Kas ostaksid endale elektriauto?

(29-06-2022, 14:54 PM)Jesper Kirjutas:  Sõidavad ikka küll Smile https://www.err.ee/676874/autopargi-vanu...oolt-viies . Ma isiklikult ka ja ei saa aru, milles traagika - ei oska nagu väga palju asju nimetada, mis selle aja jooksul nii palju paremaks oleks muutunud, et tingimata peaks punnima liisingpüssi soetamise nimel.

Samas erilist tähtsust pole, 10a vanuse auto tarbijate viimsepäev saabub siis 2040ndate teises pooles, päris pirakas tükk aega seegi.

Mina oskan: radariga püsikas ja kaamerad. Pimenurgaandurid jms stuff ka. Ja tehasest integreeritud helitehnika on ka kunagisega võrreldes ülim. See käib täna kõik ka odava otsa autode kohta, mis ka kulutavad kütust vähem. Ok, radarit odavas otsas veel ei saa kahjuks aga püsikas on juba pigem standard. Me praegu linnapunnina kasutatav foobia on ka selles vanuses ja ilma püsikata. Ilma kondita. Jne, sest on ju "sakslane eestlase ostetuna" Wink Ok, ei maksnud kasutatuna ka suurt midagi olematu läbisõidu juures.  Samas on moodsa kerega, kõrge istumisega, julma kliirensiga jne. Täna saaks kümnekordse hinna eest peaaegu samade omadustega elektripunni, millega ei saaks kõike seda teha mida 3-pütane bensukas võimaldab. 
Linnas on praegu VEEL võimalus elektrikaga bussiradadel ühistransporti häirida jms aga küll see ka kunagi lõppeb kui elektrikäulad ühistransporti juba päriselt taksitama hakkavad! Selleks on liiklusmärgid ja nende kasutamist ei saa keelata Wink Lisatahvel "Ainult ühistranspordile" näiteks... Maal pole see ka argument. Miskit pole teha, ENAMUS aktiivsetest on sunnitud elektriauto omale "meeldivaks" mõtlema ja oma aju praktiliselt mõtleva poole välja lülitama. Peale aku-käsitööriistade käib see praktiliselt kõigi suuremate akuasjade kohta! See o ntegelikult vaid ja ainult edevus ja jutt "tohutust dünaamikast" on BS! Puhas eneseõigustuse otsimine. Ma ka "peaaegu" suudan omale Springi maha müüa... kuni sinnamaani, et Proual ei ole vaja mitte ühelgi ühissõidukirajal sõita! Neid lihtsalt pole trajektooridel, mida Ta või me koos tarbime. Pole ka tööandja kulul (ajuvabadus, see on ju pettus tegelikult, erisoodustus!) laadimist sest parkla peaks ise kinni maksma ja Proua Pearaamat mõistab ka natuke jala käia. Sõiduaeg on Tal päevas 2X15 minutit ehk 2X7km. Jah, Viimsi maakatest kadakatel, kes "peavad" Mustamäel tööl käima, on elektriauto  soetuspingutusel isegi mingi ajalise kasujume olemas sest seal trajektooril saab veel bussiradadel sõita päris märgatavas ulatuses! Ja distants on ka juba nii pikk ajaliselt ,et elektriauto rahaline ökonoomsus linnas pääseb lõpuks pika aja peale mõjule. Aga on möödapääsmatu õhtune ajuvabaduse-kõri läbimine penoplastroboti tunnelis, siis istud seal ummikus nii elektri- kui tuumamootoriga autoga. Moodne stop&go ka ei kuluta ju seistes midagi... 

Jah, nad juba sõidavad täitsa häasti. Jah, mõni on juba ka hinnalt mõistetav. Jah, nad näevad juba ägedad välja. Jah, kallima otsaga saab isegi murevabalt Tartus käia ilma kiirteel teistele jalgu jäämata. Jah, kallimad suudavad ja tohivad isegi teatud mahus haaagist vedada. Jah, tahtes käia Saugal kiiresti sõitmas siis elektriPorsche on kindlasti valik (Jesperile ka Wink ) hinnaklassis 100tuhat+ eurot. Aga kas puhas elektriauto suudab asendada universaalset ehk läbimõeldult vajaduspõhiselt soetatud sisepõletajat hinnaklassis kuni ~50K€??? Ei, ei ja veelkord EI! Jah, PHEV saab sellega hakkama sest elektriautol on ka sisepõletaja pardal Big Grin M.O.T.T.
Vasta

palun definitsiooni mis on "maa" või siis "maal elama" "maakas"

kas kõik peale Tallinna silti on "maa" ?

Haapsalu? Viljandi ? Tartu? Valga ? Tõrva?
või siis ikka Linn on Linn ?

Adavere ? maa või siis mitte ?

palju siis inimesi "maal" elab ? ja palju mitte "maal"
Vasta

(29-06-2022, 13:37 PM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 13:29 PM)metsakohin Kirjutas:  Mõni siin ei usu tehnoloogia arengusse, mõne aastaga on 70 km-st saanud 300+km, ilmselt ei ole 600 km enam mägede taga. Iseasi, kas kõigile on seda pikka sõidu ulatust vaja, piisab kontaktivabast laadimiset mõnel maantelõigul, mida ka usinasti katsetatakse.
Sellega olen 100% nõus, et 13 aasta pärast on elektriauto hoopis teine tükk kui praegu.

Ma tuletaks meelde, et mikserite seljas sõitmine on juba jupp maad rohkem kui sada aastat vana tehnoloogia ja kui veel peris peeneks ajada siis tegelt juba 163 aastat vana. Laetavate akudega kaadervärk saadi tänavale juba 1859. Ma ei hakka guugeldama, seega tulistan puusalt, et vist juba 1911 saadi kätte sada+ kilti ühe laadimisega. Elektrivurride kuldaeg oli 1890-1900, ...kuni tuli Ford-T. Ei ole me arengus väga kaugele jõudnud minu meelest.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Pole küllpäris teemasse. Kolmepütane foobia on ju nagu abimootoriga jalgratas (loe: võrr), neist saadakse ka 70+km kätte, kõlbab tõesti ainult küla vahel sõitudeks (seda ju Nõmme on), viis siia ja viis sinna. Oman sõidukogemust ja kui oleks proual veel välja vahetamata, siis ehk kiidaks ka. Möödasõit oli võimalik, aga tundus vägistamisena. Jah püsikas ja kliima olid olemas. Väikestel otsadel andis kokkuhoiu, alates 150 km polnud enam suuremate sama kontserni omadega vahet näha.
Elekter on jah olemuselt kahjuks sama puhas, nagu algselt välja mõeldi, seda kahjuks veel ei osata solkida nii, nagu vedelat energiat. Noh natuke roheliseks üritatakse teha, aga sellest elektronid ei muutu mitte halvemaks ega paremaks Cool Selle eest on tunduvalt muutunud salvestamisvõimalused ja mootorid (harjavabad), juhtahelad ei kuluta asjata elektrone, algselt, ehk siis 137 (või mida seal nimetati) aastat tagasi käis mootori pöörete muutmine reostaadiga, mis piiras elektronide liikumist soojuse tootmisega, ehk puhas energia kadu. Need on lihtsamad näited ja mahuvad ehk lahmijatele ka pähe.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(29-06-2022, 20:18 PM)spitfire Kirjutas:  Ma tuletaks meelde, et mikserite seljas sõitmine on juba jupp maad rohkem kui sada aastat vana tehnoloogia ...  vist juba 1911 saadi kätte sada+ kilti ühe laadimisega. Elektrivurride kuldaeg oli 1890-1900, ...kuni tuli Ford-T. Ei ole me arengus väga kaugele jõudnud minu meelest.

Ohoh! Et tänane Leaf või EQA mõlemad kannavad seljas neljakordse kandevõime jagu akusid? Et akude kaal ületab muu auto (iseküsimus, kuivõrd toonaseid tugevdatud vankreid saab autodeks lugeda)  kaalu kuuekordselt? Ning kõigi laadimiseks tuleb muuhulgas vahetada elektrolüüti? Tõsiselt?

Tehnikafoorumis säärane jutt Sad

Ma saan aru, et meil on siin üks lõviküpsiseid söönud muu hulgas Nõmmel resideeruv mitmepaikne, kes õpetab kõiki kalu lendama ja linde sukelduma, aga mingit piiri võiks siiski pidada.

Miks austet elektriautofoobid üldse arvavad, et aastal 2035 uute sisepõlemismootoriga autode tootmise (mitte müügi!) lõpetamine EL-s tähendab koheselt seda, et Eestis sisepõlemismootoriga autosid enam kasutada ei või? Ärge mõelge asju välja!

Sama hästi võiks halada, et elu on ilmvõimatu, kuna juba täna ei ole enam võimalik osta vabalthingava V8 ottomootoriga täismõõtmelist peresedaani igast leivapoest...
Vasta

Äkki võtaks oma tõe kuulutamisega natuke tuure maha? Igaühel on oma tingimused, ootused ja vajadused autole. Mõnede jaoks elektriauto sobib, teiste jaoks jääb esialgu niruks. Pole ju mõtet enda tõde peale suruda.

Pealegi on elektriauto turul osad segmendid veel päris täitmata - näiteks sellist golfi suurust või vähe suuremat elektriuniversaali ei ole - rõhuga pakiruumile just. On luukpärasid rõhuga reisijate ruumile ja tõstetud luukpärasid aka linnamaastureid.  Kuna esmane ja peamine turg, mille järgi joondutakse, on lääne-euroopa ja seal pole suuri koeri ja ehitusnänni autos vedada kombeks, siis ilmselt pole ka prioriteet.
Vasta

Ma loodan, et see vaidlus kestab siin vähemalt 15 aastat. Huumorinurk .
Vasta

Tsitaat:Me praegu linnapunnina kasutatav foobia on ka selles vanuses ja ilma püsikata. Ilma kondita. Jne, sest on ju "sakslane eestlase ostetuna" [Pilt: wink.gif] Ok, ei maksnud kasutatuna ka suurt midagi olematu läbisõidu juures.  Samas on moodsa kerega, kõrge istumisega, julma kliirensiga jne. Täna saaks kümnekordse hinna eest peaaegu samade omadustega elektripunni, millega ei saaks kõike seda teha mida 3-pütane bensukas võimaldab. 
Okei. Sisuliselt jaurad sa selle üle, et EV-de seas ei ole säästupunni saadaval.

Samamoodi on lollid kõik need, kes ostavad uue X3/X5/Passati selle asemel, et pruugitud Fabiaga kohanduda.
Vihjeks ütlen, et Škoda Enyaq on BMW parketimaasturiga samas hinnas ja varustuses ja läbisõiduulatus on 400km all. 
(Vahemärkus - kahtlustan, et kolmepütane Fabia pool tonni pardal ei jõua maanteekiirustel oma 40-liitrise paagitäiega palju  kaugemale. )
Elektri-Meganega samas segmendis pakutavad viisakad fossiili tarbivad luukpärad maksavad ka seesinase Meganega samasse auku.
Ehk siis jah, jõuetute mahlapakkide (mida Priit teiste inimeste valikutes lärmakalt laidab) segmendis puudub (veel) võrreldava sõiduulatusega elektrikas. Aga kuna jõuetud mahlapakid on loodud linnasõitudeks (ja enamus sihtgruppi on peaspetsialistist lollimad ja sõidavadki linnas) siis leidub turul alla sajakilomeetrise ulatusega soodsamaid särtsukaid ka.
Vasta

Elektrikate suurim probleem minu jaoks on see, et linnast väljas autode kiiruste vähe suureneb veel võrreldes praegusega. Väikese patareiga plönnid sõidavad tunduvalt alla lubatud kiiruse ja edevama otsa omad see-eest ületavad stabiilselt ja käituvad nagu bemmi-mehed 25a ja audi-mehed 10a tagasi.
Vasta

Peeter2 Kirjutas:Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine..
Sa subjektiivsel arvamusel ja faktil ikka teed vahet? Smile 
Ning miks peaks keegi hakkama ümber lükkama eiteakust võetud arvamust? Kui soovid tõesta parem ise ära, et el. auto omaja peab olema miljonär ning minimaalselt eramaja omanik. Kohustuslikud paneelid katusel või eratuugen tagaaias ununes vist mainimata?  Toungue Vastupidist on eelmistel lehekülgedel ka juba räägitud. Pole vaja hakata rääkima üldistest tendentsidest ning laiast maailmapildist. Jah, el.auto on kallis kuid mitte enam sellisel määral, et ilma ostutoetusteta neid keegi enam osta ei jõuaks. Jõudsalt arenev kasutatud särtsukate järelturg ning tehn.arengust tingitud väga head garantiitingimused ei sunni pealegi üldse salongist tutika liikuri poole vaatama. See et prestiižsetes elurajoonides seisavad e-tronid, Taycanid ja model-x-id villade ees kahjuks ei puhu pilli - valdavalt liigutakse teistsuguste liikuritega mida toetab ka müügistatistika.
Viimase el.auto (vw golfi) müüsin lastega noorperele pere teiseks autoks, kes elab Kesk-Eesti väikeasulas veneaegses kolhoosi kortermajas. Eelistatud oleks GTE Passat kuid hind liiga kõrge. Küsimusele kuidas laadima hakkate ei pidavat probleemi olema (kuidas kortermajas laetakse saab vist igaüks aru..). Sõiduulatus katvat praegused vajadused.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(30-06-2022, 14:38 PM)Vetu Kirjutas:  Elektrikate suurim probleem minu jaoks on see, et linnast väljas autode kiiruste vähe suureneb veel võrreldes praegusega.
...

Kuidas inimeste enesekesksus ja hoolimatus on seotud energiakandjaga?

Ma võin ka üldistades öelda, et kui sõidan isa Audi 80-ga, siis ei kiputa lolle möödasõite tegema, aga minu S212 peab iga hinna eest mööda pressima. Siiski ei tohi siit teha järeldust, et bensiiniga sõitvast autost sõidetaks vähem möödaSmile
Vasta

(30-06-2022, 14:51 PM)Walter Kirjutas:  
Peeter2 Kirjutas:Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine..
Sa subjektiivsel arvamusel ja faktil ikka teed vahet? Smile 
Ning miks peaks keegi hakkama ümber lükkama eiteakust võetud arvamust? Kui soovid tõesta parem ise ära, et el. auto omaja peab olema miljonär ning minimaalselt eramaja omanik. 
Tallinnas näiteks elab enamus inimesi kortermajades - fakt.
Omakorda väga suur enamus neist kortermajadest ei oma võimalust elektriauto laadimiseks. - fakt. 
Nendest faktidest tuleneb järeldus, et elektriauto omamiseks on vajalik samuti omada eramaja, kus auto laadimine on võimalik. 
Kui sulle need faktid ei meeldi, siis püüa ümber lükata või lepi nendega. 
Jah loomulikult on võimalik linnapealt laadijat otsida, aga - kui palju seda tehakse? Ei tehtagi, seda tõestab järjekordne fakt, et kortermajade läheduses elektriautosid parkimas kohtab õige vähe, pigem on neid ikka erakate juures. 
"Luksus" ei tulene ainuüksi eramaja omamise vajalikkusest, vaid ka elektriauto kallist hinnast. Seda olen juba siin nämmutanud, et samaväärne elektrikas maksab poolteist-kaks korda rohkem kui samaväärne sisepõlemismootoriga auto. Puudub ka võimalus osta "paari tonni eest" sõidetav pruugitud elektriauto.
Kusjuures ei saa aru, kuidas kolhoosiaegses kortermajas elektrikat laetakse. Lastakse aknast pikendusjuhe õue?
Vasta

(30-06-2022, 15:02 PM)v6sa Kirjutas:  
(30-06-2022, 14:38 PM)Vetu Kirjutas:  Elektrikate suurim probleem minu jaoks on see, et linnast väljas autode kiiruste vähe suureneb veel võrreldes praegusega.
...

Kuidas inimeste enesekesksus ja hoolimatus on seotud energiakandjaga?

Ma võin ka üldistades öelda, et kui sõidan isa Audi 80-ga, siis ei kiputa lolle möödasõite tegema, aga minu S212 peab iga hinna eest mööda pressima. Siiski ei tohi siit teha järeldust, et bensiiniga sõitvast autost sõidetaks vähem möödaSmile
Antud juhul räägin ma kui praktik - 3a veokaga mööda Norrat ringi sõita tekitab ikkagi mingisuguse arusaama kes ja kuidas liikluses toimetab. See aasta olen teisel elualal aga just käisin 55+55km sõitmas maanteel ja kui 80 alas venivale kolonnile järgi jõudsin siis selle esimene auto ei olnud ei haagissuvila ega karvajalast veokajuht vaid eUP!. Ja selliseid näiteid on siin küll ja veel, ja möödasõite selles kolonnis tegid see suurem BYD (ei mäleta nende kõiki mudeleid) ja Model S.
Vasta

(29-06-2022, 10:25 AM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 01:22 AM)deus Kirjutas:  
(28-06-2022, 23:30 PM)ounou Kirjutas:  Millest on tekkinud arusaam, et auto omamine on kohustuslik? Kõik ei pea autot omama, mis iganes see põhjus ka poleks (ei taha, liiga kallis, pole laadijat, jne). Ja kui sellest aru saada, siis on kogu viimaste nädalate arutelu siin teemas (ja teiste elama õpetamine) täiesti mõttetu mulin.

Ja teema pealkirjas olevale küsimusele vastan, et jah ükskord ostan küll endale elektriauto (kui vahepeal midagi veelgi uuemat pole peale tulnud).
Härra pole vist maaeluga kursis. Lähim ühistranspordi peatus on 1,5 kiltsa, ma tahaks näha, kuidas sa sinna valutavate põlvede ja kandadega kõmbid, kui vaja linnas poes käia. Vanaema juures mul pidi suisa 3 kiltsa maha kõndima. Auto on vägagi kohustuslik asi, kuniks pole normaalset ühistranspordivõrgustikku.
Millest on tekkinud arusaam, et maal elamine on kohustuslik?
Et linnalapsed saaks poest piima osta.
Vasta

[quote pid='538717' dateline='1656589873']
Peeter2 Kirjutas:Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine..
Sa subjektiivsel arvamusel ja faktil ikka teed vahet? Smile 
Ning miks peaks keegi hakkama ümber lükkama eiteakust võetud arvamust? Kui soovid tõesta parem ise ära, et el. auto omaja peab olema miljonär ning minimaalselt eramaja omanik. 
[/quote]
Tallinnas näiteks elab enamus inimesi kortermajades - fakt. 
Omakorda väga suur enamus neist kortermajadest ei oma võimalust elektriauto laadimiseks. - fakt. 

(Täpsustus: "Ei oma HETKEL võimalust")


Täiesti arvestatav hulk nende majade elanikke ei oma niiehknii autot. Teine suur hulk kõrgete paneelikate elanikke pargib ruumipuudusel parkimismajas või eraparklas, kus laadimistaristu juba on või selle tekitamine on lihtne. 


Fakt


Nendest faktidest tuleneb järeldus, et elektriauto omamiseks on vajalik samuti omada eramaja, kus auto laadimine on võimalik. 

See järeldus tugineb lisaks eeltoodud faktidele põhjendamatule OLETUSELE, et kõik kortermajade elanikud tahavad omada autot ning seda enda akna all laadida.


samaväärne elektrikas maksab poolteist-kaks korda rohkem kui samaväärne sisepõlemismootoriga auto.

Mille poolest on Škoda Enyaq alaväärsem BMW x3-st peale hinna?
Kas VW T-ROC 45K hinnanumbri juures on poole odavam kui ID.5? kui varustusetasemed ja dünaamikanäitajad võrdseks panna?

Puudub ka võimalus osta "paari tonni eest" sõidetav pruugitud elektriauto.

Ei puudu

Kusjuures ei saa aru, kuidas kolhoosiaegses kortermajas elektrikat laetakse. Lastakse aknast pikendusjuhe õue?

Saab ka nii, seda pikendusjuhtme lollust on aastakümneid nii tolmuimejaga salongi koristamiseks kui ka plokisoojenduse jaoks kasutatud. Igapäevaseks kasutuseks viitsiks isegi mina ilmastikukindla ja kõrisse pandud kaabli tõmmata pikenduse rullimise asemel.
Vasta

(30-06-2022, 19:54 PM)Telc Kirjutas:  [quote pid='538717' dateline='1656589873']
Peeter2 Kirjutas:Palju juttu, aga keegi pole ümber lükanud fakti, et täna on enamuse inimeste jaoks elektriauto omamine luksus, milleks esiteks on vajalik ka eramaja omamine..
Sa subjektiivsel arvamusel ja faktil ikka teed vahet? Smile 
Ning miks peaks keegi hakkama ümber lükkama eiteakust võetud arvamust? Kui soovid tõesta parem ise ära, et el. auto omaja peab olema miljonär ning minimaalselt eramaja omanik. 
Tallinnas näiteks elab enamus inimesi kortermajades - fakt. 
Omakorda väga suur enamus neist kortermajadest ei oma võimalust elektriauto laadimiseks. - fakt. 

(Täpsustus: "Ei oma HETKEL võimalust")


Täiesti arvestatav hulk nende majade elanikke ei oma niiehknii autot. Teine suur hulk kõrgete paneelikate elanikke pargib ruumipuudusel parkimismajas või eraparklas, kus laadimistaristu juba on või selle tekitamine on lihtne. 


Fakt


Nendest faktidest tuleneb järeldus, et elektriauto omamiseks on vajalik samuti omada eramaja, kus auto laadimine on võimalik. 

See järeldus tugineb lisaks eeltoodud faktidele põhjendamatule OLETUSELE, et kõik kortermajade elanikud tahavad omada autot ning seda enda akna all laadida.


samaväärne elektrikas maksab poolteist-kaks korda rohkem kui samaväärne sisepõlemismootoriga auto.

Mille poolest on Škoda Enyaq alaväärsem BMW x3-st peale hinna?
Kas VW T-ROC 45K hinnanumbri juures on poole odavam kui ID.5? kui varustusetasemed ja dünaamikanäitajad võrdseks panna?

Puudub ka võimalus osta "paari tonni eest" sõidetav pruugitud elektriauto.

Ei puudu

Kusjuures ei saa aru, kuidas kolhoosiaegses kortermajas elektrikat laetakse. Lastakse aknast pikendusjuhe õue?

Saab ka nii, seda pikendusjuhtme lollust on aastakümneid nii tolmuimejaga salongi koristamiseks kui ka plokisoojenduse jaoks kasutatud. Igapäevaseks kasutuseks viitsiks isegi mina ilmastikukindla ja kõrisse pandud kaabli tõmmata pikenduse rullimise asemel.
[/quote]
Viimane tsitaat mustas,et kas maal metsas kapa kohilas on ikka on piisavalt ampreid?Nende juurde ostmine päris korralik kulu...Olen ühe sellise kõrval elanud ja alajaam küla peale oli vist.
Vasta

(30-06-2022, 09:34 AM)v6sa Kirjutas:  
(29-06-2022, 20:18 PM)spitfire Kirjutas:  Ma tuletaks meelde, et mikserite seljas sõitmine on juba jupp maad rohkem kui sada aastat vana tehnoloogia ...  vist juba 1911 saadi kätte sada+ kilti ühe laadimisega. Elektrivurride kuldaeg oli 1890-1900, ...kuni tuli Ford-T. Ei ole me arengus väga kaugele jõudnud minu meelest.

Ohoh! Et tänane Leaf või EQA mõlemad kannavad seljas neljakordse kandevõime jagu akusid? Et akude kaal ületab muu auto (iseküsimus, kuivõrd toonaseid tugevdatud vankreid saab autodeks lugeda)  kaalu kuuekordselt? Ning kõigi laadimiseks tuleb muuhulgas vahetada elektrolüüti? Tõsiselt?

Tehnikafoorumis säärane jutt Sad

Ma saan aru, et meil on siin üks lõviküpsiseid söönud muu hulgas Nõmmel resideeruv mitmepaikne, kes õpetab kõiki kalu lendama ja linde sukelduma, aga mingit piiri võiks siiski pidada.

Miks austet elektriautofoobid üldse arvavad, et aastal 2035 uute sisepõlemismootoriga autode tootmise (mitte müügi!) lõpetamine EL-s tähendab koheselt seda, et Eestis sisepõlemismootoriga autosid enam kasutada ei või? Ärge mõelge asju välja!

Sama hästi võiks halada, et elu on ilmvõimatu, kuna juba täna ei ole enam võimalik osta vabalthingava V8 ottomootoriga täismõõtmelist peresedaani igast leivapoest...

Täiesti seosetu jutt võrreldes tsitaadiga. Aga see selleks. 
1907 aastal oli ühe laadimisega elektrikaga läbitav vahemaa 100-130 km enamusega neist. Testsõidul saadi kätte võib-olla just mitte väga lõdva randmega aga ikkagi 340 km ökotades. Ja seda üle saja aasta tagasi ! Mis siis vahepeal tehti ? Või oli siis areng ilma euroametniketa ja sujus kuidagi ladusamalt ?

Kes tahab näha kuidas elektrikas teist korda "tapeti" siis vaatab filmi EV1. On olnud au seda autot ka oma simaga näha ja käega katsuda.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Ma elan TLN kortermajas, mul oleks (tehniliselt) lihtne tekitada parkimiskohale laadimisvõimalus, minu sõitudeks jätkuks/ sobiks EV tänasest sõiduulatusest, AGA ma valisin uueks sõidukiks siiski bensupõletaja. Põhjus proosaline - see tuleb järgmise 10a perspektiivis soodsam sest ma ei sõida nii palju, et odavam "kütus" kallima seotuskulutuse tasa teeniks.
Arvutus seal tehtud: https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/ ja aluseks võetud RAV4 vs ARIYA.
EDIT: Ülejärgmine auto saab suure tõenäosusega olema EV (ja tõenäoliselt vähekasutatud).


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Loen siin seda arutelu ja peab tõdema, et paljuski on see elektriauto teema nagu usuküsimus. Nii nagu sünnipäevalauas võivad teinekord täiesti ontlikud inimesed mingite parteiliste või maailmavaateliste seisukohtade pärast tülli pöörata ise poliitikast suurt aimu omamata, on siingi enamik kisa mingite hüpoteeside ja lambiarvutuste baasilt, ise kogemust omamata. Pole seda mulgi. Aga millal enne on teadmiste puudumine arvamuse avaldamisel takistuseks olnud. Üritan siis ka "sõna sekka" öelda.
 N. ö. maainimese seisukohalt. Sest Jõmmipealinnast ca. 3 km. kaugusel elaja seda kahtlemata on.
 Oletades, et mingil hetkel tekkib kihk too elektriliikur omandada, tuleks välja valida mingi kindel toode. Ilmselgelt peaks see olema uus. Foorumis võib fantasserida vana i- mievi baasil omale liikuri ehitamisest või mõnest nišikulgurist, aga kui me räägime tarbesõiduki asendamisest elektrilisega, võiks see olla toimiv aparaat ja minu jaoks ca. 500 km iga ilmaga ulatusega suuremat sorti mugav auto. No nii hinnaklassiga ca. 50-60 k vähemalt. Selle teema, kuidas seda osta, jätaks käsitlemata. Mikrofirma juhatuse liige on teadupärast panga silmis viimane jätis ja raha peab omal olema. Edasi? Pelgalt imeaparaadi koju tarimisest ei piisa, vaja on talle mingi laadimispunkt tekitada. Tuhat- paar ikka koos kaabeldustega kui mitte rohkem. Ampreid tuleks ka juurde osta, et elukas vähegi arvestatava kiirusega laetud saaks. Minu puhul käiks jutt nii umbes 4-6 k väljaminekust.
 Et kallist akupakki näiteks -20- ga mitte piinata, peaks massina ikka vist sooja ajama? Kindlasti mõni kiire guugeldaja leiab Norra jms. näidetel, et see on jama, aga millegipärast akud ikka ju käredat külma kardavad. Nii et garagebox võiks talle leiduda ja sealgi laadimiskoht. Kokku läheks selle uue pereliikme adopteerimisele vaata et 70 -80 k ära. Kui mul ka see raha oleks kohe välja käia, on sellega arvatavasti midagi targemat teha.
 Ega seda elektriautostumist ilma- aegu poolvägisi läbi ei viida- turumajanduslikult on veel minna küll.
Lõpuks tehakse sisepõletaja elu nii ebamugavaks, et lihtsalt ei jää muud üle. Tarbesõidukitest parem ei räägiks. Mingit õlut võib ju linna piires reklaami- irve saatel laiali vedada, aga tõsiseks tööks akut veel ei jagu. Seda ainsat puuduolevat ja kõige vajalikumat komponenti.
Vasta

(30-06-2022, 14:38 PM)Telc Kirjutas:  ei puudu
Too siis mõni näide, kus reaalselt kasutatava elektriauto saab 2000 euroga osta. Nii palju kui ma aru saan, siis neid pole, aga valgusta mind. 
Kõik su jutt on samasugune soovmõtlemine. Ei ole mõtet seda vaidlust jätkata. Elu näitab.

10 aastaga ei ole ei elektriauto tehnoloogias ega kasutatavuses murrangut toimunud, nende osakaal on endiselt tühine. 
Ei näe põhjust, mis see peaks normaaljuhul järgneva 13 aastaga toimuma, toimuda saaks see murrang ainult drastiliste käskude-keeldudega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne