Kas ostaksid endale elektriauto?

(21-10-2021, 17:02 PM)zazik Kirjutas:  Täiesti ilma kahtluseta läheb ka elekter ise kallimaks, lihtsalt alternatiivid muudetakse kunstlikult VEEL kallimaks.

Praegu (või noh, enne käesoleva sügise energiakriisi) oli öine elekter odav, igasugused soojuspumbad ja sügavkülmikud jms on juba piisavalt targad, et seda ära kasutada. Elektriautonduse massilise levikuga kaob see öine odav ju ära, sest ka öösel on kõva tarbimine kui kõik oma trammid pistikusse lükkavad. Rääkimata nõrgaks jäävate võrkude uuendamise maksumusest, mis samuti tarbijatel kinni tuleb maksta.
Elektri osas ma nii pessimistlik poleks. Viie aasta pärast pakun päeva keskmisena 100 eur MWH talvel ja 50 suvel tänases vääringus. Võrgutasud kellad-viled lisaks.
Bensiin -diisel 2,5-3 EUR liiter tänases vääringus.
Elektriauto samaväärse fossilikaga samas hinnas. Liisingintress, kindlustus, hooldus elektrilisel oluliselt odavam. Automaks mõlemil.
Vasta

Elektrikas muutub huvitavaks hetkest, kui seda oma autonoomsest allikast laed. Pole vaja kahelda, et autonoomsete allikate omanikud saavad uutmoodi koormised, sest rahapöörde mõte on ikkagi valgelt inimeselt tema raha äravõtmine. Niisamuti saaks suht kiirelt nalja, kui puugaasigeneraatorid uuesti massidesse läeks. Siis ilmneks kohe, kuidas need pole ülds erohelised ja tuleb veri persest välja maksustada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ei olnudki ise kursis, et nüüd seadusega ettenähtud uute hoonete ja vanade rekonstrueerimise juurde elektriauto laadijate ehitus. Tundub igal juhul õiges suunas liikumine, et vähendada mingilgi määral tulevikus prognoositavat laadimiskohtade defitsiiti.

Alates 10. märtsist 2021 kehtib seadus, et elektriautode laadimistaristu peab looma kõigile neile uutele ja oluliselt rekonstrueeritavatele hoonetele, mis on kavandatud teenindama enam kui kümme parkimiskohta. Juba olemasolevate hoonete parklaid kohe ümber ehitama siiski ei pea.

Uute mitteelamute puhul peab juhtmetaristuga varustama vähemalt viiendiku parkimiskohtadest ning paigaldama vähemalt ühe laadimispunkti. Uute korterelamute puhul tuleb aga kõik parkimiskohad varustada juhtmetaristuga, et tagada tulevikus võimaldada paigaldada hõlpsalt elektriauto laadimispunkt. Olemasolevatele mitteelamutele on määratud aga üleminekuaeg – rohkem kui 20 parkimiskohtaga hooned peavad olema varustatud vähemalt ühe laadimispunktiga 2025. aasta alguseks.

Allikas
Vasta

Täna oli mul selline ca 200km tripp ja praegust ilma arvestades tabasin sõites ennast mõttelt,et ei tea kuidas see elektriautoga oleks sujunud?
Vasta

Viludalt...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(07-12-2021, 18:45 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Täna oli mul selline ca 200km tripp ja praegust ilma arvestades tabasin sõites ennast mõttelt,et ei tea kuidas see elektriautoga oleks sujunud?

See nüüd sõltub palju autost, aga senine kogemus lubab arvata, et enamuse tänamüüdavatega ilma eriliste emotsioonideta, kui just äkiline vedu ja lumega mitte eriti hästi arvestav stabiilsuskontroll elu huvitavaks ei tee. Eeldusel, et aku täis oli. Kui ei olnud, siis sama närviliselt, nagu iga teise 200 km paagijäägiga autoga.

Kui mõeldi "munitsipaalröstreid", siis nendega nii kaugele ei purjetagi.
Vasta

Ma tegin selle elektriautode teema 9 aastat tagasi ja siis polnud kindel kas elektriauto üldse jõuab laiadesse rahvamasside kasutusse. Nüüdseks on selge et elektriauto on tulnud selleks  et jääda. Muidugi eestis jääb elektiauto kasutus kesiseks veel kauaks ajaks  sest rahvas on suhteliselt vaene ega jõua kalleid elektriautosid suurtes kogustes osta .  Kuid mida aeg edasi seda taskukohsemaks muutub ta ka vaesemale rahvale . Teiseks takistuseks on saamas see et  elekter on praegu  eestis müstiliselt kallis võrreldes  teiste euroopa riikidega ja üldise elatustasemega. Kahjuks ta  kalliks ta jääbki kui valitsus jätkab  saatanlikul rohepöörde kursil .

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Ma mõni päev tagasi juhtusin üht tundmatut marki elektromobiili sõitmas nägema , ilmselt mõni hiina elektriauto , pold selline mopeedauto mõõtudes , vaid nelja uksega luukpära . Mis valemiga need hiina tooted siin teekõlbulikuks saadakse ja siin on hind võrreldes tootjamaa hinnaga 2,5 kordne , aga kuidagi nad siia satuvad .
Vasta

(12-12-2021, 17:50 PM)E303 Kirjutas:  Teiseks takistuseks on saamas see et  elekter on praegu  eestis müstiliselt kallis võrreldes  teiste euroopa riikidega ja üldise elatustasemega. Kahjuks ta  kalliks ta jääbki kui valitsus jätkab  saatanlikul rohepöörde kursil .
Äkki vaataks oma ninaotsast kaugemale ja loeks mõnda muud uudistekanalit kui uued uudised, siis ei ajaks ehk niisugust jama.

Pähkliajude hirm
Vasta

(12-12-2021, 18:34 PM)ounou Kirjutas:  
(12-12-2021, 17:50 PM)E303 Kirjutas:  Teiseks takistuseks on saamas see et  elekter on praegu  eestis müstiliselt kallis võrreldes  teiste euroopa riikidega ja üldise elatustasemega. Kahjuks ta  kalliks ta jääbki kui valitsus jätkab  saatanlikul rohepöörde kursil .
Äkki vaataks oma ninaotsast kaugemale ja loeks mõnda muud uudistekanalit kui uued uudised, siis ei ajaks ehk niisugust jama.

Ehk võtab lugupeetav siis valgustamise enda peale? Mina uusi uudiseid ei loe, aga puhtalt peavoolumeedia pealt on täpselt sama mulje jäänud, kogu meie praegune energiaikaldus on tingitud puhtalt rohepööravast poliitikast. Ja lisaks oleme me järjekordselt kenasti äärmiseks jäänud, märkimisväärselt jõukamates naaberriikides on elektrihind meist kordades madalam (seda hoolimata rängast hinnatõusust, mida mitmel pool riiklikult kompenseeritakse).

See, et skandinaavias tuult ja vett pole on sekundaarne põhjus.
Vasta

(12-12-2021, 20:14 PM)zazik Kirjutas:  
(12-12-2021, 18:34 PM)ounou Kirjutas:  
(12-12-2021, 17:50 PM)E303 Kirjutas:  Teiseks takistuseks on saamas see et  elekter on praegu  eestis müstiliselt kallis võrreldes  teiste euroopa riikidega ja üldise elatustasemega. Kahjuks ta  kalliks ta jääbki kui valitsus jätkab  saatanlikul rohepöörde kursil .
Äkki vaataks oma ninaotsast kaugemale ja loeks mõnda muud uudistekanalit kui uued uudised, siis ei ajaks ehk niisugust jama.

Ehk võtab lugupeetav siis valgustamise enda peale? Mina uusi uudiseid ei loe, aga puhtalt peavoolumeedia pealt on täpselt sama mulje jäänud, kogu meie praegune energiaikaldus on tingitud puhtalt rohepööravast poliitikast. Ja lisaks oleme me järjekordselt kenasti äärmiseks jäänud, märkimisväärselt jõukamates naaberriikides on elektrihind meist kordades madalam (seda hoolimata rängast hinnatõusust, mida mitmel pool riiklikult kompenseeritakse).

See, et skandinaavias tuult ja vett pole on sekundaarne põhjus.
Aga loe siis alustuseks seda (peavoolumeediast): https://epl.delfi.ee/artikkel/95335729/e...venitamine

Siin foorumis kellelegi millegi selgitamine on sama nagu usklikule selgitada, et jumalat pole olemas. Kui on usk, et süüdi on valitsus, rohepööre ja mujal on KORDADES odavam, siis seda ei kõiguta küll miski.

Pähkliajude hirm
Vasta

(12-12-2021, 21:51 PM)ounou Kirjutas:  Aga loe siis alustuseks seda (peavoolumeediast): https://epl.delfi.ee/artikkel/95335729/e...venitamine

Siin foorumis kellelegi millegi selgitamine on sama nagu usklikule selgitada, et jumalat pole olemas. Kui on usk, et süüdi on valitsus, rohepööre ja mujal on KORDADES odavam, siis seda ei kõiguta küll miski.

No kui selliseid artikleid pimesi uskuda, siis on loomulikult kõik maailmaasjad koheselt selged. Loogikavead juba artikli päises pole üldse olulised. Mina näiteks ei saa aru, mismoodi veel rohkem talvises tuulevaikuses seisvaid tuulikuid meie elu kergemaks teeks, isegi kui nad olemas oleks.

Vanarahvas teadis rääkida, et vana kaevu pole mõtet enne reostada kui uus valmis ja katsetatud. Ilmselt olid nad lollid konservatiivid ja ei teadnud tänapäevasest elust ja progressiivsest maailmakorraldusest essugi.
Vasta

(12-12-2021, 22:08 PM)zazik Kirjutas:  
(12-12-2021, 21:51 PM)ounou Kirjutas:  Aga loe siis alustuseks seda (peavoolumeediast): https://epl.delfi.ee/artikkel/95335729/e...venitamine

Siin foorumis kellelegi millegi selgitamine on sama nagu usklikule selgitada, et jumalat pole olemas. Kui on usk, et süüdi on valitsus, rohepööre ja mujal on KORDADES odavam, siis seda ei kõiguta küll miski.

No kui selliseid artikleid pimesi uskuda, siis on loomulikult kõik maailmaasjad koheselt selged. Loogikavead juba artikli päises pole üldse olulised. Mina näiteks ei saa aru, mismoodi veel rohkem talvises tuulevaikuses seisvaid tuulikuid meie elu kergemaks teeks, isegi kui nad olemas oleks.

Vanarahvas teadis rääkida, et vana kaevu pole mõtet enne reostada kui uus valmis ja katsetatud. Ilmselt olid nad lollid konservatiivid ja ei teadnud tänapäevasest elust ja progressiivsest maailmakorraldusest essugi.
Nagu ma ütlesin, usklikuga pole mõtet vaielda. Side lõpp minu poolt.

Pähkliajude hirm
Vasta

(12-12-2021, 22:37 PM)ounou Kirjutas:  Nagu ma ütlesin, usklikuga pole mõtet vaielda. Side lõpp minu poolt.

Elegantne lahendus, väga tänapäevane. Silt külge ja minekut.
Vasta

(12-12-2021, 22:37 PM)ounou Kirjutas:  
(12-12-2021, 22:08 PM)zazik Kirjutas:  
(12-12-2021, 21:51 PM)ounou Kirjutas:  Aga loe siis alustuseks seda (peavoolumeediast): https://epl.delfi.ee/artikkel/95335729/e...venitamine

Siin foorumis kellelegi millegi selgitamine on sama nagu usklikule selgitada, et jumalat pole olemas. Kui on usk, et süüdi on valitsus, rohepööre ja mujal on KORDADES odavam, siis seda ei kõiguta küll miski.

No kui selliseid artikleid pimesi uskuda, siis on loomulikult kõik maailmaasjad koheselt selged. Loogikavead juba artikli päises pole üldse olulised. Mina näiteks ei saa aru, mismoodi veel rohkem talvises tuulevaikuses seisvaid tuulikuid meie elu kergemaks teeks, isegi kui nad olemas oleks.

Vanarahvas teadis rääkida, et vana kaevu pole mõtet enne reostada kui uus valmis ja katsetatud. Ilmselt olid nad lollid konservatiivid ja ei teadnud tänapäevasest elust ja progressiivsest maailmakorraldusest essugi.
Nagu ma ütlesin, usklikuga pole mõtet vaielda. Side lõpp minu poolt.
See viimane on kahtlemata äärmiselt argumenteeritud ja veenev selgitus rohepöörasuse kasulikkusest.
Vasta

Kas diisliga või elektrigaga,
Teile meeldib jahuda... 

Bush´il meeldib bensuga
Rüütlil aga särtsuga

Shirakiga ja zakiga,
väikse monomakiga.
Paneb aju sakima
ja läheb varsti tantsima.

Kas diisliga või särtsuga
Teile meeldib jahuda... 
Vasta

Teema on ju elektriauto ostmine.
Kuidas (korralik) elektriauto saab lühiajalise kõrge börsihinna , aga ka näiteks voolukatkestuse korral abiks olla, näeb siin lingil.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2022-...wer-house/
Kuni kümme päeva säästikku tarbimist ja kuni kolm päeva täie rauaga aku pealt. Väljundvõimsus on  ka korralik, pea 10 KW.
Kui muidugi kõik vool kasutusele võtta, siis sõitmiseks enam ei jää.
Seega iga täiendav (mere)tuulik pädeb küll.
Vasta

Mina ei tea, kas elektriauto on just see õige ja tuleviku päästja, aga sellest usuküsimusest rääkides... Et siis miski Joanna ja Anna- Teele punase ajalejehe artikkel on püha tõde ja selgitab kõik? Isegi artiklis toodud pühas tões kergelt kahtlejad on "usklikud" ja"uute uudiste lugejad"...Äkki ikka lamemaalased ka? Tase...
 Ma olen kohanud artiklites ja raadioeetris ka teistsuguseid usklikke- neid elektriauto omi. Vikerraadios vist kunagi esines aastaid tagasi üks esimesi Tesla omanikke Eestis. Tolle massina tootnud ettevõtte juhti nimetas ta hardunult ja sügava lugupidamisega eesnimega "Eloniks"- nagu lähedast või nagu jumalat ikka. Lihtsalt nüanss, aga kõnekas Smile
 Mitte, et see Elon vilets mees oleks.
 Mis elektriauto soodsasse sõiduhinda puutub, siis ilmselt ongi naiivne arvata, et üks kütuseliik teistest lõpmata kauaks soodsamaks jääb. Pole seda teinud diislikütus ega gaas. Kogu praegune häda on justkui selles, et elekter kallineb juba enne kui elektriautostumine on alatagi jõudnud. Annateeled ja joannad võivad ju kirjutada mida tahes, aga rohepöörajad on kõige kõrgematel otsustustasanditel vinti üle keeranud. Tahetakse midagi, mida veel pole ja ei teata ka, kuidas see midagi välja näeb ja mis moodi seda üldse teha saab. Aga peab saama. Loosungite, ettekirjutuste, määruste ja vana hävitamise teel.
 Kui juba delfinaariumi tsiteerimiseks läks, siis lugege Presidendi juttu ka, teda ma usun küll pisut rohkem kui johaanasid:
https://epl.delfi.ee/artikkel/95370405/p...est-otsast
Vasta

Ajakirjanik esindab alati oma maailmavaadet, neid artikleid on ilmunud mõlemas suunas viltu.
Timo Tatar seletab analüütilisemalt olukorda.
https://www.err.ee/1608431828/timo-tatar...ktrihinnad
Veskimägi räägib Delfis ka päris põhjalikult ,kahjuks tasuline artikkel.
Kellel Delfi lugemispakett siis soovitan.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/953710...-uinutanud
Vasta

Räägitakse, et iga revolutsioon sööb oma lapsed. Tundub, et niinimetatud rohepöörde puhul saavad esimeseks, kes paadist heidetakse, elektriautod. Kuni seda kõike kaevandati veel Brasiilias, polnud probleemi, aga mida lähemal, seda valusam https://maailm.postimees.ee/7401340/serb...ekti-vastu. Seades eesmärgiks kliimaneutraalsuse, ei tohiks vist ära unustada inimesi ja muid keskkonnakomponente – aga just seda praegu tehakse, kui promotakse liitium-akudel autosid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne