Kas ostaksid endale elektriauto?
#1

Eestis on praegu võimalik osta 3 tootja Nissan , Mitsubishi ja Peugeot elektriautot.Nissan leaf pidi testide põhjal kõige parem olema .Linnas võiks sellisega veel sõita kuid pikemad otsad tuleks töökindluse mõttes teha ikkagi diisel või bensiinimootoriga autoga .Akude mahutavuse ja laadimise tehnoloogia ebaküpsus on see põhjus miks elektriautod pole rahva seas populaarsust leidnud . Samas vaevab küsimus miks ei võiks tehased täiustada akusid nii et saaks max 30 minutiga täis laadida ning igas bensiini tanklas võiks olla see kiirlaadija.Või teine variant et autosse võiks olla kohe tehases paigaldada kiirlaadija et sõidad suvalise voolupistiku juurde ja laed auto kiirelt täis.Ning miks ei võiks auto ise akut laadida generaatori abil kus veoratastesse on paigutatud näiteks 2 generaatorit mis auto liikumise ajal akut laevad.Selline lahendus muudaks elektriauto täiesti konkurentsivõimeliseks sest auto toodaks ise enesele elektrit ning aku ei tühjeneks kunagi pikemate sõitude puhul. Samas selline iselaadiv auto oleks praeguste bensiini hindade juures tõeline eesti nokia.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#2

(29-10-2012, 17:25 PM)E303 Kirjutas:  Samas vaevab küsimus miks ei võiks tehased täiustada akusid nii et saaks max 30 minutiga täis laadida ning igas bensiini tanklas võiks olla see kiirlaadija.

Kui selle vaevamise peale vastuse leiad, siis oled väga rikas inimene.
Iga tehas täiustaks, kui leitaks vastavad keemilised protsessid ja muu vajalik.
Vasta
#3

Väikse täpsustusena võin mainida, et PSA oma Ion/C-Zero projekti lõpetas ja selle nime all neid autosid saab osta kuni laos veel on.
Vasta
#4

Minule sobiks küll pere teiseks autoks (praegu on ka nagunii 2 autot) vabalt elektriauto ja kui ta nii kallis ei oleks, siis ostaksin ka kindlasti selle juba lähiajal. Hetkel pakutavatest autodest erineb Nissan ikka teistest nagu öö ja päev, alustades akude vastupidavusest, lõpetades mugavuse, ruumikuse ja kõige muu sinna juurdekuuluvaga.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#5

(29-10-2012, 17:25 PM)E303 Kirjutas:  Ning miks ei võiks auto ise akut laadida generaatori abil kus veoratastesse on paigutatud näiteks 2 generaatorit mis auto liikumise ajal akut laevad.Selline lahendus muudaks elektriauto täiesti konkurentsivõimeliseks sest auto toodaks ise enesele elektrit ning aku ei tühjeneks kunagi pikemate sõitude puhul. Samas selline iselaadiv auto oleks praeguste bensiini hindade juures tõeline eesti nokia.
Ja katusele võiks veel panna tuulegeneraatori. Et siis auto liikumise ajal õhuvoolud panevad tiiviku abil generaatori pöörlema ja saaks akut laadida. Ongi igiliikur valmis. Kuda ma verem selle peale ei ole tulnud?
Vasta
#6

Ei ostaks. Pigem ehitan ise. Üks ongi hetkel käsil - Zis 154. Sõidab elektriga, kandejõud, reisijate arv ja sõidu-ulatus panevad hetkel müügis olevatele elektriautodele pika puuga ja "laadida" saad teda ka igas bensujaamas kiiremini kui 30 minutigaBig Grin
Vasta
#7

Eestis oleks vaja ikka midagi kobedamat kui Nokia.Big Grin
Aga kiirlaadijatega on vat see häda, et kui ma õigesti mäletan, on 80 amprit see vool, mida nad vajavad. Igal pool seda aga võtta ei ole.

Täis-elektriautost kraadi võrra ahvatlevam (mu jaoks) tundub see niiöelda juhtme-hübriid, http://www.opel-ampera.com
Kuni 80km akude pealt, siis käivitub bensiinigeneraator. Kuna generaatoriga laaditakse akusid, peaks ka küttekulu madalam olema. Mootor saab ju töötada 100% ajast oma kõige efektiivsemas režiimis. Samuti seismise ajal läheb kogu kütus asja ette. Arusaamatuks on mulle veel jäänud, miks ei kasutata diiselgeneraatorit, kuna see peaks sinna ju veel paremini sobima. Ühtlased pöörded, enamasti käivitatakse ainult pikema sõidu ajal jne. Ehk on asi mootori poolt eritavas müras või siis kaalus/suuruses. Aga mine seda tea..
Vasta
#8

Top Gearis rääkis ükskord elektriautodest.Kui laadida kiirlaadijaga kogu aeg,siis akud eriti kaua vastu ei pea.Seal jutus jäi meelde üks summa: 7000 naela.Akude kohta käis.
Vasta
#9

Talv alles tuleb. Eks siis näha ole,kunas neid elektriautosid bensiiniautoks ümber ehitama hakatakse. See elektriauto värk võib lõpuks kallimaks minna,kui bensiiniauto pidamine. Ja mingist keskonnasäästmisest vast lõpuks juttu ei ole,sest nende akude tootmine küll vist mingi keskkonnasõbralik asi ei saa olla....ja samuti autode tootmine. See on minu arvamus.
Vabandust,küsimus läks meelest hetkes.... vaat ei osta omale sellist asja. Ja sellepärast,et uute asjade ostmine on väga keskkonnakahjulik asi.

(29-10-2012, 18:11 PM)Mufff Kirjutas:  Ei ostaks. Pigem ehitan ise. Üks ongi hetkel käsil - Zis 154. Sõidab elektriga, kandejõud, reisijate arv ja sõidu-ulatus panevad hetkel müügis olevatele elektriautodele pika puuga ja "laadida" saad teda ka igas bensujaamas kiiremini kui 30 minutigaBig Grin

Väga keskonnasõbralik buss. Kahetaktiline diisel ajab elektrimootorit ringi...Big GrinBig Grin
Vasta
#10

(29-10-2012, 20:24 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Vabandust,küsimus läks meelest hetkes.... vaat ei osta omale sellist asja. Ja sellepärast,et uute asjade ostmine on väga keskkonnakahjulik asi.
Mina ka ei ostaks neid punnakaid. Mingipärast arvatakse, et kui on tegu elektriautoga, siis peab see tingimata kole välja nägema. Uurisin ka toetuse saamise teemat juhul kui ma otsustaks näiteks Zigulist elektriauto ise ehitada. Paraku toetuste süsteem iseehitatud autodele ei laiene ja konkreetse saastekvoodist saadud papp tuleb meie riigil anda ikka neile, kelle käest see on saadud. Seega mina olen ka veendunud, et uute asjade ostmine võib mõnel juhul olla keskkonnale palju kahjulikum kui vanade autode parandamine või vajadusel ümberehitamine. Hetkel jätan elektriauto ostmata ja jätkan fossiilsete kütuste ohtrat põletamist luksusmaasturite abiga. Juba välja ostetud kõikide lisadega luksusmaasturi kilomeetri kulu on siiski madalam kui uuel elektriautol.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

(29-10-2012, 20:24 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  vaat ei osta omale sellist asja. Ja sellepärast,et uute asjade ostmine on väga keskkonnakahjulik asi.



Nõustun ksf TALUPOEG TALUJA-ga, ei ostaks. Kogu see elektriautode teema on alles lapsekingades ning lonkab igast nurgast. Põletan baieri masuudipressidega senikaua kui hakatakse mõistlikke alternatiive pakkuma, senised elektrivankrid ja muud hübriidid on kõigest ülereklaamitud prügi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Olen ka mlsluik ja Talupojaga sama meelt,et elektriauto on surnult sündinud idee. Oli ta seda 20 sajandil ja ka kogu sajandi vältel. Katseid tehti ja tulemused olid teada viletsad. Muidu oleks ilmselt inimkond juba 1977.a hakanud elektriautosid kasutama. Ei tea küll,miks nad seda siiani teinud pole?Rolleyes

Ärge unustage,et elektrivõrk on väga haavatav eriti,kui peaks päiksel toimuma X20 ja suurema klassi plahvatus,mis meie niigi nõrga magnetvälja puhul pühiks elektrivõrgu maapealt mõneks ajaks ära. Aga väga palju sõltub elektrist, ei pea olema vandenõu teoreetik saamaks aru,et tagajärjed on väga kehvad.

Kogu teema elektriautode ümber on nagu suur mull,millest keegi raha teenib aga see tuleb kellegi arvelt.

Minu pärast lööge mind peale seda sõnavõttu nukkvõllid,labidate või mis iganes kätte juhtub tõde on see,et kogu see elektriauto värk on bullshit ja jääb selleks.


Vasta
#13

Ei osta. Elektriautod on ju hirmkoledad ja need viisakamad on juba mingit pidi hübriidid. Sellise käulaga võib mõnes maailma suurlinnas ringi ajada aga Eestisse nad ei sobi. Ja kui võtta ikka autot sellisena nagu me seda ette kujutame(sõidumugavus, ruumikus, vastupidavus, töökindlus) on neil elektrikutel pikk tee minna.
Vasta
#14

Vastus küsimusele: ei ostaks, hetkel.

Ma nii kategooriline ei oleks, et elektriliikurist ei ole ega tule mitte midagi. Kuna tulevikus terendab nii mõnigi huvitav areng energiavaldkonnas, siis mõnevõrra võiks mõista soovi energiaallikaid unifitseerida (s.t et liikurmasin, lambipirn ja keedukann töötaks sama energialiigi pealt). Küll aga, nagu eelnevalt juba mainiti, on selliste asjadega kogu panuse ühele kaardile panemine natuke küsitava väärtusega.

Kiirlaadimine: kiired rehkendused näitavad, et poole tunniga akusid täis laadida on ikka suhteliselt kosmos. Selliseid laadimisvoolusid võiks kannatada näiteks super- või ultrakondensaatorite tehnoloogia, aga see on kõik hetkel alles laborites mängimise staadiumis.

Teiseks on sellisele laadijale peaaegu et oma alajaama vaja. Eespool mainitud poole tunniga normaalse täislaadimise saavutamiseks (noh, nii et saaks 200 km 90-ga sõita) oleks tarvis laadijat võimsusega suurusjärgus 100kW Wink

Ja lõppeks, nagu Väravamehaanik juba ütles: miks kuradi pärast peavad need elektriautod välja nägema sellised peldikud, et need kohe kaugelt röögiks "ma ei ole normaalne auto"? Eks ilu on vaataja silmades ja mulle tõesti meeldivad klassikalised autod rohkem, kuid saab ju teha ka moodsa, ent normaalse väljanägemisega auto äkki (on ka neid näiteid küllaga). Tundub, nagu oleks väljanägemine kuidagi sõltuvuses seda kuuti käitavast energialiigist. Ja Teslast me hetkel ei räägi Wink
Vasta
#15

See päikeseplahvatuse jutt on tore, aga kardetavasti peale elektrivõrgu minema pühkimist tekkiksid suured probleemid nii fossiilsete kütuste hankimise kui neist saadud energia levitamisega. Ehk siis lihtsalt rääkides - pole elektrit - pole ka bensiini.

Igiliikureid puutuvad küsimuse punktid on enne mind ära käsitletud, neid ei puutuks.

Samuti olen nõus talupoegadega, kes uut autot ääretult keskkonnasõbralikuks ei pea, küll pean aga kinnitama omast kogemusest et uue bensiiniauto omamine esimese 4 aasta jooksul on näidanud, et põhjustab autoremondi oskuste degradeerumist ja nädalavahetuseti perega veedetud aja järsku kasvu Smile

Külma murele elektriautos on minumeelest leitud suurepärane lahendus - gaasiküte. Masin hetkega soe (samal ajal bensiiniautode omanikud külmetavad, sina istud juba särgiväel), samuti sellesama salongi jääksoojusega saab vajadusel soojendada akusid, et talvel sõiduulatus liigselt ei väheneks. Gaas ise soodne ka.

Kui tõsiselt, siis majapidamiseks teiseks, kolmandaks jne autoks linnas või linna lähedal elavale inimesele on elektriauto hea lahendus. Praegusestki sõiduulatusest piisab igapäevasõitudeks tööle-poodi-lasteaeda, öösel võib ta ju laadida kui tahab. Kilomeetri kulu on odav...kui see auto ise ainult nii mõttetult kallis ei oleks. Ja just auto ostuhind kahjuks muudab ta minu jaoks ebahuvitavaks.

Põhimõtteliselt peaks elektriauto olema märgatavalt töökindlam ja hooldusvabam bensiinikast. Vähem liikuvaid ja hooldust vajavaid detaile. Iseasi et tehnoloogia on alles lapsekingades.

Vandenõuteooriatest - tegelikult on kellelegi väga kasulik bensiin kui ainuke autokütus. Näiteks neile kel naftat maa sees on. Või neile kel ümbertöötlemistehased. Käibed ja kasumid on muinasjutulised, miks siis mitte natuke kasumist kulutada konkurentidele kaigaste kodaratesse loopimiseks. Moodsal ajal polegi palju vaja - osta mõni hädavajalik patent ära ja ära luba seda kasutada...ümarate nurkadega nelinurk vms võimalikult üldine asi.
Vasta
#16

(29-10-2012, 22:52 PM)41Degree Kirjutas:  Vastus küsimusele: ei ostaks, hetkel.

Kiirlaadimine: kiired rehkendused näitavad, et poole tunniga akusid täis laadida on ikka suhteliselt kosmos. Selliseid laadimisvoolusid võiks kannatada näiteks super- või ultrakondensaatorite tehnoloogia, aga see on kõik hetkel alles laborites mängimise staadiumis.

Teiseks on sellisele laadijale peaaegu et oma alajaama vaja. Eespool mainitud poole tunniga normaalse täislaadimise saavutamiseks (noh, nii et saaks 200 km 90-ga sõita) oleks tarvis laadijat võimsusega suurusjärgus 100kW Wink

Kuulda on, et need akud omavad eraldi jahutust, ilmselt siis kiirlaadimise ajaks. Kiirlaadimist ei tehtagi täisakuni, vaid mingi %-ni. Et siis kiirlaetud akuga ei saa pikka maad sõita, normaalrežiimil laetuga saab kaugemale.
Ja ei osta minagi el. autot. Hinna pärast. Kuigi linnavahel poes ja tööl käia kõlbaks ta küll. Usaldus puudub uue asja vastu, las elab omad lastehaigused läbi, läheb masstootmisse (veerand maailma autotoodangust), hind langeb - siis vaatame.
Vat igiliikurist räägiks küll, siia foorumisse sobib. Kusagil põhikoolis tuli füüsikas see asi jutuks ja siis ma mõtlesin, et kui ei tule nende kettidega välja mis veevannist oma tõstejõu saavad, teeme sisepõlemismootori peale. Ümber silindri mähis sealt otsad vette, vesi laguneb vesinikuks ja hapnikuks, suuname silindrisse, süütame ja kolb on magnetist tehtud. Sealt see vool tuleb mähisesse. Siuke ringkäik, saaks nüüd mootori kasuteguri 100% peale, oleks perpeetum mobile.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

Ei ostaks seikest masinat hetkel kohe kindlasti mitte vb kunagi kauges tulevikus kui pensionile jään ja laborandid need masinad vähe säädsamaks teevad.
Ja nöustun eelpool rääkijatega ,et miks peavad need elektriautod seiksed junnid olema. Ruumikust pole ju nendes autodes ollagi. Suvel Tallinnas käies juhtusime söpradega ülemiste keskusesse kui seal parkalas oli nende mingi tutvustus vöi midad ja siis ka pulli pärast tegime proovi söitu ja vaatasime niisama krt minekut pole nendel üldse mu diisel passat astub ka kümme korda paremini edasi kui see olgugi et see vend kes seal seda tutvusats kiitis et keskmise pereauto kiirendus vöime jne. Kui aga seal kohapeal söbraga körvuti ette istusime siis olid aga õlad pöhimötteliselt koos no seikse autoga ei saa ju söita seal tekib klaustrofoobia kuna see nii pisike. Ning kuna ise elan maal ning arvestades nende autode söidu ulatust siis ühe laadimisega kuressaares käimine muutub juba kahtlaseks. Sai küll vähe lohisev jutt ärge kohe maha lööge aga minu arvamus ja kogemus selline.

k 750, Yamaha xt350 ja vw Passat
Vasta
#18

Enamuse eespoolräägitud jutuga nõus. Las tehnoloogia areneb ja las asjapulgad tegelevad, endale veel ei ostaks, peamine takistus on hind, teiseks eluohtlikkus. See kökats on ju väike, kerge jne. Kui ise sõidad veel ütleme, normaalselt, aga kui mõne ebanormaalse tõttu (need tavaliselt tziibide ja pemmudega bõmmpead Smile )satud avariisse, siis tavaliselt kannatab ikka väiksem, kergem jne.
Kui keegi juhtus nägema filmi "Kes tappis elektriauto?" siis selles ööldi selgelt välja, kes. Esimesel kohal autotootjad, teisel naftafirmad, siis valitsus ja neljandaks vesinikakud. Kes muudu teaks, kui kaugel see "voldivokk" oma arenguga oleks juba olnud! Venelastel igatahes eraalgatuslikul tasemel töö käib Cool ..


Vasta
#19

Mina ostaksin, sest:
1) igapäevane läbisõit ca 65 km;
2) pargin Tallinna südalinnas;
3) on olemas koht, kuhu saab mugavalt paigaldada Kredexi poolt kinni makstava laadija;
4) tegemist oleks teise autoga bensiiniauto kõrval;
5) ma sõidan 90% kindlat marsruuti ja reeglina puudub vajadus sõita äkki Lätti, Võrru või Saaremaale.
Järgmisel aastal peaks tulema olemasolevate mudelite parandatud versioonid (Leaf või väidetavalt kiirlaadimise võimalusega Renault Fluence) ja uued mudelid (nagu Renault Zoe), peaks minema valik paremaks. Aga muidugi jälgin ka huviga, kuidas talvised kogemused on.
Vasta
#20

(29-10-2012, 23:29 PM)g5943 Kirjutas:  ...
ja siis ka pulli pärast tegime proovi söitu ja vaatasime niisama krt minekut pole nendel üldse mu diisel passat astub ka kümme korda paremini edasi kui see
...

Oled selles kindel? Sinu väide on, et kui Passat kiirendab 10 sekundiga nullist sajani (muhhahhhaaa, märg uni), siis see 100 sekundit ehk üle pooleteist minuti? Äkki ikka 20 sekundit ehk vahe on 2 korda...

Tänaste elektriautode suur häda on mitte väljanägemine (see on väike hädaBig Grin), vaid elektrimahutite nigelad omadused - aeglane tankimine ja väike mahutavus.

Ideena on elektriauto ju suurepärane - kõrge kasuteguriga suurepärase karakteristikuga mootor, lihtne jõuaülekanne, liikumapanevat jõudu võib toota, millest iganes... Kui ainult "kütusepaak" parem oleks.Wink

Kui minu pere rahakott kannataks, siis oleks nisSank täitsa kasutatav pere teise autona, millega oma allasajakiloḿeetrise päevaläbisõidu sisse mahtuvaid asjatoimetusi ajada.
Külmakartjad peaks end natuke harima akude suhtes - aku töötamisel eraldub soojus. Nii tühjendamisel kui laadimisel. Ning kui külma on lihtne (kuigi kulukasSad) tõrjuda, siis soojaga on asjad tüki kehvemad... Sest kõik jahutavad tehnoloogiad teevad seda keetmise (aurutamise) teel.
Samuti ei tasu unustada, et pool tonni soojustatud akut salvestab päris märkimisväärse koguse soojusenergiat. Mis muidugi tuleb lisaks laadimisenergiale pistikust ammutamise järel voolutarnijale kinni maksta...Sad

EMP jutt on aga paranoia - sellise sündmuse korral seiskub harjumuspärane elu niikuinii. Eraldi küsimus on, paljudel meist ikka on varutud koju tonnide kaupa kütust?

Samas tuletan meelde: alles 100 aastat tagasi oli sisepõlemismootoriga auto üks arusaamatu monstrum, mis vajas ülituleohtlikku ja mürgist vedelikku (bensiini, mida müüdi vaid loetud kohtades), mis nägi välja kole, nagu öö ja ajas liikumisel välja koledat mürgist tossu ja koletut müra, mis ehmatas seinale hobused ja ajas vanduma inimesed...
Kangesti tuttav tuleb etteWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne