Kas ostaksid endale elektriauto?

Kliimaneutraalsuse kokkulepe ei sisalda lubadust midagi odavamaks teha. Ikka kliimaneutraalsemaks. Ja mehhanism ei ole mitte läbi inimeste eelistuste midagi muuta, vaid läbi käsu ja keelu. Kui aastal 2035 sulle enam poes midagi peale elektriauto ei müüda, siis nutad ja luftitad sajaseid.

Tegelikult pole ma isegi kindel, et midagi kliimaneutraalsemaks reaalselt muutub. Paberi peal kindlasti muutub, eriti kui sobivaid arvutusmetoodikaid kasutada. Pealegi võib juhtuda, et liigne kliimaneutraalsus hakkab kasumi teenimist pärssima ja küllap siis ka arvutusmetoodikaid täiustatakse.
Vasta

Odavamaks vast ei muutu midagi.
Lihtsalt võimalus, et aastal 2035 või ammugi 2050 sisepõlemismootoriga sõitmine elektrikast odavam on, ei sobi kuidagi praegusesse maailmapilti.
Ehk elektriga sõitmine läheb kallimaks ja sisepõlemismootoriga palju kallimaks või keelatakse ära.
Vasta

kui keelatakse ära sisepõlemismootoriga autod,siis ilmselt keelatakse ka maal elamine ära. Smile
Vasta

Kuidas see seotud on
Vasta

(15-06-2022, 17:09 PM)MeelisV Kirjutas:  Kuidas see seotud on
Äkki Eestis sedapidi et meil on talv ka ja maal ei ole pääsu sisepõlemisest. Et elad metsatalus AINULT 1wd elektrijunnidega ja tuleb talvine torm?
Vasta

(15-06-2022, 17:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(15-06-2022, 17:09 PM)MeelisV Kirjutas:  Kuidas see seotud on
Äkki Eestis sedapidi et meil on talv ka ja maal ei ole pääsu sisepõlemisest. Et elad metsatalus AINULT 1wd elektrijunnidega ja tuleb talvine torm?

Norras ei sajagi lund või?
Vasta

4 veduseid elektriautosid ei olegi vää ?
Vasta

Võibolla isegi ostaks linnasõiduks kui selline https://www.auto24.ee/soidukid/3656082 isend maksaks näiteks 1500 raha.
Eramajas tööl käiguks+tiiruks kilometraas OK Tartus-mitte Pealinnas.
Sellise hinnaga?Võibolla utiliseermisest saab rohkem-samuti ei mõista oksjonitel müüdavate IMEVATE hindasid-äkki keegi tõlgib.
Vasta

Huvitav, millise 2014 aasta auto saaks kätte 1500 rahaga?
Vasta

(15-06-2022, 19:40 PM)alfredo Kirjutas:  Huvitav, millise 2014 aasta auto saaks kätte 1500 rahaga?
Kas ostad aastat või võimekust?Palun tõlgi milleks ostetakse https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576938
ja https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576983 üks pakkuja?
Vasta

(15-06-2022, 17:39 PM)olli Kirjutas:  
(15-06-2022, 17:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(15-06-2022, 17:09 PM)MeelisV Kirjutas:  Kuidas see seotud on
Äkki Eestis sedapidi et meil on talv ka ja maal ei ole pääsu sisepõlemisest. Et elad metsatalus AINULT 1wd elektrijunnidega ja tuleb talvine torm?

Norras ei sajagi lund või?

Teisi riike tuuakse tihti võrdluseks, eks ikka võrdlejale sobiva nurga all. Paljudel juhtudel on mingi välisriigi fenomeni taga ikkagi kas riigipoolne toetus või mingi peenemat sorti maksusüsteem, millesse keegi ei süvene ja milleks peakski. Kindlasti on paljud kuulnud, aga mälu värskendamiseks kak-rass siia teemasse sobiv Hummeri näide. US ja A-s müüs see riistapuu mis mühises. Kõigil oli äkki sellist tarvis. Nipp oli selles, et tänu mingile kavalale seadusepügalale sai tuludeklarit täites Hummerile kulutatud (ja ainult Hummerile!) ostusumma kenasti tagasi küsida. Kui numbrid välja andsid, siis sai ostusumma 100% tagasi. Enamus Hummereid, on us ja-a maksumaksja poolt kinni makstud. Kui see pull lõpetati, kadus ka ummer. Ohh olid ajad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(15-06-2022, 20:48 PM)spitfire Kirjutas:  
(15-06-2022, 17:39 PM)olli Kirjutas:  
(15-06-2022, 17:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(15-06-2022, 17:09 PM)MeelisV Kirjutas:  Kuidas see seotud on
Äkki Eestis sedapidi et meil on talv ka ja maal ei ole pääsu sisepõlemisest. Et elad metsatalus AINULT 1wd elektrijunnidega ja tuleb talvine torm?

Norras ei sajagi lund või?

Teisi riike tuuakse tihti võrdluseks, eks ikka võrdlejale sobiva nurga all. Paljudel juhtudel on mingi välisriigi fenomeni taga ikkagi kas riigipoolne toetus või mingi peenemat sorti maksusüsteem, millesse keegi ei süvene ja milleks peakski. Kindlasti on paljud kuulnud, aga mälu värskendamiseks kak-rass siia teemasse sobiv Hummeri näide. US ja A-s müüs see riistapuu mis mühises. Kõigil oli äkki sellist tarvis. Nipp oli selles, et tänu mingile kavalale seadusepügalale sai tuludeklarit täites Hummerile kulutatud (ja ainult Hummerile!) ostusumma kenasti tagasi küsida. Kui numbrid välja andsid, siis sai ostusumma 100% tagasi. Enamus Hummereid, on us ja-a maksumaksja poolt kinni makstud. Kui see pull lõpetati, kadus ka ummer. Ohh olid ajad.

Ja sellega soovid väita seda, et norrakad istuvad oma maksusoodustusega ostetud elektripunnidega talv otsa kodus või hanges kinni kuna tegelt need autod ikkagi kuhugi ei kõlba?
Vasta

Sellega soovin ma väita seda, et selliste riiklike soodustustega kus autosid lausa tasuta jagatakse võtavad üldjuhul kõik need omale hoovi peale kel ruumi on ja kes blankette täita oskavad, kas neid ka tarbitakse või kuidas ja millal on juba teine asi. Igal juhul on selline moonutatud turg. Ja ma ei pea silmas Norrat, vaid süsteemi kui sellist. Tasuta antaks, no ikka võtaks! Ka sada aastat tagasi oli maamuna peal periood, kus maailmas oli rohkem elektrikaid kui pensu põletajaid. Ka tol ajal olid põhjused suht samad nagu täna, mis ikkagi turu pensuka kasuks kallutasid.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(15-06-2022, 19:56 PM)vwt2 Kirjutas:  
(15-06-2022, 19:40 PM)alfredo Kirjutas:  Huvitav, millise 2014 aasta auto saaks kätte 1500 rahaga?
Kas ostad aastat või võimekust?Palun tõlgi milleks ostetakse https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576938
ja https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576983 üks pakkuja?

Njah, ei oska kuidagi kommentaarida imevate eest soovitud hinda, aga üldisemalt jätaks isegi ostmata.

Lihtsalt mulle tundus, et soovid hüpoteetiliselt osta ülekohtuselt madala hinnaga vastava aastakäigu autot, rääkimata üldse tema kütuseliigist või margist, sellest ka vastav küsimus. Loomulikult vabandan ja võimalusel enam nii ei tee.
Vasta

(15-06-2022, 19:56 PM)vwt2 Kirjutas:  
(15-06-2022, 19:40 PM)alfredo Kirjutas:  Huvitav, millise 2014 aasta auto saaks kätte 1500 rahaga?
Palun tõlgi milleks ostetakse https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576938
ja https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576983 üks pakkuja?

Koduseks akupakiks. Ja ülejäänud auto varuosadena müües saab pool raha tagasi veel.
Vasta

Soovitan soojalt Norra minna ja oma silmaga veenduda kuidas need elektrikad lihtsalt niisama hoovides kasutuseta vedelevad ja tänaval fossiili põletatakse.
No tule taevas appi kui kinni siis mõni on oma vandenõuteooriatega. Elektrikas ei ole igas olukorras parim valik. Samuti ei ole seda fossiilipõletaja.
Meil oli peresse uuemapoolse murevaba põhiauto soetamine päevakorral. Aastane läbisõit ca 10-15k km, enamus linnas aga vahel ka pikad maanteesõidud riigi teise otsa. Panin excelisse kolm varianti ja nende soetus- ning ülalpidamiskulud ning graafikule kumulatiivse maksumuse (remondikulud, kindlustused ja mõni asi veel on arvesse võtmata). Horisontaalteljel aeg kuudes, liisinguperiood 7 aastat. Vertikaalteljel kumulatiivmaksumus.
1) "Odav" 22000eur maksev täiselektriline
2) Odav 16000eur maksev bensukas
3) Pistikhübriid 27000eur hinnaga (see pigem niisama naljaviluks lisatud)
Graafik räägib üsna selget keelt, ning suurendades läbisõidu kilomeetreid läheb see veelgi selgemaks.
Nagu millalgi varem kirjutasin, sai ka 2018 aasta ehk uuem 40kwh akuga Leaf ära ostetud. Tartu - Riia lennujaam - Tartu sõit ka tehtud, Valmieras vaja vähe juurde laadida (30min) et lõpp-punktidesse välja jõuda, aga väike puhkepaus kulub pikemal sõidul ära ka.
[Pilt: kPObg.jpg]
Vasta

Üle 3a Norras elanud nüüd ja minu meelest enam tava autosid siin suurt ei müüdagi. Ainult kas täis elekter või hübriid. Ja siis mõned imelikud tatitopsid ja premium autod. Ja see aedades "mädanemine" on kodukontori ja 7.5h tööpäeva tulemus mitte auto mitte sobimine sõitmiseks. Käiakse mägedes suusareisidel ja iga nv 300km Oslost oma hyttes nii, et silm ka ei pilgu. Tuttav käis ka Eestis ära oma VW mingi I.D-ga.  Meie firma hetkel veel ostis paar diisel kaubikut kuna tõesti objektid asuvad pärapõrgus kuhu sõidetakse mitme praami ja krt teab millega veel. Aga olen päris kindel, et järgmine uuendus tuleb juba patareidega masinad.  Mina ootan millal Arctic Trucks pühaduseteotusega hakkama saab ja täiselektrilise versiooni teeb mõnest asjast... 

  Ise põletan jätkuvalt 8 kolvil korraga bensiini, lihtsalt tangin silmad kinni. Aga uue auto ostu korral peale elektri muud üle ei jää eriti vist. Õnneks ma pole kunagi uut autot ostnud ja ei plaani ka veel.
Vasta

Kui Tartu Riia reis on pikk ots ja seal vaja veel 30min paus teha siis see tundub rohkem otsitud vabandus ja püüd õigustada oma elektriauto ostu.

See Riia näide on kindlasti suvel tehtud tripi kohta. Aga kui õues on lumi, tuisk ja -25? Kaua siis Riias käib?

Mind ei häiri see elektriauto. Olen ka ise mõelnud vaikselt rösteri soetamise peale.
Häirib see kohati lapsikute vabandustega lagedale tulek.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(15-06-2022, 22:42 PM)Etsike Kirjutas:  ... Panin excelisse kolm varianti ja nende soetus- ning ülalpidamiskulud ning graafikule kumulatiivse maksumuse (remondikulud, kindlustused ja mõni asi veel on arvesse võtmata). Horisontaalteljel aeg kuudes, liisinguperiood 7 aastat. Vertikaalteljel kumulatiivmaksumus.
...
Graafik räägib üsna selget keelt, ning suurendades läbisõidu kilomeetreid läheb see veelgi selgemaks. ...
oot, kus siin akuautode akude vahetus on, mis peaks enamuse selle auto hinnast moodustama?Või arvestad, et 7 a. liisingut kestavad ära? Usun, et läbisõit on selleks ajaks vähenenud ca veerandini algsest. Ja igal juhul peaks kohe järgnema graafikus järsk akuvahetuse hüpe.
Meil töö juures on üks vana Leaf, kui akud on värskelt laetud siis 50 km otsa nibin-nabin ökotades (st ilma kütteta jne) sõidad ära, tagasi enam mitte.
Vasta

(16-06-2022, 07:03 AM)honkomees Kirjutas:  ...
Meil töö juures on üks vana Leaf, kui akud on värskelt laetud siis 50 km otsa nibin-nabin ökotades (st ilma kütteta jne) sõidad ära, tagasi enam mitte.

Räägi sellest tiba pikemalt, mitte ära eelda kõigi elektriautode akude kiiret suremist.

Mis aasta, palju sõitnud, palju akud tsükleid teinud on? Kas on tühjana läbi külmunud? Kas on kuumaga pähe antud nii palju., et elektroonika aku kaitseks võimsust piirama hakkab?

Praktikas on akud tunduvalt sitkemad, kui pessimistid arvavad. Paraku küll ka kehvemad, kui optimistid loodavad Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne