Kas ostaksid endale elektriauto?

Tundub et mingi rohepöörajate sekt on sõna võtmas Smile Jah, liine on parandatud ja rajatud, aga mis kasu sellest on kui tootmist enam pole ja elekter tuleb sisse osta? Unistus mingist basseinist, mis kõik aku laadimise mured murrab ja krusad elektriga sõitma paneb, on pehmelt öeldes naiivne ja sarnaneb lolli ivani unistusetega lendavast ahjust ja ise katvast lauast. Euroopa oma direktiividega ja meie oma poliitikud nende üliusina täitmisega on viinud olukorrani, kus põlevkivi on pähh ja ei kõlba ahju ajada, puit aga nunnu ja muudkui küta. Anname talle lihtsalt teise nimetuse ja ongi rohe- energia valmis.
Vasta

(20-08-2022, 08:06 AM)honkomees Kirjutas:  ... põhiosa teedevõrgust tehti enne Moskva olümpiat, sj eraldas ka Moskva selleks raha. Nüüd Brüssel ei anna/annab näpuotsaga.
Kas see on Maanteemuuseumi ametlik teaduspõhine arvamus?
Vasta

Varasemate valitsuste suhtumist energeetikasse näeb ilmakalt siit. Iga energiaploki mis piltlikult öeldes stepslist VÄLJA tõmmati eest said poliitikud Prüsselist pika pai, sooja käepigistuse ja kel "rohkem kuraasi oli kui mõnel teisel tüdrukul" siis ka sooja tubase töö. Tuletame meelde, et (üli) kooli lõpetanud puratino esimene töökoht asus Iru elektrijaama direktori kabinetis. Millegi pärast meenub Simpsonite seriaal. 

Üks mitte just väga vana ERR-i uudis meenutuseks:

President Kersti Kaljulaid üllatas esmaspäeval Narvas eestlasi. «Euroopa kliimapoliitika ilmselgelt ei sobitu meie energiasüsteemiga. Eesti võiks ikkagi olla see riik, kes võtaks julguse kokku ja katsuks teha kliimapöörde esimesena,» lausus Kaljulaid ERRi teatel.
Enamasti on meie riigijuhid öelnud, et põlevkivitööstus on Eestile ülitähtis ning seda tuleb hoida. Kaljulaidi sõnum oli vastupidine. Riigipea ehmatas Narva energeetikuid, sest ta ei näe nende tööl enam tulevikku.
Vasta

(20-08-2022, 06:28 AM)raulex Kirjutas:  Soorebane oli 1990 olemas?
Wiki kirjutab küll 2020, aga mida nemad teavad.

Seda soorebast mina küll kiidan, ülekandeliin ei pea kole olema. Las mõni olla ilus vaadata ka.
Vasta

Kes veel ei tea, siis 6GWh mahtuvuse ja 600MW võimsusega Pakri energiasalv on täiesti arenduses. 
https://energiasalv.ee/
Vasta

Tsitaat: F..ck jälle lärmab kodukontori akna taga: urin, paarkümmend meetrit vaja liikuda – sajad diislit hingavad hobused tõmbavad pöörded üles, urin,  paarsada kilo vaja koormasse tõsta - hobustel pöörded üles, urin, paarkümmend meetrit vaja edasi liikuda …

Saaks ju palju vaiksemalt seda asja ajada.
Ma pole järelikult ainuke, kes on märganud, et Tallinna prügiautod lärmavad üle mõistuse palju.

Mind isiklikult see ei sega, aga tähelepanu tõmbab ikka, kui õues lärmiks läheb.
Diislit ei saa mitte kuidagi seal juures süüdistada (kaasaegsed diisel veokad töötavad sahinal)
Need lärmavad Kilulinna prügiveokid sõidavad CNG pealt (noh see "roheline" putini gaas)
CNG mootor veokal on reeglina kombineeritud diisli plokki, aga oluliselt mürarikkam (vahest on selline tunne, et neil prügiveokitel on sumpa asemel bemmi "otsetoru", lärm on ikka korralik)
Lisaks on kõik need masinad automaat-kastiga ja kõrvaltvaadates, on nad kas algelised, või omadega pekkis, aga manööverdamisel peab juht pöörded suht põhja vajutama, et see kolakas üldse liikuma hakkaks.
Enne neid gaasi-prükkareid sõitsid mingid diisel masinad ja sealt kostus tuppa ainult prügikastide tühjenemise kolin.
Vasta

(20-08-2022, 16:15 PM)Arnol Kirjutas:  Kes veel ei tea, siis 6GWh mahtuvuse ja 600MW võimsusega Pakri energiasalv on täiesti arenduses. 
https://energiasalv.ee/
https://www.err.ee/1608688681/ttja-seab-...-tingimusi 
Tsitaat:Lisaks tuleb Energiasalv Pakril muu hulgas analüüsida, kuidas tagatakse Paldiski linna varustamine nõuetele vastava joogiveega, kuidas välistada põhjavee omaduste mõjutamist ning käituda avarii korral.
Nojah, kunagi oli pärnu õlu soolane, ehk harjuvad paldisklased ka soolase veega. Mis ma öelda tahan: pole see asi midagi käigus. Võivad veel aastaid vaielda kohtus, kas paldisklane võib(peab) soolast vett juua. 
Tsitaat:Ma pole järelikult ainuke, kes on märganud, et Tallinna prügiautod lärmavad üle mõistuse palju.
Narva mnt Maneeži nurgal olid puidust majad veel kui ühe öö seal ööbisin. Luust-lihast läbi käis see trammi krigin pöördel. Hommikul küsisin perelt kuidas nad siin elada-magada saavad. Vastati, et nemadtramme ei kuule, ega maja värisemist ka mitte. Inimene kohaneb.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Elektriline prügivedu käib juba ammu.

https://www.themayor.eu/en/a/view/rotter...rucks-2828

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Ei saa aru sellest kiunust. Diisel, gaas, elekter, vahet pole, tagurpidi käik sisse lüüakse, siis on alles õige äratus.
Vasta

Tänaseks päevaks on kaugjuhitav elektriauto linnaliikluses edukalt sõidueksami sooritanud.
Vasta

(18-08-2022, 11:35 AM)saarlane87 Kirjutas:  
(18-08-2022, 09:51 AM)v6sa Kirjutas:  Oled kindel? Olles alekoki furgooni korraks kiigata saanud, siis mina ei kahtle äramahtumises.
Sellel konkreetsel õllevedajal on 9 akupakki- mõlemal küljel 2 kahest moodulit (rohkem ei mahuks) ja sisepõlemismootori asemel 9. + selle otsas igasugu muud manti (inventer jms). Käigukasti asemel on veomootor, mille otsa on kruvitud 2-käiguline kast. Terve põhjaalune on igasugu ajusid, pumpasid ja soojusvaheteid täis pikitud- no ei ole seal ruumi.

Kuna mode on mind personaalselt selle postituse valguses ette võtnud, siis olgu välja öeldud, et jah, konkreetsed risttahukakujulised, turunduse/avalike suhete nõudel auto külge riputatud akukastid ja varuosariiulilt ettejuhtunust kombineeritud ruumi raiskavad hüdru/pneumolahendused tõesti ei mahu täna kasutusel olevate "prügihamstrite" raami ümber.  Mistõttu ma ka kirjutasin optimeerimise vajalikkusest. Aga seda osa loomulikult keegi ei loe.

Minule oli täielik pettumus, et Scania nii haledalt lati alt läbi pani. Kõige tõhusamalt hävitavad elektriauto mainet just säärased läbi mõtlemata lahendused. Ja selle kõige õigustuseks veel analooge mitteomavad arvutused mitterealiseeritava tuleviku kohta.

Täpselt sama mõttetu, nagu varemkirjutanud multitalentne ksf! lahtise ukse kõrvalt läbi seina murdes tõestab arvutustega, et kaugvedu maanteel pole otstarbekas tänase tehnoloogiaga elektrifitseerida. Milles üllatus?
Vasta

Hakkab looma https://www.telegraph.co.uk/money/consum...un-petrol/
Vasta

(27-08-2022, 15:33 PM)ivoalaska Kirjutas:  Hakkab looma https://www.telegraph.co.uk/money/consum...un-petrol/
Päris huvitav- praegu vaatasin seda linki uuesti, aga seal pole enam midagi. See on vist teema, mille puhul inimesed ei tohi tõtt teada ja tsensuur töötab igal pool.
Vasta

(31-08-2022, 18:28 PM)Aare R. Kirjutas:  
(27-08-2022, 15:33 PM)ivoalaska Kirjutas:  Hakkab looma https://www.telegraph.co.uk/money/consum...un-petrol/
Päris huvitav- praegu vaatasin seda linki uuesti, aga seal pole enam midagi. See on vist teema, mille puhul inimesed ei tohi tõtt teada ja tsensuur töötab igal pool.

Kopeeritud kujul:

https://telegra.ph/elektrimasin-kallis-08-27

Arhiivi kujul:

https://web.archive.org/web/202208280714...un-petrol/
Vasta

See Telegraph on peldikusein, kirjutatakse igasugusest ila, mis vähegi klikke toob. Nelli Teataja ja Tartu Ekspress on ka kvaliteetsemad. Nagu näha mõned kõiketeadjad siin läksid liimile.
Vasta

(31-08-2022, 19:03 PM)Etsike Kirjutas:  See Telegraph on peldikusein, kirjutatakse igasugusest ila, mis vähegi klikke toob. Nelli Teataja ja Tartu Ekspress on ka kvaliteetsemad. Nagu näha mõned kõiketeadjad siin läksid liimile.
Palun olla täpne ikkagi, sa mõtlesid telegraph.co.uk lehte, mitte telegra.ph lehte siinkohal.
Vasta

Tundub, et politsei hakab isegi elektriga patrullis käima.

[Pilt: unknown.png]
Vasta

Kas neil püssidel on tippkiirus piiramata?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

See patrullauto on nagu kasslane - kui esimese sööstuga kätte ei saa, siis pole pikalt mõtet taga ajada.
Vasta

(02-09-2022, 13:29 PM)Mahno Kirjutas:  See patrullauto on nagu kasslane - kui esimese sööstuga kätte ei saa, siis pole pikalt mõtet taga ajada.
Politsei sõidukite tippkiirus (ja suutlikkus seda pikalt hoida) ei ole täna Eestis eriti oluline - raadiosaatjast ikka kiiremini ei sõida  Big Grin
Teatavasti levivad raadiolained ~300 Mm/s
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne