jawa 360 kiigevõll/puksid
#1

Tervist!

Oleks vaja endal ära vahetada aga tänapäevastel pole võllil õlisooni. Põhjust muretsemiseks?

Kuidas üldse suhtute sellesse jawa süsteemi, et käigukastist jõuab õli kiigepuksidele? Kestab?

Erik
Vasta
#2

Soontega võllid kadusid ilmselt ennem 559/364/06 viimase otsa põlvkonda ära. Nendel pole ma selliseid näinud sees, on siledad. Vanematel, s.t. 353/354 on äkki. Pole neid naapalju lahanud. Kui tihendid peavad, kiige ei logise ja vahetükis on vilt ilusti sees siis... Määrib ilmselt Rolleyes
Vasta
#3

Kohe selgem pilt. Raam millelt kiige maha võtsin on tõesti hoopis 354 mitte 360 nagu mul endal sõiduks on. Tuleb siis julgemalt ka oma 360 kiige lahti koputada ja ~40€ jälle poodi viia.

Vahepeal tekkis lihtsalt mõte, et võiks tagakiiget ise "niplist" millegi muuga käsitsi määrida, et parem saaks. Smile Samas tundub see loll mõte, sest kui iga 1000km pealt ise uut määret sisse suruksin, siis peaks ju vana tihendivahelt välja tulema ja nii rikuksin tihendid.

Kui ma kunagi peaks veel ühte jawat sõiduvõimeliseks tegema, siis kiige tuleks vähemasti lahti võtta ja ära puhastada. Muidu tõenäoliselt õli määrima ei jõuagi, sest nii palju kui mina kiige sisse piilunud olen on seal sodist täielik ummistus.


Et teemat natukene arendada, siis äkki keegi oskab mõne näite tuua kus sarnast süsteemi kasutatakse mõne teise mootorataste tootja poolt. Smile
Vasta
#4

Mulle pole ühtki teist tsiklitootjat teada, kes oleks õliga määritavat kiigevõlli kasutanud. Kusjuures, ka varasematel 353-354 Jawadel olid nad määrdenipliga, samamoodi vanadel Jaapani tsiklitel. Ise tegin oma 360 ka ringi, ära tüütas pidev õlileke. Väljast vaadates näeb välja nagu originaal, sest plastist õlitustoru ots istub täpselt määrdenipli peal. Õlitustorul on pimekorgiks M5 süvispeakruvi silikooniga sisse keeratud.
Vasta
#5

Aga kui ümber tegid, siis määrisid korra tahkema määrdega ära ja kõik?!

Mul täitsa pea laiali. Jawamarkt pakub mitut erinevat... ei saa arugi mis jawa.ee veel müüb...

http://jawamarkt.cz/en/axle-of-rear-fork...rass-czech-
http://jawamarkt.cz/en/axle-of-rear-fork...iron-czech
http://jawamarkt.cz/en/axle-of-rear-fork...ush-turkei

Nii ma selle rattaga küll kaugele ei jõua. Rolleyes
Vasta
#6

Mis sa tahad sealt,lase treialil uued puksid teha kui võllil üks pool on korralik.Raud puksidega vanem varjant,ülejäänud näed ise.
Vasta
#7

Kõige parem on kasutada laagritena pronkspukse, antud juhul vast Tšehhi toodet. Türgi võlli/pukse on raske paigaldada, istuvad jube tuugalt.
Paigaldasin tahkema määrdega, miski NLGI klass 4. Kinnituspoldi otsa tegin lühemaks ja paigaldasin määrdenipli.
Vasta
#8

pilt selge. aitäh
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne