Osta.ee-s TA-6 müüa 1962a.Alghind 100-,ostakohe 500-.Nüüd juba 300-alghind.
#1

Tere bussihuvilised.
Osta.ee s müüa TA-6 1962a.

Müüa autobuss TA-6, 1962. aasta väljalase. Puukerega ja ENSV Liidu passiga. Pildil asuvale kohale sõitis 10 aastat tagasi omal jõul.

Alghind 100-,ostakohe 500-
Oksjon algab 10,06,2012a.
http://www.osta.ee/autobuss-ta-6-27264052.html

100- euri oksjon suletud nüüd alghind 300-

http://www.osta.ee/autobuss-ta-6-27316790.html


Ei ole minu oma,lihtsalt leidsin selle kuulutuse ja äkki pakub kellelegi huvi.
Allan.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#2

vaata seda: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=41054
Big Grin
Vasta
#3


Järva-Jaani poisid võiks korjanduse teha. Neile sobiks üks selline küll. Vaja vaid väike lisakatus peale ehitada mõne prussi jm abil, et vihma ja päikse käes päris laiai ei läheks.
Ime küll, et selliseid ikka veel on Big Grin

(08-06-2012, 15:13 PM)tarmo242 Kirjutas:  vaata seda: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=41054
Big Grin

Vasta
#4

Algsete, puitkerega TA-6te nõrkuseks oli see, et puitkarkass kippus pikema aja jooksul mädanema. Tulemuseks see, et kere hakkas tasapisi laiali minema. Seepärast, muide, ehitati Tartusse kapitaali läinud TAd 1980ndatel metallsõrestikule (ja said uuetüübilise "nina" saanuna mudelitähiseks TA-6-1).

Loomulikult annab mahamädanenud sõrestikuga bussikere remontida (loe - demonteerida ja uuel sõrestikul uuesti üles ehitada), kuid enne seda on tarvilik buss transportida tegemiskohta. Vaadates neid pilte, et ole ma kindel, et seda bussi kannatab enam terves tükis transportida Sad Võib-olla on selleks vaja ehitada selle ümber ja sisse palju ajutist tugisõrestikku...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

toetaksin isegi korjanduse ideed. Ja ka korjanduskarpi...

Muidu on juba ammu ette teada see, kuhu buss läheb kui ostjat ei leita.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#6

(08-06-2012, 18:19 PM)valdo Kirjutas:  Vaadates neid pilte, et ole ma kindel, et seda bussi kannatab enam terves tükis transportida Sad Võib-olla on selleks vaja ehitada selle ümber ja sisse palju ajutist tugisõrestikku...

Sellise bussi transportimiseks piisab ühest pikast koormarihmast, mis tuleks tõmmata akendest veidi altpoolt ümber bussi. TA tehti liigselt paksust terasplekist katteplekkidega (selle asemel, et õhemat plekki valtsida) ja seega on sel plekil veel kandejõudu küll, vähemalt niipalju, et slepis veereda.
Selleks, et sellest bussist sõidulooma saada tuleb loomulikult kogu kandesõrestik ja ilmselt ka alusraam vahetada uue vastu.

Kui keegi plaanib ikka tõsiselt seda eset taastama hakata, siis tuleks 500 eurosele ostuhinnale hiljem ise aastaid nokitsedes üks null taha lisada ja teenustööna taastades kaks nulli otsa panna.

Aga muidu on Eesti asi ikka tore asi küll ja soovitan osta. Mõistetavatel põhjustel ise ei osta, minu eestimeelsus on juba monumentaliseerumas.



Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

(08-06-2012, 20:26 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  
(08-06-2012, 18:19 PM)valdo Kirjutas:  Vaadates neid pilte, et ole ma kindel, et seda bussi kannatab enam terves tükis transportida Sad Võib-olla on selleks vaja ehitada selle ümber ja sisse palju ajutist tugisõrestikku...
Sellise bussi transportimiseks piisab ühest pikast koormarihmast, mis tuleks tõmmata akendest veidi altpoolt ümber bussi. TA tehti liigselt paksust terasplekist katteplekkidega (selle asemel, et õhemat plekki valtsida) ja seega on sel plekil veel kandejõudu küll, vähemalt niipalju, et slepis veereda.
Selleks, et sellest bussist sõidulooma saada tuleb loomulikult kogu kandesõrestik ja ilmselt ka alusraam vahetada uue vastu.
Kui keegi plaanib ikka tõsiselt seda eset taastama hakata, siis tuleks 500 eurosele ostuhinnale hiljem ise aastaid nokitsedes üks null taha lisada ja teenustööna taastades kaks nulli otsa panna.
Aga muidu on Eesti asi ikka tore asi küll ja soovitan osta. Mõistetavatel põhjustel ise ei osta, minu eestimeelsus on juba monumentaliseerumas.
Nagu Väravamehaanik kirjutas, siis on nimetet TA-6 suht kerge vaevaga teisaldatav. Rehvid täis ja kolmnurgaga või osaliselt toestatuna. Vastavalt sellele, kuidas endale meeldib ja kuidas rahakott lubab. Igaks juhuks võib äravajunud koha alla, bussi sisse teha näiteks 5x10 prussidest raami ja kere samast kohast aknapostidest koormarihmaga kergelt koomale tõmmata, kuid ilmselt saab bussi ka ilma selleta ära transportida. Nimelt on viimase aja praktika busside vedamises lisanud sellel alal kindlust.
Tore "kodustes tingimustes" käsitsi tehtud buss. Soovitan tõsisel huvilisel samuti osta. Minu bussihuvi on ka suures osas juba rahuldatud. Õnnest on puudu veel vaid üks buss ja see ei ole TA. Säilitamise eesmärgil võib ostmist kaaluda, kuid loodan, et see buss leiab endale hea peremehe, kes talle uue elu annab.
Vasta
#8

Andke mulle andeks, aga mina võtaks ja viiks valdava osa sellest bussist Kuusakoskisse ja teise osa paneks põlema...

Alles jätaks pisividinad, embleemid, luugid, spetsiifilised detailid ja siis teeks jooniste järgi uue bussi. Sest ärge mulle pahaks pange, aga seda bussi ei ole võimalik restaureerida. Sellest on võimalik valmistada ainult koopia, mille tegemise juures kasutatakse originaaldetaile.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

(08-06-2012, 23:09 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Andke mulle andeks, aga mina võtaks ja viiks valdava osa sellest bussist Kuusakoskisse ja teise osa paneks põlema...

Alles jätaks pisividinad, embleemid, luugid, spetsiifilised detailid ja siis teeks jooniste järgi uue bussi. Sest ärge mulle pahaks pange, aga seda bussi ei ole võimalik restaureerida. Sellest on võimalik valmistada ainult koopia, mille tegemise juures kasutatakse originaaldetaile.

Ohoo,uus lähenemisviis....Big Grin
Mina pooldaks ka uute busside tootmist.
Vasta
#10

(08-06-2012, 23:48 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(08-06-2012, 23:09 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Andke mulle andeks, aga mina võtaks ja viiks valdava osa sellest bussist Kuusakoskisse ja teise osa paneks põlema...
Alles jätaks pisividinad, embleemid, luugid, spetsiifilised detailid ja siis teeks jooniste järgi uue bussi. Sest ärge mulle pahaks pange, aga seda bussi ei ole võimalik restaureerida. Sellest on võimalik valmistada ainult koopia, mille tegemise juures kasutatakse originaaldetaile.
Ohoo,uus lähenemisviis....Big Grin
Mina pooldaks ka uute busside tootmist.
Ega see lähenemisviis nii uus olegi. Mina sain sellest aru juba peale esimese bussi soetamist. Teisega sain kinnitust ja kolmandaga tekkis veendumus. Lihtsalt olemasoleva bussi pealt on hea mõõte võtta. Selle TA taastamine saab olema mingil määral sarnane Volvo Boxer'i taastamisele Kuusalu poiste poolt: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38674. Aga kes taastada tahab, siis projekt on tore.
Vasta
#11

Kahjuks ei ole veel valmis meite "Eesti oma Nokia" http://album.ee/album/579283/50303975 Kui see valmis oleks, siis oskaks potentsiaalsele ostjale öelda euro täpsusega vajaliku eelarve. Olenemata esiosa kujust ja väljalaske aastast on tööde maht, järjekord ja spetsiifika täpselt samad. Planeeritult läheb see kusagile 20 000 euro kanti. Erinevus hinnas võib kujuneda tööde teostamise asukoha ja kohapealsete võimekuste järgi. Lihtsamalt öeldes, et kui rehvipink on samas ruumis ja juba bilansilise väärtusega nulli jõudnud siis on kulu väiksem, ja kui lähimas linnas, siis tuleb teenuse eest maksta jne.

Seega ei ole erilist vahet, kas saada see buss kingituseks, maksta oksjoni alghind või maksimaalne 500 eurot, lõppsummat see eriti ei mõjuta.
Kui keegi eestlane selle bussi omandab, loodetavasti tasuta, siis mina olen täitsa nõus kogu tõe jumala muidu uuele omanikule selgeks rääkima ja puust karkassiga busside taastamise nipid ära näitama.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

Taastamise täpset tehnoloogiat ja hinda kõrvale jättes jääb siiski küsimus, kas see konkreetne eksemplar vääriks päästmist? Korüfeed teavad kindlasti paremini, kuipalju neid algseid puitkarkassiga TA6-sid säilinud on, aga karta võib, et vist mitte väga palju (võrreldes TA6-1-dega). Tõsi on, et palju sealt vist võtta pole ja ostuhind moodustab tühise osa taastamise eelarvest. Aga identiteedi ja erividinate doonorina on mingi toorik siiki hädavajalik. Järva-Jaanis üks sarnane juba on, nii et pole kindel, kas varjupaik on huvitatud varisemisohtliku ja vaid koormarihma abil koospüsiva vraki hoiustamisest. Samas oleks ikka jube äge, kui keegi sellise puu-ikaruse kunagi päriselt ära taastaks. Kuusalu kompanii "TA6-1 '92 eriseeria" on muidugi omaette friik asi, aga algupärast disaini oma eesmiste tiivakoopa laiendite ja kumerate nurgaakendega ei ületa miski... Ühesõnaga, võimalikus pääste-korjanduses lööksin kaasa.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#13

Jättes kõrvale teemaalgatuse põhjuseks oleva isendi, oleks äärmiselt tänuväärne ja lahe, kui keegi säärase aparaadi ehitamise ette võtaks. Veerevaid "kuus üksi" on meil päris palju, aga puhast "kuut" nagu ei tea. Selline vana versioon on palju stiilsem ja harmoonilisema disainiga (jah, patrioodina näen ma kodumaises toodangus tõesti teatud ilu!), moodsamaks pilastatud 6-1 on küll sohvrile mugavam, aga jätab umbes sellise mulje nagu oleks 6xx PAZile uuema 3205 esiots külge pandud. Kui keegi plaanib 6-1 kapitaalima hakata, võiks kaaluda "ümberlõikamist" algseks versiooniks.

Väga hea on see, et isand Väravamehaanik ka mingeid summasid on nimetanud. See peaks kõigile praegustele ja tulevastele bussiomanikele-ajaloopäästjatele-säilitajatele õpetlik olema, iseasi kas sellest õppust võetakse. Ja nagu eespool juba öeldi, ei oma tooriku alghind sarnasel juhul mingit erilist tähtsust. Tooriku võib saada ka tasuta, aga kui molekuleerides selgub, et näiteks 80% sellest on kõlbamatu, siis...
Vasta
#14

Juba logisin ennast sinna keskkonda sisse ja mõtlesin et ostan selle bussikese ära. Siis aga tekkis mul palju parem idee - tahaks näha, kes selle päriselt ära ostab, kes leiab algse 100 euro asemel 300 eurot, või mõne aja pärast 500 eurot, et see buss endale koju vedada ja harrastama hakata. Vaataks selle inimese ära ja ongi vanatehnikaga kaasnev emotsioon minu poolt kätte saadud. Ise osta oleks liiga lihtne ja nalja ei saaks üldse niipalju kui teiste üle naerdes.

Eelnev lõik sisaldas allegooriat ja muid keerulisi asju.

Mulle muidugi meeldib ka puhas 6 rohkem, kui 6-1. Aga samas meeldivad mulle veel mitmed asjad, inimesed, olukorrad ja situatsioonikoomika. Olgem ausad, Tartu buss on ikka tõsine ühissõidukihuumor ja arutleda, selle üle kas 100 või 300 on esimese pileti hinnaks, näitab, et meelejahutaja on juba sisselülitatud. Et siis kas paak on täis või tühi ja kas tšeki ka saab.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

Ei mõsta, mis probleem bussi hinnaga on? 100€ oksjon tühistati enne selle aktiveerimist, sest sisestati omaniku jaoks valesti.

Omanik, kes pole vanatehnikahuviline soovib vraki eest saada tõenäoliselt kilohinna ja tal pole vahet, kes selle maksab. Kuulutuse soovitasin tal üles panna mina, et kõrval teemas 10 venda ei kuseks verd fotode peale, kus EMEX-i hoovi peal bussi mõõtu lõigatakse.

parimat
Kaarel
Vasta
#16

(12-06-2012, 20:42 PM)nirf Kirjutas:  Ei mõsta, mis probleem bussi hinnaga on?

Hinnaga on nagu naistel rinnaga - suurus pole otseselt oluline, aga pilk jääb ikka peale ja kui siis suurus muutuma hakkab, tekib kohe küsimus, et mida sellega öelda tahetakse.

Nagu siin juba eelpoolgi kirjutatud, on sellise projekti puhul ostuhind täiesti ebaoluline. Küll aga ei ole meil tõesti ühtegi puhast TA 6 bussi sõitmiseks korda seatud ja keegi võiks seda teha. Juhi mugavus võrreldes TA 6-1 bussiga on muidugi üks jama kõik kokku ja kas gaasipedaal asub keskel ja käigukang kõrval või seljataga, ei oma suuremas plaanis siiski mingit tähtsust. Pigem on oluline see, et mõnel suvisel suursõidul oleks erinevate Laidoneride kõrval ka mõni Artur Rinne tasemel sõiduk, et Eesti vanatehnika liigselt ühte külge kraavi ei kisuks.
Seega endiselt ootaks huviga, kes see ettevõtlik inimene on, kes asja ette võtab?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

(13-06-2012, 06:59 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Nagu siin juba eelpoolgi kirjutatud, on sellise projekti puhul ostuhind täiesti ebaoluline. Küll aga ei ole meil tõesti ühtegi puhast TA 6 bussi sõitmiseks korda seatud ja keegi võiks seda teha.
[...]
Seega endiselt ootaks huviga, kes see ettevõtlik inimene on, kes asja ette võtab?

Kunagi, kui ma Sämil seisnud isendit JJTSi Varjupaika soovitasin (ja see korjanduse kaudu ka teoks sai), lootsin ma, et see buss saab mingi aja jooksul mingisse sõidukorda viidud (tema kere oli siiski nii enam-vähem).

Peale selle peaks olema ju veel üks piisavalt kõva kerega see buss, mis vahepeal baarina toimis, aga ma ei tea, mis sellest saanud on.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

Paistab, et kõnealune omnibuss on endale uue (ja loodetavasti hea) omaniku leidnud. Kas uus omanik on keegi siinsete foorumlaste hulgast? Ilmselt tuleks herr Väravamehaanikul sekkuda. Seda nii juhul, kui bussi taastama hakatakse, kui ka siis, kui on plaanis asi "keskkonnasõbralikku taaskasutusse" suunata (et spetsiifilised osad ikka tegelikku ja väärilist taaskasutust leiaksid).

Kas ma eksin, kui väidan, et konkreetne isend ei kajastu isand TARi vrakigaleriis?
Vasta
#19

Ma ei tunne vahel iseennastki ära, ja internetis leiduvate kasutajanimede vahel ei suuda ma kuidagi orienteeruda. Loomulikult ostis selle inimene, kes soovib seda taastada või kasutada samasuguse eksemplari taastamise juures maksimaalselt ära kasutada. Samas on muidugi tulemas Jaanipäev ja keegi ilusate välismaaautode klubi liige võis selle soetada ka selleks, et üks suur lõke teha ja sellega oma suhtumist sotsiaalselt nõrgemate ja tasuta ühistranspordi vastu välja näidata. Loodame, et see siiski nii ei ole.
Igastahes palju õnne ja jõudu tööle!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne