K:Milline puu kasti põhja?
#1

Puht teoreetiline küsimus.
Millisest puust on olnud väikeste kastiautode kastipõhjad? Seni kuni neid tehti veel laudadest. Sellised ala 40-60 date autodel. Pakkuge oma teadmisi, vahet pole kas CCCP või US või mis iganes maa toodangust.

Soovitused ka mida tänapäeval võiks kasutada, ei taasta originaali vaid teeks miskit kustom tüüpi kasti ühele vahvale kastiautole.

Mis materjali ja kust saaks, Tartu kandis. On kogemusi?

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#2

Vaat' ei tea, mis materjal oli vanasti kasutusel, aga mina teeks männist.
Vingelt vaiku täis ja hööveldatuna-tõrvatuna annab kena välimuse.
Värvida võiks ju kah, aga vajab just oma rasvase vaigusisalduse tõttu alltöötlust, muidu värv pikalt peal ei püsi.
Vasta
#3

Kohe tuli meelde jutt, kus mees arutleb omaette, et mis puust kirst teha endale. "Tammepuust kestaks kauem, aga männist oleks tervislikum" Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#4

Kuulsin vanasõna laadset soovitust. Mänd mädaneb, kuusk kestab....

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#5

Usuks ka ise, et kasutati kõige kättesaadavamat ja odavamat puitu, mis meie laiuskraadil kipub olema kuusk või mänd. Tänapäeval soovitatavalt immutatud. Vastupidavuselt kindlasti oleks parem lehis - ideaalne teak ehk tiikpuu. Tänasel päeval kasutatakse põhjadeks filmiga kaetud niiskuskindlat kasevineeri.
Vasta
#6

(31-08-2012, 15:33 PM)sugraM Kirjutas:  Usuks ka ise, et kasutati kõige kättesaadavamat ja odavamat puitu...


Vastupidi, siis tehti asju, mis pidid igavesti kestma. See kuidagimoodi odavalt hakkamasaamine on alles viimase aja "leiutis"...

Täna oli au sõita ühe kastikaga, mis pärit aastast 1943 ja originaalis olid kastilauad tehtud oksavabast california tammest...Big GrinBig GrinBig Grin
Tegu ei olnud luksussõidukiga, vaid sõjaväe jaoks toodetud võimalikult lihtsa ja vastupidava relvavedamise dziibiga. (Dodge WC52)
Tänaseks oli see kast taastatud ja samuti kasutades tamme...
Väga ilus oli.

Iseasi, muidugi, kas teemaalgataja soovib ligi 1000€/tm maksvat materjali muretsega...
Aga männist ära küll tee, see on nii pehme, et sinna jäävad isegi naiste kontsajäljed peale näha.
Kasvõi saarest; seegi on tammest soodsam...kuigi, jah männil ja tammel hinnavahe vist kuni 10 kordne, kui just tisleripuitu ei osta...

Vasta
#7

Kui hind on oluline siis kuusk, mis välitingimustes on mädanemiskindlam kui mänd. Tugevuse poolest neil kahel vahet ei ole. Lehis oleks juba hea valik, vastupidav niiskusele ja ka tugev, kuna tema tihedus on pea sama, mis tammel. Lehise hind on umbes 2 korda kallim kui kohalik mänd või kuusk. Kui eelarve piiratud ei ole, siis pange tamm, see on tugev, ilus ja näeb samas ka luks välja. Tasub otsida ka Eesti tamme, mille hind on poole odavam, kui Ameerika mandril kasvanud puul.
Tervitab, Mehann
Vasta
#8

Endal analoogne mure ühe auto kasti põhjaga,kuna keegi tark inimene oli selle juba varem männi puust ladunud põhja aga kahjuks eestimaa loodus oli võimsam. Ning puiduseen sõi 10.a tagasi pandud lauast põhja ära.
Ma ise kalduksin ka saare poole,kuna see on tamme järel üks tugevamaid materjale. Hea kurikaid ja nuiasid tehaWink, peaks kastipõhjaks veel paremini sobima.
Selle info üle,kus tartu/tartumaa kandis saab kastipõhjale sobivat lauda oleks isegi tänulik.Rolleyes


Vasta
#9

Oi-jahh, poisid, poisid...
loen ja imestan, kui kesised on teie teadmised männi-kuuse võrdluses Big Grin.
Aga laske edasi, ma teeksin ikkagi männist Wink
Vasta
#10

[attachment=40042]Kas see on veo või pulli auto?

Viska vineer põhja ning osta kõige odavamat enamvähem ilusat laminaat parketti jätka vaheliistudega ja .....

http://image.classictrucks.com/f/1221540...od_bed.jpg



Aga osta kohe mitu ruutu varuks siis saad ju kohe vahetada kui midagi sinna maha tilgub.
Vasta
#11

(31-08-2012, 18:45 PM)stihl Kirjutas:  
(31-08-2012, 15:33 PM)sugraM Kirjutas:  Usuks ka ise, et kasutati kõige kättesaadavamat ja odavamat puitu...


Vastupidi, siis tehti asju, mis pidid igavesti kestma. See kuidagimoodi odavalt hakkamasaamine on alles viimase aja "leiutis"...

Täna oli au sõita ühe kastikaga, mis pärit aastast 1943 ja originaalis olid kastilauad tehtud oksavabast california tammest...Big GrinBig GrinBig Grin
Tegu ei olnud luksussõidukiga, vaid sõjaväe jaoks toodetud võimalikult lihtsa ja vastupidava relvavedamise dziibiga. (Dodge WC52)
Tänaseks oli see kast taastatud ja samuti kasutades tamme...
Väga ilus oli.

Iseasi, muidugi, kas teemaalgataja soovib ligi 1000€/tm maksvat materjali muretsega...
Aga männist ära küll tee, see on nii pehme, et sinna jäävad isegi naiste kontsajäljed peale näha.
Kasvõi saarest; seegi on tammest soodsam...kuigi, jah männil ja tammel hinnavahe vist kuni 10 kordne, kui just tisleripuitu ei osta...


Kuna on tegemist vist minu autoga, lisaks paar sõna juurde)

Vähemalt minu Dodge puhul oli materjali (puit) hind osa kogu töömaksumusest niivõrd väike (sestap läheb seda vaja tegelikult 0.1 tm või midagi sellist), ning osa tulemustes niivõrd suur, siis oleksin hea meelega valinud veelgi parema ja kallima materjali - võib olla tulemus oleks 10% kallim, aga veelgi oluliselt parem.

Stihl räägib õiget asja - põhimõtteliselt, jah, oksavaba valge tamm läks sinna. Puidukvaliteet oli enam vähem samasugune, millest relvapärad tehakse. Kestis oma 70 aastat lageda taeva all kuni ma seda pole vahetanud.

Praegu on tavaline, see mis meil kasvab.

Kusjuures see mis praegu pandi kaugelti nii hea ei ole - ikka so-so kvaliteediga.

Mis puutub aga GAZe siis vist tõesti kuuske pandi. Samal ajal, kuusel ja kuusel on ka erinevus. Nagu ka männil ja männil. Need mis on Siiberist kasvanud, need on oluliselt tugevamad võrreldes, näiteks, Eesti omaga. Lihtsalt kasvab aeglasemalt, aastaringe on paksemalt, vaigu on rohkem sees, mädaneb vähem.
Seal võisid pärid suured nõudmised olla. Vahepealne variant on vist kask, mis on kindlasti kuusest palju parem. Aga tammest ikka halvem.

Ja kui juba juttu vastupidavusest, siis tasub ka valida lauad niimoodi, et n.ö. lõigel aastaringid jookseksid laua pinnaga võimalikult paralleelselt mitte viltuWink Aga see on juba kõrgem pilotaazh, usun et nii hull ei pea olema))))

Tiigipuudest soovitan unustada, kuna see on tugevuse poolest enam vähem sama, mis soome papp)
Selle puu ainulaadne omadus on see, et see ei mädane absoluutselt. Ja sellepärast seda kasutatakse luksusjahidel - aga käiakse paljajalu.

Kui juba autentsust ei pea jälgima, siis mina üldse soovitaks termopuitu - näiteks termosaart, aga see on juba päris kallis. See ka ei mädane üldse. Ja meeldiv suitsune lõhn on all.

Minu immutatud tammekastil ilmus must seen peale kahte päeva kui märga kasti peale pandi presenti ja päike paistis. Oli terve päeva liivapaberiga hõõrumist siisWink

Nii et ära minu vead korda - õhk puidu peal peab vabalt liikuma, muidu hambad)

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#12

Mina soovitaks tänapäeval LEHIST. See on nii vaiku täis nagu soos kasvanud mänd. Eestis on seda täiesti saada. Kui vaja siis ka eriprofiile. Google aitab

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#13

(03-09-2012, 23:31 PM)Ranno Kirjutas:  Mina soovitaks tänapäeval LEHIST. See on nii vaiku täis nagu soos kasvanud mänd. Eestis on seda täiesti saada. Kui vaja siis ka eriprofiile. Google aitab

Lehis pehme ju?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#14

Lehis on kõvem kui mänd ja kindlasti parem kah. Aga kättesaadavusega on tänapäeval iseküsimus...
Kui veel koolipoiss olin, sai neid kuivanud männi pähe poolkogemata üksjagu maha lammutatud. Metsnik oli lihtsalt säärane, kes neid surnud mändideks nimetas ja tüki lageraideks ette näitas. Talveks ajab see puu ju okkad seljast Big Grin.
Saekaatrimees kirus ja teritas, teritas ja kirus...
Hää posu põrandalaudu saime papsi uude majja Wink. Tugevad, kulumisele väga vastupidavad, ainult kole rasked olid.
Adaži väeosas olid ka põrandad lehiselauast tehtud. Männil olid ikke suurest küürimisest jäljed peal, lehisel mitte midagi.
Olen ka harveriga lehist lõikanud. Oandu metskonna maja juures, kui Tudu tormiks nimetatu sealt üle kümne aasta tagasi suurtest põlispuudest üle käis. Ketti nüris see puu omajagu ja rullide kihvad ei tahtnud sugugi puusse haakuda. Libe, kõva ja raske oli see materjal, mis koore all peitus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne