Volga ja modimine
#1

Foorumis on juba piisavalt juttu Volgast olnud, ilmselt järgnevalt just see koht asjaomaste probleemide, temaatika arutamiseks. Wink mõni link

http://www.logicnet.ru/~len/ab/pgaz.htm

Nojaa ka Leivategija Opel Senator 21 välimusega

http://www.auto.ee/autoleht/sisu/12_2001_art1.html
Vasta
#2

OK ilmselt Volga huvilisi vähe aga siin püüdsin nõ. gaz 24 (98hj)tehnonõuete kohase mootori parameetrid tuletada, mida siis ümberehituse kaudu võimalik peale asetada/ installeerida.

Seega: Gaz 24, 98 HP, 2445 cm3, umbes 170 kilo ilma käigukastita.

Nii, ....\"erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus üle 20% ja kaalu erinevus 10% valmistaja poolt ettenähtust...\"

Kahjuks ei ole mul täpseid andmeid Volga 24 mootori kaalu suhtes (ima käigukastita), aga mingid järeldused võib teha.

Seega võimalik vahetusmootor (kuna 24-le erinevaid mootoreid ei ole ette nähtud va. erineva surveastmega,)võib olla max. selline.

98hp + 30% :võimsus Ca. ligi 130 HP
170kg+10% :kaal ehk ligi 190kg
2445cm3+ 20%:töömaht 2934 cm3.

Mitte just kõige liberaalsem?

Samas on liikvel , et 2445cm3 saab pingutada ligi 3000cm3. Kui nüüd lisada madalsurveturbo?

Jah, siis võiks küsida, milleks see 3000cm3 tsirkus, kui turbo otsa tuleb. Üldiselt 3,0 on suurem kui 2,5. Turbo? Asi aina paraneb. Küsimus on selles, kuidas tehnoülevaatus läbi teha. Mõnel on see lihtsam, mõnel keerulisem. Kui oleks kindel, et satud tehnoülevaataja otsa, kes mootorit ei jaga :lol :lol :lol :lol :lol
siis kindlasti maksimaalse mootori soetaks, niipalju kui rahakott lubab.

Läänes pidavat olema paras jama, kui teed avarii, ja ekspertiis leiab mootori ajust chip´i, mis jõudu juurde andis, kindlustus keelduvat raha välja maksmast ning autojuht ise maksab kõik kahjud.

Eesti on sellepoolest hästi tore maa: kõik mis sind ähvardab sellisel juhul: haldustrahv omavolilise ümberehituse eest. Kindlustus lähtub omakorda vaid tehnilises passis märgitud võimsusest.

Seega, andke tuld!!! PS! Ma arvan, et need läti nr.-dega autod hakkavad varsti Jürgensoni Toivole pinda käima ja siis räige p..a oma enda rahvale kokku keerab. Prognoosin, et sellina variant on varsti ajalugu. Sad
Vasta
#3

Nii, nüüd olge head, ja selgitage, kas on tõesti 3102 Volga orig. mootori plokikaanel 3klappi per/syl? Ehk siis 4 silindrit ja 12 klappi. Tean küll, et too on nn.mingi eelpõlemiskambriga variant, aga siiski. Kas see \"3\" klapp on nagu tavaline sisselaskeklapp, mitte see nn. eelpõlemiskambri klapp???

Ise olen tasapisi aastaid uurinud, aga natuke asi ikka segane.

Samas 3102-12 Volga on igati aus: 16V ja DOHC , töömahuga 2,3 või 2,5 liitrit.

Huvitav oleks selgitada, kas tolle DOHC plokikaan vanematele peale ei ole võimalik orgunnida. Tõenäoliselt peaks see mingit moodi olema reaalne. Ahvatlev võimalus. Kui väntvõlli \"pikendatakse\" (stroker, nagu rinka Volgadel tehti) ja ka üle puurida, siis u. 3,0 DOHC Volga raami vahel peaks täiesti lõdvalt 200 HP või utsitamisel ka rohkem andma (kunagi üks jäärajamees ütles, et üle 150 HP tuleb 2,5 mahust ilusti ning seda juba suht tükk aastaid tagasi. OK see 3,0 DOHC on vaid minupoolne spekulatsioon, aga siiski.
Vasta
#4

Tðek this out!

http://www.tac.ee/~martinn/volga.html Cool

Ajab jooma!!! Best of Volga

http://www.autoreview.ru/new_site/year20.../volga.htm :o :o :o
Vasta
#5

See pole volga, vaid 8-seeria BMW. Smile
Vasta
#6

http://free.terra.ee/wax750/C/su/Julian/
siin pildid ühest müügisolevast sigaheas korras olevast 21st
Vasta
#7

Sain aru küll! Aga see BMW oli ikkagi suht vaheldust pakkuv. Huvitav mida see 21 maksab. Samas, mina näiteks praegu ostja ei ole, omal üksjagu tegemist ning kohta pole ka hoida. Samas pean korralikku 21 -e siiski mõistlikuks ostuks, kuna praegu veel neid liigub ja on valida, aga selline asi tasapisi ära kaob. Big Grin
Vasta
#8

Minu monoloog jätkub Volga teemal.

Olen hakanud tasapisi uurima võimalusi Volgale suurema ja/või võimsama peale paigaldamise suhtes. Uurisin ARK ümberehitustega tegelevalt ametnikult (tel.6201 332), kuidas oleks 3102 omanikul väljavaated paigaldada suurem mootor, vihjasin 150 HP versiooni olemasolule 3102 Volgade hulgas. Vastus polnudki kuigi kuri, rõhutati, et põhiliselt ei tohi võimsus ületada 30% ja mootori kaal 10% orig versioonist. Targu jättis aga ütlemata töömahu 20%-lise piirangu.

Soovitud mootori paigaldamine ei tohi mitte mingil juhul põhjustada keredetailide lõikumist, vaid kõigest max. kinnituskohtade muutmist.

Paigaldatava mootori töömaht ja võimsus ning kaal võetakse valmistajatehase poolsed andmed - aluseks.

Lisaks ei tohi unustada, et ARK võib teha ka erandeid. Seega, tuleb usinalt uurida võimalikke mootorikandidaate. JA veel üks asi, kui leiate sobiva mootori, võtke enne paigaldamist ühendust ARK-iga ning rääkige asi esmapinnal läbi, samuti peab kohe ka loa võtma. Kui juba uus mootor vahel, siis toimub ülevaatus (nimetati ekspertiisiks). Ja ongi kõik. Tehniline pass läheb muutmisele ja saab ka uued andmed.

PS antud tagasihoidlikud nõuanded kehtivad ka muude automarkide puhul. (Näiteks ZAZile Volkkari suurema moti paigaldamine jne).

NB! Mootorit ei lasta alla 10 aasta vanustel autodel \"vööra\" vastu vahetada, ikka vaid oma modifikatsioonide hulgast. Praegu võiks siis 1992 a. autodele küll midagi suurt teha (vajadusel).


Vasta
#9

kas selle +30% jaoks peab ka ARK-i luba olema?
Vasta
#10

Lugedes Riigi Teatajat, võib ilma loata vahetada mootoreid vaid modifikatsioonide piires so. nagu Lada puhul 1300cm3 2107 saab panna raami vahele 1600cm3 mootori (luba pole vaja).

Kui + 30% võimsam &mitte modifikatsiooni kuuluv mootor hakkamas, siis luba on vajalik. Kui on mingi variant silmapiiril, helista ARK-i ja küsi üle, enne + 30% võimsama mootori paigaldamist on luba vajalik.

Lisaks veel, et tehnonõuete eeskiri on veidi kahemõtteline, sogane, aga kuna templiga paberi annavad välja ARK \"ümberehituse\" mehed, siis lõplik sõna on nendel. Wink

Riigi Teataja: http://trip.rk.ee/cgi-bin/thw?${BASE...=5&AN=1169

ARK \"ümberehitus\": tel.6201 332
Vasta
#11

kuidas need ARK-i tegelased muidu igasugu sleeperi-ehitajatesse jms. suhtuvad?
Vasta
#12

Oeh, ma ei ole nüüd nii näost näkku suuri seletamisi teinud, aga olen ikka telefoniga / netiga küsimusi pommitanud, samas ka mul ammu üks tuttav cabrio Niva meisterdas (väitis, et Eestis on kõik võimalik) ja muidu kõrvad lahti ringi käinud. Mulje on mitte kõige halvem, inimesed nagu inimesed ikka. Tegelikult teadsin ühte endist kõrgemat ARK ametnikku ja sain aru, et kui tõsiselt nendega pidevalt suhelda ja lipitseda, siis ka mööndusi tehakse. Eks iga ametnik tahab olla tähtis ning tal head ja halvad päevad. Sellest aga olen juba aru saanud, et ARK ametniku sõna kehtib rohkem kui Riigi Teataja tehnonormid.

Hetkel arvan, et enamus asju on ikkagi võimalik. Ma ise ka vaikselt aina asju uurin. Sleeper kuluks marjaks ära küll.

Kui kuulikindlat infi saan (või endale mingi loa välja kauplen), siis annan teada kuidas asi oli ja läks.

Teine võimalus sleeperit ehitada, on näiteks mootoriosa jätta pealiskaudselt sarnaseks, siis keegi nokkima ei hakka, moti sisu aga võib üsna tige olla. Sillad ja muu huvitavad ülevaatusel peamiselt ikka korrasoleku mõttes, kui just ei ole asi UFO-ks ehitatud. Wink

Summa summarum: aga raha läheb kokkuvõttes ikkagi üksjagu.
Vasta
#13

Tsitaat:Samas 3102-12 Volga on igati aus: 16V ja DOHC , töömahuga 2,3 või 2,5 liitrit.

Huvitav oleks selgitada, kas tolle DOHC plokikaan vanematele peale ei ole võimalik orgunnida.

Ei usu hästi... vanemate volgade konel on nukkvõll ju all...

BTW see 3102-12 kone on vist see siin:
http://www.detroit.ru/motor/zmz/4062.php3
Vasta
#14

Ega ma nii tõsiselt lootnudki, vanal muidugi nukk all, ma ise neid sisse toppinud ja 24 mootoriga mässanud. Lihtsalt vilksatas peast läbi õhkõrn võimalus, et kuidagi kompunnida hammasrihma ja rihmaratastega kui aga põlemiskambrid ja kanalid klapiks.

See uuem tüüp vististi on jah tõesti liiga pähkel, et hakata ristama vanaga. Big Grin

KURAT!

Aga peab ikka asja lõpuni vaikselt uurima.
Vasta
#15

To pppp: Mulle hakkavad sellised Volgad aina rohkem \"närvidele\" käima, mis sellised nagu Sinu poolt saadetud lingis esinevad - kujutage ette: 3,8 M5 BMW tehnika 24 raamil. Kuradi kurat.

http://www.detroit.ru/tuning/info/bmw_volga.php3

Tahan ka!
Vasta
#16

Olen püüdnud veidi läbi rääkida ARK-ga ning Volga ümberehituse \"KGB\" versiooniks peale tuli selline vastus:

Sõiduautole GAZ 24 Volga valmistaja poolt ettenähtust tunduvalt
suurema
võimsusega,töömahuga ja massiga mootori paigaldamiseks peate
saama
valmistaja -tehase ,so Gorki Autotehase kirjaliku nõusoleku koos
ettekirjutustega auto esisilla, kere ,pidurisüsteemi ja
jõuülekande
tugevdamiseks.Teie poolt märgitud võimsama mootoriga mudeleid
toodeti
operatiivautodena ainult eritellimusel ja täpseid andmeid nende
ehituse
kohta ei ole avaldatud.
Gorki Autotehase(käesoleval ajal Niznegorodski Aktsiaühingu GAZ)
esindajaks
Eestis on ITÜ Rebella,aadress Lähte,Tartu vald,Tartumaa.

Austusega
Aivar Hunt
ekspert

Hea uudis. Praktika on näidanud, et eriversioone on Volgadest ikka pidevalt tehtud, seega on asi võimalik.

Kui asjaga pidevalt tegeleda, siis ka ARK ametnikud tulevad soovidele vastu.

Ise loodan tulevikus ühe sellise Volga kokku sättida. Kuigi tegemist tuleb meie vaatevinklist \"Välismaaga\", ei ole asi siiski lootusetu. Visadus viib sihile.
Vasta
#17

[quote]http://www.detroit.ru/tuning/info/bmw_volga.php3

[/u]räme[/u] sleeper SmileSmileSmileSmileSmile
ma paneks ainult mingid rohkemate (ja peenemate) kodaratega veljed alla... [u]
Vasta
#18

Kui tee soovite dragsterit teha siis ma soovitaks hoopis auto ise ehitada, sest ARKpeaks iseehitatud sõiduki lihtsalt kontrolli põhimõttel läbi laskma ja iseehitatud masinale pane selline mootor
mida aga ise tahad.
Vasta
#19

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Olaf
Huvitav oleks teada kui 21 natuke modida kui palju ta siis välja jookseks. Mul jookseb originaalis 145km/h välja aga kui
panna 8,2 survega 24 kaan ja kollektor (98hj) ja mingi äge karbu või miskit veel käredamat ja veel 24 sild. Iseenesest on sellise masinaga ülevaatused kukepead.
--------------------------------------------------------------------------------



Eelnevate arvutuste kohaselt võib tõepoolsest jah hea mootoriga 21 saada 145 kätte.

Arvutustelt on 21 tagareduktor ja 15 rattad oma ülekande suhtelt tõepoolest võrreldavad 24 stock omaga.

Kui taotled lihtsalt võimalikku suurimat lõppkiirust, siis hangi 24 - 10 või 3102 tagasillareduktor, mis on ülekandega 3,9.
Ratasteks võid panna Pobeda või (???) Tðaika 16 veljed (vähemalt 69-le on pandud selliseid). NB! see paneb jõule põntsu!

NB oli sul 21 või 24 käigukast? 24 omaga oleks asi ikka parem (tihedama pügalatega - 4 vs. 3 käiku).

Ise arvan, et 8,2 surveaste aitab küll võimu juurde saada. 2410 kollektorid + sumps peaksid tõenäoliselt ka külge minema (ei tea kindlalt), vähemalt ei ole ma eriti mingeid suuremaid erinevusi tähele pannud.
Suur surveaste ei ole eesmärk iseeneses, tähtis, et saaks kõik silindrid ideaalselt tihedaks ja klapid samuti hästi korralikult soveldatud. Kui rõhud ühtlased, siis on mootoril vaja vähem \"jõukadusid\" kulutada iseenda ringiajamiseks.

Uuri 2410 plokikaane sobivust, minekut 21 plokile. 2410 kaanel on suuremad klapid jms.= suurendab mootori jõudlust. Isegi kui 21 nukk peaks jääma, tuleb jõudu juurde.

Kuidas 24 või 2410 nukkvõll istub 21 mootorile, ei tea, pole ise proovinud ja võrrelnud. Ka nukk aitaks natuke paremini \"hingata\".

Ise olen mõelnud, et 5 - manuaalkast on üks vajalik element Volga jõuülekandele. Madala momendiga pressiks ka 5.maanteekäiguga üsna olulise osa kiirusest juurde, samuti lubaks 5 - käiku manipuleerida tagareduktoriga. Oleks jõulised madalad käigud ning 5. käik veidi alla 1,00 ülekannet.

Mul endal jooksis 24 välja spidomeetri seier natuke üle 160, aga seejuures sai ta selle kergesti kätte - ei olnud mingit pikka jorutamist mõõda maanted. 120 km/h vastas gaasivajutusele kergesti ja asus spidomeetri seier liikus ühtlases tempos edasi - ei mingit jõupuudust. Mootoril oli 93,5 mm väga heas korras hülsid sees kolbidega (3.remont, mootori töömaht u. 2,6 liitrit)ning stock 24 plokikaan. Et töömaht kasvas ja kaane põlemiskambrid jäid samaks, siis surveaste tuli kõrgem kui 8,2 - arvutuslikult u. 8,5.

Kasutasin 98 bensiini, kuna kippus natuke hell olema bensiinile. (Detonatsioon).
Jõudu oli kindlasti natuke üle 100 hj, aga mitte palju.

Kevadel kavatsen ise ühele 2410 mootorile \"väikse upgrade\" teha, eks siis näe mis välja kukub. Kogun alles vaikselt mõtteid.

Mõni arvutus: kui Volga mootor suudaks 6200 p/min puhtalt välja joosta, teeks see 24 stock ülekandega lõppkiiruseks 200 km/h.

Kui arvestada, et enamik sõiduautosid saavutavad oma suurima kiiruse 4. käiguga, mitte 5.käiguga, siis polegi see 4.käigu \"pinistamine\" nii imelik midagi.

Probleem on see et Volga mootor on suunitletud töötama suht madala pöördega ja sellest ka vastav konstruktsioon: töömahtu vaadates suht väiksed klapid, - kanalid, - väljalase, -jne.

Pakuksi välja lihtsat combot: rohkem töömahtu ja kiirem ülekanne.

Kunagi pidin äärepealt ühe ringraja 24 ostma, müüja väitel olevat olnud see 24 võimeline vabalt 220 jooksma. Aga ebamugav tänavale = vedrustus, pikad käigud jms.

quote:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Olaf
Huvitav oleks teada kui 21 natuke modida kui palju ta siis välja jookseks. Mul jookseb originaalis 145km/h välja aga kui
panna 8,2 survega 24 kaan ja kollektor (98hj) ja mingi äge karbu või miskit veel käredamat ja veel 24 sild. Iseenesest on sellise masinaga ülevaatused kukepead.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Otsene vastus ka: arvan, et kiirus jääks ka kõige optimistlikumate prognooside korral max. 160 - 170 vahele, kuna Volga mootor ei hinga eriti palju üle 5000p/min ja \"lämbub\" teatud pööretel. Kuni pole ülemise poolega midagi olulist tehtud, siis vaevalt nii väga kergelt ta kõvasti rohkem jookseb. Ehk mõni \"tehtud\" nukkvõll aitaks veel natuke aga see on ka kõik.

Seega, pudelikael on plokikaan ja sinna juurde käiv. Ka kõvemad klapivedrud peab kindlasti panema - muidu tõukurid & Co ei jõua palju üle 5000 p/min käia.





Vasta
#20

On keegi kunagi Eestis näinud mõnda 21
millel on tehasest autom. kast see oleks Volgale päris hea peale panna. Kui ma aega saan siis ma hakkan ühte 24 (98hj)
mootorit üles punnima. Mõtlesin et võiks teha ühe tõeliselt sünge masina nagu mõni vana usakas- puit detailid ja muu huvitav siis veel piisavalt võimas mootor ja masin missugune. Mul linnas ühel on ikka tipp tasemel viimistlus autole tehtud-
väärispuit ja korralik kroom, masina välimus annab 21-ekspordi versioonile ikka kõvasti silmad ette.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne