Kas ostaksid endale elektriauto?

Ükspäev meenus selline tore autopunn -->

[Pilt: 22092012-miamore-13_sd.jpg]
Oli neid ju meie tänavatelgi näha, kuid tänaseks päevaks kõik kadunud. Mis neist saanud on? Keelati ära või? Big Grin
Vasta

Need viimased olid vist rendiautod?
Vasta

Väheke eestikeelset lugemist akude materjali saamisest. Muide, see olukord on seal veelgi hullem kui artiklis suudetakse manada.

https://objektiiv.ee/teie-jaoks-kliima-p...houdpyq2GU

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(24-11-2019, 23:28 PM)13piisab Kirjutas:  
(24-11-2019, 21:22 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  ... ea kui metsa kohalegi jõuad seoksega...
Konkreetsust palun: miks ei saa praeguste Tesladega kusagile kohale ja miks ei saa tulevase mudeliga?

Mitte-kohalejõudmise argumendina jätame Tesla ostuks liiga õhukese rahakoti välja.

...sorry, ei taha kedagi solvata aga lihtsalt kuradima skeptiline.... 
  õnneks või kahjuks raha ka pole jah aga säherdune elukas tundub sama äge nigut Hummer näiteks... kõrbesõja võitja võib ju olla aga oma metsas puude vahelt läbi ei mahu...

loll on loll olla.
Vasta

(27-11-2019, 22:11 PM)Alts Kirjutas:  Need viimased olid vist rendiautod?

Jep. Proovisin ka ise. Kuni linnapiirini oli väga tore, linnapiirist edasi läks täpselt nii, nagu "teadjad" on kirjeldanud: lärmakas, ebastabiilne, laisk. Aga selle päeva "kütusekulu" oli vaid 47 senti. Mitte tavapärane 5+ €. Pluss renditasu, loomulikult.

Läbi sõideti, osa ka katki. Läbisõit ühe laadimisega oli ka nigel - aku ju väike.

Sisse oli hea istuda, ruumi oli, -17 juures oli tuba soe, aga aknad ei püsinud päris puhtad. Sõita nägi, aga udu oli servades näha.
Vasta

(28-11-2019, 02:14 AM)viplala Kirjutas:  Väheke eestikeelset lugemist akude materjali saamisest. Muide, see olukord on seal veelgi hullem kui artiklis suudetakse manada.

https://objektiiv.ee/teie-jaoks-kliima-p...houdpyq2GU

Aga kus on uudis? Kogu "valge maailm" on oma rikkusele aluse pannud asumaade kulul elamisega.

Õige on muidugi see, et enamus trakse plaksutades elektri eelistest rääkivatest tegelastest eelistab vaikida asja tegelikust maksumusest. Täpselt nii, nagu meie põlevkivimajanduse eestkõnelejad ei taha rääkida Ida-Virumaa per$ekeeratud keskkonnast.
Vasta

(28-11-2019, 02:14 AM)viplala Kirjutas:  Väheke eestikeelset lugemist akude materjali saamisest. Muide, see olukord on seal veelgi hullem kui artiklis suudetakse manada.

https://objektiiv.ee/teie-jaoks-kliima-p...houdpyq2GU
Oma pehmes turvamullis valge inimese jaoks on lapstööjõud kaevandustes muidugi maailma hirmsaim õudus. Meie arusaamade järgi on ainuke mõeldav lapse töö varasemas nooruses mängimine ja hilisemas õppimine. Kahjuks Kongo DV-i selline heaolu ei ulatu ning see 10 senti päev koobalti kaevandamine on tõenäoliselt ainus töö, mis neil lastel (ja nende perel) hinge sees hoiab. Nüüd tahab piltlikult öeldes julm valge mees veel selle viimase ka ära võtta.

Suures osas on siin mängus ka majanduspoliitilised probleemid, kuna isegi siin artiklis on ju ära toodud, et koobalti kaevandamine ja vedamine käib seal 100% kasitsi ilma masinateta. Seega saab iga valge inimene aru, et neil on sinna ju masinaid ja nendega kaasaskäivat oskusteavet ja tõenäoliselt ka kaevanduse juhtimist vaja, kuid nemad seda ei taha ja pigem vaenavad lääneriike. Seega on ka lapstööjõud seal suur probleem samas kui vb. mõne sõbralikuma Aasia riigiga võib lapstööjõu osas silma kinni pigistada.

Eks seda näitab ka asjaolu, et lapsed on seni olulised kuni nad seal kaevanduses töötavad. Mis neist pärast kaevandusetesse "lääne demokraatia" viimist saama peaks ei huvita tõenäoliselt kedagi.
Vasta

Jõmmivalla imevid müüdi keskelt läbi nelja tuhandega maha. 11000 pidi [/url]Sakala andmetel selle imelooma taaselustamiseks kuluv summa olema.
[url=https://sakala.postimees.ee/6842278/tillukese-elektriauto-uus-aku-nouaks-ule-11-000-euro]
Vasta

(27-11-2019, 20:56 PM)pontu6 Kirjutas:  Ükspäev meenus selline tore autopunn -->

[Pilt: 22092012-miamore-13_sd.jpg]
Oli neid ju meie tänavatelgi näha, kuid tänaseks päevaks kõik kadunud. Mis neist saanud on? Keelati ära või? Big Grin


Väiksema akupakiga isendid olid defektsete akudega - samal ajal läks ka tehas pankrotti.
Mia tootmine alustatakse jälle, uue omaniku käe all.
Vasta

(28-11-2019, 12:13 PM)mossepower Kirjutas:  
(28-11-2019, 02:14 AM)viplala Kirjutas:  Väheke eestikeelset lugemist akude materjali saamisest. Muide, see olukord on seal veelgi hullem kui artiklis suudetakse manada.

https://objektiiv.ee/teie-jaoks-kliima-p...houdpyq2GU
Oma pehmes turvamullis valge inimese jaoks on lapstööjõud kaevandustes muidugi maailma hirmsaim õudus. Meie arusaamade järgi on ainuke mõeldav lapse töö varasemas nooruses mängimine ja hilisemas õppimine. Kahjuks Kongo DV-i selline heaolu ei ulatu ning see 10 senti päev koobalti kaevandamine on tõenäoliselt ainus töö, mis neil lastel (ja nende perel) hinge sees hoiab. Nüüd tahab piltlikult öeldes julm valge mees veel selle viimase ka ära võtta.

Suures osas on siin mängus ka majanduspoliitilised probleemid, kuna isegi siin artiklis on ju ära toodud, et koobalti kaevandamine ja vedamine käib seal 100% kasitsi ilma masinateta. Seega saab iga valge inimene aru, et neil on sinna ju masinaid ja nendega kaasaskäivat oskusteavet ja tõenäoliselt ka kaevanduse juhtimist vaja, kuid nemad seda ei taha ja pigem vaenavad lääneriike. Seega on ka lapstööjõud seal suur probleem samas kui vb. mõne sõbralikuma Aasia riigiga võib lapstööjõu osas silma kinni pigistada.

Eks seda näitab ka asjaolu, et lapsed on seni olulised kuni nad seal kaevanduses töötavad. Mis neist pärast kaevandusetesse "lääne demokraatia" viimist saama peaks ei huvita tõenäoliselt kedagi.

Lisaks on see, et kuna kobalti hind on metsikult tõusnud, siis sisuliselt enamus akude tootjad tegelevad aktiivselt asenduste leidmisega. Mis ei ole tegelikult mingi probleem. Katoodina on võimalik kasutada ka palju muid metalle või nende segusid.

Lisaks autoakusid ei saa võrrelda päris telefoni omadega, sest nendes on juba kasutuses cobalti kõrval üsna suures koguses nikklit.

Üldiselt mida rohkem neid autosid ostetakse seda paremaks need lähevad. Ja hetkel käib see areng ülikiirelt. Olgem ausad sisepõlemismootor ise elektrimootori kõrval jaburalt keeruline ja ebaefektiivine. eriti tänapäeval kus mitmete keeruliste lisasüsteemide abil seda ainult pisut efektiivsemaks muudetud on.

Elektri autode areng ei tähenda seda, et peate ostma endale vägisi uue auto, veidra kujuga nissani või tesla, vaid seda, et saate nt ülilihtsate mootoriswapidega muuta kõik oma lahedad vanad autod kiiremaks, töökindlamaks ja ökonoomsemaks. Ma arvan, et lähiaastatel on võimalik juba üsna mõstlike hindadega enamikele laiemalt levinud vanasõidukitele conversion kitte osta. Isegi hetkel juba saab. vanadele vwtele on see juba pop teema.
Vasta

Volkari komplekte pakuti juba kolmkümmend aastat tagasi. Paraku on tehnoloogia tollest hetkest kõvasti edasi arenenud. Komplektid aga suhteliselt samasugused, harjadega mootori ja pliiakudega.

Korralike komponentidega ümberehitus maksab aga sellise summa, et keegi ei hakka seda massiliselt ette võtma. Enamus uuemate, alates 2000 aastate masinate ümberehitus pole ka üldsegi lihtne, et sul sisemuselt asi viisakaks jääks ja süsteem funktsionaalne välja tuleks. Loomulikult saab panna kuhugi armatuuri hiinast saadetud voltmeetrid ja ampermeetrid, aga selliseid lahendusi, et tõstad vana näidikuploki asemele samasuguse väljanägemisega, aga mudelipõhiselt ümberehitatud, pole veel nägema juhtunud. Samuti pole autofirmad seesugusest asjast sugugi huvitatud, nemad tahaksid ikkagi uusi masinaid müüa, kui vanu keskkonnasõbralikumaks teha. Nii et nende poolt ses asjas abi pole. Ilma spetsiifilise teabeta pole aga ka usinatel ümberehitajatel võimalik kokkusobivaid asendusi välja töötada. Nokk kinni-saba lahti. Ise olen selle asja peale küllalt palju mõelnud, et anda oma lemmikautole uus elektriline elu, aga plaanidest kaugemale pole jõudnud. Mingit jama pole otseselt mõtet kokku ehitama hakata ja korraliku ümberehituse jaoks on vaja hulga rohkem raha, kui soovid ja võimalused võimaldavad. Ilmselt jääbki ära.
Vasta
Exclamation 

(10-12-2019, 16:27 PM)Peeter Kirjutas:  saate nt ülilihtsate mootoriswapidega muuta kõik oma lahedad vanad autod kiiremaks, töökindlamaks ja ökonoomsemaks. Ma arvan, et lähiaastatel on võimalik juba üsna mõstlike hindadega enamikele laiemalt levinud vanasõidukitele conversion kitte osta. Isegi hetkel juba saab. vanadele vwtele on see juba pop teema.
...aga kui ümmarguse "mõistlike hindadega" ja "ülilihtne" väljendite pealt konkreetsemate peale kolida, siis kas on ka jätkuvalt "mõistliku hinnaga ja ülilihtne"? Ehk siis lihtsad küsimused:
- mis komponendid on vajalikud ja mis maksavad praegu? Sh võimalikud abiseadmed nii laadimiseks kui piduri võimendamiseks ning salongi kütmiseks ja jahutamiseks
- mis need siis "lähiaastatel" maksma hakkavad (st mis on "üsna mõistlik hind") ja mille hind täpselt väheneb? Kas ka akude oma?
- mis täpselt tähendab "ülilihtne mootoriswap" ehk mitme tunniga /mis raha eest Sa "võtmed kätte" (nt vormistamise MNTs) lähenemisena Sinu poolt vabalt valitud masinale teeksid?

Kui kõik "lihtsad" ja "odavad" on summadena olemas, saame mõõdetavana näha, mis see siis tähendab. Muidugi juurde on lisaks rahale ka teadmist, mis tehniliste omadustega masina selle raha eest saab. Kiirus-võimsus-sõiduulatus. Kas pagasi- ja reisijaruum jäävad sama suureks, kui algselt või vähemasti kahanevad minimaalselt?
Ma loodan, et garantii "töökindlamaks muudetud autole" on ikka 3..5a ja katab ka võimalikud muud kahjud nt mahapõlenud garaazhi või lausa hoonena? Või vähemasti ei teki kindlustusega (kasvõi puuduvate CE-märgikeste tõttu) kindlustuscase puhul mingit jama?

Ma loodan, et sütitav jutt pole vaid ümmargune teooria ja järgnevad faktid!

(Ridade vahel on aga tegelikult peidus viide, et teoorias on kõik väga lihtne. Praktikas jääb aga enamus mehi teoreetikuteks)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

... ja kuipalju elektriliine ja alajaamu tolle eelkirjedet pasa laadimiseks vaja...???
   Kuipalju koobalti/niklit/kulda...???  
  ...Onu Rudolf tegi suurepärase mootori....

loll on loll olla.
Vasta

(11-12-2019, 23:09 PM)IIIFFFAR Kirjutas:   ...Onu Rudolf tegi suurepärase mootori....

Siin sa eksid, see oli onu Nikolas. Toungue
Vasta

(10-12-2019, 16:27 PM)Peeter Kirjutas:  Lisaks on see, et kuna kobalti hind on metsikult tõusnud, siis sisuliselt enamus akude tootjad tegelevad aktiivselt asenduste leidmisega. Mis ei ole tegelikult mingi probleem. Katoodina on võimalik kasutada ka palju muid metalle või nende segusid.

Lisaks autoakusid ei saa võrrelda päris telefoni omadega, sest nendes on juba kasutuses cobalti kõrval üsna suures koguses nikklit.

Põhimõtteliselt on kolm ainet mida kasutatakse akudes ja mis on nii ehk naa haruldased. Koobalt, nikkel, liitium. Nende kolme omavahelistest suhetest (ei pea korraga akus sisalduma) aku tekib. Paned üht rohkem, kaotad laadimise kiiruses, ehitad teisest, kaotad eluajas, kolmandaga saab pauku kiiremini jne aga nendest kolmest ei saa üle ega ümber. Aktiivse leiutamisega võivad ju kõik tegeleda aga fakt on see täna, et materjali millest sama võimekusega akut teha pole veel leiutatud ja see on probleem. Aku ehituses saab kasutada loomulikult erinevaid metalle, kuid kes tahaks haagisega akupanka kaasa vedada, kui vanaema juurde maale vaja sõita? Mendelejevi tabel seab piirid mis on olemas ja mida pole materjalina. Liitium koobalt ja nikkel on kahjuks ainsad mis suudavad täna parimat pakkuda. Odavamat pakub tavaline plii aku. Sellele pole reaalselt vastast kw/€ . 

Rääkides aga autodes kasutatavatest akudest, siis seal on kasutusel ka kõik variandid. Tesla on läinud algusest saati koobalti teemaga kaasa, esimesed autod tulid sealt tavaliste 18650 elementidega mida võite leida nii läpakatest kui taskulampidest. Bmw aga suundub nikkel magneesium koobalt lahendusele, Nissan jälle liitiumi poole. Pole need teemad ühti nii sirgjoonelised ja selged, et lajata ainult laia lauaga lollidele. 

Eespool mainiti enne ka kondekaid. Tegelikult pole need väga maha visatud teema. Kondekad annaksid võimaluse pea kõik pidurdusest tekkiv energia hetkeliselt kondekasse ja sealt edasi akudesse kanda või lõhiajalised, kiired ja suured laadimistsüklid endasse ampsata ja siis akudele edastada. Kindlasti taoline teh tulevikus ka tekib, kuid eks aeg annab arutust. Kondekatel on kindlasti tulevikku autonduses aga eks lõpuks paneb hind kõik paika, nagu ka terve akunduse või elektri tuleviku selles vallas.

Teema on tegelikult ju alles lapsekingades või õigemini teemade väljakujunemine. Elektriauto võib aga võib ka mitte jääda. See kõik on nii algus kui vähegi olla veel saab ja tänased esimesed tõmblused ei pruugi jääda sajandeid kujundama. Liiga palju on lahtiseid otsi millede kokku sidumiseks võib olla küll täna tahet aga pikemas perspektiivis saab saatuslikuks hoopis võimekus, materjal, uus teh. Eks saab näha... vaadake kui kiire on asjade areng. See teema siin sai alguse äsja, siis kui enamus vaatas elektrivankrile pika hambaga otsa ja nüüd... mõned lehekesed edasi oleme siin kus oleme... uskumatu või mis Smile  Me näeme enda elu jooksul veel sihukesi pöördeid, et vähe pole...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Demotivaator: https://www.accelerista.com/proovitud/ek...t-kusisin/

Minu jaoks tekitas muidugi imestust arvamine, et selle 120e peale joostakse tormi. Ilmselt on probleem minus.
Vasta

(12-01-2020, 11:18 AM)Raivo Kirjutas:  Demotivaator: https://www.accelerista.com/proovitud/ek...t-kusisin/

Minu jaoks tekitas muidugi imestust arvamine, et selle 120e peale joostakse tormi. Ilmselt on probleem minus.
Olen kunagi eust toetust küsinud. Juhtus see et kroonis küsisin ja euris sain.  Arvake ära kes kogu selle jama 15,kuuskohta peale koma läbi korrutas ja ümber kirjutas pärast. Enam ei soovi, hoidke omale oma toetused.    Selle elektri värgi lugesin eneserahustuseks läbi ja selle eest võiks selle 4000.- juba mulle ära anda.  Rohkem küll ei tee sellise raha eest.    
Olen tähele pannud, et tehaksegi nii, et asi oleks korrektne a peaaegu võimatu. Pärast hea öelda,  a miks ei küsinud kõik võimalused ju olemas.
Vasta

Sarvedeta TROLLID ilusti rivis arenenud maailmas.

https://www.facebook.com/martin.engel.12...1NjExNTY2/

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

ja kuidas nendega "tööd" teha ehk haagist tõmmates

https://youtu.be/jhX3BmhJXc8
Vasta

Ja varsti on laadimine kallim kui bensukas,varsti!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne