24 voldi süsteem
#1

Tere

Tekkis siis vahepeal selline huvitav küsimus, et kas on võimalik paigaldada T-40 nele 12 voldise süsteemi asemel 24 voldine süsteem. Minu jaoks on kõik muu lahendatav, kuid kas on olemas T-40 nele sellist starterit ja genekat mis istuksid väikeste modifikatsioonidega külge.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#2

On võimalik. Aga tuleb kombineerida.

Aga milleks see vajalik on?
Vasta
#3

Eeldan, et selle soovi taga on mingid probleemid käivitusega.

Mootori toitesüsteemist ja kolvigrupist tingitud käivitusprobleeme annab sellega küll varjata, aga mitte kauaks.

Üldiselt annab palju parema tulemuse käivitamisel reduktorstarteri ja korralike akude kasutamine. Kulunud jõuallika puhul on aga ikkagi vaid lahenduseks mootori korrastamine.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Tegelikult võimaldab 24 V kasutamine oluliselt võimsamaid tarbijaid sama juhtmestiku külge riputada. Lampe näituseks...
Vasta
#5

Mõne tule juurde panemiseks on tunduvalt kasulikum vedada mõned suurema ristlõikega juhtmed, selmet ringi vahetada alates starterist ja genekast lõpetades viimase kui elektripirni ja näidikuga. Kui haagisel vms peaks ka tuled olema, on täiendav probleem, kui soovitakse kasutada sama haagist 12 ja 24 v süsteemiga vedukite küljes.

Kuna aknast vaadates on väljas sügis, küllap inimene muretseb talvise käivituse pärast.

Statsionaarse elektritoite olemasolul on vast kõige esimene parendus (pärast katkiste asjade remontimist) plokisoojenduse paigaldus.
Vasta
#6

Tervet süsteemi küll pole mõtet üle viia 24V peale. Kui tahad paremat käivitust, siis võib olla ehk ainult käivituse ahel ümber teha, nagu K-700 või Niva omab. See on suht lihtne tegevus, kodus täielikult teostatav, juhul, kui selline starter on ültse olemas.
Vasta
#7

Ei näe asjal pointi. Kui probleemiks on raske käivitus, siis 24V elektrisüsteem asja ei paranda. Pigem tekitad omale lisaraskusi, mille ületamisel saad raporteerida järjekordsest töövõidust.Big Grin
Mõistlikum on investeerida masina korrastamisse ning korralikku akusse ja käivitisse.
See viimane on vähemalt minu masinal ca 70EUR maksev hiinakas.No nagu need nn. tšehhi starteri kloonid on.
Sai paigaldatud, kui vanale originaalstarterile enam mõistliku hinnaga juppe ei leidnud.
Saukos müüja väitis, et omab nendega isiklikke kogemusi ja mõistliku pruukimise juures kestab küll. Selle all mõtles seda, et see hiinakas ei kannata käiamist. Masina mootor peab olema korras ja aku korras/täis. Minul on ta kestnud ca 1,5 aastat. Pole muidugi igapäevatöö masin ka, samas on vahel paarkümmend käivitust päevas.
Külmaga käivitamisel kasutan pea alati eetrit. Tean, et osa raffast ei pea seda õigeks. Ise arvan siiski, et pigem lasta see mootor laksuga käima, kui kõiki abiseadmeid viimse piirini piinata.
Kui on muidugi plokisoojenduse paigalduse ja kasutamise võimalus, siis see on ka muidugi väga hea objekt investeeringuks.
Vasta
#8

Kuna teema kaldus natuke kursilt siis täpsustan enda tegevuse eesmärke.

1: Probleeme masina käivitamisega ei ole (Hetkel poole pöörde pill ilma dekompresiooni klapita)
2: 24 voldi süsteemile leidub rohkelt erinevat elektroonikat mida külge pookida.
3: Seda süsteemi ei pea välja vahetama kuid mul tekkis lihtsalt küsimus kas on olemas sellist starterit ja genekat mis sobiksid väikeste modifikatsioonidega külge.

(21-09-2012, 12:36 PM)v6sa Kirjutas:  On võimalik. Aga tuleb kombineerida.

Aga milleks see vajalik on?

Nagu ma aru saan oled kokku puutunud sellise probleemiga.
Äkki räägid täpsemalt millest võiks kombineerida. (kinnituste jms ümber tegemine ei ole probleem) Ise olen ka paras leiutaja/laiutaja Smile .

(21-09-2012, 20:34 PM)tcumen Kirjutas:  Ei näe asjal pointi. Kui probleemiks on raske käivitus, siis 24V elektrisüsteem asja ei paranda. Pigem tekitad omale lisaraskusi, mille ületamisel saad raporteerida järjekordsest töövõidust.Big Grin
Mõistlikum on investeerida masina korrastamisse ning korralikku akusse ja käivitisse.
See viimane on vähemalt minu masinal ca 70EUR maksev hiinakas.No nagu need nn. tšehhi starteri kloonid on.
Sai paigaldatud, kui vanale originaalstarterile enam mõistliku hinnaga juppe ei leidnud.
Saukos müüja väitis, et omab nendega isiklikke kogemusi ja mõistliku pruukimise juures kestab küll. Selle all mõtles seda, et see hiinakas ei kannata käiamist. Masina mootor peab olema korras ja aku korras/täis. Minul on ta kestnud ca 1,5 aastat. Pole muidugi igapäevatöö masin ka, samas on vahel paarkümmend käivitust päevas.
Külmaga käivitamisel kasutan pea alati eetrit. Tean, et osa raffast ei pea seda õigeks. Ise arvan siiski, et pigem lasta see mootor laksuga käima, kui kõiki abiseadmeid viimse piirini piinata.
Kui on muidugi plokisoojenduse paigalduse ja kasutamise võimalus, siis see on ka muidugi väga hea objekt investeeringuks.

Jah ilus pikk jutt, kuid ma ei saa jätta mainimatta, et eeter võib lüüa kolvirõngad lihtsalt katki, kuid õnneks on T-40 madala surveastmega diisel ja eeter ei ohusta nii palju mootorit.

Mida selle nn plokisoojendusega sa T-40 soojaks ajad? Ära pahanda, et nii otsekoheselt tähte närin.

UUs reduktoriga starter on ka olnud juba 2 aastat peal ja probleeme ei ole olnud. (-30 aku peale, leeklambiga õli vähe soojemaks ja massin nurrub)

(21-09-2012, 17:06 PM)Mahno Kirjutas:  Mõne tule juurde panemiseks on tunduvalt kasulikum vedada mõned suurema ristlõikega juhtmed, selmet ringi vahetada alates starterist ja genekast lõpetades viimase kui elektripirni ja näidikuga. Kui haagisel vms peaks ka tuled olema, on täiendav probleem, kui soovitakse kasutada sama haagist 12 ja 24 v süsteemiga vedukite küljes.

Kuna aknast vaadates on väljas sügis, küllap inimene muretseb talvise käivituse pärast.

Statsionaarse elektritoite olemasolul on vast kõige esimene parendus (pärast katkiste asjade remontimist) plokisoojenduse paigaldus.

Haagiseid eriti ei vea. Rohkem on vaja jah valgust töö tegemiseks ja uskuge mind 12v ja 24v lambi valgusel on ikka silmaga nähtav vahe. (wattid on samad ja kohati väiksemad) Ei näe plokisoojendusel mõtet. Selle asja nimi on minu garaaži all leeklamp.


(21-09-2012, 15:15 PM)v6sa Kirjutas:  Tegelikult võimaldab 24 V kasutamine oluliselt võimsamaid tarbijaid sama juhtmestiku külge riputada. Lampe näituseks...

Õige ja palju muid vidinaid ka mis on mõeldud uuematele ja suurematele traktoritele.

(21-09-2012, 15:10 PM)Aspelund Kirjutas:  Eeldan, et selle soovi taga on mingid probleemid käivitusega.

Mootori toitesüsteemist ja kolvigrupist tingitud käivitusprobleeme annab sellega küll varjata, aga mitte kauaks.

Üldiselt annab palju parema tulemuse käivitamisel reduktorstarteri ja korralike akude kasutamine. Kulunud jõuallika puhul on aga ikkagi vaid lahenduseks mootori korrastamine.

jah, kui mul kunagi tuleb inspiratsioon traktori mootorit remontida (hetkel seda ei vaja) siis ei piirne see remont ainult rõngaste ja saalte vahetamisega.
4 liitrine diisel mootor on võimeline oluliselt suuremaks jõuks kui 40kw ja 220N.m
Kas suurendada seda jõudu ülelaadimise teel või NA mootori tuunimise meetodil? (muide on prototüübid olemas) Seda ei tea vanakurat kah.

Ja kui kellegil tekib küsimus Miks ma ei osta russi endale, kui on jõu puudus siis vastus on mõneti lihtne. Russil on eelpõlemis kambrid plokikaanes mis on täis mõtetus - T-40 on selle eest otse sissepritsega diiselmootor, ta on küll algeline kuid ta on olemas ja seda juba mis aastal? Ja mis aastal valmis esimene auto mis oli varustatud otse sissepritsega diisel mootoriga?

Viimane lõik kaldub juba teemast jube kaugele, kuid sattusin hoogu.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#9

phyl, vana MTZ-50 (D-50) on eelpõlemiskambritega. Aga D-240 on samuti otsepritsediisel nagu D-144
Vasta
#10

(21-09-2012, 23:53 PM)Daff Kirjutas:  phyl, vana MTZ-50 (D-50) on eelpõlemiskambritega. Aga D-240 on samuti otsepritsediisel nagu D-144

sorry, et ma ei täpsustanud mis russi mootorit ma silmas pidasin, kuid see on teemast mööda arutelu.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#11

Plokisoojendusega ajad sa T40 mootori juures soojaks loomulikult õli. Mida muud sa seal soojaks ajada saakski? Leeklamp on tore asi, aga kui temaga ettevaatlik pole siis "sauna paned, küla läheb". Elektri peamine eelis on mugavus. Paned pistikusse ja lähed tuppa.

Mis puutub sellesse, et 24V vatid kuidagi suuremad on, kui 12V vatid... Watt on volt korda amper. 24 v süsteemis on tõesti voolutugevus väiksem ja võib kasutada peenemat juhet. Kui sa LED valgustitest räägid, siis kuna LED põleb nagunii ca 3V peal, siis vahet pole mis toitepinget sa kasutad, laternas paiknev toide kisub nagunii toite alla 3V peale.

Tõesti on vahed LED valgustite puhul samade tarbitavate vattide juures sõltuvalt kasutatava LEDi tüübist.

Aga kui sa tõesti kibe käsi uuema elektroonika T40 külge riputamise alal oled, siis pole sulle seda vaja seletada. Samas mina ei ole kindel, et sisuliselt kiviaegse masina ristamine ja radikaalne ümberehitamine mõistlik tee minemiseks on. Tee sa selle T40ga mida tahad, moodsat masinat sa ei jõudluse, mugavuse ega ergonoomika mõttes temast ei saa. Oma aja laps ta on ja selleks ta jääb - ja selles kontekstis pole ta ju halb masin.

Mis puudutab sobivat starterit või selle puudumist - kui muu ei aita, mähi 12V starter ringi Smile
Vasta
#12

(22-09-2012, 02:14 AM)Mahno Kirjutas:  Plokisoojendusega ajad sa T40 mootori juures soojaks loomulikult õli. Mida muud sa seal soojaks ajada saakski? Leeklamp on tore asi, aga kui temaga ettevaatlik pole siis "sauna paned, küla läheb". Elektri peamine eelis on mugavus. Paned pistikusse ja lähed tuppa.

Karterisse spiraal sisse,pesumasinate parandajate käest saadaval mõnikümmend €,boileri spiraalid ka võimalik panna.Karteir soojenduse käivitamiseks taimer mille paned õhtul taha ja hommikul astud garaazi ja annad ainult starterit.Milleks teha oma elu keeruliseks ja ohtlikuks lahtise tule ja leeklambiga?Aasta tagasi jagasid sama soovitust mulle siin teised kasutajad ja olen igati rahul.
Vasta
#13

(22-09-2012, 02:14 AM)Mahno Kirjutas:  Plokisoojendusega ajad sa T40 mootori juures soojaks loomulikult õli. Mida muud sa seal soojaks ajada saakski? Leeklamp on tore asi, aga kui temaga ettevaatlik pole siis "sauna paned, küla läheb". Elektri peamine eelis on mugavus. Paned pistikusse ja lähed tuppa.

Mis puutub sellesse, et 24V vatid kuidagi suuremad on, kui 12V vatid... Watt on volt korda amper. 24 v süsteemis on tõesti voolutugevus väiksem ja võib kasutada peenemat juhet. Kui sa LED valgustitest räägid, siis kuna LED põleb nagunii ca 3V peal, siis vahet pole mis toitepinget sa kasutad, laternas paiknev toide kisub nagunii toite alla 3V peale.

Tõesti on vahed LED valgustite puhul samade tarbitavate vattide juures sõltuvalt kasutatava LEDi tüübist.

Aga kui sa tõesti kibe käsi uuema elektroonika T40 külge riputamise alal oled, siis pole sulle seda vaja seletada. Samas mina ei ole kindel, et sisuliselt kiviaegse masina ristamine ja radikaalne ümberehitamine mõistlik tee minemiseks on. Tee sa selle T40ga mida tahad, moodsat masinat sa ei jõudluse, mugavuse ega ergonoomika mõttes temast ei saa. Oma aja laps ta on ja selleks ta jääb - ja selles kontekstis pole ta ju halb masin.

Mis puudutab sobivat starterit või selle puudumist - kui muu ei aita, mähi 12V starter ringi Smile

Mootsat masinat T-40 ei tee selles on sul õigus ja selle vastu ma ei vaidle. Kuid minu vajadused suudab see "kiviagne" masin rahuldada Smile. Ma ei ole eriline põllumees - traktori eesmärk on siin lõuna eestis puud metsast välja tirida ja õuepealne lumest puhtana hoida, ja vahest ka muid töid teha. Kui keegi mõtleb/mõtles, et ma tahan T-40 põllul tööd teha siis seda ma ei soovi.

Lampide kohapealt ei soovi LED valgusteid kasutada vaid hoopis xenoneid kus on voolutugevus võrdne juba kõrgepingega (seda muidugi xenoni plokist edasi mitte plokki sisse tulev vool), ja saab pookida külge ka muid elektrilisi vidinaid. Näidikute välja vahetamine ja selline muu tegevus on suhteliselt lihtne. (palju neid näidikuid T-40 üldse on?)

Mähkimise kohapealt olen ma natuke rumal ja siit ka küsimus, kas on võimalik mähkida 12v starter 24v peale? (muidugi uuematüübi oma) Kui on võimalik siis ma pean hakkama pommima elektrimootorite mähkijaid.

(22-09-2012, 10:42 AM)muska71 Kirjutas:  
(22-09-2012, 02:14 AM)Mahno Kirjutas:  Plokisoojendusega ajad sa T40 mootori juures soojaks loomulikult õli. Mida muud sa seal soojaks ajada saakski? Leeklamp on tore asi, aga kui temaga ettevaatlik pole siis "sauna paned, küla läheb". Elektri peamine eelis on mugavus. Paned pistikusse ja lähed tuppa.

Karterisse spiraal sisse,pesumasinate parandajate käest saadaval mõnikümmend €,boileri spiraalid ka võimalik panna.Karteir soojenduse käivitamiseks taimer mille paned õhtul taha ja hommikul astud garaazi ja annad ainult starterit.Milleks teha oma elu keeruliseks ja ohtlikuks lahtise tule ja leeklambiga?Aasta tagasi jagasid sama soovitust mulle siin teised kasutajad ja olen igati rahul.

Jätame selle õli soojendamise kuna see ei ole probleem ega teema vaid teemast mööda jutt, kuid kui kellegil süda kripeldab nn plokisoojenduse ehituse nõuannete jagamise üle siis võib teha alati vastava teema.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#14

24v süsteem pole üldse paha mõte selle eesmärgi juures, mida teema autor silmas on pidanud - täiendada masinat konkreetsete lisadega, millede installimist 12v süsteem ei võimalda.
Kui on vaba ligipääs näiteks kasvõi metsamasinast üle jäänud kasutatud kuid töökorras jagajale, mida ei pea tööorganite liigutamiseks pikkadest kangidest sikutama, vaid piisab ka nupulevajutusest, siis mu arvates on elektrisüsteemi ümberehitus väga teretulnud mõte.
Vasta
#15

(22-09-2012, 13:11 PM)Janka Kirjutas:  24v süsteem pole üldse paha mõte selle eesmärgi juures, mida teema autor silmas on pidanud - täiendada masinat konkreetsete lisadega, millede installimist 12v süsteem ei võimalda.
Kui on vaba ligipääs näiteks kasvõi metsamasinast üle jäänud kasutatud kuid töökorras jagajale, mida ei pea tööorganite liigutamiseks pikkadest kangidest sikutama, vaid piisab ka nupulevajutusest, siis mu arvates on elektrisüsteemi ümberehitus väga teretulnud mõte.

Jah see on põhimõtteliselt täpselt see mida ma olen sisimas silmas pidanud, kuid vastavad takistused on vaja ennem ületada.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#16

(22-09-2012, 13:11 PM)Janka Kirjutas:  Kui on vaba ligipääs näiteks kasvõi metsamasinast üle jäänud kasutatud kuid töökorras jagajale, mida ei pea tööorganite liigutamiseks pikkadest kangidest sikutama, vaid piisab ka nupulevajutusest, siis mu arvates on elektrisüsteemi ümberehitus väga teretulnud mõte.

Võib ka nii, et kasutusel 2 või isegi 3 akut. Sõidu ajal ju nuppe ei näpi, siis laetakse kõiki akusid 12v-ga. Palgitõstmisel lülitatakse akud 24v peale ja nupud toimivad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

(22-09-2012, 10:52 AM)phyl Kirjutas:  Mähkimise kohapealt olen ma natuke rumal ja siit ka küsimus, kas on võimalik mähkida 12v starter 24v peale? (muidugi uuematüübi oma) Kui on võimalik siis ma pean hakkama pommima elektrimootorite mähkijaid.

Kas mähkimisel on mõtet kui vastavad asjad poest leida on, nii 24V generaator kui starter. Kui väitsid ennast olevat lõunaosariikidest siis astu läbi Võrus, endise gaasianalüsaatorite tehase juures asuvast traktoriärist. Võid vaadata ka Flint'i kodulehte ja tutvuda hindadega.
Vasta
#18

(22-09-2012, 16:19 PM)aavu Kirjutas:  Võib ka nii, et kasutusel 2 või isegi 3 akut. Sõidu ajal ju nuppe ei näpi, siis laetakse kõiki akusid 12v-ga. Palgitõstmisel lülitatakse akud 24v peale ja nupud toimivad.

Palgi tõstmiseks peab mootor ka töös olema - muidu hüdrot netu Smile.
Kahest akust piisab.
Tegelikult on 24-voldiseid masinaid niimoodi tihti käivitatud, et antakse täkku kahelt autolt korraga. Kumbki auto toidab kahe kaabliga eraldi akut ja mitte midagi halba siis ei juhtu.
Piisavalt võimas genekas peab kahte akut toitma - genekast kumbagisse akusse eraldi 12v kaablitega sisse anda, genekas ei tohi kere ja mootoriga massis olla, akudelt genekale samuti eraldi miinuskaablid vedada.
Probleem tekib starteriga. Seda kerest nii lihtsalt ei isoleeri.
Ummik!

Või siis...
Kasutada 24v ainult jagajale mineva elektroonika toiteks.
Kogu juhtmestik tuleb sel juhul akudest jagajani (õigemini jagaja toiteplokkideni, näit. IPS või VCU) duubeldada, sest miinused peab tagasi teise akusse vedama. Keret massina kasutada ei saa.
Minu poolest teostatav, kui nüüd mõtteis kuskil viga ei tee Rolleyes
Vasta
#19

(22-09-2012, 16:39 PM)weldman Kirjutas:  
(22-09-2012, 10:52 AM)phyl Kirjutas:  Mähkimise kohapealt olen ma natuke rumal ja siit ka küsimus, kas on võimalik mähkida 12v starter 24v peale? (muidugi uuematüübi oma) Kui on võimalik siis ma pean hakkama pommima elektrimootorite mähkijaid.

Kas mähkimisel on mõtet kui vastavad asjad poest leida on, nii 24V generaator kui starter. Kui väitsid ennast olevat lõunaosariikidest siis astu läbi Võrus, endise gaasianalüsaatorite tehase juures asuvast traktoriärist. Võid vaadata ka Flint'i kodulehte ja tutvuda hindadega.

Uuel nädalal astun läbi. Flint-i kodulehel on isegi olemas asjad. Genekas ja starter tundub, et on identsed 12v omaga (sai ka uued peale pandud 2 aastat tagasi). Muude pudinate välimus/ehitus ei ole enam nii tähtis. Umbes 300 euriga saab siis enamus vajalikud jupid kätte.



(22-09-2012, 19:31 PM)Janka Kirjutas:  
(22-09-2012, 16:19 PM)aavu Kirjutas:  Võib ka nii, et kasutusel 2 või isegi 3 akut. Sõidu ajal ju nuppe ei näpi, siis laetakse kõiki akusid 12v-ga. Palgitõstmisel lülitatakse akud 24v peale ja nupud toimivad.

Palgi tõstmiseks peab mootor ka töös olema - muidu hüdrot netu Smile.
Kahest akust piisab.
Tegelikult on 24-voldiseid masinaid niimoodi tihti käivitatud, et antakse täkku kahelt autolt korraga. Kumbki auto toidab kahe kaabliga eraldi akut ja mitte midagi halba siis ei juhtu.
Piisavalt võimas genekas peab kahte akut toitma - genekast kumbagisse akusse eraldi 12v kaablitega sisse anda, genekas ei tohi kere ja mootoriga massis olla, akudelt genekale samuti eraldi miinuskaablid vedada.
Probleem tekib starteriga. Seda kerest nii lihtsalt ei isoleeri.
Ummik!

Või siis...
Kasutada 24v ainult jagajale mineva elektroonika toiteks.
Kogu juhtmestik tuleb sel juhul akudest jagajani (õigemini jagaja toiteplokkideni, näit. IPS või VCU) duubeldada, sest miinused peab tagasi teise akusse vedama. Keret massina kasutada ei saa.
Minu poolest teostatav, kui nüüd mõtteis kuskil viga ei tee Rolleyes

Maru keeruliseks ajad lihtsa süsteemi.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#20

Läks jah keeruliseks ja kui paberile panin, siis tundub lisaks veel, et ei tööta ka Big Grin.
Noo, tegelikult töötaks. Ainult ühe korra. Siis tuleks džinn välja ja tema tagasi hirmutamiseks läheks natu aega ja raha...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne