Kas ostaksid endale elektriauto?

(21-06-2022, 10:21 AM)mossepower Kirjutas:  Siin ongi välja toodud elektriveokite praegune probleem, et 230 km sõiduraadiust ja seejärel on täislaadimine 22kw laadijaga enamus päevast, seinakontaktist laadides oleks terve nädal.
See 22kW on kas lihtsalt näide või ilmne jäme viga.

Scania’s battery electric truck comes equipped with a CCS charging connector to charge from the electric grid. With 130 kW DC charging, the five battery packs will be charged in less than 55 minutes and the nine batteries in less than 100 minutes.
https://www.scania.com/group/en/home/new...0-km-range
Vasta

(21-06-2022, 18:25 PM)Etsike Kirjutas:  
(21-06-2022, 10:21 AM)mossepower Kirjutas:  Siin ongi välja toodud elektriveokite praegune probleem, et 230 km sõiduraadiust ja seejärel on täislaadimine 22kw laadijaga enamus päevast, seinakontaktist laadides oleks terve nädal.
See 22kW on kas lihtsalt näide või ilmne jäme viga.

Scania’s battery electric truck comes equipped with a CCS charging connector to charge from the electric grid. With 130 kW DC charging, the five battery packs will be charged in less than 55 minutes and the nine batteries in less than 100 minutes.
https://www.scania.com/group/en/home/new...0-km-range
50kW CCS laadija omahind on ca 20 k€, võimsamatel kallim, sinna juurde paigaldus ja halvemal juhul veel peakaitse suurendamine. 
Kui autopark on suurem, siis saab juba ainuüksi laadimise planeerimine saab olema paras logistiline väljakutse. 

Kiired arengud rasketranspordi elektifitseerimises ilma suure sunnita ei tundu väga realistlikud.
Vasta

Teisest küljest: suures autopargis on võimalik laadimist ka optimeerida vastavalt planeeritud väljumisaegadeleSmile

Elektriautot, erinevalt vedelkütusel või gaasil töötavast, saab "tankida" suvalisel ajal ja iga elektriauto saab olla ka akupangaks teistele. Siit saab nii mõndagi välja mõelda ka piiratud elektrivarustuse korral.

Elektriautoga elamine eeldab teistmoodi mõtlemist, kuna eelised (ja ka puudused) on teistsugused.

Üksik auto "mina PEAN igal hetkel saama startida" mõtlemise korral on arusaadavalt probleem.
Vasta

Mujal Euroopas on ülipopulaarne Mitsubishi Outlander PHEV, mida Eestis väga ei ole silma jäänud (tegelt eile just nägin- saksa numbritega). Sellel ilusti 1500kg käru lubatud. 

A Le Coqil peaks elektri-rekka ideaalne olema Tartusse tehase ja logistikakeskuse vahet sõeluma. Paar minutit sõitu ja peale-maha laadimine.
Vasta

(20-06-2022, 21:46 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-06-2022, 21:32 PM)honkomees Kirjutas:  On ikka sundus, kui maksudega hakatakse pigistama. Kas ca 120 aastat tagasi kui bensuauto tuli võitjaks konkurentsis elektriautoga tehti elektriautole mingeid spets maksukoormisi, et bensukas võidaks?
...

Võrdled võrreldamatut!

Sada aastat tagasi oli maakera rahvastik napp 3 miljardit ja sittamiseks oli sitta kanti ruumi. Täna on meid sedapalju rohkem, et ei mahu enam ära. Siit ka survestamine vähem loodust saastava eluviisi poole. Meie siin ei taju seda, aga suurlinnades on kõigest hoolimata pupu.
aga probleemi juurpõhjusega ehk maakera ülerahvastatusega ei taheta tegeleda üldse ja sellest isegi mitte rääkida. 
See rohepesu on ehk tore asi, aga see on tegeliku probleemi edasilükkamine.
Vasta

Hetkel mulle tundub rohe-probleemi lahendamine kuidagi väga veidra nurga alt. Toodame järjest suuremaid, keerulisemaid, ressursimahukamaid autosid selleks, et neid kasutada järjest lühemat aega ja sõita neis alla poole nominaalkoormuse.

Tegelikult ei ole linnas 1-2 tagumiku liigutamiseks töölt koju majasuurust linnamaasturit vaja. Miks ei võiks seadusandja samasuguse järjepidevusega, kui kütuseliigi osas, seada piiranguid ka välismõõtmetele ja massile? Näiteks et aastast 2035 saad poest osta maksimaalselt yarise suuruse elektriauto, rahvastikuregistri tõendiga pere suuruse kohta siis vastavalt suurema. Näiteks pere liikmete arv + 2?

Vanemad inimesed siin ilmselt mäletavad, et enne aastat 1990 oli meil siinsamas tänapäeva mõistes üliroheline tarbimine, kus plastpakendit oli minimaalselt, taara käis ringluses, asju pigem parandati kui visati ära (ja kasutuskõlblik kraam tassiti prügimäelt tagasi tarbimisse ökoloogiliselt mõtlevate kodanike poolt). Ma ei taha tolle aja ühiskonda kuidagi idealiseerida või poliitilist korda õigustada, kuid tarbimise mõttes oli saavutatud suur hulk sellest, millest praegu alles räägitakse.

Jah, oli teine pool ka, kus lasti keemiatehaste heited otse merre, bensiin kallati kaevu, nii et vesi põles, tohutud maa-alad lihtsalt lagastati jne.
Vasta

Eks see nõukaaja "rohelisus" oli tingitud lihtsalt vaesusest ja kaupade nappusest.
Vasta

Mahno Kirjutas:Tegelikult ei ole linnas 1-2 tagumiku liigutamiseks töölt koju majasuurust linnamaasturit vaja. Miks ei võiks seadusandja samasuguse järjepidevusega, kui kütuseliigi osas, seada piiranguid ka välismõõtmetele ja massile? Näiteks et aastast 2035 saad poest osta maksimaalselt yarise suuruse elektriauto, rahvastikuregistri tõendiga pere suuruse kohta siis vastavalt suurema. Näiteks pere liikmete arv + 2?
Ehk siis kehtestame jälle autoostulubade süsteemi? Turumajanduses reguleeritakse asju maksukoormusega. Lisaks kaasneb autosõidule peale kohalejõudmise vajaduse rahuldamise ka selle tegevuse emotsionaalne pool.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Tsitaat:Lisaks kaasneb autosõidule peale kohalejõudmise vajaduse rahuldamise ka selle tegevuse emotsionaalne pool.
Saad vanemaks ja emotsioonid on kadunud. Rooli taha istud ainult hädavajaduse või rahateenimise eesmärgil.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ja ikkagi paluks vastust absurdsele hinnale-suvel 70 km  ja talvel 50 km-sellise hinnaga,kes on nõus? Kas maksab aasta? https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576938+https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576983+https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=176576983
Vasta

(22-06-2022, 16:29 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Lisaks kaasneb autosõidule peale kohalejõudmise vajaduse rahuldamise ka selle tegevuse emotsionaalne pool.
Saad vanemaks ja emotsioonid on kadunud. Rooli taha istud ainult hädavajaduse või rahateenimise eesmärgil.
Kui vanaks peab saama? Mulle pole selllist õnnetust veel kaela tulnud Wink
Vasta

Mis selles 5k elektriauto hinnas siis nii õudset on, auto 10 aastat vana alles. Õudne on see et audi 3.0(näide lihtsalt, sobivad ka muud variandid) omanikud maksavad selliseid summasid mootoriremondiks ja üritavad head nägu teha et vinge värk. 
 Kui elad maal(Tallinnast kaugeamal, kus tanklat ei ole läheduses), siis saad ju kõik oma koduümbruse sõidud teha ära nii et ei ole vaja ekstra kuskile tanklasse sõita ja kulutada tanklasse sõidu peale. Küla/-de vahel paarutamiseks ju paras pill.
 Vastueks teema pealkirjale, et ostaks küll, aga raha põle.
Vasta

Sellist peetud iMievi kujutan ka minagi majapidamise teise/kolmanda autona. Saaremaale lähed perega esimese autoga aga lühikesed otsad kodu lähistel üksi-kaksi vabalt sellisega. Jube odav pidada asi.

Teiseks, värske Leafi omanikuna sai täna Tartu-Saaremaa sõidetud. Pärnus 45min laadimist. Ja siin metsatalus pistad saba seina, laadija on küll vaid 2kW aga aega siin ju on, üheks ööks siia ei tulda.
Kusjuures ostes seda autot olid küll mõttekäigud, et Saaremaale sellega ju ometi sõita ei saa, ning pikad otsad tuleb ikka fossiili põletades mööda saata.
Tartu-Saaremaa-Tartu on 600km ehk 42 liitrit bensiini ehk 90 eur. Ja siis kurdetakse, et praamipilet on kallis. Naerukoht.
Elektrit läheb ca 100 kWh, mis isegi ainult kiirlaadija hinnakirja järgi on 30 eur. Reaalsuses on pool elektrist laetud kodus/suvilas ehk koondsumma pigem ca 20 eur.

Kolmandaks, mis eelpool öeldi mõtteviisi täieliku muutmise vajaduse kohta peab paika.
Vasta

Palju selle 45 minutiga kilomeetreid juurde tekkis sellele 40kWh akule? 
Kuressaare ots Tartust muide on 350 kiltsa kanti ehk edasi-tagasi selline tagasihoidlik 700, mitte 600.
Vasta

kiire robustne arvutus näitab,et uue autoostu hinna tasa sõitmine võrreldes bensakaga, võtab aega u. 150000 km .lisame siia juurde ebamugavused,milleks on pidev sõidu planeerimine ja alati peale sunnitud sihtkoht,mida ei saa valida,siis praegu on veel vara trummi põristada ja pasunat puhuda.
Vasta

(22-06-2022, 22:00 PM)deus Kirjutas:  Palju selle 45 minutiga kilomeetreid juurde tekkis sellele 40kWh akule? 
Kuressaare ots Tartust muide on 350 kiltsa kanti ehk edasi-tagasi selline tagasihoidlik 700, mitte 600.
Ca 150km annab juurde.
Saaremaa õnneks ei võrdu Kuressaarega, minu üks ots on 313km.
(23-06-2022, 10:58 AM)sturmbannführer Kirjutas:  kiire robustne arvutus näitab,et uue autoostu hinna tasa sõitmine võrreldes bensakaga, võtab aega u. 150000 km
Nende robustsete arvutustega nii ongi, ei igaüks teeb neid omadel tingimustel ja sellest ka väga varieeruvad tulemused.
Vasta

No robustne arvutus ju peab paika. Seda eeldusel,et sa ise oma "kütuse" eest tasud. Kui päevane laadimine on kellegi teise kulul või lihtsalt sõbral"külas"olles juhuslikult juhtme otsa satud,läheb kaalukauss natuke kriiva tegelikult. 
Lisaks,siis päris oluliselt kallim soetusmaksumus mis ka tasuvuses kajastuma ju peab. Kuidas särtsukad tulevikus oma hinda kasutatutena hoiavad,näitab tulevik.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Soetusmaksumus on tõesti kõrgem, kuid ka see vahe väheneb. Ning liisingu korral on intress madalam, mis kokkuvõttes tähendab päris mitme tuhande võrra väiksemat intressikulu.
Järelturul on juba hulgem kümnekonna aasta vanuseid masinaid. Enamasti suht väikeste ja väsinud akudega, mis on iseloomulik toonasele akutehnoloogiale. Sõitev iMiev alates 4000 ja sõitev Leaf alates 5000. Vanad Teslad suisa alates 30000. Teslad-leafid seejuures päris muljetavaldavate läbisõitudega. On see nüüd hea jääkväärtus või mitte jääb igaühe otsustada.
Otselink hetkepakkumistele https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=101102&ssid=60949362&h[0]=6&ae=3&af=100&otsi=otsi&ak=0
Vasta

Mingist hetkest kaob see soetamismaksumuse vahe jutt ära, kuna valgele inimesele pannakse vars nii peenelt järgi, et poest saadki uuena vaid elektronidega sõitvaid asju. Kuniks 98-t joovaid juba olemasolevaid asju ei keelustata mina ei nuta, kuna valdav enamus tänapäevast toodangut sobiks otse vooluliini lõpus haamerveskisse saata niiehknaa. Aga kui asi kord vabamüügis, siis ühe Microlino ostan küll.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(22-06-2022, 21:42 PM)Etsike Kirjutas:  Teiseks, värske Leafi omanikuna sai täna Tartu-Saaremaa sõidetud. Pärnus 45min laadimist. Ja siin metsatalus pistad saba seina, laadija on küll vaid 2kW aga aega siin ju on, üheks ööks siia ei tulda.
Kusjuures ostes seda autot olid küll mõttekäigud, et Saaremaale sellega ju ometi sõita ei saa, ning pikad otsad tuleb ikka fossiili põletades mööda saata.
Tartu-Saaremaa-Tartu on 600km ehk 42 liitrit bensiini ehk 90 eur. Ja siis kurdetakse, et praamipilet on kallis. Naerukoht.
Elektrit läheb ca 100 kWh, mis isegi ainult kiirlaadija hinnakirja järgi on  30 eur. Reaalsuses on pool elektrist laetud kodus/suvilas ehk koondsumma pigem ca 20 eur.
  "Vaid 2kW" pole igalpool sugugi vähe, ühe faasi korral on see 10A. Pmtslt nagu korralik veekeetja oleks 24/7 sees. 3X16A korral pole probleemi aga ntks üks faas ja 20A võib juba huvitavaks minna, rääkimata kui 1X16A või lausa 1x10A peakaitse on.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne