Briggs & Stratton 14,5hj mootor
#21

Kas murutraktori Briggsi mootori elektriskeemi pole kusagilt alla tõmmata? Üks vanem 8hp mootor vaja käima panna. Kas süütepoolile läheb pidev +12V peale?
Vasta
#22

(14-05-2012, 13:43 PM)mativs Kirjutas:  Mis puutub mootori tossamisse, siis tuulutustoru lahtiühendamisel peaks näha olema, mis sealt välja tuleb töötamise ajal.
Seal peaks ka mingi rest või filter olema vahel,minu mootoril on metalliribadest tihe sõel ja kui see on õlist ja mustusest läbi imbunud, siis tuulutus ei tööta ja hakkabki õliaure silindrisse vedama. Rikas või lahja segu ei mõjuta mingilgi määral mootori õlikulu.

Järsult gaasi andes viskab pahmaka tumedamat, aga küünalt nõgitab, pigem söetab. Tükk tööd, et terasharja harjastega keskelektroodi ümbrust tühjaks koukida. Cool

Tervitades, IP

Vasta
#23

Süütepoolist tuleb välja 2 juhet. Üks on süüte lühistamiseks ja teine on küünlajuhe. Muud midagi. Hooratta alt tulevad veel välja generaatori juhtmed. Mõnel mootoril 1, mõnel 2 tükki. Sinna pole samuti vaja voolu peale lasta,töötab püsimagnetiga.
Vasta
#24

Niisiis suitsu põhjused:

1) Mittetöötav karterituulutus põhjustab karteris ülerõhu,mistõttu mootor hakkab sinist suitsu ajama.

2)Ülerikastav karburaator põhjustab musta suitsu.

3)Minu arust osad B&S murutraktori mootorid kasutasid membraanpumpa,mis töötab karteriimpulssi pealt. Kui membraan vigane siis satub kütus karterisse ja vedeliku tase läheb seal kole kõrgeks ning siis hakkab ka suitsema sini/mustalt.

4) Liiga palju õli karteris võib ka tekitada olukorra kus üleliigne hakkab lenduma läbi tuulutuse silindrise.

5) Vana kütus,mis on pärit X kanistridest kus võib olla õlijääke tekitavad ka suitsu muuseas.

6) Mittepidav nõelklapp/kütusesolenoid laseb ka silindrisse kütust,mis vaikselt rõngaste vahelt siis karterisse voolab.

-------

Igal juhul suitsev mootor viitab probleemile ja kulunud rõngad on suht haruldane nähtus ning nende vahetamisega 95% juhtudest ei muuda midagi.

Tasub ka silmas pidada,et ainult SL klapil on klapisääre tihend. Kunagi ei või teada kes on juba ennem sind näiteks masinal kallal käinud ning otsustanud sealt midagi ära võtta.

--------------

Laadimist saab ikka kontrollida ampertangidega. Esmalt veendu,et aku on üldse toimiv siis veendu,et deko süsteem töötab. Starter ei pruugi olla nii tugev,et jõuaks üle ÜSS mootorit keerata kui kompressiooni maha ei lasta.

Puhasta kontaktid ja ühendused ära.

---------

Süütehetke saad nii kontrollida,et võta hooratta/generaatori mutter maha ning siis paistab kiil kätte. Ma olen ka kuulnud,et süütemooduli ja hooratta vahe seadmine pidi süütehetke muutma kuid ma pole katseliselt kindlaks teinud kui suures ulatuses. Vaevalt see sul tööd oluliselt mõjutab. Liiga suure vahe puhul kaob säde üldse ära.
Vasta
#25

Süütemooduli vahet sättides saab muuta jah mootori tööd, mõnele sobib väiksem vahe, mõnele suurem. Liiga lähedale ajada pole mõtet, mingi 0,4-0,6 mm võiks ikka olla see vahe.
Homme lähen uurima, miks see mootor siis aevastab. Pajatan tulemustest kindlasti. Kui on tulemusi.Rolleyes


Vasta
#26

(15-05-2012, 22:52 PM)Tift Kirjutas:  Süütemooduli vahet sättides saab muuta jah mootori tööd, mõnele sobib väiksem vahe, mõnele suurem. Liiga lähedale ajada pole mõtet, mingi 0,4-0,6 mm võiks ikka olla see vahe.
Homme lähen uurima, miks see mootor siis aevastab. Pajatan tulemustest kindlasti. Kui on tulemusi.Rolleyes


Enda kogemuste põhjal on 0,3mm antud vaheks süütepooli ja hooratta magneti vahel. Kohleril on kindlasti see sedasi..briggsil võibolla 0.4, aga ei tahaks uskuda.

www.aiatehnik.ee <- Sinu aiatehnika nõuandja!
www.indome.ee <- 100% juhtmevaba intelligentne kodu!
Vasta
#27

Nu nii...olin vahepeal kuss. Sest pold miskit öölda.
Nüid on asi selge. Murutraktor, millel see remonditav mootor seisis, sai minuga täna taas kokku. Pärast eelmist kohtumist. Siis sai tehtud sellised avastused: Hooratas oli alumiiniumkiilu mingi ime läbi pooleks lõiganud (just alles sai mootor kokku pandud ja ka käima pandud) ja hooratas oli paigast ära. Tegin uue kiilu. Enne seda võtsin mootori veelkord pooleks, tutkisin seda tsentrifugaalsüsteemi, mis majandab mootori pööretega, tasandab vöi tasakaalustab... Ega ma palju targemaks saanud Smile.
Mootor kokku, hooratas paika... ja siis võtsin karbussi ette.
Alt kopsik maha, segusiibri poolt vaadates oli asi kahtlane - siibri võll logises oma pesas ikka väga kõvasti. Kuna sinna esialgu midagi asemele panna pold, siis tuli konstateerida fakti - see karbuss ei kõlba enam kuhugi. Sest siibri koha pealt oli lõõri sein kogu perimeetri ulatuses ära söödud ehk jooned sees. Segusiiber ei saa niimoodi ju töötada. Vaatasin ringi uue järele - Hortulus lubas nädalaga kohale tuua. Hea õne peale astusin Tartus Metsakaupmehe uksest sisse ja..ennäe! sealne töömees sirutas vaid käe tööriistakasti. Tagasi tõmmates oli tal käes tutikas karbuss, just see, mida vaja!
Täna paigaldasin selle uue karbussi mootorile. Uuel ei olnud ujukikambri küljes elektrilist kütuseklappi. Autoriseeritud remondimees (Tartus) ütles, et ilma selle klapita on asi paremgi. Sellest juhindudes ma ei vahetanud kopsikut ära, et targemad mehed vast teavad, mida räägivad Smile.
Mootor käivitus, allus reguleeringule ja ei aevastanud enam. Korras!
Aga võta näpust! Peale kliendi juurest lahkumist tuli kõne - mootor ei käivitu! Ja vähe sellest - ei käi isegi ringi mitte! Liigutasin kiirelt oma ajurakke...ja soovitasin küünla maha keerata. Küünlaaugust voolas välja bensiin! Selge, midagi on ujukikambris nihu. Soovitasin puusalt, et vahetagu ujukikambri kopsik ära, et pangu vana koos elektrilise klapiga asemele. Nii tehti ja asi korras. Vot nii.
Mõtlesin, et lisan ka pilte, aga momendil on suht kiire..ja kes enne pole üht muruka karbussi näind Smile ..


Vasta
#28

(07-07-2012, 22:35 PM)meli666 Kirjutas:  Oskab keegi kinnitada-ümberlükata fakti, et osad Briggsi murutraktori mootorid on küll õlifiltriga, kuid ilma surveõlituseta. Ehk siis paiskõlitusega.
Nimelt sai kuuldud seda ühest aiatehnikat müüvast kohast juhuslikult. Remondimees väitis, et lihtsalt osa laialipaisatud karteriõli "nõrgub" läbi õlifiltri. Ja sellega toimubki õlipuhastamine.
Kinnitada-ümber lükata ei saa, sest ei ole kursis kõikide B&S mootoritega murutraktoritel. Kuid arvan, et see jutt ei pruugi tõele vastata. Igat juttu, lugupeetud ksf. meli666, ei saa võtta absoll tõe pähe. Siinkohal võib arvata, et see remondimees vahest viskas villast. Või ka lihtsalt "arvas". Nii palju, kui mina neid näinud olen, on filtriga isendid omanud ka pumpa. Aga imesid on ilmas. Vahest on mõni targem mees, kes teab täpselt..



Vasta
#29

väide sõdib loogikale vastu. filtril on sisse-välja avad ju ühes otsas. ja filterelement peab üsna hõre olema, et vabavooluga sealt miskit läbi läheks. seega olen samuti skeptiline, aga täit tõtt ei tea.
Vasta
#30

Filtreid võib olla erinnevaid, seepärast ei saa päris kindel olla. Mõni nimetab ka sõela filtriks. Seal võib olla seesmine sõel mõne korgi all näiteks. Mõnel automaatkäigukastil on selliseid, aga siis tavalisele filtrile lisaks, nagu jämepuhastus või nii.


Vasta
#31

(08-07-2012, 15:13 PM)Tift Kirjutas:  Filtreid võib olla erinnevaid, seepärast ei saa päris kindel olla. Mõni nimetab ka sõela filtriks. Seal võib olla seesmine sõel mõne korgi all näiteks. Mõnel automaatkäigukastil on selliseid, aga siis tavalisele filtrile lisaks, nagu jämepuhastus või nii.
Et peab nagu poldid, mutrid ja muu sellise suurema mustuse kinniCool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#32

(08-07-2012, 16:33 PM)metsakohin Kirjutas:  
(08-07-2012, 15:13 PM)Tift Kirjutas:  Filtreid võib olla erinnevaid, seepärast ei saa päris kindel olla. Mõni nimetab ka sõela filtriks. Seal võib olla seesmine sõel mõne korgi all näiteks. Mõnel automaatkäigukastil on selliseid, aga siis tavalisele filtrile lisaks, nagu jämepuhastus või nii.
Et peab nagu poldid, mutrid ja muu sellise suurema mustuse kinniCool
Nali naljaks, lugupeetud lsf.metsakohin, aga just ja täpselt nii see on Cool. Kas sellist asja B&S mootorite juures kasutatakse, ei saa sugugi kindel olla, pigem mitte Rolleyes. Aga ehitustehnika juures kasutatavatel poolautomaat ja automaatkäigukastide juures (ZF, Allison, Clark jne) on selline sõelfilter täiesti tavaline nähtus. Teatud töötundide möödumisel võetakse see välja, eemaldatakse seda sõela ummistavad võllid, hammasrattad jne, ning pannakse see sõel lõbusalt jälle tagasi.
Hea nädal tagasi oigas mu hea sõber, kes liigub Lännen kopplaaduriga, et masin ei kepsuta enam nii erksalt, nagu varem. Pärast sõela puhastamist (mida sõber muidugi polnud juba 5 aastat teinud, sest polnud selles teadlik) lippab masin nagu uus Smile.



Vasta
#33

(09-07-2012, 18:46 PM)meli666 Kirjutas:  Mingi konks ikka nende Briggsi filtriga õlitussüsteemidega ikkagi on.
See on peris huvitav! Hmm..kas siis karteris on mingi koguja, mis osa õli kinni püüab ja mis siis läbi filtri karterisse tagasi nõrgub? Filter peaks kõrgemal paiknema, kui karteri õlitase...



Vasta
#34

Tekkis ka huvi asja vastu. Endal küll 15hj Kohleri mootoriga Jonsered, aga mootor on ikka mootor...

1. Kas on ka sellel mootoril dekompressiooni lülitus? Endal siis 1-l korral 50-st tekib siis selline juhus kus starter ei suuda esimesel korral ÜSS üle keerata. Keerad aga mootorit pisut käega edasi või annad starterit paar korda keerab üle ja rohkem probleeme ei ole. Aku on uus...

2. Laadimine - testriga mõõtes on töötava mootoriga ilma tuledeta 14,4V. Kui tuled sisse lülitada tõuseb laadimispinge 14,8V peale. Pisut palju või mis?

Ja lihtsalt teadmiseks - kord aastas tuleb kontrollida väntvõlli hoorattapoolse otsakaane poltide pingsust. Lihtsalt nii igaks juhuks. Endal oli peale 5 aastat tööd 6 polti ennast lihtsalt lahti keeranud. Ja üks neist takerdus hoorattasse...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#35

(10-07-2012, 20:42 PM)nustu826 Kirjutas:  1. Kas on ka sellel mootoril dekompressiooni lülitus? Endal siis 1-l korral 50-st tekib siis selline juhus kus starter ei suuda esimesel korral ÜSS üle keerata. Keerad aga mootorit pisut käega edasi või annad starterit paar korda keerab üle ja rohkem probleeme ei ole. Aku on uus...

2. Laadimine - testriga mõõtes on töötava mootoriga ilma tuledeta 14,4V. Kui tuled sisse lülitada tõuseb laadimispinge 14,8V peale. Pisut palju või mis?

Ja lihtsalt teadmiseks - kord aastas tuleb kontrollida väntvõlli hoorattapoolse otsakaane poltide pingsust. Lihtsalt nii igaks juhuks. Endal oli peale 5 aastat tööd 6 polti ennast lihtsalt lahti keeranud. Ja üks neist takerdus hoorattasse...
Mu Partneril 14,5 hj B&S mootor. Vahel (suht harva) teeb samuti, nagu lugupeetud ksf. nustu826 kirjeldab. Teisel korral viskab käima...
Laadimispinget pole küll mõtnud, huvi pärast peaks ää möötma.. Samas.. pole see 14,8 palju kedagist.
Ameerikamaa tehnikal kasutatakse ikke tollmõõdus jubinaid, kaasaarvatud poldid ja mutrid. Ma ise kutsun neid naljatamisi kiire keermega asjadeks. Sest kui tollmõõdus keermega polt juba liikuma hakkab, siis edasi liigub (tuleb lahti, kaob ära jne) ta juba märksa kiiremini, kui oodatagi oskad Wink .. Meeterkeermega asi nii kiirelt ei käi.



Vasta
#36

Sedasorti käivitusprobleemide põhjus võib olla ka liiga suur klapivahe, sest dekompressioon toimetab väljalaske klappi lahti hoides. Seda nii briggsil kui Kohleril.

www.aiatehnik.ee <- Sinu aiatehnika nõuandja!
www.indome.ee <- 100% juhtmevaba intelligentne kodu!
Vasta
#37

Eip, selles see asi ongi. Vast kahele-kolmele pääseb ilma hooratast eemaldamata ligi. Lihtsalt üks oli ennast nii lahti keeranud et takerdus hoorattase. Ülejäänud olid pooleldi lahti - st. et keerme osa oli vabalt näha aga nii kõrgele ei olnud veel ennast kerinud. Ja keermeliimiga sad nad tagasi pandud küll....

(11-07-2012, 20:39 PM)meli666 Kirjutas:  
(10-07-2012, 20:42 PM)nustu826 Kirjutas:  Ja lihtsalt teadmiseks - kord aastas tuleb kontrollida väntvõlli hoorattapoolse otsakaane poltide pingsust. Lihtsalt nii igaks juhuks. Endal oli peale 5 aastat tööd 6 polti ennast lihtsalt lahti keeranud. Ja üks neist takerdus hoorattasse...

Kõige kavalam oleks nad ilmselt keermeliimiga kokku teha. Kas muidu kõikidele poltidele pääseb juurde ilma hooratast emmaldamata?




Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#38

Minul on mõlemal Kohler mootoriga masinad ja oli samuti, et karteripoldid tulid vaikselt lahti, küllaga sain õigel ajal jaole ja said nad kõik keermeliimiga kokku tehtud ja probleem kadus.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#39

Kui rääkida tavalistest muruka mootoritest, siis sel tehnikal, mis minu käsutuses on, on karteri poldid kõik suunaga alt ülespoole, hooratas asub aga ju mootori peal. Karter käib pooleks alumises osas, enamus polte on alt üles, vahel on kaks polti ülevalt alla, kuid hooratas ei jää kuidagi ette ühelegi. Seda B&S ja MTD mootoritel. Kuidas teistel on, eks seda teavad need, kes kokku puutuvad. Tahtsin aga rääkida ühest teisest asjast, millega just kokku puutusin. Nimelt sattus minu kätte üks MTD väike, 4,5 hj mootoriga muruniiduk. Neli aastat töötanud (ehk suve), nüüd olevat hakanud välja ajama õli kuskilt altpolt ja samuti värisema. Samuti ei tahtvat käima minna.
Noh, halb käivitus, ebaühtlane töö ja värin - see on selgelt ühene probleem - kiil paigast ära.
Õlilekke tuvastamiseks polnud palju tarvis - mootor tööle ja soojaks, kohe oli näha, et lekib karteritihendi kohalt. Võtsin mootori maha, õli välja, mootor pooleks. Alumise osa eemaldasin hästi ettevaatlikult, et tihendit ei vigastaks. Õnneks oli tihend suht õline ja mitte kinni kleepunud. Karteripõhja eemaldades avanes selline vaatepilt:
[Pilt: mtd1.jpg]
Küsisin veel üle, kas seda mootorit tõepoolest ei ole keegi avanud enne...
[Pilt: mtd2.jpg]
Kinnitati, et ei, keegi ei ole seda aparaati enne remontinud Cool
Vot nii, ka selliseid aparaate saab poest osta!
Tegin uue tihendi ja ladusin kokku. Niiduk nagu uus - esimesest laksust käima. Ah jaa - kui on liigne värin sees - vahel on tera kaetud paksema mulla ja sodikorraga, mis asja balansist välja viib..


Vasta
#40

(02-09-2012, 21:36 PM)Tift Kirjutas:  Niiduk nagu uus - esimesest laksust käima. Ah jaa - kui on liigne värin sees - vahel on tera kaetud paksema mulla ja sodikorraga, mis asja balansist välja viib..

Tere,

Väga tubli töö!!!

Jälle suvi möödas ja murud selleks aastaks varsti ka niidetud. Olen ka korra oma 15,5 HP BS-i murest juba kirjutanud ja ise teda siit-sealt toginud, aga endiselt on mureks küünla tahmamine. Toginud pole ma mitte jalaga vastu tagaratast, aga ikka vahetanud õhufiltreid, küünlaid, sättinud süüdet, faintuuninud karbussi, uurinud karterituulutuse klappi, mõõtnud kompressiooni, aga vahet pole, see silindrinahk ikka tahmab küünalt ja jätab tühikäigul vahele. Käima läheb laksust ja samahästi tahab mõistust lõpetada, kui jälle küünla elektroodide vahelt tahmatorte koukima pean.
Ehk oskate miskit nippi veel soovitada? Õlirõngad kinni, kulunud? Ei suitse, järsul pöörete tõstmisel viskab pahvaka mustemat "supiauru". Klapisääre tihendid? Kas neid seal üldes on? Need 14,5 ja 15,5 mootorid peaks olema suht sarnased oma olemuselt. Päris uut massinat nagu ka veel ostma ei kipu.

Tervitades, IP
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne