsamad käigud - esimene ja neutraal. Kasutasin neid käike osavalt erinevates kombinatsioonides, erilist kiirust sellega küll ei saavutanud kuid kestvussõidus õnnestus edu saavutada! Cool
Oma sõidust kokkuvõtteks - ei olnud kerge võistlus! Tuli rinda pista masinatega, mil töömahtu kuni 1,5 liitrit, silindreid poole rohkem kui minu võistlusmasinal, taktidega sama lugu, mõnel lausa 3 ratast all... Oli ebaausat konkurentsi, mõnel masinal olid eemaldatud sumbutajad ja porilauad Sad , ühel konkureerival masinal 2 sõitjat peal jne. Ajamõõtjad ka kõik Liivimaalt, üsna kindel, et Tempo ja Wandereri aegadega midagi võidi susserdada, et Eestimaa kubermangu sõitjatele ära teha! Toungue
Aga ma ei kurda! Ning oma tavapärase tagasihoidlikusega mainin veel ära, et Saare tehas on saanud Leo Seemanile väärilise mantlipärija uue tehase võidusõitja P. K. näol.

(09-09-2012, 20:49 PM)sass Kirjutas:  Türalased on jälle Võhma omadele ära teinud, Armex´il Saart ei ole ....

Nagu teame, tegu on tüüp-situatsiooniga ning meie pole mehed, kes maaslamajaid jalgadega materdavad! Cool
seepärast märgin ära, et ...no ei ole sõber Arnol Saart, ei ole Tempot - aga vähemalt on tal suur roheline EMMM! (Eriti rumalate jaoks igaks juhuks kordan üle, mitte Arno ei ole, vaid tal on!) Toungue

Aga eks kirjutage vahepeal ikka W&H-st ja Tsiklitalli meeste tublidusest ka! Smile
Vasta
#28

On ilmavalgust näinud ka lgp. Aleksei Popovi fotojäädvustus üritusest
http://photo.qip.ru/users/zund/4127603/
Vasta
#29

Vastupidiselt kahtlustele on selgelt näha et H&W liikus just ülesmäge kõige nobedamalt ! Tsiklitalli võttegrupi (Tarvo / Kristo) videojäädvustus ajaloolisest sõidust :
http://www.youtube.com/watch?v=5hI9m1vAurc&feature=plcp

Muu melu pluss "Leo Seemanni mantlipärija" (Kaaasikov) surmapõlgav sõit jäädvustatud tundmatu tubli operaatori poolt ka järeltulevatele põlvedele :
http://www.youtube.com/watch?v=xAwfcYmo7...re=related

Valmimisel on ka ürituse ametlik video.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#30

Nagu üritusel ksf! Urmast põgusalt oma sõnavõtus mainis, siis selline aparaat oli veel hilistel nõukogude korra aastatel Venemaal olemas. Mõni lause sellest, algselt Sergei Utotškinile kuulunud tsiklist vene Andrei Mjatievi jalgrattafoorumis, 2 teemakohast fotot ka.
http://velo.borda.ru/?1-0-0-00000659-000-0-0-1391100221
Vasta
#31

Kolm sõnumit Eesti esimeste tsiklite kohta Tallinnas ilmunud venekeelsest ajalehest Revelskije Izvestija (http://dea.nlib.ee/).

Kõigepealt antakse teada, et on kohale jõudnud (nähtavasti siis maikuu esimestel päevadel).

   
Revelskije Izvestija Nr103, 6.05.1895 lk 3
"Nagu meile teatatakse, on hr Schümann neil päevil kätte saanud isesõitjad-mootorid Hildebrandi ja Wolfmülleri vabrikust Münchenis."


Siis ilmub juba pikem jutt, kus muuhulgas selgub, et saabunud on korraga kaks ratast.

   
Revelskije Izvestija Nr105, 11.05.1895 lk 3
"Nagu me juba varem teatasime, sai kohalik jalgrataste agent hr J. Schümann neil päevil Saksamaalt kätte 2 tema poolt tellitud kaherattalist mootor-isesõitjat. Teadupärast on kaherattaline mootor tavaline jalgratas, ainult edasi ei liigu see mitte jalgade lihasjõul, vaid omab spetsiaalselt sobitatud, 2 ratta vahel asuvat mootorit, mis arendab 2 1/2 hobujõudu. Tuleval pühapäeval korraldab hr Schümann Kadriorus jalgrattasõitjate seltsi hipodroomil mootorite avaliku katsetamise."


Lõpuks pikem kirjeldus avalikust demonstratsioonist Kadriorus, mis toimus vana kalendri järgi 14. mail 1895.
Selle tõlkega ei hakkanud mässama, kel soovi, võib juurde lisada. Loo viimane lause jääb mulle mõistatuseks.

   
Revelskije Izvestija Nr105, 16.05.1895 lk 3


Eesti lehtede sõnumid ka siia juurde.
Saksakeelseid ajalehti ei ole veel digiteeritud. Võib-olla leidub neis veel mõni huvitav detail.

   

   

   


Ja lõpuks põhjus, mis neid sõnumeid praegu otsima ajendas - spordiseltsi Union juubelitrükisest "Estländischer Sport-Verein Union 1897-1927" leitud foto. Eesti esimes(t)e tsikli(te) 120. juubel läks küll just kevadel mööda, kahju, et varem selle otsa ei komistanud.

Pildiallkiri peaks kõlama enam-vähem: "Rühm Saksamaa üldise jalgrattasõitjate seltsi "Union" Tallinna osakonna /liikmeid/ aastal 1895".
Kui foto dateering on õige (aga juubeliraamat ilmus ikkagi üle 30 aasta hiljem), siis on ees paremal ilmselt üks neist kahest 1895. a. mai alguses Tallinnasse saabunud Hildebrand ja Wolfmülleri rattast.
Vast on see pilt ka mõne hilisema artikli juures või mõnes raamatus ilmunud, aga vähemasti netis silma ei hakanud.

   
Vasta
#32

Suurepärane leid ! Tänud !
Ämblikratta otsas poseerib tõenäoliselt Johni vanem vend Eduard Johann Schümann.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#33

Rain, sügav kummardus huvitava materjali leidmise eest!

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#34

(24-10-2015, 21:15 PM)manic Kirjutas:  ...Loo viimane lause jääb mulle mõistatuseks.

minu vene keele oskus laseb arvata, et kuna eelnevalt artikli autor hindab tsiklite maksumust ülemäära kõrgeks ja ei usu ka nõudluse kasvu madalama hinna juures siis viimases lause imestab ta selle üle et "Muide, demostreeritud mootorjalgratta seerianumber (tehase järjekorranumber vms) on kaugelt üle tuhande" elik et neid on toodetud kõvasti üle tuhande, võib-olla lausa mitu tuhat tk.
Vasta
#35

Tsitaat:Впрочемь демонстрировавшийся моторь имъль слишком тысячный номерь.
Seda "liiga tuhandeline" võib tõlkida nii ja naa. Üle tuhande näiteks või siis kümne-, viiekümne- või kuuesajatuhandeline. Igal juhul alla miljoni. Ei pea tähendama valmistatud rataste arvu vaid ettenägevalt valitud numeratsiooni algusnumbrit. Alustati tuhandest või siis sajast tuhandest.
Üldse muutuvad sõnade tähendused ajaga, Koidula kirjutas "lehkav isamaa", mida me praegu mõistame hoopis teisiti.
Sind surmani küll tahan
ma kalliks pidada,
mu õitsev Eesti rada,
mu lehkav isamaa!
mu Eesti vainud, jõed
ja minu emakeel,
teid kõrgeks kiita tahan
ma surmatunnil veel!
https://et.wikisource.org/wiki/Emaj%C3%B...nd_surmani!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#36

(25-10-2015, 10:04 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Впрочемь демонстрировавшийся моторь имъль слишком тысячный номерь.
Seda "liiga tuhandeline" võib tõlkida nii ja naa. ...
Üldse muutuvad sõnade tähendused ajaga,...

"слишком" ei pea tõlkima kui liiga,  с лишком võib tähendada paljutki, nt jäägiga, ülejäägiga, üle normi , nt  Сверх какого-л. количества annab seletav sõnaraamat
Vasta
#37

тысьячу с лишним   , see oleks tänapäevane vaste ehk?
Vasta
#38

Tänud Rain!
On ülimalt suur avastus automoto sõpradele -  John Schümani foto! Mehest, kes tõi Eestisse 1895.a. esimese mootorratta, (püstitas sellega Tartus esimese kiirusrekordi) ja 1896.a. esimese auto.
Aitäh leiu eest!

Lugupidamisega
Märt Karu
Vasta
#39

Siin oleks mõnda head vene filoloogi/ajaloolast vaja, kes tunneks keele ajas muutumise iseärasusi. Herr Lotman, kui ta veel meie seas oleks, oskaks kindlasti öelda.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#40

Jaani verstasõiduvideoga tutvustatakse ameerikaamaa inimestele "Motorcyclepedia Museum"-isse värskelt saabunud ekspositsioonitäiendust - järjekordset uut-vana Hildebrand & Wolfmüllerit. Tsikkel soetati Geert Versleyeni vahendusel.
New Yorgi lähistel asuv muuseum on idaranniku üks olulisimaid (8000m2 näitusepinna ja ligi 500 eksponaadiga).
http://www.motorcyclepediamuseum.org/

Tutvustusvideo ja kommentaarid on nähtavad muuseumi facebooki leheküljel :
https://www.facebook.com/Motorcyclepedia...0/?fref=nf

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne