30-01-2014, 14:14 PM
(30-01-2014, 13:34 PM)Alts Kirjutas: Elektritaksol on mingid diislil(?) põhinevad soojendused lisatud. Sai kunagi ajalehest loetud, kuid ei leia hetkel seda artiklit üles. Meelde on jäänud, et soojendamisele kulus mõni liiter kütet ööpäevas ja seda arvestusega, et masin on 24/7 teenistuses. Ei ütleks, et elektriauto mõte sellega kuhugi ära kaob.
Täitsa nõus. Point on selles et sisepõlemismootori on kasutegur jämedalt võttes 30%. Elektriautoga sõitmisest (ekraanil on täpsed tarbitavad võimsused näha) on saanud selgeks, et praeguse külmaga kulub toa soojana hoidmiseks umbes 2-3x vähem energiat kui sõitmiseks. Seega sisepõlemismootori korral põletatavast kütusest 30% läheb sõitmiseks ja 10-15% kütteks. Ülejäänud 55-60% endiselt atmosfääri. Webasto puhul on aga toa kütmise kasutegur üle 90%. Sisuliselt sama kõrge kui oleks ka elektriga kütmise puhul. Seega nii rahakotile kui keskkonnale oluliselt väiksem jalajälg võrreldes sisepõlemismootoriga.
Küll aga alates 2013 toodetud Leafid ja eeldatavasti ka Tesla kasutavad kütmiseks takistustraadi asemel soojuspumpa. Sel juhul vähemalt mingi temperatuurini on elektriga kütmine oluliselt efektiivsem võrreldes Webastoga.