Millest teha tihendit??
#1

Oleks vaja mini mopeesile karpa tihendeid ( need mis silindri ja karpa vahel) Äkki keegi oskab soovitada millest teha ???:???
Vasta
#2

kõige mõtekam oleks osta aga tihendipapp peaks ka asja ära ajama
Vasta
#3

Kõige parem on korktihend.Mul on seda lehtede viisi.Aind jama on auke sisse teha,
papile saab lihtsamalt.Wink Augu tegemiseks
kasuta mõnd suuremat kuuli(Leiad mõnest laagrist)
Vasta
#4

Auku saab augurauaga teha.
Aga olen kuulnud et tordikarbi kaanest saab ka hea tihendi, ei tia kas vastab tõele????:o
Vasta
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: mart391
Auku saab augurauaga teha.
Aga olen kuulnud et tordikarbi kaanest saab ka hea tihendi, ei tia kas vastab tõele????:o

OT:
Pole augurauda kahjuks,ise pead leidlik olema,tee kasvõi peedist omale kolb.
Mõtle midagi oma peaga kah,õpeta nagu oma last potipeal kakal käima
Big Grin
Vasta
#6

No jah, ega kõik ei ole sündinud käed õlised ja mootor laiali eesToungue Nii et ma pean vanasõna meeles: Küsija suu pihta ei lööda.Big Grin
Vasta
#7

tihendit tehakse tihendimaterjalist. lihtne!!

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#8

Sa võid tihendi teha mingist tugevast papist! Augud saad sisse teha näiteks naelaga!:yes

Vene Masin: Ehtne Ja Hää Smile
www.ladaklubi.ee
Vasta
#9

Mina oma minskile karpa vahele olen teinud alati mingist suvalisest papist ja püsivad alati ideaalselt.
Enne pealepanekut immutasin veel õlis ka.
Vasta
#10

just õlis immutatakse ka neid Smile
Vasta
#11

no naelaga küll midagi teha ei tohiks. surub servad välja ja pärast on selle koha peal nagu topelttihend. täpsusest rääkimata.
materjaliks sobib immutatav paksem paber või papp. klaasjad paberid või värvitud/lakitud pinnaga tegelased ei sobi. oleneb ka kohast, sest nt karteripoolte vahele ei tohi panna paksemat tihendit, kui seal enne oli. õhemat ka muidugi mitte. aga nt küljekaane alla pole tähtsust (on tähtsust siis, kui kaanel puutepinnal mõni väiksem täke või lohk sees on, sest haltuura korras saab paksu tihendiga siis midagi päästa). tihend tuleb välja raiuda sobiva haamriga. kui raiumine ei ole võimalik, siis võib ka sõrmega sooned sisse suruda ja kääridega kallale minna. servad olgu korralikult sirged ja teravad. väiksema ümara augu saab sisse vaid kuuliga. kuul olgu õiget mõõtu. kuuli toetuspinnana saab kasutada sedasama auku metallis, millele tihendit on vaja teha. tihendit võib õlis immutada ja ka silikooniga pinnata. karteripoolte vahele, mis eriti sageli lahti ei käi, võib silikooni panna tihendi mõlemale poolele. siis tuleb iga kord uus tihend teha. mujale võib ainult ühele poolele silikooni panna, siis jääb tihend ühe poole külge kinni ja saab ka mitu korda kasutada.
Vasta
#12

kui nüüd norima hakata siis mis vahet on millega sa augu teed.. peaasi et tihend oma töö ära teeb Wink
Vasta
#13

tegelt on suur vahe, millega ja kuidas auku teha. augu serv peab olema konkreetne ja terav. sellepärast pole ka õige väikeste kääridega väiksemaid auke teha, sest see närib servad ära.
Vasta
#14

Ise olen papist teinud tihendeid, kasutades konkreetse pinna ääri (nt. sidurikorvipoolse mootori kaane äärt), ettevaatlikult kergema haamriga koputades ning siis mõne ümara pinnaga ka poldiaugud lüües.
Vasta
#15

Mis viga on naelaga teha? Pärast silud/lõikad augu ääred ära, ja tihend tuleb väga hea!
NB: Mul on juba masin olemas!

Vene Masin: Ehtne Ja Hää Smile
www.ladaklubi.ee
Vasta
#16

Auku tihendi sisse on kõige õigem teha
augurauaga. Selline kõva karastusega pulk,
otsas auk, välispind koonuses auguni,
nii et servad teravad. Paned
tihendi tugevale siledale (leht)puupakule
ja... kõks haamriga peale lüües tihendist
ümmargune auk väljas.

Oman õnneks auguraudu 5,6,8,10 ja 12 mm, aga
neid saab vast ka ise teha. Miski kõvakarastusega
pulk pehmeks lõõmutada tules, siis auk sisse
puurida ja ots koonusesse käiata. Ning siis
sama asi karastada... soovitavalt laste sepal
teha, aga saab ka ise. Asi tulle, seal
punaseks ja siis kuumalt... sauhhh...
värnitsa sisse. Võib ka vee sisse, aga see
pole nii hea. Hiljem served teravaks veel
käiata.

Kunagi olen teinud ise auguraua...
kultivaatori piist ehk tööorganist.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Erka
Mis viga on naelaga teha? Pärast silud/lõikad augu ääred ära, ja tihend tuleb väga hea!
NB: Mul on juba masin olemas!

millega silud/lõikad?
Vasta
#18

> millega silud/lõikad?

Kui augu läbimõõt pole liialt väike
(alates 8-10 mm), saab ka väikeste kääridega
ettevaatlikult. Väiksema augu korral
ülikaheldav. Olen (Pobile) ka nii teinud
tihendeid, kuigi eelistan augulööjat.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

just, mu küsimus oligi konksuga. kui auk juba nii suur, et kääridega saab kallale minna, siis miks veel vaja auk ette teha? kääriotsad ju sobivad ka...

mina olen endale augulööjad tavalistest torudest teinud, mis siis erineva suurusega ja otsast teravaks käiatud on. kui vineertahvli peal lüüa, ei pea nad väga karastatud ka olema, kuigi see teeb elu oluliselt lihtsamaks.
Vasta
#20

mina olen alati ermetsiga teinud kõik tihendid...alati on pidanud, tuleb lihtsalt osta kuumus, õli ja bensiinikindel ermets...määrid peale, surud pooled kokku ja ongi korras, minumeelest palju lihtsam ,kui hakata kuskilt papist välja taguma....ainus jama on selles, et kui vaja uuesti lahti võtta, siis vaja jälle uus tihend teha....aga ega sa silindrit iga päev ju ära ei kisu....või mis?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne