01-07-2022, 20:38 PM
(01-07-2022, 15:38 PM)karlarnold Kirjutas: Ehk rääkides Eestis kasutatavate elektriautode tehnilisest arengust viimase kümne aasta jooksul oleks vast mõistlik võrrelda Nissan Leaf erinevaid generatsioone. Ise suutsin märgata paari aasta tagust kümnekonnapuudast tühimassi kasvu, sõiduulatuse, laadimiskiiruse jmt jaoks on vaja kirglikumat guugeldajat.Suurim areng ongi olnud akutehnoloogias ja seeläbi ilmselgelt sõiduulatuses. Algusotsa 24kWh akude juurest on vahepeatusega 30kWh juures jõutud praeguses valikus olevate 40 ja 62 kWh akude juurde. Tõsi see suurima mahuga aku on ka füüsiliselt vähe suurem kui eelnevad. Seejuures võib 2012 aasta Leafile panna uusima-suurima aku, ühildumisega mingit muret pole.
Samuti on paranenud akude kestvus ehk laadimistsüklite arv, mahukadu jms. Muud arengud, mis asja effektiivsemaks teevad on olnud väiksemad aga need arengud pole nii olulised sest elektriautot eristab sisepõletajast just aku kui energiaallikas. Muus osas nagu elektrimootorid või aerodünaamika on insenerid oma tööd juba kaua teinud sõltumatult elektriautondusest.