Kas ostaksid endale elektriauto?

(21-10-2021, 16:55 PM)2715 Kirjutas:  Soome keeles väga osav ei ole, kuid sain aru et selline hind on siiski võimalik ja selle eest arve saamist ei välista miski?
Peavalu on see ikkagi võõras kohas kus näiteks tahaks jõuda laevale selleks ajaks kui piletid on ja siis vaatad, et siin peaks laadida saama aga kohale jõudes laeb seal juba 2 autot ja mulle ei jätkugi...
Vaatad ringi ja leiad sellise hinnaga koha ning midagi ei jää üle, tuleb leppida.
 Endale jäi seda artiklit lugedes mulje et see 225KW kiirlaadimine ongi mõeldud mitte odav olema (ju ei saagi) ja kasutavadki seda (ju siis) need kes laevale peavad jõudma. "Tankur" on McDonaldsi juures ning sealse töötaja jutu järgi olla tema seal nädala jooksul vaid ühte kundet varem näinud. Juttu on ka aeglasest ja odavast 22kW laadijast, kuid see pidi muutuma 11 kW laadijaks (per kärss) kui keegi veel "tangib".

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(21-10-2021, 18:02 PM)zazik Kirjutas:  Täiesti ilma kahtluseta läheb ka elekter ise kallimaks, lihtsalt alternatiivid muudetakse kunstlikult VEEL kallimaks.

Praegu (või noh, enne käesoleva sügise energiakriisi) oli öine elekter odav, igasugused soojuspumbad ja sügavkülmikud jms on juba piisavalt targad, et seda ära kasutada. Elektriautonduse massilise levikuga kaob see öine odav ju ära, sest ka öösel on kõva tarbimine kui kõik oma trammid pistikusse lükkavad. Rääkimata nõrgaks jäävate võrkude uuendamise maksumusest, mis samuti tarbijatel kinni tuleb maksta.
Elektri osas ma nii pessimistlik poleks. Viie aasta pärast pakun päeva keskmisena 100 eur MWH talvel ja 50 suvel tänases vääringus. Võrgutasud kellad-viled lisaks.
Bensiin -diisel 2,5-3 EUR liiter tänases vääringus.
Elektriauto samaväärse fossilikaga samas hinnas. Liisingintress, kindlustus, hooldus elektrilisel oluliselt odavam. Automaks mõlemil.
Vasta

Elektrikas muutub huvitavaks hetkest, kui seda oma autonoomsest allikast laed. Pole vaja kahelda, et autonoomsete allikate omanikud saavad uutmoodi koormised, sest rahapöörde mõte on ikkagi valgelt inimeselt tema raha äravõtmine. Niisamuti saaks suht kiirelt nalja, kui puugaasigeneraatorid uuesti massidesse läeks. Siis ilmneks kohe, kuidas need pole ülds erohelised ja tuleb veri persest välja maksustada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ei olnudki ise kursis, et nüüd seadusega ettenähtud uute hoonete ja vanade rekonstrueerimise juurde elektriauto laadijate ehitus. Tundub igal juhul õiges suunas liikumine, et vähendada mingilgi määral tulevikus prognoositavat laadimiskohtade defitsiiti.

Alates 10. märtsist 2021 kehtib seadus, et elektriautode laadimistaristu peab looma kõigile neile uutele ja oluliselt rekonstrueeritavatele hoonetele, mis on kavandatud teenindama enam kui kümme parkimiskohta. Juba olemasolevate hoonete parklaid kohe ümber ehitama siiski ei pea.

Uute mitteelamute puhul peab juhtmetaristuga varustama vähemalt viiendiku parkimiskohtadest ning paigaldama vähemalt ühe laadimispunkti. Uute korterelamute puhul tuleb aga kõik parkimiskohad varustada juhtmetaristuga, et tagada tulevikus võimaldada paigaldada hõlpsalt elektriauto laadimispunkt. Olemasolevatele mitteelamutele on määratud aga üleminekuaeg – rohkem kui 20 parkimiskohtaga hooned peavad olema varustatud vähemalt ühe laadimispunktiga 2025. aasta alguseks.

Allikas
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne