Kas ostaksid endale elektriauto?

(29-06-2022, 01:22 AM)deus Kirjutas:  Härra pole vist maaeluga kursis. Lähim ühistranspordi peatus on 1,5 kiltsa, ma tahaks näha, kuidas sa sinna valutavate põlvede ja kandadega kõmbid, kui vaja linnas poes käia. Vanaema juures mul pidi suisa 3 kiltsa maha kõndima. Auto on vägagi kohustuslik asi, kuniks pole normaalset ühistranspordivõrgustikku.

Siin üks teine härra mäletab maaeluajast seda, et 3km autoga läbimise ettepaneku peale peeti ettepaneku tegijat idioodiks. Lähima 15km raadiuses tehti 95% sõitudest meesteratas "Ukraina" või analoogse naisteka seljas. Ka rajoonikeskusesse minekuks vändati tallapressiga bussipeatusesse.
Aga kogu see lõim siin on oluliselt lumehelbelisem "kõik on halvasti" ja "miks ei saa" kui Kalamaja hipsterite FB-grupp Big Grin

- Viidatakse linnainimese tulevastele raskustele elektriauto laadimisel. Päris palju, eriti nooremat rahvast, aga ka ma ise, varub kuni 15 minutit ja jalutab (või sõidab tõuksiga) Bolt/Citybee autoni. Kohe kui on vaja kesklinnas parkida, on juba jumekam diil kui oma autoga minna. Ehk siis "igale lasnamäelasele oma laadimispistik" olukorda ei tule kunagi ega ole vajagi.
- Üks härra tõi näitena 700km marsruudi kui põhjenduse "miks ei saa". Esiteks - üksikjuhtumi pealt ei üldistata. Teiseks - 700km päev on niiehknii autosõitu "täis" ja etteplaneeritud. Üks tunnine puhkepaus kiirlaadija lähedal ei muuda tõika, et nagunii on päev p-s.
- Kuskil mainiti, et elektriauto vajab massidesse minekuks "revolutsioonilist uuendust". Eee, ühest Eesti otsast teise tunnise laadimisajaga ongi juba revolutsiooniline uuendus võrreldes kümne aasta taguse 70km 7 tunniga.
- Ürgkaruperses läheb ära vool? Noh ja siis, paar tiiru "linna" ja tagasi on täislaetud masinal "paagis". See on natuke tüber argument, et diislit saab "veel rohkem" varuda. Keegi ei mõõda naabrimehega vedelkütusevarusid stiilis "tal on ainult 50 liitrit, aga mul on 500". Aga kui see 50 liitri kütuse energia on teisel (ja mõneti ka universaalsemal kujul), on naabrimees puruloll Big Grin
Vasta

Ja nii ongi, ei mingit sundi.
https://majandus.postimees.ee/7553945/el...tode-muugi

Lähevad need õbedased passatid ka hinda.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine, ja teiseks puudub enamusel normaalselt kasutatava (300+km sõiduulatus) elektriauto soetamise majanduslik võimekus.
Vasta

(29-06-2022, 01:22 AM)deus Kirjutas:  
(28-06-2022, 23:30 PM)ounou Kirjutas:  Millest on tekkinud arusaam, et auto omamine on kohustuslik? Kõik ei pea autot omama, mis iganes see põhjus ka poleks (ei taha, liiga kallis, pole laadijat, jne). Ja kui sellest aru saada, siis on kogu viimaste nädalate arutelu siin teemas (ja teiste elama õpetamine) täiesti mõttetu mulin.

Ja teema pealkirjas olevale küsimusele vastan, et jah ükskord ostan küll endale elektriauto (kui vahepeal midagi veelgi uuemat pole peale tulnud).
Härra pole vist maaeluga kursis. Lähim ühistranspordi peatus on 1,5 kiltsa, ma tahaks näha, kuidas sa sinna valutavate põlvede ja kandadega kõmbid, kui vaja linnas poes käia. Vanaema juures mul pidi suisa 3 kiltsa maha kõndima. Auto on vägagi kohustuslik asi, kuniks pole normaalset ühistranspordivõrgustikku.
Millest on tekkinud arusaam, et maal elamine on kohustuslik?

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-06-2022, 09:40 AM)Peeter2 Kirjutas:  Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine, ja teiseks puudub enamusel normaalselt kasutatava (300+km sõiduulatus) elektriauto soetamise majanduslik võimekus.
Küsin selle peale uuesti, et millest on tekkinud arusaam, et kõigil peab auto olema?

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-06-2022, 10:29 AM)ounou Kirjutas:  Küsin selle peale uuesti, et millest on tekkinud arusaam, et kõigil peab auto olema?
Seda pole keegi öelnud. Arvan, et kõik  siinkirjutajad on nõus, et hipsterid võivad kalajama mööda elektritõuksidega ilma mingite piiranguteta ringi kihutada ega pea autot omama.
Vasta

(29-06-2022, 10:29 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 09:40 AM)Peeter2 Kirjutas:  Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine, ja teiseks puudub enamusel normaalselt kasutatava (300+km sõiduulatus) elektriauto soetamise majanduslik võimekus.
Küsin selle peale uuesti, et millest on tekkinud arusaam, et kõigil peab auto olema?
Kõigil ei peagi, nagu eelnevalt öeldud. Täna on elektriauto omamine võimalik võibolla jõukamal 10-20% elanikkonnast. Kas ülejäänud peavad kõik jala käima või üritama ühistransporti kasutada? Maal elamine on üldiselt autota võimatu, nõukaajal võis tõesti ka ilma hakkama saada, kui kasvõi näiteks kauplusi oli tunduvalt tihedamini. 
Eelnevale lollile küsimusele vastuseks maaelu kohustuslikkuse kohta, kas kogu Eesti rahvas peaks Lasnamäel elama?
Kuhu siis muuseas progress jääb, inimestel on ju ootus üldiselt paremale elule, mitte taandarengule?
Vasta

(29-06-2022, 11:01 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 10:29 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 09:40 AM)Peeter2 Kirjutas:  Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine, ja teiseks puudub enamusel normaalselt kasutatava (300+km sõiduulatus) elektriauto soetamise majanduslik võimekus.
Küsin selle peale uuesti, et millest on tekkinud arusaam, et kõigil peab auto olema?
Kõigil ei peagi, nagu eelnevalt öeldud. Täna on elektriauto omamine võimalik võibolla jõukamal 10-20% elanikkonnast. Kas ülejäänud peavad kõik jala käima või üritama ühistransporti kasutada? Maal elamine on üldiselt autota võimatu, nõukaajal võis tõesti ka ilma hakkama saada, kui kasvõi näiteks kauplusi oli tunduvalt tihedamini. 
Eelnevale lollile küsimusele vastuseks maaelu kohustuslikkuse kohta, kas kogu Eesti rahvas peaks Lasnamäel elama?
Kuhu siis muuseas progress jääb, inimestel on ju ootus üldiselt paremale elule, mitte taandarengule?
Nii nagu ei pea maal elama, nii ei pea ka Lasnamäel elama. See on sihuke tüüpilise maaka arusaam, et peale maal elamise on ainult Lasnamäe. Piiratud mõttevõimega inimesed ei saagi eru, et valikuid on palju, nende jaoks on alati ainult üks-kaks varianti.

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-06-2022, 09:07 AM)spitfire Kirjutas:  Ja nii ongi, ei mingit sundi.
https://majandus.postimees.ee/7553945/el...tode-muugi

Lähevad need õbedased passatid ka hinda.

Teistkümmend lehte tagasi see saag käima tõmmati europarlamendi heakskiidu peale:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42515&pid=537681#pid537681

Me peaks siin üksteise verbaalse klohmimise asemel plaanima klikimaiaste ajakirjanikkude suunas ühte õpetlikku käiku - mittemidagiütelvast võimalikust plaanist (see pole veel jõustunud seadusandlik akt!) on tehtud süüta kodanikule kole kohenüidsama selgakukkuv kivimüür. Kes peaklkirjast kaugemale ei loe, lähebki praeguse kuumusega loojakarjaSad

"õbedane passat" säilitab oma väärtust vaid seni, kuni elektriasjandus (või üldine elukorraldus) selle kasutamise teeb ebamõistlikuks.
Vasta

(29-06-2022, 11:13 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 11:01 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 10:29 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 09:40 AM)Peeter2 Kirjutas:  Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine, ja teiseks puudub enamusel normaalselt kasutatava (300+km sõiduulatus) elektriauto soetamise majanduslik võimekus.
Küsin selle peale uuesti, et millest on tekkinud arusaam, et kõigil peab auto olema?
Kõigil ei peagi, nagu eelnevalt öeldud. Täna on elektriauto omamine võimalik võibolla jõukamal 10-20% elanikkonnast. Kas ülejäänud peavad kõik jala käima või üritama ühistransporti kasutada? Maal elamine on üldiselt autota võimatu, nõukaajal võis tõesti ka ilma hakkama saada, kui kasvõi näiteks kauplusi oli tunduvalt tihedamini. 
Eelnevale lollile küsimusele vastuseks maaelu kohustuslikkuse kohta, kas kogu Eesti rahvas peaks Lasnamäel elama?
Kuhu siis muuseas progress jääb, inimestel on ju ootus üldiselt paremale elule, mitte taandarengule?
Nii nagu ei pea maal elama, nii ei pea ka Lasnamäel elama. See on sihuke tüüpilise maaka arusaam, et peale maal elamise on ainult Lasnamäe. Piiratud mõttevõimega inimesed ei saagi eru, et valikuid on palju, nende jaoks on alati ainult üks-kaks varianti.
sa esitasid ise totra küsimuse, et kas maal elamine on kohustuslik. Loomulikult ei ole kohustuslik, aga inimesed näe elavad, ja see on ka vältimatult vajalik - ei ole mõeldav, et kõik inimesed elaksid linnades. Põhjused oskab mõtlev inimene ise nimetada. Lollile küsimusele said sama lolli küsimuse vastu, et kas kõik peavad Lasnamäel elama.
Kui sul on siiski arvamus, et inimesed ei pea elama maal, siis põhjenda seda.
Vasta

Lasnamäele polegi vaja elektriautosid.
Sinna hakkab buss või tramm käima ning kel vaja parkida see sõidab parkimismajja kus on kõik vajalik olemas.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

peeter2 on siin teemas tuimalt tänast pilti ajaskaalal laiendades hoogu läinud, aga oma esimeses postituses kirjeldas igati teemakohaselt ja põhjendatult, mis on tema vaade ad2022:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42515&pid=538215#pid538215

kui peeter2-l ei ole vähemalt kahe üheksaga kirjutatava tõenäosusega tulevikku ennustavat kristallkuuli, siis vaatame ennustatavalt langeva elukvaliteediga inimeste probleeme ca 15a pärast - et kas ja miks langes ja kas ka inimene ise oleks oma valikutega saanud midagi muuta. Pikaajaliste strateegiate point on ju anda kõigile asjaosalistele (keda auto puhul on väga palju) aega kohaneda. Ning kõrvale vaatame seda, kas, mis ja kellel paremaks muutus. Fakti- ja mitte emotsioonipõhiselt.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(29-06-2022, 10:25 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 01:22 AM)deus Kirjutas:  
(28-06-2022, 23:30 PM)ounou Kirjutas:  Millest on tekkinud arusaam, et auto omamine on kohustuslik? Kõik ei pea autot omama, mis iganes see põhjus ka poleks (ei taha, liiga kallis, pole laadijat, jne). Ja kui sellest aru saada, siis on kogu viimaste nädalate arutelu siin teemas (ja teiste elama õpetamine) täiesti mõttetu mulin.

Ja teema pealkirjas olevale küsimusele vastan, et jah ükskord ostan küll endale elektriauto (kui vahepeal midagi veelgi uuemat pole peale tulnud).
Härra pole vist maaeluga kursis. Lähim ühistranspordi peatus on 1,5 kiltsa, ma tahaks näha, kuidas sa sinna valutavate põlvede ja kandadega kõmbid, kui vaja linnas poes käia. Vanaema juures mul pidi suisa 3 kiltsa maha kõndima. Auto on vägagi kohustuslik asi, kuniks pole normaalset ühistranspordivõrgustikku.
Millest on tekkinud arusaam, et maal elamine on kohustuslik?
Kui me kõik linna koliksime siis kust tuleb sinu arvates toit sulle lauale?Sina küll ostad poest,aga kõik see jõuab poodi ja turule siiski maalt...ja suuremat talu pidades on vajadus ka korralikuma maasturi järgi millega saad igale poole põllule tehnika juurde...
Vasta

(29-06-2022, 12:33 PM)muska71 Kirjutas:  
(29-06-2022, 10:25 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 01:22 AM)deus Kirjutas:  
(28-06-2022, 23:30 PM)ounou Kirjutas:  Millest on tekkinud arusaam, et auto omamine on kohustuslik? Kõik ei pea autot omama, mis iganes see põhjus ka poleks (ei taha, liiga kallis, pole laadijat, jne). Ja kui sellest aru saada, siis on kogu viimaste nädalate arutelu siin teemas (ja teiste elama õpetamine) täiesti mõttetu mulin.

Ja teema pealkirjas olevale küsimusele vastan, et jah ükskord ostan küll endale elektriauto (kui vahepeal midagi veelgi uuemat pole peale tulnud).
Härra pole vist maaeluga kursis. Lähim ühistranspordi peatus on 1,5 kiltsa, ma tahaks näha, kuidas sa sinna valutavate põlvede ja kandadega kõmbid, kui vaja linnas poes käia. Vanaema juures mul pidi suisa 3 kiltsa maha kõndima. Auto on vägagi kohustuslik asi, kuniks pole normaalset ühistranspordivõrgustikku.
Millest on tekkinud arusaam, et maal elamine on kohustuslik?
Kui me kõik linna koliksime siis kust tuleb sinu arvates toit sulle lauale?Sina küll ostad poest,aga kõik see jõuab poodi ja turule siiski maalt...ja suuremat talu pidades on vajadus ka korralikuma maasturi järgi millega saad igale poole põllule tehnika juurde...
Selleks, et põllul toitu kasvatada, ei pea inimesed massiliselt maal elama. Potipõllupidajad nüüd küll mingeid masse ei toida. Need kes saavad oma eluga igati hakkama ka elektriautoga võivad ju maal edasi elada, keegi pole keelanud. Vingujad aga kolivad linna. Elektrimaasturid on olemas.

Ehk pole ühtegi argumenti miks peaks siin vinguma elektriautode pärast. Siin teemas (ja kahjuks ka muudes teemades) on lihtsalt vingumine vingumise pärast a la mina pean kolkas elada saama ja elektriautot ei taha.

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-06-2022, 11:48 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 11:13 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 11:01 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 10:29 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 09:40 AM)Peeter2 Kirjutas:  Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine, ja teiseks puudub enamusel normaalselt kasutatava (300+km sõiduulatus) elektriauto soetamise majanduslik võimekus.
Küsin selle peale uuesti, et millest on tekkinud arusaam, et kõigil peab auto olema?
Kõigil ei peagi, nagu eelnevalt öeldud. Täna on elektriauto omamine võimalik võibolla jõukamal 10-20% elanikkonnast. Kas ülejäänud peavad kõik jala käima või üritama ühistransporti kasutada? Maal elamine on üldiselt autota võimatu, nõukaajal võis tõesti ka ilma hakkama saada, kui kasvõi näiteks kauplusi oli tunduvalt tihedamini. 
Eelnevale lollile küsimusele vastuseks maaelu kohustuslikkuse kohta, kas kogu Eesti rahvas peaks Lasnamäel elama?
Kuhu siis muuseas progress jääb, inimestel on ju ootus üldiselt paremale elule, mitte taandarengule?
Nii nagu ei pea maal elama, nii ei pea ka Lasnamäel elama. See on sihuke tüüpilise maaka arusaam, et peale maal elamise on ainult Lasnamäe. Piiratud mõttevõimega inimesed ei saagi eru, et valikuid on palju, nende jaoks on alati ainult üks-kaks varianti.
sa esitasid ise totra küsimuse, et kas maal elamine on kohustuslik. Loomulikult ei ole kohustuslik, aga inimesed näe elavad, ja see on ka vältimatult vajalik - ei ole mõeldav, et kõik inimesed elaksid linnades. Põhjused oskab mõtlev inimene ise nimetada. Lollile küsimusele said sama lolli küsimuse vastu, et kas kõik peavad Lasnamäel elama.
Kui sul on siiski arvamus, et inimesed ei pea elama maal, siis põhjenda seda.
Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.

Pähkliajude hirm
Vasta

Paistab, et mõnele ving kohe väga meeldib, sellest ka pidevad provokatsioonid ( ounou ). Tundub, et provotseerija silmaring on ka ikka kehvakene: maal elamine ei ole ainult põldude vahel või paksu metsa sees elamine, variante on tunduvalt rohkem, isegi rohkem, kui linnas. Maal on ka piirkonnad, kus tuleb leppida aegluubis laadimisega (uued külad - maja majas kinni ja paneelidest magalad). Ainult minusugused lollid amprimaksjad saavad kiirema laadija ühendada.
Mitte sellest ei tahtnud kirjutada. Majas on kolm autot ja veel mitmeid saastava kütuse õgijaid. Kusagil juba kirjutasin, et mulle hakkas akutrimmer lausa meeldima, lükatav muruniiduk vajab väljavahetamist, seega loen hoolega robotniidukite teemat. Üks kolmest autost võiks vabalt olla ainult elektritoitel, sest nädalane läbisõit on tavaliselt väike ja natuke pikemad otsad jäävad sinna 300 piiresse. Otsustavaks sai lihtsalt olukord turul ja ikkagi tunduvalt kallim soetusväärtus (loe: liising).
Mõni siin ei usu tehnoloogia arengusse, mõne aastaga on 70 km-st saanud 300+km, ilmselt ei ole 600 km enam mägede taga. Iseasi, kas kõigile on seda pikka sõidu ulatust vaja, piisab kontaktivabast laadimiset mõnel maantelõigul, mida ka usinasti katsetatakse.

Rohken mõistmist ja vähem vingu Rolleyes

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(29-06-2022, 13:29 PM)metsakohin Kirjutas:  Paistab, et mõnele ving kohe väga meeldib, sellest ka pidevad provokatsioonid ( ounou ). Tundub, et provotseerija silmaring on ka ikka kehvakene: maal elamine ei ole ainult põldude vahel või paksu metsa sees elamine, variante on tunduvalt rohkem, isegi rohkem, kui linnas. Maal on ka piirkonnad, kus tuleb leppida aegluubis laadimisega (uued külad - maja majas kinni ja paneelidest magalad). Ainult minusugused lollid amprimaksjad saavad kiirema laadija ühendada.
Mitte sellest ei tahtnud kirjutada. Majas on kolm autot ja veel mitmeid saastava kütuse õgijaid. Kusagil juba kirjutasin, et mulle hakkas akutrimmer lausa meeldima, lükatav muruniiduk vajab väljavahetamist, seega loen hoolega robotniidukite teemat. Üks kolmest autost võiks vabalt olla ainult elektritoitel, sest nädalane läbisõit on tavaliselt väike ja natuke pikemad otsad jäävad sinna 300 piiresse. Otsustavaks sai lihtsalt olukord turul ja ikkagi tunduvalt kallim soetusväärtus (loe: liising).
Mõni siin ei usu tehnoloogia arengusse, mõne aastaga on 70 km-st saanud 300+km, ilmselt ei ole 600 km enam mägede taga. Iseasi, kas kõigile on seda pikka sõidu ulatust vaja, piisab kontaktivabast laadimiset mõnel maantelõigul, mida ka usinasti katsetatakse.

Rohken mõistmist ja vähem vingu Rolleyes
Ma polegi väitnud, et maal ainult põlluvahel elatakse, seda väidavad siin teised vingujad (põlluvahel, ühistransport ei käi, jne). Sellega olen 100% nõus, et 13 aasta pärast on elektriauto hoopis teine tükk kui praegu.

Pähkliajude hirm
Vasta

Ja jälle kargas kogu seda teemat üks huvitav paradoks kulmude peale. Propageeritakse hoogsalt elektriautosid, aga nagu siin on ka enne korduvalt mainitud, on elektrikad tegelikult sigakallid. Samas on aga kogu selle rohepöörde -nagu poliitiliselt korrektselt öeldakse- taustal üha kasvavad elektriarved paljude jaoks just peamine põhjus, mis elektriauto ostmise kas välistab või teadmata aega edasi lükkab. Mis teema pealkirja puutub, siis hetkel ma kindlasti elektrikat ei ostaks.
Vasta

Tsitaat:Selleks, et põllul toitu kasvatada, ei pea inimesed massiliselt maal elama. Potipõllupidajad nüüd küll mingeid masse ei toida. Need kes saavad oma eluga igati hakkama ka elektriautoga võivad ju maal edasi elada, keegi pole keelanud. Vingujad aga kolivad linna. Elektrimaasturid on olemas.
Ehk pole ühtegi argumenti miks peaks siin vinguma elektriautode pärast. Siin teemas (ja kahjuks ka muudes teemades) on lihtsalt vingumine vingumise pärast a la mina pean kolkas elada saama ja elektriautot ei taha.


Heidetakse ette provakatsiooni AGA reaalselt ei ela suurem enamus Eestis mass-toidu kasvatajaid ja tootjaid üldse isegi siin kohapeal! Rääkides siis Omanikest. Tööline elab siin. Ja näiteks Eestis suurim teraviljakuivatite ettevõtja Jaanus elab üldse Nõmmel Raudalus, mitte Alaveres, kuhu Ta hommikuti "vastu voolu" sõidab. Ja Parima Sõbra väimees, käies maale talusse tööle, Viljandis, Jne! 
Kes meil siis aga "maal" elavad: igasugu IT ja muud õhuvõngutajad, LINNAS tööl käivad, penskarid jne. Mul on väike suguvõsa aga Proual suur, enamus "maal" aga nendest vaid ÜKS on reaalne tõsine põllumees-pere, kes nii palgatööna ühistus kui omas talus sööki kasvatavad! Aga nad on ka juba 60+ ja vaid üks poegadest vast võiks tulevikus seda rida ka jätkata...teatud vähendatud mahus! Tarbjal. Seal on ka rögisevad 52'd GPSiga katusel ja vajadusel külvavad ja pritsivad sentimeetrise täpsusega Wink Ja Akvaariumiga pressitakse lehma rullbiskviite, sest tegelikult pole ju Claasi rullimasina ette mingit üüberkallist ja gigavõimast asja vahaja. 

Mul on sitaks tuttavaid-hõimlasi-Sõpru maakaid ja absoluutne enamus on omad maad välja rentinud, osad ei oma suurt midagi maad, mingit asisemat põldu kasvõi aiamaana peavad üksikud jne. Ja reaalselt on need, kes midagigi suuremalt teevad ehk teoorias suudaks oma pere ära toita, täna kõik 50+. Ja need on kas läinud maale või läinud tagasi maale-koju jne. Tegelikult on ka sellest meie kunagisest Talveralli Kohtunike pundist ENAMUS tänaseks "maakad" ühel või teisel moel. Alles on linnas eramajade Omanikud, kes omavad ka maal toimlaid, isegi mitmeid, nagu ka meie ise. Kartul on meil maas kolmes eri kohas... 

Aga MITTE ÜHTE elektriautot ka kogu selle tohutu pundi peale ei ole! Kõigepealt hind: IGA mõtlev maal elav ja maal käiv ning seal palju aega kulutav ostab enne tööks vajalikke vahendeid kui siiski kasutuskõlbmatut elektriautot. Sul on valida, ostad konksuga Duster 4X4 ja TYM-traktori VÕI idiootse iisandliifi??? Täpselt sama on nende idioostete akukettsaagide ja muu ajuvabalt kalli kõlbmatuga, mida metsatööriistadeks püütakse nimetada! Need on ju sisuliselt mäguasjad, millega TÖÖD kaugel paksus metsas teha ei kõlba. Isegi selle kõige-kõige odavama elektrikaga mis maksab 20K€, lööd Stepway LPG kõigi lisadega sinna kõrvale, saad 17K€ täiesti arutu sõidurange'iga, ja... kui palju tõõvahendeid maale saab selle vahe eest? Selle eest saab KOGU väiketrakatsi kartulikasvatustehnika näiteks. Võtad veel kõige labasemas varustuses tava-Sandero LPGga ja saad japsi kasutatud trakatsi ka vahelt! Ja siis KANNATAB linnast maale sõita kartulit kasvatama ja metsa tegema ja niisama puhkama ka. Kuniks see elektriautoga maakas oma käula liisingmakset linnas välja orjab...
Vasta

Sõidavad ikka küll Smile https://www.err.ee/676874/autopargi-vanu...oolt-viies . Ma isiklikult ka ja ei saa aru, milles traagika - ei oska nagu väga palju asju nimetada, mis selle aja jooksul nii palju paremaks oleks muutunud, et tingimata peaks punnima liisingpüssi soetamise nimel.

Samas erilist tähtsust pole, 10a vanuse auto tarbijate viimsepäev saabub siis 2040ndate teises pooles, päris pirakas tükk aega seegi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne