30-10-2012, 13:17 PM
(30-10-2012, 13:00 PM)stennadi Kirjutas: Minuarust on elektriautodega seoses üks probleem. Suurtes linnades tänapäeva suureneva elektritarbimise juures töötab elektri jaotusvõrk nagunii viimase piiri peal (USAs ju palavate ilmadega, kui kõik konditsioneerid sisse lülitavad korduvalt olnud massilisi elektrikatkestusi). Kui nüüd mingi kriitiline mass inimesi hakkab pidevalt elektriautosid laadima, siis kas jaotusvõrk peab vastu?
Sellise tabeli leidsin voolutarbimise kohta:
Charging time Power supply Voltage Max current
6–8 hours Single phase - 3,3 kW 230 VAC 16 A
2–3 hours Three phase - 10 kW 400 VAC 16 A
3–4 hours Single phase - 7 kW 230 VAC 32 A
1–2 hours Three phase - 24 kW 400 VAC 32 A
20–30 minutes Three phase - 43 kW 400 VAC 63 A
20–30 minutes Direct current - 50 kW 400 - 500 VDC 100 - 125 A
Hehe - sellega on konks, mille pärast elektritootjad elektriautost üsna vaimustet on. Nimelt on päeval (kui muu tarbinimine tipus on) üsna paljud elektrisõidukid liikvel. Öösel, kui muud masinad välja lülitatakse ja elektrit kellelegi müüa pole, on elektriautod "tankimas". Suurepärane lisateenistus.
Töötab ju iga süsteem kõige ökonoomsemalt stabiilse koormuse tingimustes. Ehk öine tarbimise kasv ei ole võrgule probleemiks. Päevane kiirlaadimine aga võib küll mõnes paigas olla selleks kuulsaks viimaseks õlekõrreks.