MAZ-7310
#21

mrali Kirjutas:..12silindrine tankimootor D12A-525A (KAS andmetel 525 hj/38,8 liitrit)...
13piisab Kirjutas:..1kGm = 9.81Nm => max moment mootoril üle 2150Nm @ 1200..1400rpm
huvitav, millised on nii suurte (dislade) min&max pöörded?..

Lihtsalt võrdluseks kõrvale:
MB Actros 2004 Euro3 tingimustele vastav mootor:
V6, 12l töömahtu, 413 hj, 2000Nm (elektrooniliselt piiratud) pöördemomenti, Sama mootori erimid ainult "aju" settingutega on kuni 460hj.
Scania R6, samade numbritega, Sc V8 16l 560hj, momenti ei viitsi otsima hakata, aga peaks 3000 ligi olema.

Vene suurtel diislitel tühikäigupöörded 500p/min, maks pöördeid ei tea, aga arvata, et 2000-2500 peaks lagi olema, sest diisli eripära tõttu ei jõua silindrid lihtsalt "tühjaks põleda"
Kaasaegsed veoka diislid: tühikäigul 450-550p/min, maks moment 1150- 1500 pöördel, kollane 1700, punane 2000-2200. Veel Euro 1 mootoritel oli enamusel momendilagi 1500 pöördest alates, aga "vähem pöördeid, vähem heitmeid".

Niipaljukest vahet ka: kui Actrose 400+hobust kõik lahti päästa, ei pea raadiot ka valjemaks panema. Uraganis peab raadio kuulamiseks, mootori seiskama.
MAZi mootor peab kapitaali eelselt saama kirja 2000 töötundi, Actrosel peaks samal ajal alles esimest korda õli vahetama (100 000 km läbimisel) Samast MAZ-ist on veel ka enamasillalised monstrumid loodud. ikka selleks, et suuremaid rakkette seljas tarida.
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/mzkt.shtml
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/maz.shtml


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne