KamAZ ,ZIL ja veomasinad

Tänan et seletasite,järelikult on see: ZiL-MMZ-4502
[Pilt: IMG_1105.jpg]
Vasta

(22-06-2012, 10:42 AM)tarmo242 Kirjutas:  Tänan et seletasite,järelikult on see: ZiL-MMZ-4502

Ei ole, hoopis 554.
Vasta

Lihtne leida. Maanteeameti kodulehel avalikest päringutest tuli välja:
752MEC
Mark: ZIL
Mudel: 43141 (MMZ-554M)
Esmane registreerimine: 15.11.1990

Kehtivad ülevaatused: Korraline (kehtib kuni 05.2009). Sõidukil puudub kehtiv korraline ülevaatus.

Küll tänapäeval käivad asjad lihtsaltBig Grin Otsitav masin peab vaid registris arvel olema ja ülejäänu tuleb iseenesest...

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Täna käisin töökoja õuepeal ringi ja järsku vaatasin, et mingisugune gaz 66 baasil elukas aetakse viimasest garaaziboksist välja. Endal mootor paugub iga teatud takti tagan Big Grin Oh seda imet.(Vähemalt minu jaoks imet). Gaz 66 baasil tuletõrje auto. Täpsemat mudelit ei tea, aga ilgelt ilus aparaat nägi välja, võrreldes selle Gaz 66 baasil taimekaitsepritsiga, mis meil seal on. Anyway. Sai meie automehhaanikuga veidi juttu puhutud. Esimeseks veiderduseks märkasin rummude otsast välja tulevad torud. Need pidavat olema rehvide pumpamiseks, nii kui kuuli said, pumpad täis. Pidi veel kabiinist saama eraldi igat üht pumbata, aga sellel mudelil mitte. Kuna sellel Gazoonil on veel veepump peal, siis raami vahel, paagi all paistis välja üks suuremat sorti reduktor. Mehhaaniku sõnade kohaselt pidavat see olema haruldus. Muud polnud seal erilist midagi. Läbisõitu pidavat ka drastiliselt vähesel hulgal olema. Pmst nagu uus. Mingi logo oli ka kabiini peal, aga seda pildile ei saanud. Polnud aega ja mahti seal kaameraga siiberdada. Aga siiski, mootorist sain pildi.
Aga seda, kui rariteetne see masin meie mail on, seda ei oska öelda. Minu jaoks igatahes on Big Grin

[Pilt: 0968838971c73d.jpg]

Almost Again
Vasta

(25-06-2012, 18:46 PM)Necro Kirjutas:  ... Esimeseks veiderduseks märkasin rummude otsast välja tulevad torud. Need pidavat olema rehvide pumpamiseks, nii kui kuuli said, pumpad täis. Pidi veel kabiinist saama eraldi igat üht pumbata, aga sellel mudelil mitte....
Aga seda, kui rariteetne see masin meie mail on, seda ei oska öelda. Minu jaoks igatahes on Big Grin

EI ole need torud veidrused miskit, täiesti tavaline tehasest varustus kõigil Gaz-66 tüüpi masinatel ja eraldi rattaid siiski pumbata ei saa, kabiinis kõigil üks kraan, millega rattaid täita tühjendada saab. Kompressori tootlikkus on nadi, kuuli saades pole seal miskit pumbata, süsteem on mõeldud maastikul sõitmisel rehvi surve vähendamiseks kuni 0,5at. Kontrollitud, aitab palju.


Vasta

Siin aeti ilmselt segamini vana ZIL-157 ga midagi. Nendel oli selline süsteem peal.(vähemalt militaarotstarbelistel). Meil oli sõjaväes üks 157 baasil tehtud BTR, mis oli kasutusel massirahutuste mahasurumiseks. Sellel sai ka juhiruumist kõiki rehve eraldi pumbata. Oli blokk, kus oli 6 kraani ja 6 manomeetrit.Ainult kompressor jäi lahjaks.
Vasta

(25-06-2012, 22:56 PM)Daff Kirjutas:  Siin aeti ilmselt segamini vana ZIL-157 ga midagi. Nendel oli selline süsteem peal.(vähemalt militaarotstarbelistel). Meil oli sõjaväes üks 157 baasil tehtud BTR, mis oli kasutusel massirahutuste mahasurumiseks. Sellel sai ka juhiruumist kõiki rehve eraldi pumbata. Oli blokk, kus oli 6 kraani ja 6 manomeetrit.Ainult kompressor jäi lahjaks.
Eraldi plokk 6-e kraaniga on kõikidel Zil 157 mudelitel ja vanematel Zil-157k (alates 1961) mudelitel. Hilisematel Zil-157k mudelitel eraldi kraanide plokki enam ei ole. Kuute eri manomeetrit, iga ratta jaoks eraldi, pole Zil-157-l kunagi olnud. On kaks manomeetrit armatuurlaua keskel. Juhipoolne näitab rõhku süsteemis, ehk siis rõhku õhutorustikus ja kolmes kogumispaagis. See on rõhk, mida kasutatakse tavaolukorras õhkpidurite aktiveerimiseks. Teine, kaasreisija poolne, manomeeter näitab tavaolukorras nulli. Kui rataste juures olevad kraanid lahti keerata, siis näitab see rõhku rehvides. Selle sama manomeetri all on kangiga klapp, mille liigutamisel saab rehvidesse õhku juurde või rehvidest õhku välja lasta. 6-e kraani mõte oli selles, et siis sai kabiinist valida, millisesse rehvi rõhku reguleerida. Tegelik vajadus selle eristamise järele ilmselt puudus, sest hiljemneed kraanid kadusid ja järgi jäi vaid kangiga klapp. Zil-131-l on ka vaid üks kangiga klapp rehvirõhu reguleerimiseks kõikides rehvides. Kui on vaja reguleerida rõhku vaid ühes rehvis, siis selleks avatakse vaid vastava rehvi juures olev kraan. Teised kraanid jäetakse suletuks. See 6-e kraaniga plokk sisuliselt dubleeris ratta juures olevaid kraane.
Vasta

Vastuseks Muffile: Väljendasin ennast just mitte kõige selgemini. Masin mida ma üritasin näiteks tuua oli ZIL-157 baasil tehtud. Täpselt marki ei mäleta aga vist oli BTR-157. Kahe eesmise istme vahel oli kuus kraani ja samas olid ka manomeetrid, aga kui palju,ei julge täpselt enam väita.Suure mõtlemise käigus kisub pilt uduseks. Veel olid sellel masinal, (hellitavalt hüüti teda Zahar Petrovitšiks), naljakad esi- istmed. Need olid painutatud torust ja presendiga vahelt õmmeldud. Nagu mingid aiatoolid.

Siin eelnevalt küsiti ZIL 130 ja MMZ vahel vahe tegemisest visuaalsel moel. See oleks võimalik minu arvates tagasilla järgi, kuna, ZIL 130 kasutati kaheastmelist peaülekannet ,aga MMZ-l oli kasutusel üheastmeline nn. hüpoidülekanne, mis oma tagasilla karteri mõõtmetelt oli tunduvalt suurem 130 omast.
Vasta

(25-06-2012, 18:46 PM)Necro Kirjutas:  Täna käisin töökoja õuepeal ringi ja järsku vaatasin, et mingisugune gaz 66 baasil elukas aetakse viimasest garaaziboksist välja. Endal mootor paugub iga teatud takti tagan Big Grin Oh seda imet.(Vähemalt minu jaoks imet). Gaz 66 baasil tuletõrje auto. Täpsemat mudelit ei tea, aga ilgelt ilus aparaat nägi välja, võrreldes selle Gaz 66 baasil taimekaitsepritsiga, mis meil seal on. Anyway. Sai meie automehhaanikuga veidi juttu puhutud. Esimeseks veiderduseks märkasin rummude otsast välja tulevad torud. Need pidavat olema rehvide pumpamiseks, nii kui kuuli said, pumpad täis. Pidi veel kabiinist saama eraldi igat üht pumbata, aga sellel mudelil mitte. Kuna sellel Gazoonil on veel veepump peal, siis raami vahel, paagi all paistis välja üks suuremat sorti reduktor. Mehhaaniku sõnade kohaselt pidavat see olema haruldus. Muud polnud seal erilist midagi. Läbisõitu pidavat ka drastiliselt vähesel hulgal olema. Pmst nagu uus. Mingi logo oli ka kabiini peal, aga seda pildile ei saanud. Polnud aega ja mahti seal kaameraga siiberdada. Aga siiski, mootorist sain pildi.
Aga seda, kui rariteetne see masin meie mail on, seda ei oska öelda. Minu jaoks igatahes on Big Grin

Kas Sul rohkem pilte ei olegi?Tahaks ka näha missugune see väljast on.Smile
Vasta

Kõigi eelduste järgi tavaline GAZ 66 (tuletõrje). Vähemalt mina erimasinate mudelinumbrites ei orienteeru.
Vasta

keegi oskab öelda tsistern-haagise mudelit, millised olid kasutusel näiteks ekseko-s põldude väetamiseks. käisid need balloonrehvidega zil 130V järgi. ilmselt oli neid kahte sorti, sest mõned haagised olid justkui pikemad.
üldse kui keegi teab sellest komplektist midagi pikemalt rääkida (tehniline pool ja muud seiklused) andku tuld. ise olen pikka aega guugeldanud ja vene saitidel tuhlanud, aga silma pole jäänud.
Vasta

(17-07-2012, 17:06 PM)cesium Kirjutas:  keegi oskab öelda tsistern-haagise mudelit, millised olid kasutusel näiteks ekseko-s põldude väetamiseks. käisid need balloonrehvidega zil 130V järgi. ilmselt oli neid kahte sorti, sest mõned haagised olid justkui pikemad.
üldse kui keegi teab sellest komplektist midagi pikemalt rääkida (tehniline pool ja muud seiklused) andku tuld. ise olen pikka aega guugeldanud ja vene saitidel tuhlanud, aga silma pole jäänud.
Arup 8
Vasta

(27-06-2012, 12:24 PM)Autorehv Kirjutas:  
(25-06-2012, 18:46 PM)Necro Kirjutas:  Täna käisin töökoja õuepeal ringi ja järsku vaatasin, et mingisugune gaz 66 baasil elukas aetakse viimasest garaaziboksist välja. Endal mootor paugub iga teatud takti tagan Big Grin Oh seda imet.(Vähemalt minu jaoks imet). Gaz 66 baasil tuletõrje auto. Täpsemat mudelit ei tea, aga ilgelt ilus aparaat nägi välja, võrreldes selle Gaz 66 baasil taimekaitsepritsiga, mis meil seal on. Anyway. Sai meie automehhaanikuga veidi juttu puhutud. Esimeseks veiderduseks märkasin rummude otsast välja tulevad torud. Need pidavat olema rehvide pumpamiseks, nii kui kuuli said, pumpad täis. Pidi veel kabiinist saama eraldi igat üht pumbata, aga sellel mudelil mitte. Kuna sellel Gazoonil on veel veepump peal, siis raami vahel, paagi all paistis välja üks suuremat sorti reduktor. Mehhaaniku sõnade kohaselt pidavat see olema haruldus. Muud polnud seal erilist midagi. Läbisõitu pidavat ka drastiliselt vähesel hulgal olema. Pmst nagu uus. Mingi logo oli ka kabiini peal, aga seda pildile ei saanud. Polnud aega ja mahti seal kaameraga siiberdada. Aga siiski, mootorist sain pildi.
Aga seda, kui rariteetne see masin meie mail on, seda ei oska öelda. Minu jaoks igatahes on Big Grin

Kas Sul rohkem pilte ei olegi?Tahaks ka näha missugune see väljast on.Smile

Eks neid pilte saab tehtud. Homme üritan mälusse saada, siis pistan üles. Neid masinaid on terve rodu, millest pilti teha. Big Grin

Almost Again
Vasta

Üldiselt on vist nii, et oli Aруп-8, mis põhines tsemendiveoki Tц-4 baasil. Mõlema veokid olid varustatud suure tootlikusega, madalsurve kompressoriga, aga Arup-8 veel ka laotus mehhanismiga(selline liikuv torulont mida sai vasakult paremale suunata) ja komplektis olid ka kaarkummid. Olid lühemad pütid ja pikemad pütivarjandid. Pikemad olid vist ka väiksema läbimõõduga (toodeti neid venemaa eri tehastes).
Üldiselt Zilid vist eriti mõõda põlde ei sõitnud põldude lupjamisel, selleks olid Mazi pütid K-700 taha aretatud. Zilid ja Mazid vedasid põlevkivituha kohale ja laadisid põlluservas ümber.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Tänud. Jube raske on selle haagise kohta leida infi.

Eraldi lonti neil ei mäleta, et oleks olnud. minu aru järgi töötas see süsteem nii- taga, väljavoolu otsa all, oli selline alus millel olid enamasti ilmsed läga kasutus jäljed. Väljavoolu otsas paistis olevat miski keerukam süsteem, et arvatavasti sai ventiili avada kabiinist või kusagilt eespoolt ja siis kas vabalt voolavana või pumba kaasabil sööstis see solk vastu seda lauakest ja sealt pritsis kauni kaarega laiali.
Olen korra sellist zil-i põllul sõitmas näinud, aga seda vilksamisi ja see krempel oli esimese otsaga minu poole, ehk et kuidas see täpselt töötas ma ei teagi.
Haagistel kaarrehve polnud, ilmselt kõige puuduse vaimus ei jagunud neid autodelegi või rändasid sealt E-de ja muu taolise samkompunni alla.
Vasta

Täpselt nii see lägastamine käis. Kui taga see siiber korralikult ei sulgunud või ununes lahti, siis oli ikka paras essurada teel . Positiivset niipalju, et benssu sai nendelt sohvritelt poole hinnaga või alla selle. Ilmselt olenes see "ravi "vajalikkuse kiirusest!

Tervitab Veteran.
Vasta

See riistapuu oli aga seljuhul lägavedajate endi kohandatud, tehasest selliseid ei tehtud. Enamasti kasutati selleks saksa pütti Fortschritt 100.27 T-150K haakes.
Põldude lupjamisel oli püti taha tohutu tolmupilv.
Vasta

Lupjamist vist sealkandis ei harrastatud kus mina kõike seda tehnikat liikumas nägin.
Fortschrittidega Kirovitšid, T150-ed sõitsid ka ringi ja ilmselt käisid needki samamoodi põllul laotamas. Oma silmaga olen näinud ainult seda varianti kus seitsmesajaga toodi kaup põlluserva, kus ootas ees sada viiskümmend küljes spetsiaalne prits, ühendati ära ja puhuti see väärtkraam mööda põldu laiali.
Neil Zil-idel olid numbrid tünnidel- 12 või 14 oli suurim. Kas kõik vahepealsed olemas olid ma ei tea, aga autosid oli rohkem kui traktorieid.
Vasta

Nagu vanad fotod kinnitavad, on varasematel aegadel põlde põlevkivituhaga lubjatud ka koosluselt veduk MAZ 200 pluss tsisternhaagis. Sellelt 1966. a pildilt näeme lupjamistsisterni vedavat sadulautot ZIL 164 baasil. Kogu kooslust veab ilmselt parema läbivuse huvides edasi buldooser T 100.

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=21898
Vasta

Mõned pildid 1985 aastast ja Elva EPT tuhapüttidest.Zilidega veeti tuhk kohale ja pumbati ümber.Põldudele laotasid tuhka K-700A/701.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne