16-02-2023, 10:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2023, 10:44 AM ja muutjaks oli Jesper.)
(16-02-2023, 09:40 AM)karlarnold Kirjutas: See on keerutamine, teemast mööda. Värske otsus piirab mingit liiki autode, mitte mingit liiki kütuse müügi.Just ristivastupidi, otsuse sõnastus on selline, et uute autode CO2 emissioon peab langema 100%. Tehniline teostus, kuidas seda saavutada, on printsiibis vaba: https://www.reuters.com/markets/europe/e...022-10-27/
Tsitaat:Negotiators agreed on Thursday that the EU will draft a proposal on how cars that run on "CO2 neutral fuels" could be sold after 2035.
Lihtsalt minu isiklik hinnang on, et seda on sisepõlemismootoriga raske saavutada, sest efektiivsus on madal. Samas näiteks Porsche arvab vastupidi: https://www.ibtimes.com/what-efuel-porsc...es-3649777
Mis puudutab nii kaubikute kui veoautode massipiiranguid, siis minuarust need on EL-is üldse tehtud rohkem transpordi-ametiühingute survel, et x koguse kauba vedamiseks oleks vaja teatud hulk töökohti. Üle-kolmepooletonnistel on elektrimajanduse jaoks juba praegu kaks tonni lisamassi lubatud ( https://electrek.co/2021/08/13/tesla-sem...t-crucial/ ), asi see kaubikutega midagi sarnast teha. Või siis teevad juhid endale lihtsalt C-kati, poleks ka paha areng, liikluspilt kindlasti võidaks nagu pärast seda, kui rolleritele registreerimismärgid tulid. Praegu need on rohkem nagu metsik lääs, ülekaalu ei kontrollita, kiirusepiirangut pole, kettaid ka mitte, muudkui hüppa sanga ja paku teenust.