ARK tegevusala + muud autondust puudutavad õigusaktid
#1

Selle õigusakti peaks iga autohuviline läbi lugema

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded

SIIN SEE SAMA NORMISTIK ehk siis : Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded. Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määrus nr 50, TSMm RTL 2001, 69, 941

ARK esilehekülg, infot ja küsimuste esitamise võimalus:

http://www.ark.ee/atp/

Teede- ja Sideministeeriumi lehekülg:

http://www.tsm.ee/

EDIT NB!:

NB võimalik, et aja jooksul on tehtud täiendusi ja on muudatusi nõuetes, õigusaktides, seega soovitav mõne probleemi v. küsimuse puhul kõik normid ja nõuded üle kontrollida Smile

Sama kehtib ka allpool postitustes käsitlevate probleemide ja õigusaktide puhul.
Vasta
#2

Grupp 7
Mootor

Kood 701. Üldnõuded

Nõuded: 1) mootorist kütuse, määrdeainete ja jahutusvedeliku silmaga nähtav lekkimine ei ole lubatud;

2) heitgaaside ja karterigaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;

3) mootori kinnituspadjad peavad olema valmistaja juhendi kohased ja terved;

4) omavoliline mootori kinnituspatjade kinnituskohtade muutmine kere/raami küljes on keelatud;

5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);

6) elektrijuhtmed peavad olema kaitstud hõõrdumise/muljumise, kütuse keemilise, heitgaaside termilise jms kahjustava mõju eest;

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatlusega;

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt N ja M kategooria sõidukite suurima kiiruse, mootori võimsuse ja pöördemomendi mõõtmine direktiivi 80/1269/EMÜ (paranduste direktiivid 88/195/EMÜ, 89/491/EMÜ ja 97/21/EÜ) ja L kategooria sõidukitel direktiivi 95/1/EÜ metoodikale.

Seega, võib teatud vaatenurgast kasvõi ise metallikamakas mootori välja viilida, kui vaid vastab kaalult, pööretelt jms. nõuetele :duh - seega prioriteet on mass, pöörded, võimsus, mitte konkreetne valmistajatehas. Kui leiab omadustelt identse mootori, siis ei tohiks olla probleeme TÜV-il ega mujal
Vasta
#3

Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri

Teede- ja sideministri 28. märtsi 2001. a määrus nr 29, TSMm RTL 2001, 45, 640

LINK SELLELE

Väljavõte antud õigusaktist, mis võib huvi pakkuda Smile

Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri1
Teede- ja sideministri 28. märtsi 2001. a määrus nr 29
Määrus kehtestatakse «Liiklusseaduse» (RT I 2001, 3, 6) paragrahvi 14 lõike 3 alusel.

§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrus reguleerib Eestis müüdavate, registreeritavate ja ümberehitatavate autode ning nende haagiste ja mootorrataste (edaspidi koos sõiduk) ning Eestis müüdavate sõiduki osade, seadmete, süsteemide ja varustuse tüübikinnitamist.

(2) Määrus on kohustuslik kõigile Eestis sõidukeid, nende osasid, seadmeid, süsteeme ja varustust valmistavatele ja sissetoovatele ning sõidukeid ümberehitavatele juriidilistele ja füüsilistele isikutele.

(3) Määrus ei laiene:
1) enne 1994. a valmistatud sõidukitele;
2) kaitsejõududes kasutatavatele sõidukitele;
3) liiklusregistrisse mittekantud sõidukitele, v.a trollid.


§ 5. Nõuded sõiduki ümberehituseks ja ümberehitatud sõiduki tüübikinnitus

(1) Ümber võib ehitada liiklusregistris olevat sõidukit.

(2) Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele.

(3) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid. Iga avaldus lahendatakse üksikkorras.

(4) ARK või tema poolt tunnustatud katsekoda kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Oluliste ümberehituste korral võib ARK või tema poolt tunnustatud katsekoda nõuda ümberehitajalt pärast sõiduki ümberehitamist sõiduki valmistajatehase sellekohast luba ja ka valmistajatehase firmamärgi kasutamise nõusolekut.

(5) Ülevaatuse või katsetuste läbimise korral väljastab ARK riikliku tüübikinnituse tunnistuse või sellekohase otsuse ja uue registreerimistunnistuse, millele kantakse sõiduki juures tehtud muudatused.

(6) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine pole vastuolus kehtivate tehnonõuetega.
Vasta
#4

Tüübiks jaotamise kriteeriumiteks on:

sõiduautode puhul ei tohi erineda: tootja, otstarve,ehituse põhijooned: põhjapaneel või runga raam,mootor (sisepõlemis-, elektri- või hübriidmootor).

(Variandi määravad ära kere liik (trepp-pära, luukpära, laugpära, järskpära, lahtine jne), mootor (erinev kütus, töömaht, võimsus), veotelgede arv ja asukoht ning juhitavate telgede arv ja asukoht.)
Vasta
#5

Küsimus selline:
Mootor sõiduki registreerimise eeskiri ütleb:
(6) Registreerimisele ei kuulu sõidukid:
3) millel puudub VIN-kood või tehasetähis, või see on tahtlikult rikutud, võltsitud või mitteloetav;

Näiteks kui nn vanas veneaegses tehn. passis on tehase tähise asemel kirjas MARKEERIMATA või NUMBRITA , Kas uuesti saab sõidukit arvele võtta? Seaduse järgi nagu ei saaks aga mis praktika näitab, on kellelgi kogemusi?

Vasta
#6


Näiteks kui nn vanas veneaegses tehn. passis on tehase tähise asemel kirjas MARKEERIMATA või NUMBRITA , Kas uuesti saab sõidukit arvele võtta? Seaduse järgi nagu ei saaks aga mis praktika näitab, on kellelgi kogemusi?

Selline probleem on tuttav aga olin ühe sõbra VOLGA GAZ24 ostu juures ja temal oli vanas teh passis kiri markeerimata ja sama kiri tuli ka edasi
See toimus Viljandi ARKs ja aastal 2001
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
See toimus Viljandi ARKs ja aastal 2001

Selles asi ongi, et kuni 31.12.2001 sai vana tehn. pass, kus oli VIN kood \"markeerimata \" sai uuesti sõiduki arvele võtta ja uues passi läks edasi. Peale 01.01.2002 a. ei ole võimalik sõidukit uuesti registreerida, kui veneaegses tehn. passis on tehase tähis MARKEETIMATA. Paljud veo- ja ennesõjaaegsetel autodel on vanas tehn. passis tehase tähis \"markeerimata\" või \"numbrita\" ning uuesti arvele võtta ei saa.
Jälle üks suur LOLLUS siin Eesti Vabariigis!
Küsisin ARK -ist järgi, sealt ainult soovitati Emex-i poole pöörduda.
Vasta
#8

Kas sellest tuleb aru saada, et kui ka EV aegses passis kerenumber puudub, siis jäädki igavesti selle autoomanikuks.
Aga kui ma suudan ise raamilt/kerelt mingi numbri leida, kas selle saaks siis passi märkida?
Siit saaks kena kohutu case, sest EV põhiseduse järgi ei saa kitsendada seaduslikult omandatud vallas- või kinnisvara võõrndamist.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#9

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vana
Mootor sõiduki registreerimise eeskiri ütleb:
(6) Registreerimisele ei kuulu sõidukid:
3) millel puudub VIN-kood või tehasetähis, või see on tahtlikult rikutud, võltsitud või mitteloetav;
Näiteks kui nn vanas veneaegses tehn. passis on tehase tähise asemel kirjas MARKEERIMATA või NUMBRITA , Kas uuesti saab sõidukit arvele võtta? Seaduse järgi nagu ei saaks aga mis praktika näitab, on kellelgi kogemusi?

Kas see mitte esmase registreerimise kohta ei kehtinud?:eureka

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Landy
Kas sellest tuleb aru saada, et kui ka EV aegses passis kerenumber puuduub, siis jäädki igavesti selle autoomanikuks.
Siit saaks kena kohutu case, sest EV põhiseduse järgi ei saa kitsendada seaduslikult omandatud vallas- või kinnisvara võõrndamist.

Jep. Siin on neid kitsaskohti küll, aga mul ei ole aega ja viitsimist nendega sõdida. Vahel olen midagi ministeeriumist küsinud, aga vastused ei kannata kriitikat. Mõnigi asi on ikka omavahel tugevasti vastuolus. Ilmselt kestab asi niikaua, kuni kellelgil \"keerab vint üle\" ja kohtuasju algatab.

EDIT: ma mõtlen siinjuures tegelikult kogu seda normistiku kupatust läbivaid momente, mitte ainult üksikuid probleeme.
Vasta
#11

See käib jah esmase registreerimise kohta, registriandmete muutmisel tuleb ilma tehasetähiseta sõiduk ARK-is ette näidata.

Aga Nasa jutu peale võib ainult nentida, et asjalikke, konkreetseid ja argumenteeritud ettepanekuid esitav MTÜ võiks vanasõidukite olukorra parandamiseks palju ära teha. Suuremate määruste (seadustest rääkimata) koostamine võtab parasjagu aega ja ma ei usu, et Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium asjalikud märkused ära põlgaks.

Näiteks saadetakse paljudes ministeeriumites suuremate määruste eelnõud tutvumiseks asjassepuutuvaile ühendustele (linnade liidud, tööstuse, looduskaitsjate jt katusorganisatsioonid etc). Kas nt Unic või Unic-Moto on sedapidi endast märku andnud?

B.

Vasta
#12

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Landy
Kas sellest tuleb aru saada, et kui ka EV aegses passis kerenumber puudub, siis jäädki igavesti selle autoomanikuks.
Aga kui ma suudan ise raamilt/kerelt mingi numbri leida, kas selle saaks siis passi märkida?
Siit saaks kena kohutu case, sest EV põhiseduse järgi ei saa kitsendada seaduslikult omandatud vallas- või kinnisvara võõrndamist.
Kui EV reg. tunnistusel on VIN kood tähistatud \"MARKEERIMATA\", pole probleemi, võid sellis sõidukit EV-igis osta-müüa ja kasutada. Minu teada, nagu mina olen arusaanud võib probleem tekkida, kui sa tahad sõita mõnda välisriiki või teisest riigist kolmandasse. Piiriületusel võib probleem tekkida, ei saa kuidagi sõidukit indenvitseerida.

Landy sinu teisest küsimusest on võib olla abi: kui on mingi kere nr olemas/või tuleb see tekitada ja esmase registreerise alus dokumendiks on veneaegne tehn. pass (\"markeerimata\" VIN koodi tähistusega küll) loogiliselt on kõik seaduste-määruste punktid täidetud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne