Delikaatsemat liivapritsiteenust Tartu kandis?
#1

Küsimus selles, et igasuguste vähem ligi pääsetavate kohtade ning nurgataguste joaks on mingit sorti pritsimine ikkagi ainuvõimalik lahendus. Nüüd aga küsimus, kus suudetakse seda teenust plekist koli puhul piisavalt delikaatselt/viisakalt pakkuda?

Konkreetne näide - 30-tel aaastatel toodetud sõiduauto kapott ning selle küljed - sileda pleki saab otseloomulikult käsitsi mehhaanilise nühkimisega adekvaatselt puhtaks, aga igasugused tugevdusrandid, servadesse keevitatud lisaplekk, hingedetailid, külgedel olevad tuulutusribid - millega neile läheneda? Loogika ütleks, et sinna ikkagi mingisuguse meediaga prtsimine peaks sobilik olema. Paljukiidetud angaar Tõrvandis - nendega on niru kogemus valuvelgede puhastamisel, küsimusele, et kuidas puhastusprotsess välja näeb, vastati, et kasutatakse spetsiaalselt peenema fraktsiooniga liiva ning lastakse natuke madalama survega, tagasi sain mõnusalt auklikuks "tulistatud" pinnaga veljed, saaksin aru, et augud oleks tekkinud oksiidi poolt söödud kohtadesse, aga ei, kogu pind oli ühtlaselt auklik. Ka igsugused kronsteinid jms natuke paksema raua on suutnud nad siiamaani auklikuks lasta, kuigi toormaterjal eriti roostes pole olnudki, kuna need läksid pulbervärvi alla, siis polnud sellest hullu.

Või on tõesti ainus variant tekitada endale pritsimiseks sobilikud tingimused ja võtta see töö ise ette ja läheneda asjale mõistusega?
Vasta
#2

vihjeks on hoopis soodaprits
Vasta
#3

... Mis väidetavalt ei pidavat natukenegi sügavamale roostele mitte midagi tegema?
Vasta
#4

(16-10-2012, 11:33 AM)rnx69 Kirjutas:  Küsimus selles, et igasuguste vähem ligi pääsetavate kohtade ning nurgataguste joaks on mingit sorti pritsimine ikkagi ainuvõimalik lahendus. Nüüd aga küsimus, kus suudetakse seda teenust plekist koli puhul piisavalt delikaatselt/viisakalt pakkuda?

Konkreetne näide - 30-tel aaastatel toodetud sõiduauto kapott ning selle küljed - sileda pleki saab otseloomulikult käsitsi mehhaanilise nühkimisega adekvaatselt puhtaks, aga igasugused tugevdusrandid, servadesse keevitatud lisaplekk, hingedetailid, külgedel olevad tuulutusribid - millega neile läheneda? Loogika ütleks, et sinna ikkagi mingisuguse meediaga prtsimine peaks sobilik olema. Paljukiidetud angaar Tõrvandis - nendega on niru kogemus valuvelgede puhastamisel, küsimusele, et kuidas puhastusprotsess välja näeb, vastati, et kasutatakse spetsiaalselt peenema fraktsiooniga liiva ning lastakse natuke madalama survega, tagasi sain mõnusalt auklikuks "tulistatud" pinnaga veljed, saaksin aru, et augud oleks tekkinud oksiidi poolt söödud kohtadesse, aga ei, kogu pind oli ühtlaselt auklik. Ka igsugused kronsteinid jms natuke paksema raua on suutnud nad siiamaani auklikuks lasta, kuigi toormaterjal eriti roostes pole olnudki, kuna need läksid pulbervärvi alla, siis polnud sellest hullu.

Või on tõesti ainus variant tekitada endale pritsimiseks sobilikud tingimused ja võtta see töö ise ette ja läheneda asjale mõistusega?

Miks mitte proovida erinevad abrasiivvahendid - lamellkettad, nailonharjakettad, metallharjad, väikesed harjad jne. Lisaks sellele, painduva võlliga trell ning väike hari selle otsas võimaldab pääseda üsna paljudele kohtadele, kuhu nurklihvmasinaga ei pääse.

Aga ei ole kindel, kas see ajakulu poolest hea variant on.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#5

(16-10-2012, 12:21 PM)rnx69 Kirjutas:  ... Mis väidetavalt ei pidavat natukenegi sügavamale roostele mitte midagi tegema?

kui metall juba roostes siis on on ta ju juba auklik ja seega liivpritsi karedus pole enam kõige suurem mure

sodaprits väga hea asi kui vaja puhastada sodist ja mustusest ja vanast värvist jms.
samuti alumiiniumist detailid k.a. veljed - ei riku ära ja teeb ilusti puhtaks.

eks iga asi omal kohal

Tallinnas soovitan liivapritsiks seda kohta - http://liivaprits.com/index.php?id=10
ja soodapritsis olen käinud seal - http://www.soodaprits.ee/kontakt/
Vasta
#6

(16-10-2012, 16:03 PM)MeelisV Kirjutas:  
(16-10-2012, 12:21 PM)rnx69 Kirjutas:  ... Mis väidetavalt ei pidavat natukenegi sügavamale roostele mitte midagi tegema?

kui metall juba roostes siis on on ta ju juba auklik ja seega liivpritsi karedus pole enam kõige suurem mure

sodaprits väga hea asi kui vaja puhastada sodist ja mustusest ja vanast värvist jms.
samuti alumiiniumist detailid k.a. veljed - ei riku ära ja teeb ilusti puhtaks.

eks iga asi omal kohal

Tallinnas soovitan liivapritsiks seda kohta - http://liivaprits.com/index.php?id=10
ja soodapritsis olen käinud seal - http://www.soodaprits.ee/kontakt/

Seda liivapritsi kodaniku võin küll oma poolt ka soovitada, teeb väga ettevaatlikult, asju ei riku.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#7

No sellele mõttele, et sügavam rooste aukliku pinna jätab, jõudsin ise ka, mis kord läinud, see läinud - pigem on küsimus selles, et kas Tartumail on mõnda kohta, kuhu ma viin oma detailid, seletan ära, et pritsitakse ainult nurgatagused ja kohad, kuhu ketaste-harjade jms kraamiga ligi ei pääse ning seda tööd tehakse ka piisavalt viisakat natuke väiksema düüsiga pritsiga ning peenema fraktsiooniga liivaga näiteks.

Küll ja küll olen kuulnud lugusid, kus viiakse autokere pritsi ning seletatakse, et puhastada tuleb ainult nurgatagused, kätte saadakse aga suures ulatuses haljaks ning kõveraks lastud porno.

Tallinnasse aeg-ajalt mõne detaili pärast kolistama ju ei hakkaks. Isegi terve kere viimine sinna on omaette logistiline probleem.
Vasta
#8

(16-10-2012, 11:33 AM)rnx69 Kirjutas:  Küsimus selles, et igasuguste vähem ligi pääsetavate kohtade ning nurgataguste joaks on mingit sorti pritsimine ikkagi ainuvõimalik lahendus. Nüüd aga küsimus, kus suudetakse seda teenust plekist koli puhul piisavalt delikaatselt/viisakalt pakkuda?

Konkreetne näide - 30-tel aaastatel toodetud sõiduauto kapott ning selle küljed - sileda pleki saab otseloomulikult käsitsi mehhaanilise nühkimisega adekvaatselt puhtaks, aga igasugused tugevdusrandid, servadesse keevitatud lisaplekk, hingedetailid, külgedel olevad tuulutusribid - millega neile läheneda? Loogika ütleks, et sinna ikkagi mingisuguse meediaga prtsimine peaks sobilik olema. Paljukiidetud angaar Tõrvandis - nendega on niru kogemus valuvelgede puhastamisel, küsimusele, et kuidas puhastusprotsess välja näeb, vastati, et kasutatakse spetsiaalselt peenema fraktsiooniga liiva ning lastakse natuke madalama survega, tagasi sain mõnusalt auklikuks "tulistatud" pinnaga veljed, saaksin aru, et augud oleks tekkinud oksiidi poolt söödud kohtadesse, aga ei, kogu pind oli ühtlaselt auklik. Ka igsugused kronsteinid jms natuke paksema raua on suutnud nad siiamaani auklikuks lasta, kuigi toormaterjal eriti roostes pole olnudki, kuna need läksid pulbervärvi alla, siis polnud sellest hullu.

Või on tõesti ainus variant tekitada endale pritsimiseks sobilikud tingimused ja võtta see töö ise ette ja läheneda asjale mõistusega?

Profid kasutavad leelisvanni, näiteks "strip-all". Võtab roostest, värvist ja määrdeainetest puhtaks. Ei söö metalli, ainult oksiidi.

http://www.strip-all.com/se/

veel hea pilte siin
http://www.strip-all.com/se/?page_id=17&...&gallery=2

Urbans Garage OÜ Reolas pakub seda teenust, ja toob maale seda ainet Tel. number 53444474
Vasta
#9

Selliste nurgataguste ja muude raskesti või üldse ligipääsmatutesse kohtadesse on selline vedelik teretulnud nähtus. Toetudes eelmistele proovitud keemiliste vahendite efektiivsuse puudulikkusele vaevab mind aga kerge kahtlus - kas see lubatud effekt ka töötab või on see järjekordne "ilus asi" Rolleyes Ega muidu teada ei saa, kui ei proovi.
Tänud nummeri eest!


Vasta
#10

(17-10-2012, 10:56 AM)Ubbe Kirjutas:  ...Profid kasutavad leelisvanni, näiteks "strip-all". Võtab roostest, värvist ja määrdeainetest puhtaks. Ei söö metalli, ainult oksiidi.

http://www.strip-all.com/se/

veel hea pilte siin
http://www.strip-all.com/se/?page_id=17&...&gallery=2

Urbans Garage OÜ Reolas pakub seda teenust, ja toob maale seda ainet Tel. number 53444474
nojah, leelis on seebikiviBig Grin Meie kasutame tavalist seebikivivanni elektrolüüsiks, mitte Rootsist imporditud eriainet. Kahjuks meie vanni väga suured asjad ei mahu.

Ei teadnud, et Urbanil see teenus olemas on ... ega tema hinnakiri pole vist odavamast otsast, töö ju peamiselt ikka päris-eurooplastele.

Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Vasta
#11

Egmon tel nr 59199919 teeb väga head liivapritsitööd normaalse hinna Tartus

/Urban
Vasta
#12

Alati on võimalus klaasi puruga ka pritsida Smile vähem abrasiivem ja rahuliku survega tuleb supper tulemus.
Tallinnas tähetornis pritsipoisid.ee teeb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne