E-5015 vene ekskavaatori käru taastamine
#1

Tere!

Alustasin kuu aega tagasi veneaegse ekskavaatori taastamisega.
Kopp nägi välja selline:

[Pilt: dsc00128sh.jpg]

Veotähiku võll töötas ilma laagriteta ja siin ka tagajärjed:

[Pilt: dsc00124hv.jpg]

Linti kandvad rullikud olid üsna läbi. Laagrid kohati puudusid mistõttu olid kulunud ka muud jupid (võllid ja simmerlingide pesad):

[Pilt: dsc00129up.jpg]

Pärast taastamist nägid rullid välja sellised. Sai võlli kulunud kohad täis keevitatud ja siledaks treitud. Panime sisse uued laagrid ja klopsisime tagasi kokku. Laagrid rullikutese läksid maksma ca 90 euri.(Crafti laagrid):

[Pilt: dsc00143ic.jpg]

Uue tähiku võlli tõin raplast. Sain kaasa ka 2 võlli . Kokku läks 118 € ( Võllile panin ka 3 uut laagrit. Kokku läks ca 54 euri laagrite peale .

[Pilt: dsc00145vz.jpg]

Nüüd võtsin lahti linti pingutava rulli mis on ka kahjuks ilma laagriteta töötanud.

[Pilt: dsc00141un.jpg]


Ehk on kellegil kodus kuskil vedelemas selline velg vms, mille laagripesad oleks kulumata ja oleks nõus seda müüma. Võibolla sobib sinna ka mingi nati oma vms. Kui kellegil oleks pakkuda siis võin ka mõõdud öelda.
Vasta
#2

Väga huvitav projekt,tundub,et peagi hakkab vanaaegne maaparandustehnika taaselustuma. Wink


Vasta
#3

Esimene teema,mida ma näen eksavaatori taastamise kohta.Edu sellega, loodan, et kajastad seda edaspidigi.
Vasta
#4

Väga huvitav projekt ksf.muumitrammi poolt !!! Nukraks tavaks on saanud et kel miskit raskemat/rohkem kaaluvat nõukapäritolu tehnikat omanduses-siis see vanametalli ja kohe vaja rahaks teha. Seekord hoopis midagi huvitavamatSmile
Kusjuures Э-5015 ei olnud Eestis väga levinud ekskavaator.Pigem tegid suurema töö ära teised nõukaaegsed hüdraulilised ekskavaatorid (ЭO-4121 ja ЭO-3322) ja nende modifikatsioonid.Nii ehitustel kui EPT süsteemis oli neid masinaid rohkem.Arvan et igal EPT-l oli siiski ka vähemalt üks Э-5015.
Ise pole seda marki eskudega eriti kokku puutund ja kõige lähedam tutvus ühega oli siis kui sellelt tehase sildi maha kruvisin.
Elva EPT-st aga sihuke lugu(käskkirja näol) Mida pidi kopamees tol ajal jälgima ja mis tagajärjed võivad olla kui mitte jälgidaSad(see kehtib kindlasti siiamaani)
http://www.techstory.ru/gidro/e5015.htm ka sihuke tagasihidlik lehekülg seda marki "koppadest"


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#5

(29-06-2012, 18:20 PM)MAZ Kirjutas:  Väga huvitav projekt,tundub,et peagi hakkab vanaaegne maaparandustehnika taaselustuma. Wink

Oma remondikulud teenib ta vabalt tagasi.Toungue
(29-06-2012, 18:37 PM)tarmo242 Kirjutas:  Esimene teema,mida ma näen eksavaatori taastamise kohta.Edu sellega, loodan, et kajastad seda edaspidigi.

Aitäh. Pildistan ja jutustan kuni lõpuks kaev ja kraav valmis.Wink
(29-06-2012, 21:43 PM)krossifänn Kirjutas:  Väga huvitav projekt ksf.muumitrammi poolt !!! Nukraks tavaks on saanud et kel miskit raskemat/rohkem kaaluvat nõukapäritolu tehnikat omanduses-siis see vanametalli ja kohe vaja rahaks teha. Seekord hoopis midagi huvitavamatSmile
Kusjuures Э-5015 ei olnud Eestis väga levinud ekskavaator.Pigem tegid suurema töö ära teised nõuka-aegsed hüdraulilised ekskavaatorid (ЭO-4121 ja ЭO-3322) ja nende modifikatsioonid.Nii ehitustel kui EPT süsteemis oli neid masinaid rohkem.Arvan et igal EPT-l oli siiski ka vähemalt üks Э-5015.
Ise pole seda marki eskudega eriti kokku puutund ja kõige lähedam tutvus ühega oli siis kui sellelt tehase sildi maha kruvisin.
Elva EPT-st aga sihuke lugu(käskkirja näol) Mida pidi kopamees tol ajal jälgima ja mis tagajärjed võivad olla kui mitte jälgidaSad(see kehtib kindlasti siiamaani)
http://www.techstory.ru/gidro/e5015.htm ka sihuke tagasihidlik lehekülg seda marki "koppadest"

Vanametalli viimiseks oli kopp liiga korralik.
Masin seisis oma 4-5 aastat. Kuu aega tagasi proovisin masinat käivitada. Panin uue magneto ja bensiini sisse. Pumpasin kütuse peale ja käivitusmoootor läks käima nigu pudi. Suurt mootorit ta aga ringi ei jõudnud vedada. Keerasin kompressiooni mutrivõtmega maha (kompressioonikang ei töötanud korralikult). Lasin mootoril ringi käia pool minutit et seinad diisliga ära määriks ja siis kui kompressiooni järgi tõmbasin siis jäin musta söevihma ja roostesaju alla. Masin tõmbas tuurid ülesse ja ''sülitas'' oma aja jooksul kogunenud rooste ja linnupesad välja. Sel hetkel oli midagi, mille üle rõõmu tunda.Big Grin

Need 4121 ja 3322 näevad samasugused välja ainult et kabiin on euroopa moodi vasakul pool.
Olen seal lehel ka ringi kondanud. seal isegi viiteid eesti lehekülgedele.
Väga vahvad pildid ja võtan ka käskkirjast õppust. kontrollin õli üle.Big Grin
Vasta
#6

Pisut loll küsimus aga kas see ekskavaator on SMD või mõne muu mootoriga?
Ootan muidu põnevusega uusi postitusi ekskavaatori remondistSmile


Vasta
#7

(01-07-2012, 19:25 PM)MAZ Kirjutas:  Pisut loll küsimus aga kas see ekskavaator on SMD või mõne muu mootoriga?
Ootan muidu põnevusega uusi postitusi ekskavaatori remondistSmile
СМД-14 peaks olema
Vasta
#8

Kui tohib veel teemat solkida,siis mul kodus on V6? mootoriga ekskavaatorile mõeldud plokikaane tihendid(mees kelle käest sain need rääkis,et on ekskavaatori omad). Oskab keegi selle marki öelda või ka selline asi üldse olemas oli nagu V6 diisliga ekskavaator?


Vasta
#9

(01-07-2012, 19:40 PM)tarmo242 Kirjutas:  
(01-07-2012, 19:25 PM)MAZ Kirjutas:  Pisut loll küsimus aga kas see ekskavaator on SMD või mõne muu mootoriga?
Ootan muidu põnevusega uusi postitusi ekskavaatori remondistSmile
СМД-14 peaks olema
tarmo242 on vist õigus. sama mootor mis DT 75 (natil).
Vasta
#10

(01-07-2012, 19:59 PM)MAZ Kirjutas:  Kui tohib veel teemat solkida,siis mul kodus on V6? mootoriga ekskavaatorile mõeldud plokikaane tihendid(mees kelle käest sain need rääkis,et on ekskavaatori omad). Oskab keegi selle marki öelda või ka selline asi üldse olemas oli nagu V6 diisliga ekskavaator?
Eks ikka oli.ЭO-5122 näiteks.See on aga"paras kolakas"juba ja kes teab - kas sihukesi eestisse üldse toodi ja kasutati.Kui siis võibolla karjääris kuskil aga maaparanduses kohe kindlasti mitte.
Üks tabel kah andmetega vene hüdrauliliste ekskavaatorite kohta.




Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#11

Taaskord teema solkimine aga...
Kui nüüd vaadata minu käes olevad plokikaane tihendeid ,siis on need V6 mootori versioonile mõeldud, kui just pole olemas 3 silindrist ekskavaatori mootorit. Mida ma venelase puhul pean üpris vähetõenäoliseks.
Muideks,tihendid tulid Elva EPT laost kunagi ja olid välja kirjutatud ekskavaatori juhule ,kes sellise V6? mootoriga masinaga töötas?
Minule ei koida,et Elva EPTs oleks sellist ekskavaatorit olnud või siiski oli?



Vasta
#12

Ilmselt tegu 6se Altai mootoriga.
Vasta
#13

(02-07-2012, 22:57 PM)uko Kirjutas:  Ilmselt tegu 6se Altai mootoriga.
Kõlab loogiliselt,ilmselt need tihendid ole Altai mootoriga ekskavaatori omad. Muideks välja kirjutatud olid nad sellisele mehele nagu Jaan Jõumees(tegelikult ka selline persoon on täitsa reaalselt olemas),kes sellise mootoriga ekskavaatoril töötas Elva EPTs . Ning väidetavalt päris pikalt.
Mis masinast endast sai ei tea keegi siiani.



Vasta
#14

Nüüd siis sai üks pool peaaegu kokku kopsitud.
Ladusin kokku tähiku ülekande süsteemi. Tihendimaterjaliks sobis väga hästi matkamadrats mis ei lase poril sisse voolata. Kui voolabki siis ei juhtu ka midagi hullu.

[Pilt: dsc00149lu.jpg]

Panin ala kõik kuus rulli ja värvisin jubeda värviga üle, aga tähtis on see, et ta täidab oma ülesannet.

[Pilt: dsc00150rp.jpg]

Nüüd on vaja veel puruks läinud poldid välja puurida, linti pingutav ratas taastada, laagrid sisse taguda ja kokku laduda.

[Pilt: dsc00152ro.jpg]

Vasta
#15

Kas plaan on terve ekskavaator ka üle värvida? Ise enesest võiks ju siis ei jää need sinised rullikud ka väga silma enam. Muidugi nagu aru saan on esimene asi ikkagi masin tööle saada ja seejärel pisidetailid.
NB! Ärge unustage siis ka teatud kohtasid määrida,mida selle masina määrimiskaart ette näebWink


Vasta
#16

(03-07-2012, 21:08 PM)MAZ Kirjutas:  Kas plaan on terve ekskavaator ka üle värvida? Ise enesest võiks ju siis ei jää need sinised rullikud ka väga silma enam. Muidugi nagu aru saan on esimene asi ikkagi masin tööle saada ja seejärel pisidetailid.
NB! Ärge unustage siis ka teatud kohtasid määrida,mida selle masina määrimiskaart ette näebWink

Võõpan mõne odavama värviga üle jah. Lasen survepesuriga lahtise värvi maha ja ma ei tea kas pintseldan või lasen kompressoriga.
Määrimist ei tohi tõesti unustada. Praegu olen juba 2 ja pool pudelit tavotti sisse pumbanud ja läheb kindlasti veelgi.
Vasta
#17

2008 Aastal tehtud pilt. Võrreldes varasemate piltidega on siin pildil rohkem värvi küljes.

[Pilt: p4041903.jpg]

Vasta
#18

Ei ole küll ilus minu poolt teise kasutaja teemat risustada, aga leidsin toreda video auruekskavaatorist. Meil vist selliseid polnud?
http://www.youtube.com/watch?v=ZjGIAe8zUj8
Vasta
#19

Oli ikka, meenuvad ekskavaatorid, mis ehk Emajõge süvendasid. Tõenäoline, et sarnaseid algelisi ekskavaatoreid tuli Venemaalt.
Vasta
#20

Täna sai testitud 5 km linte. väga hästi pidasid vastu. Kiiruseks oli 5 km/päevas ehk siis umbes 1 km/h. Hiljem lisan ka pildid ja video.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne