Kas ostaksid endale elektriauto?

(20-02-2022, 21:13 PM)alfredo Kirjutas:  ...
Liikuriks 2013 V60 D6, kohe saab kolm aastat täis. Ütleme nii, et soojemal ajal linnas on kasutatav nagu elektrikas. Mõnusalt vaikne, kellegile otseselt jalgu ei jää oma 50kw-ga.  Kevadest sügiseni kulu u.15-20kWh sajale, külmemal ajal 20-30, pluss diisel salongisoojenduseks. Edasine on tavaline ristkorrutis tarbitava elektri maksumusega ...
Eraldi arvestit laadijal vahel ei ole, aga kui aastas sõita 20000km, siis võib keskmiselt 4000kWh arvestada.
...

Kas on mingit kõhutunnet, palju soojendamiseks diislit võiks kuluda? Pool liitrit per kütmiskord?

Kui elekter maksab näiteks 15,6 senti kWh ja lõpparve on jämedalt kolm korda suurem, siis 4000 kWh maksumus oleks 3*0,156*4000=1872 €. Kui keegi on nii rumal ja elektriautot laadib nii kõrge fikshinnaga. Tavapärsemal viisil "sajale" väljendatuna oleks see siis 1872/200=9,36 €.

Võrdluseks: tankisin just eile meie vanasse Audisse 1,604 €/l bensiini ja praeguste ilmadega sööb see loomake rahulikult 9 sajale: 9*1,604=14,43 €.
Vasta

Mul tuljaanuaris reaalne ära makstav elekter 16,4 senti kWh. See on 100 kilti 3.30€, kui kulutada 20kWh selleks. 3-pütase Foobiaga võrrelduna olnuks see 3 korda odavam. Suhteliselt varustusevaba linnaautokese puhul ei ole VEEL see kõrgem ostuhind õigustatud. Dacia Spring vs Sandero puhul on hinnavahe u. 4-5 tuhat ja seda tagasi teenida elektriga ei saa. Igasugune muu maksustamine aga küll, mida meil õnneks veel ei ole. 

Mida paljud TEGELIKULT elektriautost otsivad, on see madalate kiiruste räige sportlikkus! Selles on nad muidugi toredad, kiirendus linnas foorirallis on muljetavaldav. Lihtsalt tavainimesele kättesaadav hinnaklass aka kõik need soodaelektrikad, ioonikud jms, lõpetavad sõitmise 120+ km/h, piirid on üldse seal 150-160 juures. Enyac näiteks. Aga see pole kurvilisel maanteel veel mingi kiirus, see on "seismine". Uus tartukas, kus tegelikult lastakse 130-140, on tavaelektrikale liig, imeb aku ikka koleruttu tühjaks. Seal saad, riskides muidugi osakute ostuga, turbobensukaga, mis 120-200 käib "köhatuse" saatel, päriselt ka lustida. Et seda teha elektriautoga, peab raha ülejääki kuuekohalistes numbrites olema. Siis ostad tõesti Taycani ja naudid elu. Kui linnas fooriralli ei huvita vaid tahad oma linnasisesed töölkäigud minimaalse kuluga ära teha, sisi on see entry level lõpuks õige. Zoe, Leaf, i3 jms. 
Vasta

(20-02-2022, 21:25 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-02-2022, 21:13 PM)alfredo Kirjutas:  ...
Liikuriks 2013 V60 D6, kohe saab kolm aastat täis. Ütleme nii, et soojemal ajal linnas on kasutatav nagu elektrikas. Mõnusalt vaikne, kellegile otseselt jalgu ei jää oma 50kw-ga.  Kevadest sügiseni kulu u.15-20kWh sajale, külmemal ajal 20-30, pluss diisel salongisoojenduseks. Edasine on tavaline ristkorrutis tarbitava elektri maksumusega ...
Eraldi arvestit laadijal vahel ei ole, aga kui aastas sõita 20000km, siis võib keskmiselt 4000kWh arvestada.
...

Kas on mingit kõhutunnet, palju soojendamiseks diislit võiks kuluda? Pool liitrit per kütmiskord?

Kui elekter maksab näiteks 15,6 senti kWh ja lõpparve on jämedalt kolm korda suurem, siis 4000 kWh maksumus oleks 3*0,156*4000=1872 €. Kui keegi on nii rumal ja elektriautot laadib nii kõrge fikshinnaga. Tavapärsemal viisil "sajale" väljendatuna oleks see siis 1872/200=9,36 €.

Weba võtab umbes 0.7 l tunnis. Tunniga paneb linnas ka akusse salvestatud 8-9kWh hakkama. Samuti on võimalus juhtme otsas auto soojaks kütta, millega saab veidi akumahtu säästa. Ja pikemad sõidud ei jää laadimise taha, mis teebki sellise masina minu jaoks ideaalseks. Aga ei tahaks elektriauto teemas rohkem sel teemal trollida. Igaleühele oma.

Elektrikulu arvestusega ei saa kuidagi nõustuda. Mida tähendab ses korrutises koefitsent 3?
Eelmise aasta arveid sirvides võiks kokkuvõtvalt öelda - öö 10 senti ja päev 15 senti kWh. Üldiselt olen võimalusel laadimise ööseks sättinud, ehk siis 400-500€ elektrivõrgust saadud "kütust" 20000km peale, ideaaljuhul 2,5-3 €/sajale.

Alanud aastast tuli kasutusele tunnipõhise arvestusega pakett ja sealtki annab laadimiseks odavamad tunnid välja noppida. Hetkel tundub, et number tuleb sama, mis vana "pimeda" börsipaketiga, kus ise tarbimise juhtimisel erilist mõtet ei olnud, aga elekter oli kõvasti odavam. Eriti mõnus oleks koduse päikesejaama abil tankimine. Kui jumal annab, siis varsti nii ongi.
Vasta

https://elektritsaabtasuta.blogspot.com/...obeda.html 
Kunagi jooksis siit foorumist ka läbi. 

https://www.err.ee/1608506504/louna-kore...ektribusse 
Vist hakatakse meilgi tootma elektribusse. Kui ainult sama saatus ei tabaks nagu Tartu Scaniat. Huvitav miks seda tehast näiteks ungarlastele-rumeenlastele ei pakutud?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(20-02-2022, 23:27 PM)alfredo Kirjutas:   Aga ei tahaks elektriauto teemas rohkem sel teemal trollida. Igaleühele oma.

Pistikhübriid sobib elektriauto teemasse väga hästi. Igaühele oma, nagu tabavalt ütled. Oma sõitusid praegu ja ennevanasti vaadates oleks pistikhübriid ainuvõimalik. Ainukese autona.
See, et need uuena ostes ja tabelarvutusest läbi lastes tasuvuses alla jäävad, pole üldse oluline. Seal pole kunagi arvestatud seda, et mingil hetkel/tasemel tekib teise auto vajadus ja kogu tabel on põmaki vastu taevast.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-02-2022, 00:31 AM)Marko Kirjutas:  
(20-02-2022, 23:27 PM)alfredo Kirjutas:   Aga ei tahaks elektriauto teemas rohkem sel teemal trollida. Igaleühele oma.

Pistikhübriid sobib elektriauto teemasse väga hästi. Igaühele oma, nagu tabavalt ütled. Oma sõitusid praegu ja ennevanasti vaadates oleks pistikhübriid ainuvõimalik. Ainukese autona.
See, et need uuena ostes ja tabelarvutusest läbi lastes tasuvuses alla jäävad, pole üldse oluline. Seal pole kunagi arvestatud seda, et mingil hetkel/tasemel tekib teise auto vajadus ja kogu tabel on põmaki vastu taevast.

"Vanal heal" ajal oli veits lihtsam nende rehnutitega, aga ka siis ma märkasin, et paljusid ei huvita üldse, kui palju pena või diislit nad ära põletavad. Võimalik, et see tuleb sellest, et enamus ei maksa oma kütte eest ise. 
Ei aja asja üldse keeruliseks, ei huvita auto maksumus, ega amortisatsioon, ei huvita hooldus ega jääkväärtus, ei huvita kasko ega riiklik toetus. Ainult kulu eur per 100km. Aga praktilist euri pliis, mitte teoreetilist. Saan aru, et üheselt rahas mõõdetav on see sel juhul kui tangid ainult nn maxima parklas laadijast ja muudel juhtudel "äi võta ta tühi midagi"

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Nojah, vaatasin hetkel viimase pooleteist aasta kulutabelit, sest ajast kui Drivvo-t kasutama hakkasin ja näitab 29107 km läbimist, keskmine diislikulu on 3.001 sajale. Et auto ise näitab üldist kulu 1.9 sajale, siis võib sellest kolmest liitrist arvestada o.9L sooja tegemise peale, ülejäänud 2.1L sõitmiseks. Pluss elekter, nagu juba eelpool mainitud, kirvemeetodil 20kWh sajale. Kahjuks ei ole tal pikemaajalist elektrikulu mõõtjat, võib-olla kui arvutiga kurjemalt kallale läheks, siis näitaks ka, aga ei oska. Diislit on tangitud nii 0.91€/l, kui ka 1.57€/l. Elektrit siis keskmiselt 0.1€/kWh. Edasi saab igaüks ise arvutada, kui huvi on.
Vasta

(20-02-2022, 23:27 PM)alfredo Kirjutas:  Weba võtab umbes 0.7 l tunnis. Tunniga paneb linnas ka akusse salvestatud 8-9kWh hakkama. S
...
Elektrikulu arvestusega ei saa kuidagi nõustuda. Mida tähendab ses korrutises koefitsent 3?
Eelmise aasta arveid sirvides võiks kokkuvõtvalt öelda - öö 10 senti ja päev 15 senti kWh. Üldiselt olen võimalusel laadimise ööseks sättinud, ehk siis 400-500€ elektrivõrgust saadud "kütust" 20000km peale, ideaaljuhul 2,5-3 €/sajale.

Alanud aastast tuli kasutusele tunnipõhise arvestusega pakett ja sealtki annab laadimiseks odavamad tunnid välja noppida. Hetkel tundub, et number tuleb sama, mis vana "pimeda" börsipaketiga, kus ise tarbimise juhtimisel erilist mõtet ei olnud, aga elekter oli kõvasti odavam. Eriti mõnus oleks koduse päikesejaama abil tankimine. Kui jumal annab, siis varsti nii ongi.

Kuidas elektrirežiimil sõites näiteks -10 juures webasto töötab? Ilmselt ei ole pidevalt taga. Või on?

Koefitsent "3" pärineb arvelt: elektri hind on fikspaketis 15,6 senti kWh, muid tasusid ja aktsiise-makse tuleb kaks korda nii palju juurde. Arve lõppsummast umbes nii välja tuleb.

Sellega olen väga päri, et eramajas elaval elektriauto pidajal on väga mõistlik tunnipõhine börsipakett ja nutikas laadija. Veel parem, kui paneel/tuugen ja puhverakud.
Vasta

Kuiv Webasto 1,5 - 4 kW.
Diislikütust 0,17 - 0,420l/h.
Voolu tarbib 12 - 44 W. (12V süsteem)
https://www.marineshop.no/webasto/125976...el-1-5-4kw
Vasta

(21-02-2022, 10:47 AM)v6sa Kirjutas:  Koefitsent "3" pärineb arvelt: elektri hind on fikspaketis 15,6 senti kWh, muid tasusid ja aktsiise-makse tuleb kaks korda nii palju juurde. Arve lõppsummast umbes nii välja tuleb.
Kogu arve kWh jaga, siis saab 45s kWh? Eestis? Ei usu!
Vasta

(21-02-2022, 10:47 AM)v6sa Kirjutas:  Koefitsent "3" pärineb arvelt: elektri hind on fikspaketis 15,6 senti kWh, muid tasusid ja aktsiise-makse tuleb kaks korda nii palju juurde. Arve lõppsummast umbes nii välja tuleb.

See kehtis siis kui elektri hind oli alla 5 sendi kWh. Praegu päris nii ei ole. Tõsi, käibemaksu osakaal jääb samaks, aga võrgutasu osakaal elektriarvest järjest väheneb, kui elektri hind tõuseb. Näiteks märtsist kehtima hakkava hinnakirja järgi, kui on kuumaksuga kahetariifne pakett, maksab võrgutasu öösel 2,52 senti / kWh (pluss KM).

https://www.elektrilevi.ee/-/doc/8644141...22_EST.pdf
Vasta

Koefitsent 3? Arve 52,72€ / 321,827kWh = 0,1638147203311096 ehk siis 16,4 senti kWh. 20 X 0,164 = 3,28€. Foobia kulu linnas 6,4 liitrit ja bens jaanuaris oli 1,55 liiter, kokku 9,92 €. 9,92 / 3,28  = 3,024390243902439 korda. Puhas matemaatiline koefitsent 3, KUI kulutada 20kWh 100 kildi peale. Mis puudutab eramaja, siis Proau armastab hommikuti auto õuepeal soojaks lasta tiksuda ja kuna me oleme seda teinud aastakümneid ja just väikemootoritega, siis bensukulu sellest ei tõuse! See jääkülma katlaga kohene liiklusse tuiskamine kulutab vat et rohkem, kui 15-20 minti kohapeal käimine. Täpselt sama aja võtab Tal ka tööle sõitmine, keskmine on 13 minutit sõitu + väravad ja trepist üles minemine. Mida ökonoomsemaks muutub elektriauto, seda suuremaks läheb kuluvahe. Ja eriti odavaks läheb elektrikas siis, kui elekter on "tasuta" ehk ülimadalatel hinnahetkedel. Aga see pole ju MÕNUS, see on jälle mingi tohutu vaev ja ussiemmi kaudu paremuse tõestamine? Auto on TARBEESE ja tangitaske siis kui on VAJA, mitte siis, kui on hetkeliselt "odav". Ja küte uhab ja ÖKO-mode keegi ei kasuta.

Võtad oma fix.hinnapaketi ÄRAMAKSTAVA lõppnumbri ja sellega arvutadki tasuvust. TASUB! Ja mida väiksem on ka võrreldavate soetusmaksumuste vahe ning suurem tavaautol kütusekulu number, seda enam tasub elektriauto ennast lihtsalt ülijämedaltki arvutades ära. Päeva lõpuks paned ju tasuvusarvutusse KÕIK auto omamisega seotud olnud kulud kasvõi rehvide ja nende vahetuseni välja! Saxoga oli kõige toredam hetk, kui mulle ulatati üle leti 4 tutikat talverehvi ja mu seljataga mersumees ohkas südamest - ta ei saa ühte ka selle raha eest! Springil näiteks 165/70R14 ja sellise linnaauto talveka elik siis lamelli hind on 40 eurot ja väga headel 70. Viimane oleks Blizzak näiteks. Odavuselt järgmine elektrikas Leaf evib odavaimas varustuses enimlevinud 205/55R16 ja sellel rehvi hind samast kohast vaadates oleks 50-80 eurot. Seega ÜHE komplekti hinnavahe 40 eurot, mis teeb samadel alustel arvutades 244kWh, mis teeb 1200 km läbisõitu! Nuuh? 

Samas see 40€ praegu on 20liitrit bensiini, mis Foobiale teeb 300 kilti sõitu. Aga NÜÜD paneme sisse ka igakuise KULU pangale tagasimakstava summa näol! Võtsin ABC kalkulaatori lahti jategin tava Sandero ja Springi võimalikult sarnasteks ehk siis bensukas automaadiga, sinised värvid ja võimalikult samad lisad. Peaaegu saab samaväärsed teha. Ja sissemaksuks panin praeguse foobia kiirmüügihinna 3K. 
Tulemus selline:
Sandero 15000€ ja kuumaks 200€
Sprig 21000 € ja kuumaks 290€

Vahe 90 eurot. See teeb 45 liitrit bensiini, mis teeb ~700 kilti linnasõitu. 700 kilti elektriga teeks siis Springi puhul, kus testimiste reaalne tulemus 0-kraadises kliimas on olnud 15 kWh sajale, jäme 50 kWh, tänases fix.hinnas kodus seinast laadides ilma "vigurdusteta"  8,2€. Ühesõnaga hetkel VEEL ei tasu otseselt arvutades elektriautokese ost ennast ära aga vahed on juba väikesed ja piisab mistahest fossiili kiusamisest või elektrikale rahalise soodustuse tegemisest, et hakkab juba reaalselt omamise kulu lõikes odavam olema! Esimene asi, kasvõi linnas tasulise parkimise 50% soodustust ja ongi olemas. 
See minupoolne teema "elustamine" oligi selisest arvutusest ajendatud, et JAH - täna juba ostaksin sest sama kasutuse juures on rahalise "üle"kulu vahe muutumas olematuks või juba võib hakata kasu paistma! Kui Spring suudaks endast ka voolu välja anda, siis ei oleks üldse küsimust suvekodusse ka PV-laadimisjaam ehitada! 15kWh powerwall DIY kombel tehes maksaks ka 5K€! Reaalselt on ju suvekodus vaja 1-2 ööpäevas, siis oleks ka kulutavate asjade ostmise kulu juba märgatav Big Grin Siiani on ju see olnud 40+ aastat 0 kWh Big Grin See on nüüd koht, kus ainuüksi postielektri paigaldus TÄNA maksaks mulle mitte vähem kui 2000€. Ja see tekitab igal juhul mingi igakuise püsikulu ka. Aga on miskine maatükike elektrist kaugel? Isegi, kui ma peaks käima ja laadima Sõbra juures ning maksas Talle/Neile näiteks 20 senti kWh'st, siis see on ju 10 000 kWh!!! Kui ma kasutaks off-gridina Springi akust 15kWh, et oleks alati reserv laadijani sõita, teeks see 666 korda laadida! Siin Nõmmel teeks see siis 666 päeva aga reaalsuses koos mittekulutavate päevadega julgelt 2 aastat! Suvekodus jaguks seda aga meie surmani. Kui nüüd tuleks euroliidult KÄSK, et kõik elektriautod PEAVAD suutma ka elektrit tagasi anda, ikka rohepöörde võimaluseks!, siis karta on et ma ostan ka sellise! V2L või V2G või kuidas iganes seda nimetatakse, peaks olema kõigil. Täna on sellise võimekusega Ionic 5 lihtsalt enamusele veel arutu hinna ja kuluga. Aga see 3,6Kw mahalaadimine on enam kui piisav. Annaks Spring 1kW, juba läheks ostma. 

See kõik on ju olnud 10 aasta areng! Täna saab juba niimoodi elamisele mõelda. Et sa ei võta kuskile metsaonni ratastel veeredes mitte vaid sööki ja puhast vett kaasa aga ka suure hulga elektrit. Ei pea Päikest nägema, ei pea PV-paneele panema. Lihtsalt sõida padukuusikusse ja ela. Vahepeal käid laadimas, kui poes või naabril külas käid. Ulme...
Vasta

(21-02-2022, 14:02 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Koefitsent 3? Arve 52,72€ / 321,827kWh = 0,1638147203311096 ehk siis 16,4 senti kWh. ...

Ja elektri hind lepingus on palju?
Vasta

(21-02-2022, 14:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(21-02-2022, 14:02 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Koefitsent 3? Arve 52,72€ / 321,827kWh = 0,1638147203311096 ehk siis 16,4 senti kWh. ...

Ja elektri hind lepingus on palju?
Detsembris tehtud Leping Elektrumiga:
Tsitaat:Päevatariif 0.13620 EUR/kWh, öötariif 0.11120 EUR/kWh, Hinna osad sisaldavad käibemaksu.

Siia siis ülekandetasud juurde ja Riigipoolne toetus (-7,24+kõm ehk 8,70€) maha. PUHAS kilovatt siis 19 senti, kui toetuseid poleks. Mind ju elektri enda ega selle arve komponentide hind ei huvita, äramakstav summa on ainus reaalne väärtus. Hetkel näitab Elektrilevi, et oleme kulutanud siiani veebruaris 175,7 kWh ehk arvestada tuleb arvega suurusjärgus 29€. See siis terve majapidamine aga vaid 2 Inimest. Viimane on olulisim. Ma ei näe mitte mingisugust mõtet ei börsielektrile, ei akupangale ega ühelegile nutikale seadmele, veel vähem viitsiks mingi tunnipõhise elektriauto laadimisega tegeleda. Eile, masin pesi pesu 2 tiiru, Proua triikis, saun ehk omajagu kuumavett voolas, saunaskäiguga põlevad 4 60-vatist hõõgpirni, mida ma pole lihtsalt viitsinud ära vahetada. Rahaliselt ei "tasu" neid LEDide vastu vahetada Wink Põlevad läbi, siis. Sauna eesruumi pirni ei ole mina oma mäletatavas Peremehe elus VEEL vahetanud Big Grin See teeb 40 aastat... Keldri, keldrikäigu ja sauna oma olen. Pühapäev kodus - 10,26kWh! 1.70€/1,95€ toetusteta päev.
Vasta

Isiklike päikesepaneelide ja/või tiiviku (ning arusaadavalt salvestusvõimsuse ja mingi fossiilgeneka) kvintessents minu silmis on ennekõike tõsiasi, et hoolimata igasugu rahapöörajate helgetest heietamistest, ei ole tervel inimesel mingit mõistuspärast garantiid, et ma suvalisel hetkel võiksin loota poliitsotsiopaatide ja õhinapõhiste juhitud energeetikale läbi jaotusvõrgu.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(21-02-2022, 15:19 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Isiklike päikesepaneelide ja/või tiiviku (ning arusaadavalt salvestusvõimsuse ja mingi fossiilgeneka) kvintessents minu silmis on ennekõike tõsiasi, et hoolimata igasugu rahapöörajate helgetest heietamistest, ei ole tervel inimesel mingit mõistuspärast garantiid, et ma suvalisel hetkel võiksin loota poliitsotsiopaatide ja õhinapõhiste juhitud energeetikale läbi jaotusvõrgu.
Absoluutselt! Kes vaatas TV3 vastavat dokki? Täitsa kogemata sattusin sellise kanali peale ja see oli küll aus värk. Targad Teadlased ja hullunud aadu-pilguline moor Leyen. Siin tuttavatte tuttavad on juba Ionicuid Saaremaal tormidega majapidamise akupakkidena reaalsuses kasutanud. Nõmmel pole vaja olud, naabripoisi isend pole voolu tagasi pidanud andma. PV-park on kindlasti hädavajalik alternatiiv, kui maja ilma elektrita eksisteerida ei suuda. See siis siduda elektriautoga ja KUI ma peaks praegu kuhugi maale UUT püsielupaika projekteerima, siis raudpolt oleks see täna seotud ka elektriautoga. Kummiratastel iseliikuv akupakk oleks kogu minu projekti keskmes KOOS PV-pargiga. Ventilaatoritel eraiskuna ja Eesti oludes enamasti mõtet pole. Pole tuult ja piisavalt kõrge jaoks poel ei raha ja ka load on keerulisemad. Väiksed ventikad jah, sellised max. 1-2 kW/1-2m diameetrit, mis suudavad  oktoobrist jõulideni akupakis elu sees hoida. Jaanuar ongi ikalduse kuu, kus üldiselt pole ei Päikest ega tuult. Siis toodki moodsa elektriautoga kusagilt kaugemalt omale elektrit! 

Ehk kuhu on elektriautondus jõudnud: see riistapuu saab olla ja hakkab ka olema eramaja projekti KESKNE vidin! Eestis tähendab see aga ka SOOJA kinnist garaget, et talvel oleks akud soojas jne. Ja muidugi on see garage lõunasuunalise Päikeseseina ja -katusega, ming toodab suurusjärgus 15kW voolu. Talvist lumepeegelduselt püüdvat seina võib rohkemgi olla. Ehk muutub ka arhitektuur, kus Loodusega arvestatakse. Selle hullunud rohepöördega tulevad igal juhul mingid jamad varustuses, eelkõige hakatakse võimsust piirama ja elekter ise muutub halval ajal ülikalliks. Suvel saab tasuta. Päris nii arhailislet, kui mina/meie elame et kahe maja peale on ainus elektrit vajav probleemne koht Nõmmel magevesi, ka ju ei saa. Seega peaks mingi autonoomia suutma tagada liikuv akupakk. Fosiilkütusele ka ei saa kindel olla, oleme ju omal ajal päris pikkades järjekordades seisnud ja siis oli Bakuu veel "meie oma" Big Grin  Õnnelikumad saaks omale varugeneka teha puugaasilt, kui omal metsa on. 

Ehk vähemalt minu pilk ja vaade elektriautole on piisavalt muutunud, KUI neile odavatele ka see üks vajalik featuur külge poogitaks. Millega nüüd haagist vedada ehk siis küttepuid liigutada ja pikemaid otsi teha, on teine teema. See pool on ikka elektril nõrk ja/või ülikallis. Midagigi mahutav ja mingisugusegi kandevõimega elektrikuut ka odav pole. Või ka kõige labasem 50kWh akupakiga e-Partner, alates 34K€... Oma tagumendi veoks ja poes käimiseks ja ka offgridimsieks (ka masina laadimiseks) on ODAV elektriauto juba arengult täiesti omal kohal.

Edit: päris hea sait 100% elektrikate  võrdluseks. Eestis veel ei ole hinnakirja ega isegi näha et tulevikus müüdaks aga uus e-Up! peaks ka tulema. Hind on palju kõrgem ja muud näitajad Springiga samad. Seis elektrikate turul läheb päris põnevaks! Mida Eestis veel ei müüda, on Smart EQ ja Twingo ZE! Aga neil pole läbisõitu, akut ega kiirlaadimsit. Ses osas on Spring ja e-UP! täpselt võrdsed: Efficiency 158 Wh/km või siis 15,8kWh/100km ja Fastcharge 170 km/h ehk tunniga 170 kilti läibusõitu akusse.
Vasta

(21-02-2022, 10:47 AM)v6sa Kirjutas:  Kuidas elektrirežiimil sõites näiteks -10 juures webasto töötab? Ilmselt ei ole pidevalt taga. Või on?

Sellise külmaga on ilmselt pidevalt taga. Võib-olla kütab elektriga isegi juurde. Otseselt ühtegi dioodlambikest protsessi jälgimiseks salongis pole, ise vaikselt toimetab. Tal on ju miski algeline octovalve lahendus peal - webast, sp.mootorist, elektrilisest soojendusest ja külmakompressorist miksib vajaliku temperatuuri nii salongi kui aku soojendamiseks-jahutamiseks. Paras voolikurägastik vahib kapotialt vastu, klapid-pumbad-värgid. Aga vähemalt toimib.


Siin aga päris huvitav eksemplar ookeani tagant.

3 sekundiga sajani, 560km sõiduulatust ja veab ära koorma palke
Vasta

Ostes fossiilkütusel sõitva uue auto, saan elektriauto hinnalipikust ülejäänud raha eest osta kütust umbes 120 000 km läbimiseks Toungue St. saan 120 000 kilomeetrit sõita tasuta Toungue
Vasta

See rehkendus peab paika ilmselt mingi konkreetse masina juures, aga suurusjärguna väga mööda ei ole.

Mida kallimaks läheb kütus, seda väiksemaks "tasuta" teekond kahaneb.
Vasta

 Minule endale tundub fosiilide ülalpidamine kui endal pole võimalust enamus töid ise teha ja kütet ka sõbralt(tööandja) ei saa, suurema aja ja rahakuluga kui elektriauto.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne