Mis jalgrattaga tegu?(Riga 10) (Küsimus sadula kohta)
#21

(16-08-2012, 21:53 PM)tarmo242 Kirjutas:  Kui ma õieti aru sain siis, et rigadel näitavad kaks viimast numbrit valmistamise aastat?

Jah, vähemalt 1951. aastast peale kuni Riga jalgrattatootmise lõpuni 1961. 1940ndate kohta ma nii kindel ei ole (mul on paar selle ajastu Sarkana Zvaigzne jäänust teise numeratsiooniga), aga siin arutatav ratas nii vana kindlasti ei tohiks olla vast.

Nii et - 40471 51 1951. aastast.




(16-08-2012, 21:53 PM)tarmo242 Kirjutas:  Ja kust ma tean missugused veljed on õiged sellele rattale?

Veljed tüüpiline Riga profiil - ees 32, taga 36 kodarat. Profiil ei muutunud kuni jalgrataste tootmise lõpuni 1961. Olid kas kroomitud või raami värvi. Viimasel juhul olid mõlemas servas paaristriibud, reeglina samas värvilahenduses kui raamil - siin siis punakollased.

Rummudega on asi juba keerulisem. Miskist 1953-54 aastast hakati esirummule sisse pressima kirju "RVR5X" (viimased kaks aastaarv). Varem oili rummu profiil sama (peaaegu identne reparatsiooni-Diamandi rummu omaga), kuid kirju polnud peal. Mul on üks komplektne 1952.a. Riga-10, sel igatahes nii on. Kui ilma kirjadeta rummu pole saadaval, siis saab alati kirjadega rummul enne galvaanika eeltööd kas kirjad maha lihvida või täis keevitada-joota.

Tagarumm peaks 1951 olema "Sarkana Zvaigzne" kirjadega ja ilma aastaarvuta. 1952 igatahes nii oli. Jälle - kusagil 1953-54 hakati tagarumme tähistama nn traditsioonilist moodi, nii nagu on näha üli-üli-masslevinud RVR-isendite (1954-61) juures, sh alati aastaarvuga. Ahjaa, pidurisaba oli ka 1952 (vast ka 1951) veidi teise profiiliga, st erinev jälle uuematest.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

(21-08-2012, 22:06 PM)valdo Kirjutas:  Rummudega on asi juba keerulisem. Miskist 1953-54 aastast hakati esirummule sisse pressima kirju "RVR5X" (viimased kaks aastaarv). Varem oili rummu profiil sama (peaaegu identne reparatsiooni-Diamandi rummu omaga), kuid kirju polnud peal.
Olen täheldanud, et varasematel esirummudel oli kirja asemel löödud võrdlemisi raskelt märgatav V-tähe kujuline tehaseembleem, samasugune nagu paljudel teistelgi detailidel.
Vasta
#23

Õnnestus saada sama aasta veljed,taga veljel aint väline rumm olemas,sisu puudub ning on roostes ja mitmeid kodraid puudu Sad . Ning oleks veel küsimus naiste Nsu kohta,mis pärit kolmekümnendatest,et mis aastal täpsemalt tehtud,raami nr on 1107066 ? Sammuti õnnestus saada minski sadul,kuid millegi pärast on minski silt tagurpidi ja kolme vedruga sadul,millel esimene vedru läinud katkiSad
Vasta
#24

(27-08-2012, 20:42 PM)tarmo242 Kirjutas:  Õnnestus saada sama aasta veljed,taga veljel aint väline rumm olemas,sisu puudub ning on roostes ja mitmeid kodraid puudu Sad . Ning oleks veel küsimus naiste Nsu kohta,mis pärit kolmekümnendatest,et mis aastal täpsemalt tehtud,raami nr on 1107066 ? Sammuti õnnestus saada minski sadul,kuid millegi pärast on minski silt tagurpidi ja kolme vedruga sadul,millel esimene vedru läinud katkiSad

Oh, teeks proovi. Esimest korda pakun raaminumbri järgi aastat - 1949! Kas sain pihta? Kas minust saab asja? Valdo? Kass? Toungue


Edit: See tähendab seda, et minu teooria järgi polekski nagu tegu kolmekümnendatega.. eks vist pean veel õppima minema.

Edit2: Käisin vahepeal õppimas: 1936

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#25

Ma oleks ka esimese pakku´mise peale vastanud, et saab kindlasti asja! Juba see näitab, et asja vastu huvi on! Ja iga pakkumisega läheb Sul järjest paremini! Smile
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/nsu.pdf
Kunagi õpetas mind üks legendaarne türi meistrimees, ütles, et peab aega ja tahtmist olema! Mina kahtlesin, et ehk on ka oskusi, teadmisi jms vaja? Ta vastas kategooriliselt, et ei, ei ole! Need tulevad ise, kui asjaga tegeleda. (millalgi hiljem mainis mulle, et - sina, Priit, ei ole tegija, sina oled koguja! Katsusin jälle vastu vaielda ja paremat reitingut nuruda, aga ei midagi. Kuid lohutas, et selliseid on ka vaja. Muide, türilastest näiteks ksf! Illi123 on tegija! Aga seda ma lahti rääkima ei hakka! Ja üldse, mis ma ikka lobisen....)
Vasta
#26

Oma ratta teema jätkuks küsin veel paar küsimust:
Mul on ühel minskil all taga ratas,millel on pidurihoob kirjaga Styria,nägu siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?...al+astoria kuid pidurihoob on teise kujuga ja pidurihooval olev kujutis on samsugune nägu sellel rojal astoria tagaratta rummul ,mis rattalt/ajast see pärit on, minu ratta tagarummu peal on kiri favanit, selle kohta pole informatsiooni leidnud.Ning mul on üks naiste nb3 viiekümnendatest,missugune sadul sellel originaalis oli,kas kolme vedruga või kahevedruga selline kollast värvi?
Vasta
#27

See "favanit" on ehk pigem favorit?
Vasta
#28

(30-08-2012, 22:07 PM)kass Kirjutas:  See "favanit" on ehk pigem favorit?
Ma ei tea mis ma ennem mõtlesin Big Grin aga jah on ikka favorit, selle peale tulevad pildid rattast,mis tsehhis tehtud
Edit:
Leidsin üles,mul on täpselt samasugune tagarumm:
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-BICYCLE-...336f8a6ab2
Sellel rattal on see pidurihoob samasugune,nägu minu rattal:
http://www.ebay.com/itm/Austro-Daimler-P...19d48c04f6
Vasta
#29

Halb pilt aga,mis ketirattaga tegu?
[Pilt: IMG_1782.jpg]
Vasta
#30

Dürkopp ,naistekalt.
Vasta
#31

(27-08-2012, 21:05 PM)kass Kirjutas:  Ma oleks ka esimese pakku´mise peale vastanud, et saab kindlasti asja! Juba see näitab, et asja vastu huvi on! Ja iga pakkumisega läheb Sul järjest paremini! Smile
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/nsu.pdf
Kunagi õpetas mind üks legendaarne türi meistrimees, ütles, et peab aega ja tahtmist olema! Mina kahtlesin, et ehk on ka oskusi, teadmisi jms vaja? Ta vastas kategooriliselt, et ei, ei ole! Need tulevad ise, kui asjaga tegeleda. (millalgi hiljem mainis mulle, et - sina, Priit, ei ole tegija, sina oled koguja! Katsusin jälle vastu vaielda ja paremat reitingut nuruda, aga ei midagi. Kuid lohutas, et selliseid on ka vaja. Muide, türilastest näiteks ksf! Illi123 on tegija! Aga seda ma lahti rääkima ei hakka! Ja üldse, mis ma ikka lobisen....)

Vabandan offtopicu eest, aga AIII, mis ma nii möödaminnes leidsin siitsamast foorumist. Väga "magusa" postituse ajast, mil kassil alles üks silm kinni oli ning ei osanud oma pesas hädalgi käia Big Grin Niiet uustulnukate tegemisi tulebki takka kiita ja tunnustada, olete ju kõik kunagi "rohelised" olnud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#32

Jah, lapsepõlv, poisiiga, noorus...ilus aeg oli! Olin noor ja rumal, nüüd ainult rumal, silmad mõlemad juba poolenisti kinni, asjalkäimisega ka, khmm..ah, ei midagi.
Vasta
#33

Mis rattalt see sadul pärineb? Ise olen suutnud ainult leida pildi, kus on sarnane sadul meeste ukrainal. Inimene, kellelt sadula sain väitis et see on pärit naisterattalt.
[Pilt: 1234.jpg]
Vasta
#34

80-nda aasta Desna 2 erineb esivedru poolest ja sadulakoti kinnitused ka. Brjanski oblasti žukovski jalgrattatehas. Sama tehas ilmselt sadulaid teinud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne