Sitalaotaja kallutavaks
#1

2 PTS4 vedrupakki asendab hetkel kuusepakk.
Pakuti ROU 6 sitalaotajat. Kas keegi on selle kallutavaks teinud? Põhimõtteliselt võiks haspli tagant minema visata ja jätta transportööri kasti põhja, aga kruusa ja heinarulle sellega vist maha ei laadi. Samuti tekib probleem puitmaterialiga. Ühesõnaga on vaja küllaltki universaalset asja tallu, hetkel üle 2000 euri maksvat asja ei suuda osta.
Ise mõtlesin sellise variandi peale, et kärbiks sitalaotaja kasti ja tõstaks 2-teljelise käru kasti koos alusraami ja tõstesilindriga sinna peale.
On keegi sama teemat läbi teinud?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Kogu lugupidamise juures:miks mitte vahetada vedru ära ja jätta see sitalaotaja sinnapaika?
Vasta
#3

Mis sellel vedrupakil häda on? Kas lõikas terve paki pooleks või ainult pealeht katki? Kui ainult pealeht, siis seda annab edukalt keevitada.

Sitalaotajast: heinapallid ja puud kerib edukalt maha, ei mingit probleemi kui ketid normaalselt pingul. Aga kruus, kus kivid sees, kipub ketti diagonaali laskma.
Vasta
#4

Kohalikus ühistus aastaid tagasi aretati gaz-53 kap.rem.kast sõnnikulaotaja raamile.Väga vinge riist tuli välja ,eriti metsaveol ,samuti mugav manööverdada.Puukast tundub suht pehmo.Aretus võttis aega umbes nädala.
Vasta
#5

(06-11-2012, 17:58 PM)2715 Kirjutas:  Kogu lugupidamise juures:miks mitte vahetada vedru ära ja jätta see sitalaotaja sinnapaika?
Sest nii annaks kandevõimet suurendada. Samuti on sitalaotajaga läbitavus suurem - käru toetub traktori tagaosale, mitte kerge traktor ei pea käru sikutama. Kuna kuigivõrd tegelen ka küttepuude müügiga siis on kaheteljelisega ikkagi suht raske kuskil suvilarajoonis sada meetrit ristmikust katlamajani tagurdada.
Vedrulehtede saadavusega on ka probleeme, viimased leidsin Haanja sohvoosi laost. Katki läks mitu vedrulehte lisaks pealehele. Seda kasti ümbertõstmist sitalaotajale arutan seepärast, et seda käru ma korda tegema esialgu ei hakka - olemas tühi raam kuhu saan tõsta numbri ja teha uued ported.
Vasta
#6

Meil kolhoosi ajal tehti päris mitu.Peale pandi 53-e põltsamaa kastid.Vastu pidasid hästi ainult sillad vajusid pikapeale lääpa.
Vasta
#7

vedrulehed võib ka teha lasta, ei pea alati ostma valmis asja.
Vasta
#8

Roppraske asja saad. Aga kui tõstad kaheteljelise kasti mittevajalikust tühjendatud laoturi raamile ja keevitad tõstesilidri õigesse kohta alla, siis töötab küll.

Üheteljeline on mugavam manööverdada ja eks väike kaalulisa veokonksule parandab läbivust kah.

Mitmetonnise koormaga see vedruleht alla andis? 2PTS4 on ette nähtud kuni 4 t veoks... Aga mahub sinna puud 6+ tonni (ärge küsige, kust ma tean).

Hein ja puud tulevad kenasti maha, kruusakoorem ka, kuid ketid peavad head olema. Ning suure mahukaaluga puiste laadimine venitab kette kenasti.

Mina ei ole kohanud, kuid räägitakse, et pidi ka ketirattaid võllil ringi tõmbama...

Analoogsed liikuva põhjaga haagised on ju mujalgi kasutusel. Tõsi, neil on põhjakonveierid vähe tummisemadSmile
Vasta
#9

Puid olen ka mina T-150K sõnnikulaotajaga vedanud ja väga hästi laeb maha. Kas see pakutav sõnnikulaotaja on komplektne? Siis võibolla ei oleks mõttekas teda ära lõhkuda?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

Suvel lasin panna peale 5 kopatäit kruusa ja ei olnud häda midagi. Nüüd pandi teeremondi ajal panna vana tee aluspõhja 4 kopatäit. Ise olin kärus asju alt haaramas ja ei näinud mis kummid ja vedrulehed teevad. Kokkusõkutud märg kruusa-killustiku segu ja kummid pmst velje peal. Jätsin käru parklasse, et õhtul kumme pumpama tulla. Õhtul jõudsin kohale ja siis oli käru peaaegu küllili.

Ise üle 7 rummi puid ei julegenud oma käru peale panna. Muidugi oli ka see teema, et tee ei kannatanud eriti rohkem.

Kui sitalaotaja + mtz suudab lõhutud ja korralikult laaditud küttepuud mahalükata siis pole vist mõtet hakata teda lammutama. Uus transportöörkett maksab midagi 400 euri vist. Suur miinus on asja juures see, et ei ole näinud ühtegi sitalaotajat arvel. See tähendab aeglase sõiduki märki ja 25 km/h. Mitu kanti ROU 6 kast ja ROU 4 kast on?
Vasta
#11

ROU-6 kasti mõõdud on 4,15x1,85x50 ehk siis umbes 3,8 kuupmeetrit. Minuteada ROU-4 peaks sama lai olema, aga lühem. Ühe vana porte pealt mõõtsin ja pikkuseks sain 3,45. Ei tea ainult kas on 3,5 või 4 tonnise oma. Mahuks teeb sellisel juhul 3,19 kuupmeetrit.
Vasta
#12

(07-11-2012, 09:52 AM)hillar2 Kirjutas:  Suvel lasin panna peale 5 kopatäit kruusa ja ei olnud häda midagi. Nüüd pandi teeremondi ajal panna vana tee aluspõhja 4 kopatäit. Ise olin kärus asju alt haaramas ja ei näinud mis kummid ja vedrulehed teevad. Kokkusõkutud märg kruusa-killustiku segu ja kummid pmst velje peal. Jätsin käru parklasse, et õhtul kumme pumpama tulla. Õhtul jõudsin kohale ja siis oli käru peaaegu küllili.

Ise üle 7 rummi puid ei julegenud oma käru peale panna. Muidugi oli ka see teema, et tee ei kannatanud eriti rohkem.

Kui sitalaotaja + mtz suudab lõhutud ja korralikult laaditud küttepuud mahalükata siis pole vist mõtet hakata teda lammutama. Uus transportöörkett maksab midagi 400 euri vist. Suur miinus on asja juures see, et ei ole näinud ühtegi sitalaotajat arvel. See tähendab aeglase sõiduki märki ja 25 km/h. Mitu kanti ROU 6 kast ja ROU 4 kast on?

Kui suur kopp oli? Kollase Kopa sisse mahub pea kant (mis võib olla üle 2 tonni...).

Vedru võis ka varem minna ja seekordne amps oli lihtsalt see kuulus viimane õlekõrs. Kahju ikka.Sad

Sitalaotajaid on arvel olnud, kuid enamasti on need paberid kaduma jäänud. Arvele saab ka praegu võtta, kuid eriotstarbelise haagisena. Siis peavad olema pidurid ja paberid. Tuled ja kolmnurgad peavad ka eriveosena veetaval seadmel olema.

Ning Rodnase foorumis juba vaieldud teema - kuidas seletada võmmile, et eriveosena veetaval seadmel on koorem peal? Politseinik ei nöögi, aga peast miilits hakkab kindlasti mõistetest ja tähendustest rääkima...
Vasta
#13

Sitalaotajaga saab 3m puid väga edukalt vedada isegi siis kui haspel taga. Tõsi, väga segi loobib, ei kadesta puusaagijaid. Aga mis teha kui poole sitaveo pealt löödi brigaad koolile puid vedama. Katki ei läinud kellegi midagi, lõhutud puudega peaks asi veel lihtsam olema.
Vasta
#14

Aga selline valmis variant peaks toimima, jääb endal ehitus ära.

http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...200258#top
Vasta
#15

Asi sai lahendatud esialgse 150 euroga GAZ 53 tehtud haagis. Tiisli lasen uuesti kokku panna, pöördsilmus. ROU 6 eest, millel oli enamus eluvajalikke juppe eemaldatud (ketirattad, pooled rattad) küsiti 200 eurot, kuigivõrd toimiva asja eest 700 eurot.
Palju kandevõime on? Vedrulehed on eemaldatud.
Kas GAZ 53 olid hüdropidurid? Kas need on võimalik toimima saada? Ei hakanud pori sees roomama, et teada saada, mis seal all on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#16

(13-04-2013, 23:31 PM)hillar2 Kirjutas:  Asi sai lahendatud esialgse 150 euroga GAZ 53 tehtud haagis. Tiisli lasen uuesti kokku panna, pöördsilmus. ROU 6 eest, millel oli enamus eluvajalikke juppe eemaldatud (ketirattad, pooled rattad) küsiti 200 eurot, kuigivõrd toimiva asja eest 700 eurot.
Palju kandevõime on? Vedrulehed on eemaldatud.
Kas GAZ 53 olid hüdropidurid? Kas need on võimalik toimima saada? Ei hakanud pori sees roomama, et teada saada, mis seal all on.

Tiisel on muidugi farss... Huvitav, mida selle "haagise" tegija küll mõtles, kuid tiisliks painutet raami tugevdamata jättis. Mis kast?
Mis rattad?

Kaasikul on taga hüdroajamiga trummelpidurid. Kui palju neist enam alles on selle vidina küljes, on küsitav.

Kaasiku kandevõime on 4 t. Arvestades venelaste kalduvust asjadele kahekordne varutegur anda, siis mingi 6 t pole probleem.
Karta on, et enne silda annab järele raam - see on arvestatud vedrustatud koormusele. Kui vedrud on eemaldatud, saab raam kogu koormuse punktina. Väga mõistlik on silla ja raami vahele panna midagi koormust vähemalt poolele meetrile jaotavat.

Mittekallutava asja puhul tasub kaaluda topeltraami asemel USA-stiilis tiisliga kallutamist. Ehk silinder on kastiraami ja liigendiliselt samale raamile (veel kavalam - silla külge) kinnitatud tiisli vahel. Nagu kerghaagistel...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne