Luaz kuukulgur
#21

Hiljuti sai ka sümboolse hinna eest selline aparaat garaasi lohistatud. Masinal oli peal vaheplaadiga Tauria mootor mis on oma otsa juba leidnud jäätmekäitlusjaamas. Kuna eelnevalt sai metsas ragistatud vw golf kahega, mis oli kergemana päris hea läbivuse ja jõudlusega, siis ootab selle sama golfi diiselmootor Luazi nina ees hetkel hooratta treipinki saatmist. Vaheplaat on veel tauria mootori jaoks aga saab varsti ümber tehtud golfi mootori jaoks.
Vasta
#22

Plaanid muutusid.
Nimelt seisab maal mul üks kere kasutult, Moskvits 2141, mis muidu on teisele mossele jupidoonoriks, aga põhi on täiesti mäda ja tagatiib veel avariiline ka. Sama mudel siis: http://b.a.d-cd.net/16f4v/960.jpg
Plaan siis selline, et tõstaks selle kere luazi raamile. Vaatasin, mootor on tal sama skeemiga e. pikiasendis esitelje ees. Mahub ära ilusasti kapoti alla. Teljevahe on luazil 1800, mossel 2580, mis tähendab, et tuleb jupp vahelt ära lõigata, sisuliselt kaoks tagumine uks. Kuna luukpära kere puhul läheks katusejoon üsna pervoks, siis teeks tagumise osa lahtise, võibolla lisaks tugevduseks katuse nurgast tahaotsa roostevabast torud. Tagaiste hakkaks olema endise pagasiruumi kohas ja vajadusel võib tagaotsa ju näiteks koormakattega kinni katta.
Raamile peab külgedele karprauast väikesed lisad keevitama, mis läheks siis mosse kerel karpide asemele, plaan on mossel põhi üldse eemaldada ja teha raami peale uus sile põhi.
Komplott hakkaks nägema välja midagi sellist siis:
[Pilt: 22469393076868_o.jpg]
Vasta
#23

Kas mõtekam ei oleks raami pikendada?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#24

Raami pikendamine koos sildade nihutamisega raskesti teostatav- puuduvad klassikalised kardaanid. On vaid torus kindla pikkusega, laagritel ja otstes nuutidega torsioonvõll. Luaz`i 13" velje on sügavalt kausis õrnukese rattareduktori koormuse vähendamseks.
Vasta
#25

Kas suuremaid rattaid ei ole plaaninud panna?
Vasta
#26

(21-06-2013, 00:01 AM)pen.skar Kirjutas:  Raami pikendamine koos sildade nihutamisega raskesti teostatav- puuduvad klassikalised kardaanid. On vaid torus kindla pikkusega, laagritel ja otstes nuutidega torsioonvõll. Luaz`i 13" velje on sügavalt kausis õrnukese rattareduktori koormuse vähendamseks.

Mis mõttes torsoonvõll? Kui on võll, siis annab ju pikendada. Lihtsam ikka kui keret poolitada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#27

Kere idee läks rappa. Hea et otsustasin mõõdulindiga enne üle käia, nimelt on luaz niivõrd lühike, et esiuks oleks veidi tagarattaga lõikunud. Jääb siis ikkagi plaan A, ehk DIY Military Mule
Vasta
#28

[Pilt: 2256975393732e_l.jpg]
[Pilt: 2256975132d15f_l.jpg]
Vasta
#29

Suht omapärane liikur, mulle juba meeldib igatahes... Sellised "uroodid" teevad tuju heaks koheWink Big Grin

Kuna luaziga kokkupuuted puuduvad siis ehk teeksid tagasillast mõned pildid.

Kas mõlemat silda pöörama ei taha panna?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#30

Natuke sai veel edasi tehtud, viimased torujäägid ära kasutatud. Sarnased horisontaal torud tulevad tahaotsa välja, külgedele tuleb veidi kõrgemale ümartorust käepide. Taha tuleb rihvelalumiiniumist alla lastav luuk/ramp.
[Pilt: 22598307487f45_l.jpg]
[Pilt: 225982818fa3b3_l.jpg]
Vasta
#31

Läks mõte tulevasele registreerimisele. Tahaks ikkagi ilma politsei peedistamise hirmuta sellega sõita. Kas seda asjandust traktorina oleks kergem arvele võtta?
Vasta
#32

(08-08-2013, 06:43 AM)vootele Kirjutas:  Läks mõte tulevasele registreerimisele. Tahaks ikkagi ilma politsei peedistamise hirmuta sellega sõita. Kas seda asjandust traktorina oleks kergem arvele võtta?

Ilmselt mitte - ka traktoritele kehtivad teatud tehnonõuded.

Kas väikesaartel ei kehti mingid oma nõuded mitte? Mulle jäi nagu kusagilt meelde, et see asi on kusagil väiksemal saarel...
Vasta
#33

(08-08-2013, 09:05 AM)v6sa Kirjutas:  Kas väikesaartel ei kehti mingid oma nõuded mitte? Mulle jäi nagu kusagilt meelde, et see asi on kusagil väiksemal saarel...
Kui kihnlastelt 15a tagasi nende liikuvaid romusid vaadates lihtsameelselt küsiti, et kas teil siin politseid polegi, siis vastati käbedasti: "Üks kunagi saadeti, aga selle tapsime ää!" Big Grin
Saartel on säilinud peale huumori ka eluterve suhtumine.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#34

Jah, Pranglil on see käru. Ega tehnonõuded ei sega ju tegelikult, pidurid, tuled jms. teen sinna ikka külge...
Kevadel teeb siis edasi.
Vasta
#35

Ja ongi kevad.
Auto katte alt väljas ning tegevus jätkub. Puhastasin mootori pasast, eemaldasin mosse vrakist istmed ja passisin kulguri peale.
Roolisüsteemi osas on hetkel kaks võimalikku varianti - kas jääb originaal roolikarp ja mosse roolisammas (kahe kardaaniga = päris hästi sinna paigaldatav) või pakuti kaatri hüdrorooli süsteemi.

[Pilt: DSC_0045.JPG]
[Pilt: DSC_0046.JPG]
[Pilt: DSC_0047.JPG]
[Pilt: DSC_0044.JPG]
Vasta
#36

Nende algusepoole piltide peale küsin, et kuidas Luazil tehasest kabiin ja plekid raami peale kinnitatud on? Kas on polditud, või keevitatud vms?
Vasta
#37

Kokku on keevitatud.
Luaz on üldse omapärane elukas, nii ees kui taga on peaaegu identne vedrustus - sõltumatud piki-õõtsad ning torsioonid sillatala sees. Lihtsalt esisilla õõtsad on kõveriku kujuga, et ratas pöörama mahuks. Iga õõtsa otsas reduktor, ehk siis veovõllid käivad edaspidi sõites tagurpidi ringi. Mootor ja kast on peaaegu sapaka omad, kastil on tagaotsas pikendus, milles on 4-veo asjad ning ekstra aeglane 5-s käik. Pikendusest läheb tagumise difrini jäme toru, mille sees on tagavedu vedav võll.
Ise pole lahti võtnud, aga see võll pidi olema seesama vedrustuse torsioon.
Sain kätte roolisüsteemi jupid. Tutikas Teleflex kaatri hüdrorooli komplekt - pumpa sisaldav roolikarp ning hüdrosilinder. Esimesel pilgul tundub sinna ideaalselt sobima.
Vasta
#38

Täna oli jälle võimalik projektiga tegeleda. Ega see lihtne ei ole, linnaski on töö kõrvalt raske aega leida, maale olen viimasel ajal suht harva sattunud ja seal ootab terve järjekord tegevusi tegemist.
Igatahes, täna võtsin kätte ja tegin valmis käiguvahetusmehhanismi ning roolisüsteemi. Kasutasin originaal roolikarpi, lihtsalt viisin selle veidi tahapoole. Roolisammas on mosse pealt, nagu ka istmed.
Edasi on vaja linnas valmis lõigata raami tagaosa torud, kuna ühe pika toru kohalevedimine üle mere on päris kõva logistikaülesanne. Igatahes sai mõõdud võetud ja järgmine nädal on raam võibolla juba palju kaugemale arenenud.
Paar pilti ka: https://www.dropbox.com/sc/nnzk43pi3qaqo...NbNy0XkIYa
Vasta
#39

Miks sa selle roolikarbi ainult poolte poltidega kinni oled pannud? See servapidi kinni lastud rauatükk on muidugi paks (ilmselt palju paksem kui raam, seetõttu pole teda sinna raami külge korralikult keevitada ka niisama lihtne), aga tal võiks ristipidi mingi kolmnurk jäikuse jaoks ikkagi küljes olla. Tugevuse mõttes on vaja paksude asjade keevitamisel faas serva teha.

Keevitus on ka selline, nagu ma ise oleks keevitamas käinud Smile Roolitükid võiks lasta keevitada mõnel mehel, kes keevitada oskab. Eriti need raami külge keevitused, mille puhul ma eeldan sa autot tagurpidi ei keeranud, vaid keevitasid nö laeasendis. Raami puhul on palju paralleelseid ja dubleerivaid õmblusi, seal pole vast nii tähtis. Pealegi on tehaseraam all. Masin on muidugi kerge ja sa teda ehk väga suurel kiirustel ja raskel maastikul retsima ei hakka, aga viga saada on teinekord hullemgi kui surma. Eriti just endale.
Vasta
#40

Roolikarp on kinni 2/3 avadega, lihtsalt asi selles, et pidi improviseerima olemasolevate rauajuppide piires
Keevitus on nagu oleks mina keevitanud Big Grin Faasisin ära ja lasin kõige suurema vooluga, mis masinast tuli. Kui seal midagi katki läheb, siis kõrvalt raami talast. Jõud on sealkohas piki õmblust, loodan et peab vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne