druzba süütepooli kontaktivahe
#1

Niisiis, kiskusin enda Družba mootori lahti, sest säde puudus, kuid sama küünal töötas muruniiduki peal.. Lahti kiskudes märkasin, et kontaktivahe on väga vale.. vaevu kõige suurem vahe 1.5mm, kohati läks isegi täiesti kokku.
Kuid ei oska reguleerida seda vahe seal, äkki keegi seletaks mida seal keerama/mida iganes tegema pean vahe suuremaks saamiseks?
Vasta
#2

Ringiajamisel läks kohati päris kokku. No siis on ju kõik korras, nii peabki olema, et vahepeal läheb kokku. Ja kui lahus on siis peab vahe olema eee... jumala umbes, aga 0,4 mm.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

0.4mm sealt küll ei tule.. 1-2mm aint tuleb lahti..
Vasta
#4

(27-07-2012, 11:46 AM)CoRiden Kirjutas:  0.4mm sealt küll ei tule.. 1-2mm aint tuleb lahti..
Lihtne matemaatika ütleb, et 2mm on suurem kui 0,4. Järelikult mitte "aint", vaid "lausa".
Kontaktide kahes otsas on kruvid. Üks neist (suurema peaga) hoiab kinni, teine (väiksema peaga, mis on pilus), on ekstsentrik, millega reguleeritakse vahe paika. Eelnevalt kinnihoidev kruvi nõrgaks keerata ja pärast mõistlikult kinni pingutada. Mälu järgi oli tõenäoliselt on nii. Võimalik, et varianditi oli kaks hoidekruvi ja ekstsentrik puudub.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

Družba süütepoolil kontaktid ja kontaktivahed üldjuhul puuduvad. Kui poolile on ilmunud "(kontakti)vahed" (st pool mingis mähises on katkestus) on see ilmselge tunnus pooli riknemisest ning see pool vajab vahetamist Wink

Küll aga on kontaktid ning kontaktivahe olemas süütesüsteemi teisel seadmel - katkestil. Ja needsinased kontaktid peavadki vahepeal "kokku minema", nagu Sa mainisid - muidu ei saaks süütesüsteem ju üldse töötada. Kontaktivahet reguleeritakse ja mõõdetakse avatud kontaktide korral, st olukorras, kus kontaktid parajasti "koos" ei ole.

Lisaks kontaktivahele ja süütemomendi seadmisele (reeglina lisaks veel lahutusmomendi seadmine enne ÜSS, tavaliselt antud kolvikäigul millimeetrites) soovitan Sul tutvuda magneetosüüte üldpõhimõtetega. Kirjandust (ka digiteeritut) peaks olema piisavalt, samuti ka viiteid siinsamas foorumis.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Minu viga, ikka 0.4 jah panin umbes niipalju, aga säde siiski puudub :S Äkki aitaks väline süütepool?
Vasta
#7

Äkki oleks vaja teada saada, milline osatükk on sädeme puudumise põhjuseks? Halb kontakt ühendustes, mustad või õlised kontaktid, lühises kondensaator, või selle juhe jne? Seejärel käiks testriga mööda süütepooli klemme ja otsiks katkestust/lühist. Tõsi küll, ega Druzba süütepool oma pikaealisuse ja töökindlusega muidugi ei hiilga, viga võib tõesti seal peituda, kuid ennem tuleks välistada lihtsamad vead.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#8

Ei taha ennast Družba asjatundjaks välja käia, aga olen "vanakestelt" kuulnud, et peale pikemat seismist võetakse süütepool maha ja pannakse ahju peale kuivama. Niiskus teeb vahel pahandust.
Ise olen kunagi kahetaktilise muruniiduki niimoodi käima saanud. Oli mitu aastat eelmise omaniku kuuri all seisnud ja sädet netu. Kontaktide puhastamine/reguleerimine ei aidanud. Piisas süütemängu toas kuivatamisest, kui ärkas ellu ja töötas mitu aastat.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#9

Mingi partii oli vigaseid väntvõlle liikvel,millel siis avas kontakte ühe tiiru ajal kaks korda...Big Grin Sellisel juhul tuli kontaktivahe panna vähemalt 1 mm ja rohkemgi......süütenurk aga tuleb ikka panna 4,5-5 mm enne surnud seisu.
Vasta
#10

Võtsin süütepooli maha, tegin kõik puhtaks ja tõin tuppa üheks ööks, kuid säde siiski puudub, miski nagu ei aita :/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne