03-02-2017, 00:03 AM
Sõbralikus naaberfoorumis on keegi kasutaja "arnis" kirjuranud järgmised read, täitsa huvitav:
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Keda huvitab, siis paariaastase keskmiseks elektriauto "kütusekuluks" kujunes 21,25kWh/100km. Kuid see sisaldab ka kõiki kadusid, sealhulgas eelsoojendus talvel, eeljahutus suvel, kohapeal tühja löristamine, kõikvõimalikud kaod arvesti ja aku vahel. Mõõdetud eraldi arvestiga. Kui võtta, et põhiliselt öötariifi kasutatav elektrihind on 8s/kWh, saab kuluks 1.7€/100km. Kütusel sõitva autoga võrreldes oleks tegemist vähem kui 1,5l/100km(bensiin või diisel), paari aasta pärast läheneb see 1l/100km (kütusehinna tõus), nagu hetkel mujal Euroopas. Muideks võrgutasud peaksid kohekohe veidi langema.
Väga mugav meelde jätta: ELEKTRIAUTO KÜTUSE RAHAKULU 1L/100KM.
Tegemist on siis mitte säästliku sõidu- ja eluviisi tulemusega. Sellest rohkem on juba raske pigistada. Säästa saab. Linnas tarbib elektriauto vähem. Sõidan põhiliselt kihutades maanteedel.
Ja keda huvitab, siis 75 000km väsitas akut paar protsenti. Ehk 300 000km järel on kümnendik läinud. Pigem mädaneb auto enne lihtsalt ära (kogu aeg Eestis). Jooksvad kulud on tüüpilised: rehvid, klaasipesuvedelik, auto pesemine, tolmu imemine, salongiõhufilter, kojamehed, puldi patarei.
Lisaks sellele, et küttekulu on 5-7x väiksem, on hooldekulud väiksemad (pidurisüsteem kestab umbes 3-8 korda kauem, mootoriõlivahetust pole jne), ülim mugavus, töökindlus, lihtne juhtida ja väga hea jõudlus.
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Keda huvitab, siis paariaastase keskmiseks elektriauto "kütusekuluks" kujunes 21,25kWh/100km. Kuid see sisaldab ka kõiki kadusid, sealhulgas eelsoojendus talvel, eeljahutus suvel, kohapeal tühja löristamine, kõikvõimalikud kaod arvesti ja aku vahel. Mõõdetud eraldi arvestiga. Kui võtta, et põhiliselt öötariifi kasutatav elektrihind on 8s/kWh, saab kuluks 1.7€/100km. Kütusel sõitva autoga võrreldes oleks tegemist vähem kui 1,5l/100km(bensiin või diisel), paari aasta pärast läheneb see 1l/100km (kütusehinna tõus), nagu hetkel mujal Euroopas. Muideks võrgutasud peaksid kohekohe veidi langema.
Väga mugav meelde jätta: ELEKTRIAUTO KÜTUSE RAHAKULU 1L/100KM.
Tegemist on siis mitte säästliku sõidu- ja eluviisi tulemusega. Sellest rohkem on juba raske pigistada. Säästa saab. Linnas tarbib elektriauto vähem. Sõidan põhiliselt kihutades maanteedel.
Ja keda huvitab, siis 75 000km väsitas akut paar protsenti. Ehk 300 000km järel on kümnendik läinud. Pigem mädaneb auto enne lihtsalt ära (kogu aeg Eestis). Jooksvad kulud on tüüpilised: rehvid, klaasipesuvedelik, auto pesemine, tolmu imemine, salongiõhufilter, kojamehed, puldi patarei.
Lisaks sellele, et küttekulu on 5-7x väiksem, on hooldekulud väiksemad (pidurisüsteem kestab umbes 3-8 korda kauem, mootoriõlivahetust pole jne), ülim mugavus, töökindlus, lihtne juhtida ja väga hea jõudlus.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.