M 407/402
#1

Tervist!

Minu kihlatu vanaisast jäi maha vana MZMA 402, mis garaažis eelmise aasta seisuga puutumatult pea 40 aastat seisis. Seismise tulemusel oli auto ka juba peaaegu, et põhjani läbi küüni põranda vajunud, rehvid ajaga tühjaks ja kandiliseks vajunud. Möödunud aastal tõmbasime traktoriga auto küünist välja ja tegime väiksemad puhastustööd (eemaldasime ämbriteviisi roti essu, tõstsime välja istmed ja viskasime ära selle tagumise istme polsterduse (metsmesilased olid sinna oma kärjed "pununud" ja polstrist polnud enam peale mee ja paari mesilase miskit järel). Polstri alt kühveldasime käsikühvliga läbi põhja.. :/


M402    
M402    
M402 tagaistme põhi    

Plaaniks sai võetud kadunud vanaisa kunagine kullake korda teha. Kasvanud uudishimu järel leidsin end 2011 aasta talve eel MZMA 407 müügikuulutuse juurest, misjärel sai üks selline algselt tagavaraosadeks ostetud.

   

Et ka antud isend üsna korralik tundus, mootoreid, käigukaste ja palju muid vidinaid kohati kahe - kolme auto jagu tundub olevat, otsustasin, et teeb korda ka selle isendi.

Nüüd esimese asjana paluksin teadjatel anda hüva nõu, kus lasta auto kered üle liivapritsiga, kus lasta teha kõik värvimisele eelnevad keretööd (mängud hapetega jms, et ka hilisema värvikahjustuse korral kerele roosteuss ligi ei pääseks).

Kus lasta korda teha plekkveljed (liivaprits, krunt ja värv)
Kas kasutada olemasolevat juhtmestikku või minna üle tänapäevastele kaitsmetele/ juhtmetele - kuhu viia auto elektritöödele?

Kes teostab autoistmete polstri ja nahatamistöid?
Kes võiks mind aidata mootori kokku ja lahtivõtmisega, et asi üle vaadata j a vajadusel korda teha. (ps.. olemas on ka tuttuus 403 mootor, mis garaažis 20a seisnud + ilmselt üks 402 mootor 402 peal ja 407 mootor mahavõetuna)

Olen noor, ega tea seesugusest auto taastamisest suurt midagi.. Tahtmine ise käed külge lüüa on suur. Samuti soovin asja kohe väga korralikult teha.

Musta numbrit ma ilmselt isegi taotlema ei läheks, sest väike mõte oleks seesugust sõidukit hiljem pulmasõitudeks välja rentida. Mida arvate aga Teie?
Vasta
#2

Kas selle sama auto kohta juba pole varem teemat olnud Moskvichi klubis?


Vasta
#3

(30-05-2012, 16:05 PM)MAZ Kirjutas:  Kas selle sama auto kohta juba pole varem teemat olnud Moskvichi klubis?

Olen teinud ka seal juttu jah, ent mingiseid nõuandeid ja soovitusi ma sealt kuigi palju ei saanud.

Vasta
#4

(30-05-2012, 15:12 PM)Webzter Kirjutas:  Kus lasta korda teha plekkveljed (liivaprits, krunt ja värv)
Selle kohta peaks siin foorumis olema juba mitmeid teemasid, kõik oleneb kus sa elad ja palju raha oled nõus maksma.
Tsitaat:Kas kasutada olemasolevat juhtmestikku või minna üle tänapäevastele kaitsmetele/ juhtmetele - kuhu viia auto elektritöödele?
Ma arvan,et kui olemas olev juhtmestik pole lapitud 10 korda,ning kivitsunud juhtmetega siis soovitaks selle alles jätta. M402 on muideks riidest kattega juhtmed veel(vähemalt esimestel M402-del). Ei soovita teha nii vana autot tänapäeva juhtmestikule ringi, see lihtsalt jääks silma riivama. Riidest kattega juhtmeid on müüa ja päris ära pole kadnud ka uued M407 juhtmestikud,mis küll on plastmass kattega.

Kindlasti soovitan ka teemat jätkata Moskvichi klubis.



Vasta
#5

Tänud MAZ.
Kui miski projektiga liikuma hakkab, jätkan teemat ka Moskvichi klubis.
Olen lugenud, et kehvasti restaureeritud autosse investeeritud raha on tuulde visatud raha. Püüaks kõik teenused ikka hea kvaliteedi ja mõistlike/ tööd väärt hindadega saada. Rahakotis hetkel paksust pole. Pean koguma veel nii,et algus saab olema samm haaval.
Vasta
#6

Ütleme,et täis restoreerimine proffessionaali juures on selline teema,et selleks peaksid ilmselt raha koguma üsna palju ja kaua,arvestades eesti keskmist töötasu. Pigem leian,et peamine on endale selgeks teha,mida sa tahad sellest M402 teha?
Kas lihtsalt silmailuks, pühapäeva autoks. Või selliseks,mida ka müüa kannataks tulevikus. Minu meelest siit tuleks hakata oma plaani koostamist. Kindlasti tasuks meeles pidada ka pikemaid prespektiive selle autoga.


Vasta
#7

Esmalt oli mõtteks, et teha auto lihtsalt silmailuks korda ja vahel "pühapäeviti" sõitmas käia.

Sealt koorus aga edasi mõte, et kui seesugune auto ja sisu heledates toonides teha, võiks seda aegajalt ka pulmaautoks ühes sohvriga rentida. Niisiis olekski mõte teha sellest üks korralik, ilus ja vastupidav masin. Et korda tegemise protsess kiirem ja soodsam oleks, ei hakkaks musta numbrit taga ajama. (pisemaid originaal detaile võin hiljem aegamööda kõrvale panna, juhuks kui ühel hetkel musta numbrit sooviks)

Autot edasi müüja ei ole mitte kunagi plaanis.
Vasta
#8

Ehk leiad siit midagi endale

http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...f=9&t=1097
Vasta
#9

Isiklikult kaldun arvama, et ära mingit äriplaani küll panusta nende pulmasõitude peale väga, pakkujaid on palju ja see Mosse pole just vist kõige kohasem, suht väike ja kitsas. Kuid edu tegemistes ja loodetavasti ärkab see rauk ikka ellu täies hiilguses.

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#10

Ma arvan,et auto korda tegemise eesmärk ei tohiks olla kindlasti, ainult pulmasõitude tegemine. Ma soovitaks veidi rahulikult asja võtta. Vaata üle, mis sul on olemas autol ja siis saab edasi vaadata,mis puudu ja vaja teha on. Esimene asi peaks olema kirjanduse või ka juba nüüd interneti kaasabil selgeks teha,milline originaal korras M402 on!


Vasta
#11

(30-05-2012, 19:07 PM)MAZ Kirjutas:  Ütleme,et täis restoreerimine proffessionaali juures on selline teema,et selleks peaksid ilmselt raha koguma üsna palju ja kaua,arvestades eesti keskmist töötasu.


Miskipärast on härraste automoto foorumlaste seas juurdunud arvamus, et need, kes musta tööd teevad (ehk plekksepp, lukksepp, maaler jne) võiksid saada keskmisest töötasust umbes 3 korda madalamat palka....Big GrinBig GrinBig Grin
Olen sellist suhtumist siin foorumis üsna mitmes teemas kohanud.

Ehk üsna tavaline on arvata, et keskmise kuurist leitud ja 40a vana auto võiks sõidukorda seada + kere korda teha + ära värvida umbes 2000 euroga, KUIGI, miinimum selleks tööks kulub umbes 1000 rasket töötundi. + materjalikulu.

Täpselt nagu siingi teemas esitletud auto puhul...
Olen ise ja kodus sellise "kuurileiu" ellu äratanud ja 1000 tundi läks sujuvalt. Kusjuures, tulemus oli lihtsalt korras ja sõitev auto, mitte näitusekandidaat.

Ehk see vaeseke, kes autot taastab, võiks teenida vabalt lausa 2€ tunnis kätte...(kui rohkem raha kui 340€ kuus vaja, tehku rohkem tööd, ühe kuu sisse mahub ju way üle 500ja tunni...)

Ja sedagi vaid juhul, kui ta selle aja jooksul
makse ei maksa,
ühtegi tööriista, keevitustraati, gaasi jne ei osta (tööandja tagant ehk midagi kuidagi õnnestub...?),
ruumi ei rendi (tehku kodus, esikus, seal on tasuta) ja
elektrit loomulikult varastab...Sad


Millest selline suhtumine, härrased...?




Mis teemasse siin rohkem puutub, siis soovitaksin teemaalgatajalt see auto kuumal suvepäeval survekaga hoolikalt puhtaks pesta (põhi eriti, selleks kannatab ta lausa korraks küljeli keerata), et lahtine rooste, tolm, omaaegsed mastiksid ja sammal eralduks.
Selleks sobib suurepäraselt kodukasutuse vibreeriva otsaga Kärcher, kui endal pole, kannatab laenata ja enamus neist suudab ka 200 liitrisest tünnist vett võtta, kui trassi õues pole.
Seejärel põhjalikult ära lasta kuivada ning ...hästiventileeritud kuuri tagasi lükata.
Kuniks rahaline seis paraneb.

Hoolikalt jälgides, et ta palju maa peale seisma ei jääks...
Kui betoonpõrandat pole, kannatab kasvõi lausa mõni vana linoleumitükk niiskusekaitseks alla panna...

(P.S. olen sellist konserveerimise asja ka elus tunduvalt haljamale oksale jõudnud inimesele aidanud teha; neli valmisprojekti katete all kenasti seismas ja ootamatu lapse sünd lükkas viienda tehalaskmise paariks aastaks edasi. Õige suhtumine, ma leian)


See, et rahakotis noorel inimesel paksust pole, on täiesti normaalne ning kogu maailmale teistsugust tõestama hakata pole mõtet.
Pigem õppida, tööd teha ning tuleb ka aeg, kus vanaisa auto väärikalt elluäratamine pole pangale kuuluva maja ja kahe igapäevaauto kõrval üldsegi probleem...Wink

Aga see vaid minu nägemus asjast...


Vasta
#12

Kodanik Stihl, ma ei pidanud silmas,et elukutseline automaaler,restoraator jne. Peaks tasuta tööd tegema või ala 3 EUR/tund. Kui tahad odavalt siis tuleb ise tegema hakata või sõbrad appi võtta. See oli minu jutu mõte.

Samuti kui algmaterjal on halb siis tasub Stihli toodud näited korrutada teatud koifitsendiga läbi,sest lisatöö=lisaraha. Ja iga vanaauto puhul,mida pole ideaal konditsioonis hoitud,tuleb neid alati juurde.


Vasta
#13

Ilma töövõtete ja oskusteta ise tehes on tulemus häving.
Rahaliselt ja tootmisarve vaadates, ei tasu prillikiviks ajada. Mõttetu invest. Iga sama vana US auto jääb oma väärtust hoidma kordi paremini.

Üks ja harv kord ütlen ma siinkohal sm. Stihli postis on enamus tõde ära toodud.

Mina läksin ammu seda teed et alustuseks tegin oma autosid teise töö kõrvalt, omandasin võtteid ja nippe ja kogemusi enne kui hakkasin viisakamaid autosid üldse tööks ette võtma. Kogemused olid väärt. Kohe minna kallale oma unistuste vanasõidukile ilma eelnevaid kogemusi omamata on nagu ragulkaga pentagoni vallutama minna.

Jõudu siiski. Soovitan suured unistused jätta ja tulla reaalsusesse, tegu on tavalise CCCP toodanguga ja tasub teha vaid sõiduvõimeliseks retroautoks. Mingi "rodi"teemat tasub katsetada ja arendada, venes on nendest tehtud päris vahvaid vaesemehe usakaid.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#14

Kuna olen ise just selline iseõppija ja oma oskustelt lapsekingades alles, siis leian, et tegu oleks just parajate "üldmasslevinud" masinatega, mille peal hakata vaikselt kätt proovima. Seega soovitaks teemaalgatajal otsida sobiv koht, osta elementaarsed tööriistad ja hakata vaikselt pihta. Kindlasti künda enne lõputut internetipõldu saamaks aimu, kuidas meistrid teevad ja üritada neid järgi matkida (võta kasvõi Vanatehnika foorum ja loe sealt kodanik Autorestauraatori teemasid), siis jääb ära vast esmased suuremad prohmakad ja ise leiutamine (neid tuleb nagunii). Selge see, et esimesest, teisest ja mõne puhul ka kõikidest ülejäänutest ei saa näitusepilli ja esmane õhin raugeb suht kiiresti aga ainuüksi tegemisrõõm on juba midagi väärt.
Vasta
#15

Mul on vist sarkasmipuhang, aga:
Tähelepanekute järgi raugeb see esmane õhin paar nädalat peale seda, kui auto on peenikesteks pulkadeks laiali võetud. Viie aasta pärast läheb müüki "väga hea projektiauto" kus on uue omaniku jaoks jaoks pool tööd - nimelt lahtivõtmine juba ära tehtud. Selle aja jooksul on 5% juppe ära kadunud, lootusetult. Ja paar mulla peale jäetut vanarauaks muutunud. Mitmeid kordi olen sellist stsenaariumi näinud.
Ärgu selle projekti autor midagi isiklikult võtku, lihtsalt selline sant tuju oli.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#16

(01-06-2012, 16:07 PM)Wiki432 Kirjutas:  Mul on vist sarkasmipuhang, aga:
Tähelepanekute järgi raugeb see esmane õhin paar nädalat peale seda, kui auto on peenikesteks pulkadeks laiali võetud. Viie aasta pärast läheb müüki "väga hea projektiauto" kus on uue omaniku jaoks jaoks pool tööd - nimelt lahtivõtmine juba ära tehtud. Selle aja jooksul on 5% juppe ära kadunud, lootusetult. Ja paar mulla peale jäetut vanarauaks muutunud. Mitmeid kordi olen sellist stsenaariumi näinud.
Ärgu selle projekti autor midagi isiklikult võtku, lihtsalt selline sant tuju oli.

Olen sinu jutuga päri, kuid ma olen suht skeptiline indiviid ka sellel teemal.
Loodetavasti see alati siiski ei kehti.


Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#17

Tänud postitajatele! Kindlasti leidsin siit ühtteist kõrva taha jätta.
Lähen uuel nädalal suure tõenäosusega ka Restauraatori enda jutule, et kuulda vahest veelkord Teie poolt juba öeldut ja ka muud tarka nõu. Smile



Vasta
#18

See "kas tasub, mida teha" jne teema kerkib siin foorumis tähelepanuväärse regulaarsusega...

Olles oma küna vahelduva eduga 9 aastat putitanud ning selle käigus paljud ämbrid läbi kolistanud, tahaks lisada seda, et juba meelelaad "tahaks saada vot sellist tulemust ja seda pulmadeks rentida" välistab igasugu isetegemise. Kui eesmärgiks on tulemus, on kergem teha asju mida sa oskad ja teenitud raha spetsialistidele viia. Ja spetsialiste tuleb ka väga hoolega valida, enamiku juurde on odavam viia ainult raha ja auto koju jätta - sedasi vähemalt ei rikuta midagi ära.

Samas kui sa võtad autoga jändamist nagu nauditavat protsessi, siis on algul olulised hoopis teised asjad kui roosteeemalduse tehnoloogia ning juhtmekimpude kattematerjal. Oluline on see, et sul oleks seda tööd tõesti mugav teha - soe, puhas ja hästi valgustatud garaaž on kõige olulisem asi. Nagu ka soe ja külm vesi, külmkapp, diivan (magamiseks), raadioaparaat ja Internet seal garaažis. Sõprade abi on kohati hindamatu, aga pikas perspektiivis ei viitsi keegi käia sadu tunde roostet nühkimas, nii et pigem juba ära sellega arvesta ning võta saabuvat abi kui boonust. Tööriistad on teine oluline asi, keevitus, keregrill, kompressor, töölaud, riiulid jne. Kui garaažis tööd teha on meeldiv, siis asjad ka edenevad. Ja see maksab reaalset, tuntavat raha.

Kui need põhiasjad on paigas, siis väga tähtis on hakata ehitama kohe õiget, mitte esimest ette juhtunud autot. Jah, Mosse on kindlasti vahva auto, kaks tükki on kindlasti veel kaks korda vahvam, aga kas see ikka on nii hea ja mõnus ja hingelähedane auto, et selle peale oma 3 aasta vaba aeg kulutada? Äkki saab mingi paari tuhandega sellise auto sarnases korras, millest sa veidi rohkem unistad? Või paremas korras Mosse? Kui garaažiust avades ei teki iga kord sellist mõnusat ärevust, siis on kogu projekt nagu liiva sees uisutamine ja sellest on võimatu mõnu tunda, võib lõpmatuseni jahuda teemat et "esimeseks autoks käib kah", aga no kohati on ikka selline must masendus peal, et söekeldris olev tõrvatünn ütleks ka selle kohta et wow mehed, vot see on ikka päris must. Kui auto ei ole põhimõtteliselt huvitav, siis ükski normaalne inimene ei ela seda lihtsalt üle ja lööb käega. Teise autona võib ehitada ka midagi veidi vähem hingelähedast, teine auto on juba lihtsam, tunnetus on käe sees.

Vanatehnika ja üldse igasugune tehnika on eraldi võetuna väärtusetu hunnik metalli. Ainuke mõte sellega tegeleda on saada mingi positiivne emotsioon, mida seda aega ja raha niisama kulutades ei ole võimalik saada. Kui sa ei taha või oska seda sealt rauahunnikust üles leida, siis pole see lihtsalt sinu jaoks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne