Kas ostaksid endale elektriauto?

antud juhul on ksf veix_ siis maailmakodanik ja tarbib Hiinas, USAs vms kaugemas kohas toodetud elektrit. Seega tema elekter on peamiselt fossiilist.
aga need kodanikud, kes ei käi kaugelt maalt elektrit toomas ja tarbivad siinsest võrgust saadavat piirkondlikku, kasutavad alla kolmandiku fossiilisest allikast pärinevat. Sh ka elektriauto tankimiseks. Nendele ksf veix_-i kuulutatav "tõde" ei kehti.
kui kellelgi on Eesti osakaale, siis need räägiks veel täpsemalt. Kuna põlevkivist tootmine on kallis ja EE on seda tootmist vähendanud (keda huvitab, siis paistab, et toodame ise viimasel ajal max 60% oma tarbimis-kogusest!?!), niiet ilmselt on meie pistikus euroopa keskmisest vähemgi fossiili-elektrit: põhjamaades pole fossiil kombeks. Kui keegi leiab parema ja värskema NordPooli jaotuse, siis see on welcom. Seniks taoline:
https://www.researchgate.net/profile/Tii...-years.png

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(29-02-2020, 10:19 AM)13piisab Kirjutas:  antud juhul on ksf veix_ siis maailmakodanik ja tarbib Hiinas, USAs vms kaugemas kohas toodetud elektrit. Seega tema elekter on peamiselt fossiilist.
aga need kodanikud, kes ei käi kaugelt maalt elektrit toomas ja tarbivad siinsest võrgust saadavat piirkondlikku, kasutavad alla kolmandiku fossiilisest allikast pärinevat. Sh ka elektriauto tankimiseks. Nendele ksf veix_-i kuulutatav "tõde" ei kehti.


Väga tubli, et lugesid mu kirjutatut hoolega, aga miks siis 1 lause tähelepanuta jäi: "CO2 mõju nö. ei küsi millises riigis või millisel mandril see tekkinud on".
Võid ju "puhtat" elektrit tarbida, aga kusagil naaberriigis või kaugemalgi elektri tootmisega õhku paisatud CO2 mõjub tervele maailmale.
Vasta

raadios just räägiti, et enamus eesti elektrist tuleb venemaalt.
kui puhas või must see on, seda ma ei tea kommenteerida.
Vasta

(29-02-2020, 11:41 AM)diesel Kirjutas:  raadios just räägiti, et enamus eesti elektrist tuleb venemaalt.
kui puhas või must see on, seda ma ei tea kommenteerida.


Mis raadios mis saates. 
Nõmme raadio? Või Rohke libauudised? 

https://majandus24.postimees.ee/6738108/...oimportija
Vasta

ERR: https://www.err.ee/1057040/eesti-peaks-v...ult-ei-ole
Vasta

(29-02-2020, 13:24 PM)MeelisV Kirjutas:  
(29-02-2020, 11:41 AM)diesel Kirjutas:  raadios just räägiti, et enamus eesti elektrist tuleb venemaalt.
kui puhas või must see on, seda ma ei tea kommenteerida.


Mis raadios mis saates. 
Nõmme raadio? Või Rohke libauudised? 

https://majandus24.postimees.ee/6738108/...oimportija
 
See postimehes kirjutatu ei ole püha tõde, seal on omad nõksud kuidas läbi soome, läti ja leedu vene elekter siia jõuab. Kohe kindlasti ei peaks hakkama osatama mingi artikli baasilt.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

ega ma vaielda ei mõista, aga järgmisel lingil, mille ksf! raivo pani, on suht sama jutt mis raadiost kostis.
see postimehe link on jupi maad varem kirjutet ka.
Vasta

Jah - see postimehe artikkel on kolmveerand aastat vana. Palju on muutunud: Auvere ei seisa enam remondi pärast - nüüd vahelduva eduga hoopis seetõttu, et elektri börsihind on maas ja tootmine tähendaks miinust.
Energia äpist elektri börsihinnavõrdlus (metoodikat ei tea, aga sama asja võrdlemisel ei puhu ehk suurt pilli):
Jaanuar 2019 vs 2020: 6,69 vs 3,70
Veebruar 2019 vs 2020: 5,67 vs 3,37
On ikka vahe küll.

Auvere ja muude põlevkivijaamadega seonduvat raamatupidamist oleks huvitav näha - uus jaam tiksutab amorti, samas pidev töötamine teeks miinuse veel pikemaks. Kui komponendid kuluarvutuseks lihtsalt jaama tasemel summeeritakse, siis tekib kentsakas olukord, mil raamatupidamislikult tasub toota vähemefektiivsete, aga bilansis soetamisväärtusena (eks ilmselt kapitaliseeritakse ka jooksvaid remonte, aga need on soetamise kõrval vast pisku) nulli tiksunud vanade jaamadega. Ning Auvere lüüa tööle siis, kui raamatupidamuslik eluiga on otsa saanud. Või teised jaamad ressursi ammendanud. Kuna Auvere võeti alles vastu, on selle amort-perioodi veel palju...
ma loodan, et ühe ettevõtte piires nii tobedat olukorda ei kujune. Samas kui jaamad oleks erinevatel (riigi-)ettevõttetel, oleks ilma omaniku sekkumiseta vaikimisi nii - igaüks hoolitseb ju oma aastaaruande eest Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Hiljaaegu sirvisin ühe sohvri mälestusi. Seal olid kindlas kõneviisis väited saladuslikust(minu jaoks) nõukaaegsest hübriidbussist, millest tervelt neli eksemplari juba eelmise sajandi neljakümnendate lõpus! tee Tallinna linnaliinidele leidis. Tollal korraldas seda valdkonda endine A/S või OÜ "Mootori" järeltulija trust "Mootor". Buss liikus elektri jõul ja diiselmootor tegi elektrit. Tagurpidi oli see imemasin võimeline liikuma sama kiiresti kui edaspidigi ja väga lihtne oli teda juhtida, kui lähtuda asjaosalise meenutustest, ei mingit käikudega ragistamist, vaid gaas ja pidur. Kasutuspiirkond oli tolmuvaba teega aladel, ehk siis linnas sees. Üldiselt nagu tulevik või nii, aga mingil põhjusel selle äriga pikka pidu polnud. Pealiskaudne otsing internetis ei andnud kasulikke vastuseid. Kui keegi teab neist bussidest midagi rohkemat või oskab paremini otsida, oleks palunud.
Vasta

(13-03-2020, 22:15 PM)alfredo Kirjutas:  Hiljaaegu sirvisin ühe sohvri mälestusi. Seal olid kindlas kõneviisis väited saladuslikust(minu jaoks) nõukaaegsest hübriidbussist, millest tervelt neli eksemplari juba eelmise sajandi neljakümnendate lõpus! tee Tallinna linnaliinidele leidis. Tollal korraldas seda valdkonda endine A/S või OÜ "Mootori" järeltulija trust "Mootor". Buss liikus elektri jõul ja diiselmootor tegi elektrit. Tagurpidi oli see imemasin võimeline liikuma sama kiiresti kui edaspidigi ja väga lihtne oli teda juhtida, kui lähtuda asjaosalise meenutustest, ei mingit käikudega ragistamist, vaid gaas ja pidur. Kasutuspiirkond oli tolmuvaba teega aladel, ehk siis linnas sees. Üldiselt nagu tulevik või nii, aga mingil põhjusel selle äriga pikka pidu polnud. Pealiskaudne otsing internetis ei andnud kasulikke vastuseid. Kui keegi teab neist bussidest midagi rohkemat või oskab paremini otsida, oleks palunud.

Mõeldud on ilmselt ZIS-154 nimelist. Kõige parem ja põhjalikum maakeelne käsitlus on siinsamas foorumis: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39850
Vasta

(13-03-2020, 22:15 PM)alfredo Kirjutas:  Hiljaaegu sirvisin ühe sohvri mälestusi. Seal olid kindlas kõneviisis väited saladuslikust(minu jaoks) nõukaaegsest hübriidbussist, millest tervelt neli eksemplari juba eelmise sajandi neljakümnendate lõpus! tee Tallinna linnaliinidele leidis. Tollal korraldas seda valdkonda endine A/S või OÜ "Mootori" järeltulija trust "Mootor". Buss liikus elektri jõul ja diiselmootor tegi elektrit. Tagurpidi oli see imemasin võimeline liikuma sama kiiresti kui edaspidigi ja väga lihtne oli teda juhtida, kui lähtuda asjaosalise meenutustest, ei mingit käikudega ragistamist, vaid gaas ja pidur. Kasutuspiirkond oli tolmuvaba teega aladel, ehk siis linnas sees. Üldiselt nagu tulevik või nii, aga mingil põhjusel selle äriga pikka pidu polnud. Pealiskaudne otsing internetis ei andnud kasulikke vastuseid. Kui keegi teab neist bussidest midagi rohkemat või oskab paremini otsida, oleks palunud.
http://www.veneraud.ee/romula/amo-zil/zis-154/
Vasta

Tänud, vot see on, kui otsida ei oska : )
Vasta

Õnn on ka kopameeste õuele jõudnud. Pealt 20- tonnine CAT on elektritoiduliseks tehtud.
Peale selle veel tema väiksemad 0,9 ja 1,7 tonnised vennakesed.
Vasta

Vaadates, mis viimastel nädalatel toimunud on, lugedes teisest teemast juurde, mis juhtuma hakkab, siis tekib vägisi küsimus, vähemalt minu peakolus - kas suurema üleminekuga elektriasjandusele on siis selleks korraks kõik? Või ei?

Volkar - otsus oma id:eesid lattu toota pole tagantjärgi targutades vaid lask jalga. Pigem kuhugi kõrgemale. Kui heas turukonjunktuuris oleks ehk õnnestunud need esimesed kallimad eksemplarid maha müüa, siis kes teab mis suvel on. Pealegi on komponentide tootmine üle idaeuroopa laiali ja liikumistega on nagu on. Akutehas vist juba seisati osaliselt. Väljanägemine on teisel ka selline pehmeltöeldes imelik. Eks siis Saksa riik annab kohalikele omavalitsustele nende ostmiseks raha ja võtab seda ise kapist juurde, et näiline revolutsioon kohe alguses lõppu ei saaks. Eraisikud et vaevalt kohe järjekordades seisma hakkavad. On sealmaal ka palju pakilisemaid muresid, kui pilk lähiajalukku suunata.

Tesla - kõik oleks nagu ilus, just saadi üles tootmismaht ja plaaniti seda veelgi kordistada. Väljutati poolenisti uus mudel ja kõik olekski nagu ülitore. Lihtne küsimus mitteanalüütikult sinna juurde kõlaks, et kust kohast võetakse neid sadu tuhandeid-miljoneid inimesi, kellel on hädasti vaja 50-120 tuhat maksvaid keskmisest kehvema koostekvaliteediga(ja samas kordades parema mineku ja väljanägemisega) autosid osta ja olemas ka vastav võimekus panustadatada? Mõtlen just täna ja homme ja suvel jne. Lühiperspektiivis pole midagi ilusat ette näha, aktsia tuli õnneks juba alla. Varasematest eeltellimustest saab alati loobuda, eks ole näha, kuis värske majandusreha näkkukargamine võimalikke ostjaid ka mõjutab. Kodulehel on muidugi tagastav eeltellimus asendatud mittetagasimaksetavaga. Jah, Hiinlased ehitavad neile oma raha eest tehast(kui kauaks, ei ole teada, tundub, et majandussuhted kahe hiiglase vahel on ümbermängimisel), aga Saksamaal vaevalt et ameerika kompaniile hetkel sedapalju toetust avaldatakse, neil omadegagi muresid sitaks. Vaatad kaarti ja tuhanded kiirlaadijad, mis aastate eest juba seal plaanimisel olid, ongi teostamata jäänud. Ja seda ülioptimistlikkus majandusolukorras. Samuti kasvavad paratamatult järjekorrad vähestes teenindusjaamades, tõmmatakse kokku kulusid jne. Paratamatu, aga nii on. Igast suunamudijad laulavad loomulikult hosiannat edasi, aga eks ole seda juutuubindust juba ammu väikese huumoriga võtnud.

Hiinakad - juba olid mitmed kompartei poolt soositud imelike nimedega värkskojad oma toodangut eurooplastele saatmas. Ei näinudki kõige hullemad välja ja hinna poolest suhteliselt mõistlikud. Kui see protsess nüüd tagasilööki ei saa ja neid meil lõpuks suuremal hulgal taskukohase hinna eest pakkuma hakataksegi, siis on ülemistel poistel veelgi rohkem põhjust oma sinisekstõmbuvaid munasid hellalt hoida ja loota, et järjekordset aevastust peale ei tuleks.

Eesti - peale üksiku julge avantüüri ei ole hetkel rohkem huvilisi tekkinud.
Vasta

Mulle meeldiks, kui sellest kriisist õpitaks (sest ahnusest kantud arutu globaliseerumine on saadanast), aga ilmselt läheb kõik pärast paarikuulist vaikelu samamoodi edasi. Eriti armas oli enne suuremat haigusepuhangut kuulata, kuidas mitmed noobelbrändid lükkasid oma uute mudelite esitluse edasi, sest Hiinast ei saanud enam tükke kätte. Kusjuures tegu ei olnud elektriautodega...
Vasta

Selgeltnägemisvõimed  on mul kehvavõitu. Võime oma elatustasemega ka 20 aastat tagasi lennata.
KUI  siiski majandus taastub siis pakun praeguse kursi jätkumist.
Kohvipaksu pealt siis:
viis aastat tagasi ei kõlvanud elektriauto sõita, täna kõlbab sõita(50 tuh ja edasi pillid) ,aga mitte osta.
Viie aasta pärast kõlbab nii osta kui sõita.
Kümne aasta pärast ostavad sisepõlemismootoriga masina üksikud fanaatikud
Kui foorum 2030 alles on, saame näha kas nii läks.
PS Wolkari ID ei taha ,aga kui Merkel tahab Saksa autootööstuse päästmiseks poole hinnast kinni maksta, siis ühe Audi E-Troni võib minu jaoks Romantika pardale pista.
Värv pole tähtis .
Vasta

Merkelitädi hakkab sellise soovi peale sheikima : )

Vähe teemasse ka, üle hulga aja onudelt üks asjalik video.
Vasta

(20-03-2020, 11:48 AM)raulex Kirjutas:  Selgeltnägemisvõimed  on mul kehvavõitu. ...
Kohvipaksu pealt siis:
viis aastat tagasi ei kõlvanud elektriauto sõita, täna kõlbab sõita(50 tuh ja edasi pillid) ,aga mitte osta.
Viie aasta pärast kõlbab nii osta kui sõita.
Kümne aasta pärast ostavad sisepõlemismootoriga masina üksikud fanaatikud
Kui foorum 2030 alles on, saame näha kas nii läks.
...
Mul puuduvad need võimed üldse, aga miski ei pane mind uskuma, et lähema 20 a jooksul tõrjutaks loomulikul teel sisepõlemismootor välja autondusest.
Aga vaadetes, kuidas autodele kunstlikult külge poogitakse igasugu egr ja dpf, siis jõuga saab sedasi küll.
Vasta

vabandust, ma asjast mõmmigi ei jaga ja kuna eespool hakkas muidugi silma see id, mis niru ja etron, mis kõlbulik, siis lasin kohe koogelmoogeli asja uurima ja pisema ekraani peal näikse üsna üks ja sama asi olema. kas neil tegelikult ka mingi muu vahe peale nime on? ja miks esimene ei läe mitte ja teine sünnib kasutada küll?
Vasta

Lohakalt Googeldasin.Mulle ei meeldinud VW id prototüübi välimus.
Reaalne VW ID 3 2019 käraks minu vajadusteks küll (aga ostaks täna ikka poole hinnaga)
Ega Audi E-Tron pole ka mingi täiuslik auto.Olen saanud seda lihtsalt isiklikult proovida ja mulle täitsa meeldis.
Tõsisemalt rääkides, ega keegi neid elekrikaid poole hinnaga müüma ei hakka.
See vahepealne pakutud toetus 5000 miinus tulumaks mind elektrikat ostma ei meelita.
Paljusid inimesi meelitas ja see paneb mind tõsiselt imestama.
Elektriauto tööstuses toimub praegu väga kiire areng.
Iga poole aasta tagant jõuab turule mõni varasemast oluliselt täiuslikum sõiduk.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne