Õlitsentrifuugide erinevused Vene vs. Lääne.
#1

Teema on ajendet selles arutelus väljendatud mõtteterast:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid291536

Mulle tundub see natuke küsitav...

Aga kuna ma ei ole kursis praegusel ajal pruugitava veoautotehnika eripäradega, siis uurin teadjamatelt.

Mille poolest põhimõtteliselt erineb Lääne õlitsentrifuug oma toimimises Vene analoogist?
Vasta
#2

Järjekordselt saan kelkida oma "Scania" kogemusega (kaks kolmanda põlvkonna masinat, 9 ja 11 liitrised). Mitte mingit vahet. Täiesti analoogne vene omadele. Nad ei olnud isegi täisvoolutsentrifuugid, (kus kogu süsteemi minev õli lastakse tsentrifuugist läbi, kaotsi, või õigemini karterisse tagasi, läheb ainult düüsidest väljalendav reaktiivjõudu tekitav õli. Selline oli näiteks KAMAZ-il) vaid umbtsentrifuugid (õli surutakse tsentrifuugi kopsikusse ja välja pääseb ainult düüside kaudu ja sealt karterisse tagasi. Tsentrifuugitakse ainult väike osa õlist, mootori määrimine käib filtreerimata õliga.). Süsteem tiirles analoogselt pronkspuksitel, tugilaagrit ei ole. Toimib. Mõlemad masinad olid ennem veidi alla miljoni sõitnud ja lahkusid minu vaateväljast pärast u 400 000 km läbimist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Puust ja punaseks...

Et ka siil aru saaks siis küsin mis on tüüpiliselt MTZ mootoril max õlisurve?
Hiljemalt 3.5bar juures sekkub reduktsiooniklapp, aga näitek MB actrossi max õlisurve jääb 5bar juurde. Töösooja mootoriga räägime MTZ puhul siis 1.5-3bar, lääne tehnikal alates 3bar... Paneb mõtlema?
Kui ei siis võtame järgmise erinevuse - düüsid.
Mtz puhul on kasutatud silmnähtavalt suuremaid düüse kui näiteks Volvo FH seeria puhul. Tsentrifuugi pöörlemiskiirused on nagu öö ja päev, samamoodi ka selle filteerimisvõime.
See et kopsik on ümar ja sees midagi keerleb ei tähenda et samamoodi toimivad. Samahea kui võrrelda Zaz 986 ja Porsche 968-t, see et mõlemal mootor taga asub ja indeks isegi pea-aegu klapid ei tee neist võrdseid. Üks on auto, teine auto paroodia.
Nii on enamuse vene tehnikaga, pea-aegu nagu lääne oma aga robustne, raske, rauast ja toimib kah kuidagi. Sellepärast me seda vene rauda vist armastamegi, tahumatud paganad nagu me oleme.

Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Ma väga vabandan kui küsin lollisti, aga, kuskohal on MB Actrosel ja Volvo FH tüüpi autodel tsentrifuug?
Vasta
#5

(23-10-2012, 21:34 PM)Daff Kirjutas:  Ma väga vabandan kui küsin lollisti, aga, kuskohal on MB Actrosel ja Volvo FH tüüpi autodel tsentrifuug?

Actros millega vahest ringi kulgen omab Hengst´i kaubamärki kandvat tsentrifuug filtrit(lisaks tava filtrile), paigaldati neid pikema hooldusvälba saavutamiseks. Tean et meil maarjamaal pole sellest kuuldudki. Kui juhtub meeles olema siis jäädvustan kindlasti selle. Meil maarjamaa actrossidel vaeval et neid kasutatakse, silma on jäänud ainult viimased raiped milles arvatavasti kord viisaastaku juures õli vahetatakse. Sama teema Volvoga.
Ei küsi üldse lollisti, võibolla näited polnud just kõige paremad aga vanemate lääne masinatega kokkupuuteid paraku pole... loodan et ka ei tule. Big Grin
Aga mõte jääb samaks. Kodus riiulis seisab käeparast Sisu kutsika tsentrifugaal filter, aastast a´la 1990. Peale sarnase ehituse mina küll näiteks MTZ D 240 tsentrifuugiga midagi ühist ei leidnud... Pritsenurk, düüside asetsus, trumli seinte kontuur, läbilaske võime ja kõik muu oluline on ju täiesti erinev...

Silmaringi laiendamiseks tuleks vaadata ninaesisest kaugemale ning näha mis mujal maailmas tehakse, kuidas suhtutakse tehnikasse ning mis tehnoloogiaid kasutatakse. Kõik ei ole must ja valge.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

(23-10-2012, 21:34 PM)Daff Kirjutas:  Ma väga vabandan kui küsin lollisti, aga, kuskohal on MB Actrosel ja Volvo FH tüüpi autodel tsentrifuug?

Aga ei olegi...
Tegu siis ajale jalgu jäänud seadmega. Vanematel (veokate)turbomootoritel kasutati topeltfiltreerimist, kus turbo sai õli läbi filtri (Scanial näiteks sõiduauto mõõtu) ja tsentrifuug töötas paralleelselt filtriga. Arvestades sadet mida on olnud au eemaldada tsentrifuugidest, tegi seda kusjuures väga effektiivselt.

Uuematel aegadel on tsentrifuugist loobutud, eelmainit Actros reklaamis 90-te teisel poolel oma õlifiltrisüsteemi kui ökoloogilist revolutsiooni, ehk siis vahetatava elemendiga filter (1 ja suur), mis õige õliga lubab vahetusvälpa kuni 100´000km (hiljem isegi 150). Eelduseks et filterelementi õlivahetuste vahel vahetatakse.
(ääremärkusena tundub siis Moskvitš väga revolutsiooonilis-ökoloogilise masinana, sest seal sama vahetatav element juba aastakümneid varem kasutusel).
Volvo on läinud klassikaliste filtrite rada. FH-ga kogemus puudub, aga mõned muud 12l mootorid kasutavad 3 suurt filtripadrunit, tsentrifuug puudub.


Vasta
#7

Hengsti filtrisüsteem: http://www.hengst.de/conpresso/_rubric/i...es_Benz_EN

Ligilähedast kompunni kasutatakse Saksa karjääri masinatel, sama dupleeritud lahendust olen näinud Volvodel millega rootsi tunnelites 24/7 tööd tehti.

Kui näinud pole ei tähenda et pole olemas... Aga see polegi hetkel oluline, kui nüüd tulla tagasi standartse tsentrifuugi juurde siis ei saa rääkida ühiselt nii vene päritolu kui lääne päritolu filtritest. Tehnika areng läänes oli ikka tunduvalt ees... Sel ajal kui MTZ 82 meil kõva sõna oli siis läänes tehti juba traktoreid... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

(23-10-2012, 22:42 PM)mlsluik Kirjutas:  Hengsti filtrisüsteem: http://www.hengst.de/conpresso/_rubric/i...es_Benz_EN

Ligilähedast kompunni kasutatakse Saksa karjääri masinatel, sama dupleeritud lahendust olen näinud Volvodel millega rootsi tunnelites 24/7 tööd tehti.

Kui näinud pole ei tähenda et pole olemas...
Elus 2-e Actrosega (97; 05) kokku puutunud ja kummalgi neist tsentrifuugi polnud. Uuem neist kusjuures uuena minu kasutada olnud ja korduvalt services käidud. ps. sõitis eesti pinnal kokku vaid mõned tuhanded km.


Vasta
#9

Jah, siin on Sul õigus,mlsluik, silmaring on kitsas. Pole tõesti kokku puutunud eritehnikaga, ja seda, et Actrosel ja FH-l on tsentrifuugid, kuulen tõesti esimest korda, kuigi olen oma näppude vahelt neid masinaid läbi lasknud üpris mitmeid. Aga vaidluses selgub tõde.

MTZ ja Actrose õlisurvete erinevusest. Need on asjad mida ei saa niimoodi võrrelda. Neid surveid ei mõjuta mitte tsentrifuugi düüside läbimõõt, vaid see, millisele survele on mingi konkreetne mootor projekteeritud.
Vasta
#10

Silmaringi laiendamiseks: mitte ainult eritehnikal kasutatakse tänapäeval tsentrifugaalfiltreid. Kõige tavalisem Ford Transit aastast 2006 üles, 2.4d kone.
http://www.hengst-katalog.de/en/filter/1...5%2520D167
Vasta
#11

(24-10-2012, 08:57 AM)Daff Kirjutas:  MTZ ja Actrose õlisurvete erinevusest. Need on asjad mida ei saa niimoodi võrrelda. Neid surveid ei mõjuta mitte tsentrifuugi düüside läbimõõt, vaid see, millisele survele on mingi konkreetne mootor projekteeritud.


Täpselt nii tulebki neid võrrelda. Õlisurved millega tsentrifuugid töötavad on juba erinevad, muudest pisiasjadest räägimata.

Seda kohta ma ei leidnud kus oleksin maininud et düüside läbimõõt mootori õlisurvet(rõhku) mõjutaks. ? Jäi natuke arusaamatuks see Teie väide... aga see selleks.

Tööpõhimõte on tsentrifuugidel enamjaolt sama aga kui laskuda peensusteni siis on erinevused ilmselged. Kaldun arvama et MTZ tsentrifuug ei tee mitte sama efektiivselt tööd kui sama ajastu lääne suguvend.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne