Kükloop ja Morgunovka
#41

Tuleb meelde, et kuskil nõukaaegses raamatus oli jah GAZ 24 istekohtade arvuks märgitud 5-6. Ehk tahapingile võib vajadusel neljakesi ronida. Taksodega niimoodi sõideti ka. Huvitav, et aktis on märgitud, nagu oleks ees 3 kohta. Aga võibolla kuskil välismaal lubati ka sedasi sõita. Vähemalt GAZ 21 lubati siinmail ühel inimesel ees juhi kõrval istuda, aga kui ma nüüd õigesti mäletan, siis nt. Rootsis kahel.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#42

Valeinformatsiooni ümberlükkamiseks lisan siia vanasõidukite asjatundja Väino Karu poolt 2020. aastal koostatud lühikese kokkuvõtte GAZ 24 teatud aastakäikude istekohtade arvu kohta. Täiendav istekoht ei ole mitte taga, vaid ees ning valmistajatehase juhiste kohaselt lubatud kasutada vaid lühiajalistel sõitudel ning üksnes sellistel mudelitel, millel on ees pikk pink. 

Aga jätkame Väino Karu sõnadega:

Kuuenda istekoha temaatika puudutab ainult varajaste tootmisaastate GAZ 24. 

Tegin oma kirjandusest osalise valiku, kus on  märgitud GAZ 24 kuues istekoht. Lisatud kirjandusest tähtsamad on eelkõige B ja ka A. 

A.  "Volga" GAZ 24 detailide kataloog  1969

   
   

B.  "Volga" GAZ 24 ja GAZ 24-01 ekspluatatsiooni juhend 1972  (tehasest kaasa antav käsiraamat). Sama jutt istekohtadest on ka 1974. aasta käsiraamatus. 1978. aasta tehase käsiraamat enam kuuendat istekohta ei paku, istekohti 5.

   
   

C.  Sõiduauto "Volga" GAZ 24  1972 (mahukas remondi käsiraamat 382 lehekülge)

   
   

D.  Automobilisti teatmik  1973

   
   

E.  Automobilisti teatmik  1979

   
   

F.  Autode lühiteatmik  1971

   
   
Vasta
#43

(02-08-2023, 05:34 AM)Mossemees Kirjutas:  Tuleb meelde, et kuskil nõukaaegses raamatus oli jah GAZ 24 istekohtade arvuks märgitud 5-6. Ehk tahapingile võib vajadusel neljakesi ronida. Taksodega niimoodi sõideti ka. Huvitav, et aktis on märgitud, nagu oleks ees 3 kohta. Aga võibolla kuskil välismaal lubati ka sedasi sõita. Vähemalt GAZ 21 lubati siinmail ühel inimesel ees juhi kõrval istuda, aga kui ma nüüd õigesti mäletan, siis nt. Rootsis kahel.
Mul meenub jällegi üle 10 aasta tagusest ajast volgaklubi foorumist kellegi gaz24 teema kus kellegi "uuel" volgal oli ees kahe istme vahel mingi poolik istekoht (miski istme padja moodi värk) ja sellele järgnenud küsimus teiselt foorumlaselt "Mitu istekohta on selles autos ja mitu neist on juhi kõrval?" Toona tundus see küsimus jube vaimukas ja sööbis mällu. Seega ma usun, et 6ndat istekohta tuleks gaz24 puhul otsida ka juhi kõrvalt. Sai võibolla veidi offtopic vabandan.  Big Grin

edit: ksf indreksirk oli minust kiirem ja faktid juba eelnevas postituses olemas.
Vasta
#44

Elu on Eestimaal kallinemas peadpööritava kiirusega. Kõik tõstavad hindu ja selle all ei kannata üksnes hobindus vaid ka kogu muu majandustegevus. Eks tuleb püksirihma koomale tõmmata ja jalg gaasipedaalilt ära võtta. Nii on ka Morgunovkaga. Tasapisi saab midagi tehtud aga ette näidata suurt midagi ei ole. Kõik detailid tahavad puhastamist korrastamist tsinkimist ja värvimist. Panen üles mõned pildid detailidest. Kere kallal ka kõpitsetud. Vast jõuan homme sellest postitada. Ukrainast pakutakse küllalt hea hinnaga normaalses olekus kabrio Pobedat aga pole võimu seda soetada ja mis veel hullem, restaureerida. Tegemist ikka väga haruldase isendiga. Toodeti neid 1949 - 1953 14222 tk. aga alles on mõned üksikud. Eestis vist 1-2 tk.
   
   
   
   
   
   
Vasta
#45

Nüüd ka lubatud pildid keretöödest.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#46

Iga paneeli vahel on selline rooste.
Kui jääb ühendus lahti puurimata siis ...roostetab see asi edasi, läikigu pealt see nii hästi kui tahes.
Isiklikult krundiks pinnad enne keevitust, siis puhastaks punktide kohad, et vahele ei jääks uut roostes ala.
Puhtalt minu arvamus, omal olen teinud nii.
Tänapäevastel autodel pole liited nii hullud olnud.
Vasta
#47

Kuna kere detailide ja ühenduskohtade vahel on roostet kõvasti, siis otsustasime plekid eemaldada. Ja ega need plekid ka kriitikat ei kanna, oleks nagu vasaratega üle käidud, siis ei jäänudki muud üle kui valmistada uued. Koos sellega ka hävitasime rooste. On üks pisike värd-auto aga tegemist teisega kuradi palju. Esi ja tagasild said ka restaureeritud ja ootavad oma aega. Tagasilla reduktor tundub selline va viletsavõitu. Kui kellelgi on pakkuda uut mõistliku hinna eest, tehke pakkumine. Reduktor sama, mis kaubaveo rolleril Muravei.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#48

palju selline miniauto ka kaaluda võiks tühimassilt?
Vasta
#49

(05-10-2023, 14:10 PM)xa88 Kirjutas:  palju selline miniauto ka kaaluda võiks tühimassilt?
täismass u. 500 kg.
Vasta
#50

Praegu on hea hetk teha keretükkidest matriitsid ja panna retroautode tootmine käima! Elektrikoli selle gabariidiga masinatele on piisavalt saada. Paraku tõenäoline turg, kus see suunurga ülespoole lükkab, on uue tekkiva raudse eesriide teisel pool.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#51

(05-10-2023, 18:50 PM)Marko Kirjutas:  Praegu on hea hetk teha keretükkidest matriitsid ja panna retroautode tootmine käima! Elektrikoli selle gabariidiga masinatele on piisavalt saada. Paraku tõenäoline turg, kus see suunurga ülespoole lükkab, on uue tekkiva raudse eesriide teisel pool.
NOBE 2? Milleks?  Aga on tore näha, et ka sellist autot tehasest paremini tehakse.
Vasta
#52

https://www.kuldnebors.ee/search/soiduki..._ids=10698

   
Vasta
#53

Ajad on rasked, kolm projekti lõpetamata (ZIS 110, Morgunovka ja M1) M1 tegelikult seisab juba pikemat aega. ZIS 110 venib teosammul ja Margunovkaga rohkem askeldatud. Nüüd veel Kükloop saadaval. Rasked valikud. Majandus meil siin riigis ka pehmelt öeldes p..... Margunovkal põhi tehtud ja vaja värvitööd ette võtta.
   
   
   
Vasta
#54

Et Postitus oleks oma nime vääriline, siis sain kaubale ja ostsin Kuldses Börsis müüdava Kükloobi ära. Isakodu naabrimehe käes olev Kükloop jääb uut peremeest ootama. Kahjuks ei jõudnud temaga kaubale. Hindas oma mittekomplektset Kükloopi (puudub mootor ja muid vidinaid) liiga kõrgelt ja ei ihna loobuda. Samas pole 20 aastat tema juures lillegi liigutanud. Nüüd on mul Kükloop ja kaks originaalset remonditud mootorit. Kõigile raskustele vaatamata tuleb ka selle kallal nokitsema hakata. Kas kellelgi on informatsiooni, mis värvi neid kükloope üldse tehti. Viimasel ajal aetakse seda "õiget" värvi väga taga. Tahaks ta kunagi musta numbri vääriliseks teha, siis kerkivad need küsimused päevakorda.
Vasta
#55

(25-10-2023, 09:49 AM)Formika Kirjutas:  Et Postitus oleks oma nime vääriline, siis sain kaubale ja ostsin Kuldses Börsis müüdava Kükloobi ära. Isakodu naabrimehe käes olev Kükloop jääb uut peremeest ootama. Kahjuks ei jõudnud temaga kaubale. Hindas oma mittekomplektset Kükloopi (puudub mootor ja muid vidinaid) liiga kõrgelt ja ei ihna loobuda. Samas pole 20 aastat tema juures lillegi liigutanud. Nüüd on mul Kükloop ja kaks originaalset remonditud mootorit. Kõigile raskustele vaatamata tuleb ka selle kallal nokitsema hakata. Kas kellelgi on informatsiooni, mis värvi neid kükloope üldse tehti. Viimasel ajal aetakse seda "õiget" värvi väga taga. Tahaks ta kunagi musta numbri vääriliseks teha, siis kerkivad need küsimused päevakorda.
Siin Tallinnas on ka üks komplektne originaalvärvis remonti vajav S1L müügis juba aastaid, kuid üsna kõrge hinnaga, mistõttu ootab jõukamat ostjat või müüja poolt hinna alandamist. Neid kolmerattalisi olen mina näinud originaalvärvis vaid rohelisena ning ei tea, kas neid muus värvitoonis ka tehti. Sinu ostetud masin on piltide põhjal minu arusaamise järgi originaalvärvis, mistõttu võib sealt julgelt võtta värvi aluseks. Kui on kahtlus, siis saab selle Tallinna masina küljest ehk värvinäidiseks mingi detaili maha kruvida. Postituses nr 9 on pildid Eestimaal olevatest mõningatest autodest ning need on kõik rohelised (millel võiks eeldada originaalvärvi).
Vasta
#56

Margunovka mootori luuk taastatud ja omale kohale maandunud. Kas või läbi ussi augu aga see käru peaks kevadeks ikka valmis saama.
   
   
   
   
   
   
Vasta
#57

Hea lasta kabriolett-kupeega suvel mööda Võrumaad. Suure isamaa sõja veteraanidele ikka kroonuroheline massin !
Vasta
#58

(30-10-2023, 20:50 PM)janno100 Kirjutas:  Hea lasta kabriolett-kupeega suvel mööda Võrumaad. Suure isamaa sõja veteraanidele ikka kroonuroheline massin !
Loogiliselt võttes ei tohiks tõelisi veterane enam elus olla...
Vasta
#59

(30-10-2023, 22:46 PM)jaan mmc Kirjutas:  Kuidas roostest tekkinud kraatreid tasandate, mõtlen selliseid mida pahteldada / tinatada ei kannata? Pannakse nö. punkti peale või läheb sellisest kohast plekk pigem vahetusse? Või kui metall ühtlaselt õhemaks roostetanud, kas nt. pulberkeevitusega ka selliseid kohti taastatakse?
 Kõige odavam need pöördumatult kahjustused lihtsalt välja vahetada. Siis kaob ka oht hilisemateks halbadeks üllatusteks.
Vasta
#60

https://www.facebook.com/marketplace/ite...=top_picks
[Pilt: 1NaydzI.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne