22-03-2020, 02:26 AM
(21-03-2020, 18:35 PM)aavu Kirjutas:Tsitaat:Ma olen aru saanud, et Tesla mootori kasutegur on umbes 95% kandis, kui sellisel pidevas stop and go süsteemis toimival asjal seda üldse adekvaatselt mõõta saab.Venelase jutust: stardil ca90% ja rahulikul kulgemisel ca 96%. Ainult mootor. Peale selle kuumeneb ka juhtplokk ju. See ka võtab % alla. Ta ütleb, et põhiprobleem ongi selle 700A voolu juures 70A korrutatud pingega = võimsuse mahajahutamine.
Mootori puhul on üks nüanss veel. Kuna ta töötab nii mootori kui ka gen reziimis, siis me tegelikult ei tea, kas siin ka mingeid kompromisse tehtud on või mitte. Kui el. mootor mille kasutegur on mootori režiimis näit 98%, panna sama mootor tööle gen režiimis, siis ta kasutegur langes vist isegi alla 90%.
Juhtploki kuumenemine ja muud kaod on juba süsteemi kui terviku kaod. Mootori kaod on mähiste takistus, magneetiline hüsterees (krt ma pole kindel kas see on õige termin), õhu takistus ja laagrid. Kummalisel kombel on laagrid viimasel kohal.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss