Postitused: 972
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Mujal Euroopas on ülipopulaarne Mitsubishi Outlander PHEV, mida Eestis väga ei ole silma jäänud (tegelt eile just nägin- saksa numbritega). Sellel ilusti 1500kg käru lubatud.
A Le Coqil peaks elektri-rekka ideaalne olema Tartusse tehase ja logistikakeskuse vahet sõeluma. Paar minutit sõitu ja peale-maha laadimine.
Postitused: 1,302
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
41
22-06-2022, 11:44 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-06-2022, 11:57 AM ja muutjaks oli
Mahno.)
Hetkel mulle tundub rohe-probleemi lahendamine kuidagi väga veidra nurga alt. Toodame järjest suuremaid, keerulisemaid, ressursimahukamaid autosid selleks, et neid kasutada järjest lühemat aega ja sõita neis alla poole nominaalkoormuse.
Tegelikult ei ole linnas 1-2 tagumiku liigutamiseks töölt koju majasuurust linnamaasturit vaja. Miks ei võiks seadusandja samasuguse järjepidevusega, kui kütuseliigi osas, seada piiranguid ka välismõõtmetele ja massile? Näiteks et aastast 2035 saad poest osta maksimaalselt yarise suuruse elektriauto, rahvastikuregistri tõendiga pere suuruse kohta siis vastavalt suurema. Näiteks pere liikmete arv + 2?
Vanemad inimesed siin ilmselt mäletavad, et enne aastat 1990 oli meil siinsamas tänapäeva mõistes üliroheline tarbimine, kus plastpakendit oli minimaalselt, taara käis ringluses, asju pigem parandati kui visati ära (ja kasutuskõlblik kraam tassiti prügimäelt tagasi tarbimisse ökoloogiliselt mõtlevate kodanike poolt). Ma ei taha tolle aja ühiskonda kuidagi idealiseerida või poliitilist korda õigustada, kuid tarbimise mõttes oli saavutatud suur hulk sellest, millest praegu alles räägitakse.
Jah, oli teine pool ka, kus lasti keemiatehaste heited otse merre, bensiin kallati kaevu, nii et vesi põles, tohutud maa-alad lihtsalt lagastati jne.
Postitused: 548
Teemad: 0
Liitus: Nov 2017
Maine:
20
Eks see nõukaaja "rohelisus" oli tingitud lihtsalt vaesusest ja kaupade nappusest.
Postitused: 1,836
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
Mahno Kirjutas:Tegelikult ei ole linnas 1-2 tagumiku liigutamiseks töölt koju majasuurust linnamaasturit vaja. Miks ei võiks seadusandja samasuguse järjepidevusega, kui kütuseliigi osas, seada piiranguid ka välismõõtmetele ja massile? Näiteks et aastast 2035 saad poest osta maksimaalselt yarise suuruse elektriauto, rahvastikuregistri tõendiga pere suuruse kohta siis vastavalt suurema. Näiteks pere liikmete arv + 2?
Ehk siis kehtestame jälle autoostulubade süsteemi? Turumajanduses reguleeritakse asju maksukoormusega. Lisaks kaasneb autosõidule peale kohalejõudmise vajaduse rahuldamise ka selle tegevuse emotsionaalne pool.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 4,443
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
Tsitaat:Lisaks kaasneb autosõidule peale kohalejõudmise vajaduse rahuldamise ka selle tegevuse emotsionaalne pool.
Saad vanemaks ja emotsioonid on kadunud. Rooli taha istud ainult hädavajaduse või rahateenimise eesmärgil.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 793
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Mis selles 5k elektriauto hinnas siis nii õudset on, auto 10 aastat vana alles. Õudne on see et audi 3.0(näide lihtsalt, sobivad ka muud variandid) omanikud maksavad selliseid summasid mootoriremondiks ja üritavad head nägu teha et vinge värk.
Kui elad maal(Tallinnast kaugeamal, kus tanklat ei ole läheduses), siis saad ju kõik oma koduümbruse sõidud teha ära nii et ei ole vaja ekstra kuskile tanklasse sõita ja kulutada tanklasse sõidu peale. Küla/-de vahel paarutamiseks ju paras pill.
Vastueks teema pealkirjale, et ostaks küll, aga raha põle.
Postitused: 308
Teemad: 11
Liitus: Dec 2005
Maine:
5
22-06-2022, 21:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-06-2022, 21:54 PM ja muutjaks oli
Etsike.)
Sellist peetud iMievi kujutan ka minagi majapidamise teise/kolmanda autona. Saaremaale lähed perega esimese autoga aga lühikesed otsad kodu lähistel üksi-kaksi vabalt sellisega. Jube odav pidada asi.
Teiseks, värske Leafi omanikuna sai täna Tartu-Saaremaa sõidetud. Pärnus 45min laadimist. Ja siin metsatalus pistad saba seina, laadija on küll vaid 2kW aga aega siin ju on, üheks ööks siia ei tulda.
Kusjuures ostes seda autot olid küll mõttekäigud, et Saaremaale sellega ju ometi sõita ei saa, ning pikad otsad tuleb ikka fossiili põletades mööda saata.
Tartu-Saaremaa-Tartu on 600km ehk 42 liitrit bensiini ehk 90 eur. Ja siis kurdetakse, et praamipilet on kallis. Naerukoht.
Elektrit läheb ca 100 kWh, mis isegi ainult kiirlaadija hinnakirja järgi on 30 eur. Reaalsuses on pool elektrist laetud kodus/suvilas ehk koondsumma pigem ca 20 eur.
Kolmandaks, mis eelpool öeldi mõtteviisi täieliku muutmise vajaduse kohta peab paika.
Postitused: 633
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
17
22-06-2022, 22:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-06-2022, 22:01 PM ja muutjaks oli
deus.)
Palju selle 45 minutiga kilomeetreid juurde tekkis sellele 40kWh akule?
Kuressaare ots Tartust muide on 350 kiltsa kanti ehk edasi-tagasi selline tagasihoidlik 700, mitte 600.
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
kiire robustne arvutus näitab,et uue autoostu hinna tasa sõitmine võrreldes bensakaga, võtab aega u. 150000 km .lisame siia juurde ebamugavused,milleks on pidev sõidu planeerimine ja alati peale sunnitud sihtkoht,mida ei saa valida,siis praegu on veel vara trummi põristada ja pasunat puhuda.
Postitused: 1,502
Teemad: 20
Liitus: Apr 2007
Maine:
50
No robustne arvutus ju peab paika. Seda eeldusel,et sa ise oma "kütuse" eest tasud. Kui päevane laadimine on kellegi teise kulul või lihtsalt sõbral"külas"olles juhuslikult juhtme otsa satud,läheb kaalukauss natuke kriiva tegelikult.
Lisaks,siis päris oluliselt kallim soetusmaksumus mis ka tasuvuses kajastuma ju peab. Kuidas särtsukad tulevikus oma hinda kasutatutena hoiavad,näitab tulevik.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Postitused: 2,493
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
Mingist hetkest kaob see soetamismaksumuse vahe jutt ära, kuna valgele inimesele pannakse vars nii peenelt järgi, et poest saadki uuena vaid elektronidega sõitvaid asju. Kuniks 98-t joovaid juba olemasolevaid asju ei keelustata mina ei nuta, kuna valdav enamus tänapäevast toodangut sobiks otse vooluliini lõpus haamerveskisse saata niiehknaa. Aga kui asi kord vabamüügis, siis ühe Microlino ostan küll.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(22-06-2022, 21:42 PM)Etsike Kirjutas: Teiseks, värske Leafi omanikuna sai täna Tartu-Saaremaa sõidetud. Pärnus 45min laadimist. Ja siin metsatalus pistad saba seina, laadija on küll vaid 2kW aga aega siin ju on, üheks ööks siia ei tulda.
Kusjuures ostes seda autot olid küll mõttekäigud, et Saaremaale sellega ju ometi sõita ei saa, ning pikad otsad tuleb ikka fossiili põletades mööda saata.
Tartu-Saaremaa-Tartu on 600km ehk 42 liitrit bensiini ehk 90 eur. Ja siis kurdetakse, et praamipilet on kallis. Naerukoht.
Elektrit läheb ca 100 kWh, mis isegi ainult kiirlaadija hinnakirja järgi on 30 eur. Reaalsuses on pool elektrist laetud kodus/suvilas ehk koondsumma pigem ca 20 eur.
"Vaid 2kW" pole igalpool sugugi vähe, ühe faasi korral on see 10A. Pmtslt nagu korralik veekeetja oleks 24/7 sees. 3X16A korral pole probleemi aga ntks üks faas ja 20A võib juba huvitavaks minna, rääkimata kui 1X16A või lausa 1x10A peakaitse on.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.