Rootormootoriga 06
#1

Pildid siin
Vasta
#2

oled Sa midagi veel leidnud selle kohta?tundub olevat mingi sportlikum asi, strut bar ju ka peal. aga muidu tavaline 06
Vasta
#3

jee-jee. sportlik kärukonks on ka taga. Smile
aga toodeti vist isegi ka kolmekambrilisi rootormootoreid. Ja ka diisleid on tehtud zigullidele.
Vasta
#4

Mõeldud olid nad - nagu tol ajal enamik ägedaid asju - väljavalitud ametkondadele.
Aga raske uskuda, et mõni neist tänapäevani töökorras on, vankelmootor on ju teatavasti kuri kuluma, saati siis veel vene oma.
Mingilt saidilt on meelde jäänud, nagu oleks vankelmootoreid paigaldatud ka mootorratastele.

EDIT: Ja leidsin üles. http://digilander.libero.it/cuoccimix/EN...lada2).htm (link tuleb kopi-peistida, miskipärast ei õnnestunud töötavat linki panna).
Kolme rootoriga vankleid pandi selle lehe andmeil Volgadele. Huvitav, mis ühe Volga jõuülekanne ja pidurid 210hp konest arvavad?

EDIT: Tegin lingi klikitavaks. Kui tahad näha, kuidas, siis vajuta Muuda-nuppu.
Vasta
#5

Vanade meeste mälestustes kangastub ka Eestisse sattunud sarnase mootoriga VAZ 2105. Asi oli kuidagi viisi olnud seotud tollase Hobujaama tänava Tallinna Autoremondi Katsetehasega, ehk teisisõnu öeldes Estonia vormelitehasega. Igastahes olla see mootor koledat raketi häält teinud ja mõne aja pärast üldse vait jäänud. Siis olla vahetatud see nikerdis tavalise LADA mootori vastu ja rahulik elu võis jätkuda. Keegi oli selle imemootori vedanud koju, aga kes, seda ei suuda mina hetkel välja nuputada.
Kokkuvõttes avaldan arvamust, et vähemalt mõni selline LADA mootor või isegi terve LADA võiks Eestis asuda. Sellise mootoriga varustati ka DNEPR mootorrattaid aga see oli väga väike katsepartii, mis kõik olid punast värvi. Lähimat sellist imenippi olen näinud Lätimaa tänavatel undamas, Eestis ei tea olevat.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Kui ma ei eksi, siis 70-ndate aastate Tehnika ja Tootmistes on juttu Tallinnasse jõudnud vankelmootoriga 01-st, pildidki juures. Enda arhiiv on kahjuks kaugel, et täpsemaid detaile vaadata.

Aga alles peaks üks mootor olema siiani, mingitel andmetel kod. Telliskivi valduses.

Ise mäletan 80-ndate lõpust Nuia krossiarajalt mingit võistlust, kus osalesid VAZ-i enda tehasesõitjad vankelmootoriga bagidel. Üks vist oli isegi neljarattaveoline. Olid väga kiired, aga ei pidanud sõidu lõpuni vastu.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

OT, aga minu jaoks on mõistatus, miks Wankeli mootor pole siiamaani masstootmisse läinud. Suurem võimsus, väiksem mass/mõõdud, odavam toota, vähem liikuvaid osi jne
Kas tõesti tehnoloogilised raskused?

Või on äriline külg mängus, rõvedate persete ja pedetulede ning mõttetu elektroonikaga on lihtsam peibutada madalalaubalist autuliisijat.

Minu austus kuulub nii geniaalsele leiutisele nagu ottomootor, aga momendil on ta küll automaailmas nagu felix arvutustehnikas.
Vasta
#8

Asi on selles,et rootormootor oli omal ajal kiire kuluma,lisaks olid kunagi tõsised probleemid kambrite tihendamise ja heitgaasinormide täitmisega.Omal ajal üritasid rootoritega nii NSU (sulas Audiga kokku),Citroen,Lada ja Mazda,kuid ainult viimane on seerialiselt selle juurde jäänud.
Ja kui ühes varasemas postituses oli siin bagidest juttu,siis mäletamist mööda aastal 92 anti VAZ-i poolt,pärast kahte väikeste bagide EM-tiitlit, Jaanus Ligurile endale tehase-(vist kolmekambrine) rootormootor,et ta saaks osaleda EM-il \"suurte bagide\" klasiis.Kuid see mootor oli olnud totaalne jama ning kadus sama ruttu kui ilmus.
Vasta
#9

Kuulujutud räägivad,et Kohtla -Järve rajooni Haridusosakonnal olevat kunagi olnud vankelmootoriga 01 või 011.
Vankelmootoriga Dneprid ei olnud kõik punast värvi, kusagil internetiavarustes on pilt ,millel mingi USA firma pakub müüa vankel- Dneprit, mis on musta värvi, uus ja garantiiga.Nägin seda pilti paar aastat tagasi, enam ei leia üles.
Vasta
#10

http://images.google.com/imgres?imgurl=h...D%26sa%3DN
http://images.google.com/imgres?imgurl=h...D%26sa%3DN
siin ka pildid olemas
Vasta
#11

http://dnepr.ural.free.fr/modeles-dnepr.htm
kui ei avane ,siis proovige siit
Vasta
#12

Põhjuseks, miks rootor pole veel masstootmisesse läinud, on just kiire kulumine ja suur bensiini- ja õlikulu.
Probleemiks on olnud rootori ja kambri seina vaheline tihedus - ühe pöörde jooksul peab rootori serv mööda kambri mööda kambri seinu terve ringi peale tegema. Pealegi pole kamber ju ümmargune vaid ovaalne ja rootor ei pöörle ju ümber telje, vaid liigub seal no kuidas nüüd öelda. Nagu servast serva laperdadesSmile Ning rootori ja kambriseina vahele moodustuv põlemiskamber on just sellise kujuga, et pressib suurema osa gaaside survest nende kokkupuutekohtade peale.
Võrreldes ottomootoriga, kus kogu kratsimine silindri ja kolvirõnga vahel piirdub mõne sentimeetrise edasi-tagasi liikumisega, on vankelmootoril seetõttu vajalikku tihedust palju raskem saavutada. Lisaks peab rootor ju ka külgedega vastu kambri servasid liibuma, mis teeb hõõrdumise ja kulumise eriti suureks.
Mootori võimsus on muidugi tore - RX-8 225 hobujõudu tuleb 1,3 liitrisest töömahust ja ilma ülelaadimiseta. Graafikuid pole küll näinud, kuid tundub, et ka pöördemoment jaguneb ühtlasemalt - ise proovinud 190hj RX-8, hakkas vedama märksa madalamatelt pööretelt kui selliselt mootorilt ootaks, ja kuni punaseni julgelt välja kusagil 10000 pöörde kandis. (Potentsiaali peaks ju asjal olema, 1991. aastal võitis RX-7st arendatud Mazda 787 Le Mansi sõidu üsna veenvalt.)
Samas - rootori ja kambri vaheline tihedus on ka praktiliselt ainus, mis selles mootoris järgi annab, sest kahekambrilises rootormootoris on liikuvaid osi sisuliselt kolm - kaks rootorit ja veovõll, edasi-tagasi liikuvad osad puuduvad sootuks (no loomulikult ei arvesta siia hoovastikke). Kõige algelisemas neljataktilisel kolbmootoris on neid kordades rohkem.
Kütusekulu pole minu teada ka kaasaegsel rootormootoril suudetud veel normaalseisse piiridesse viia, sellesama rx-8 puhul on tehase pakutud 11l/100km olla teostatav vaid auto täiesti mittesihipärasel kasutamisel, st igasugustsõidurõõmu ohverdades. Ei taha mõeldagi, mis ta veel tuntud VAZi kvaliteediga mootoris võib olla.
Vasta
#13

aga mazda Renesis kuulutati ju ka aasta mootoriks, ja neile antakse päris pikk resurss ka. ja liiguvad süngelt. ja mida nad veel turbo või muud tüüpi ülelaadimisega teevadRolleyes. keegi ei ole vist veel katsetanud
Vasta
#14

Igatahes ühel autodroomil kiiruserekordeid vankeliga masinatale püstitades, kus ajakirjanikud roolis olid, võttis Renesis iga vist tunnise maksimumkiirusel vahetuse järel 2 liitrit õli.

Autoreview-s oli umbes paar kuud tagasi sellest kaunis irooniline artikkel.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

NSU Ro 80 tuli küll 1967 Euroopa Aasta Autoks,kuid samas kujunes nende omanikel välja selline teretusviis,et nii palju sõrmi püsti,kui mitmes mootor kapoti all tuksumas...
Ja selle aasta Motorexil üks Esma Auto härra seletas mulle ja ühele sõbrale pikalt,kuidas tuleb oma sõidutehnikat muuta,kui RX-8-ga sõidad.Bensiini säästmiseks tuntud pöörete all hoidmine eriti ei tule rootori juures kõne alla,siis masin lihtsalt ei liigu edasi.
Vasta
#16

Samas, kui kõik autotootjad arendaks rootoorit samamoodi, kui seni on arendatud ottomootorit, siis oleks kindlalt mootori resurss, võimekus ja bensiinikulu hoopis teisest klassist, kui praegu mil see on vaid Mazda hobi.
Vasta
#17

Aastakest kaks tagasi räägiti vist siinsamas foorumis Tallinnas asuvast rohelisest vankliga 05-est, mis täiesti sõidukorras pidanud olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne