Kas ostaksid endale elektriauto?

Valida on ju sisuliselt 3 võimaluse vahel:
Toetamine, maksustamine ja keelustamine.
Toetamine, tarbija jaoks kõige valutum. Seda kasutab laialdaselt USA, 7000 dollarit peaks praegu elektrika toetus olema.
Paraku ei tule raha seinast ja toetusteks jaotatava raha  järjekorras on ka pered, pensionärid, politseinikud, päästjad...
Uue auto ostab ka pigem keskmisest jõukam kodanik, seega...

Makustamine, no kui näiteks 500 või ka 300 on aastas automaks, siis kuipalju vanasõidukeid otsejoones Kuusakoski sõidab, kaotus oleks korvamatu.
Kütuseaktsiis ka proovitud, kui just Euroopa tasemel miinimumi ei kehtestata, siis hakkavad maksud taas Lätti sõitma.
GPS kilomeetripõhine maks oleks õiglane, aga käsi püsti, kes sellist nuhkseadet oma autosse tahaks.

Jääbki üle keelustamine, pole autot, pole probleemi. Seda rakendavad siis lisaks EL-le ka britid ja osad USA osariigid. Äkki ongi kokkuvõttes parim lahendus?
Vasta

Noh, kas GPS põhine kilomeetrimaks ikka oleks õiglane. Võib ju väita, et rikkamad saavad valida, kus nad elavad, nii kuidas mugavam on, vaesed peavad elama seal, kus nad saavad.

Teine argument on regionaalpoliitiline - hüpoteesina julgen pakkuda, et enam kilomeetreid kerivad hõredalt asustatud maapiirkondade inimesed. Ja need on piirkonnad, mis niigi tühjenevad noortest, kes pigem lähevad ära linna.

Aga miks mitte maksustada uued M1 autod - nagu öeldud ostavad neid peamiselt jõukamad. Ja maksustaks kuidagi selliselt, nagu moodne tänapäeval öelda, astmeliselt. Et näituseks kuni 80kw üks määr, kuni 100 kw suurem jne. Sest olgem ausad, 130-150kw sõiduautol ei ole mitte kuidagi seotud enam liikumisvajaduse rahuldamisega. Puhas edevusvajadus.

Keelata saab nii kaua, kuni ühiskond suudab ja soovib selle keelamise hinna kinni maksta. Ja kinni maksta tuleb esiteks hetke seisuga oluliselt kallim transpordivahend kui selline pluss kogu toetava taristu välja ehitamine. Ega ettevõtlus pidamata ei jää, lihtsalt täiendav kulu peab jõudma hajutatuna kõikide muude (transport on ju pea kõikide kaupade üks hinnakomponent) kaupade hindadesse.
Ja kuna suur tükk maailmast elektritransporti sellisel moel ei rakenda, siis on see neile väike konkurentsieelis.
Vasta

Need kilod ja vatid ongi E autol üks kaval teema siiani. Näiteks e-nirol passis mootori võimsuseks 29 kw millest tuleb ka hea hinnaga kasko ja liiklus. Aga rattast maakera peale väänab ligi 400nm ja 150kw.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

See on kõik tahte küsimus - on varemgi autodel olnud nö maksuhobujõud.
Vasta

(20-02-2023, 00:19 AM)Mahno Kirjutas:  See on kõik tahte küsimus - on varemgi autodel olnud nö maksuhobujõud.
Ei ole sellestki väga kaua aega möödas, kui siingi riigis maksustati sisseveetavate autode töömahtu, ja nii rõvedalt, et pidin Cadiĺlaci ostu edasi lükkama.
Vasta

Minuarust elektrika üks suuri eeliseid on just see, et pole mingit põhjust toota neid 74kW peldikuid kokkuhoidlikele, "kütusekulu" tippvõimsuse piiramisest väiksemaks ei lähe. Alla 100kW auto ostmise asemel oleks nagunii mõistlik juba jalgratas või motoroller hankida - teistel oled vähem jalus ja hoiad veel rohkem raha kokku. Uuel Nissan Leafil näiteks on olenevalt akust 110-160kW.

Aga mis puudutab elektriauto "aktsiisi", siis olen üsna kindel, et sinna läheb küll vähemalt inimpõlv aega, kuni see teema lauale tuleb - esiteks on ka aastal 2035 enamus teedel olevaid autosid sisepõletajad, kelle koorimine on poliitiliselt korrektsem, teiseks jääb valdav enamus elektritootmise rahast kodumaale, bensuka elektrikaga asendamise positiivne efekt riigi tuludele on ka ilma täiendava maksuta umbes samas suurusjärgus kui praegune kütuseaktsiis.
Vasta

(20-02-2023, 08:48 AM)Jesper Kirjutas:  Aga mis puudutab elektriauto "aktsiisi", siis olen üsna kindel, et sinna läheb küll vähemalt inimpõlv aega, kuni see teema lauale tuleb...

Ma nii optimistlik pole.
Norra näide. Algus oli ilus ja tõotas roosilist elu. Toetused auto ostul, soodustused liiklemisel-parkimisel. Mis võiks veel parem olla, eksole? Elu nagu lill võrreldes fossiiliga liiklejail! Smile
Aga kui turg sisse söödetud ja saavutatakse mingisugune kriitiline mass, hakatakse pooma. Ja üsna kiirelt, sest kui palju nüüd sellest suurest nullemissiooni kampaania rakendamise algusest seal maal möödunud ongi?

https://www.bilnytt.no/showannualdiffpassenger.aspx

Reaalsus on see, et meie riigis kanged otsustajad ju päriselt kah tiksuvad teiste riikide sabas ja teevad kõik teiste järgi nii et seda mittemaksustamist kindla sõnaga prognoosida on mõttetu tegevus. Tegelikult.
Vasta

Ma olen seda alati arvanud, et kõik, mis esmapilgul on soodne, ei jää kindlasti mitte soodsaks, just samal põhjusel nagu Janka ütles, et kui (ükskõik mis) asi levib massidesse. Elektrika puhul on see tõenäosus veel suurem, sest seda üritatakse kohustuslikus korras paaniliselt peale suruda.

Mis puutub otsustamisse, siis "meie omad" on veel eriti eesrindlikud igasugu "direktiivide" ja otsuste vastuvõtmisel.
Vasta

No elektriauto vajab ju samamoodi teid nagu iga teinegi, mis sa reaalselt loodad selle peale, et nii jääbki, sina sõidad ja kuskil keegi teine maksab? Samas tänane aktsiis ei ole tegelikult teabmis kõrge, keskmise poekühvliga mingi 4€/100km ringis, isegi seda makstes on elektriautoga sõit palju odavam.

Ma lihtsalt ei usu, et elektriautode maksustamine enne jutuks tuleb, kui neid on autopargist 30-40%, senikaua saab vahe kompenseerimiseks tavakütuse aktsiisi vaikselt juurde vändata. Sellest ka see 20-25 aasta pakkumine. Ja isegi kui tuleb 10a pärast, siis täna autot ostes ikka piisavalt kauge mure, et selle pärast mitte heituda.
Vasta

(19-02-2023, 23:30 PM)rocker Kirjutas:  Need kilod ja vatid ongi E autol üks kaval teema siiani. Näiteks e-nirol passis mootori võimsuseks 29 kw millest tuleb ka hea hinnaga kasko ja liiklus. Aga rattast maakera peale väänab ligi 400nm ja 150kw.
Kas seletaksid seda natukene täpsemalt lahti, ei taha kuidagi kohale jõuda mulle, et kus kohas siis see 29kW tuleb, e-Niro on ikkagi 150kW putukas ju?
Vasta

https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp...likult-on/
Vasta

Kahtlustasingi seda "trikki" aga selle järgi on isegi mul V8 ainult 50 hobust maanteekiirusel ja turbomootoritest ärme üldse rääkidagi, need on üldse mopeedid enne kui turbo järgi tuleb.
Vasta

Sa pead oma V8 seadistama selliselt, et pikema võimsusmõõtmise peale ta kuumeneb üle ja ECU tõmbab võimsuse maha. Saadki uhked 50kw oma 30 minuti keskmiseks ja elu lill. Foori tagant paugutamist see ei sega ja saadki sellised elektrikat meenutavad sõiduomadused kätte Smile
Vasta

Nägin täna. Üle 60 tonni ja 400km. leidsin netist. Istmeid oli 5 ja pagasit mahub ka. Minule suur, isegi liiga suur.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Auto24's on need ju müügis pikemat aega...
Vasta

Nonii, minu 40KWH akuga  Leafil kuu aega täis. Teeb siis täpselt seda, milleks ostetud on, ehk mugav linnalähisõiduk , millega on võimalik mõningase vaba aja olemasolul ka pikemaid sõite ette võtta.
Tehtud 103 sõitu, kokku läbitud 1787 kilomeetrit. Elektrikulu äpi järgi 330 KWH, tegelik pisut suurem eelsoojenduse ja laadimiskao arvelt. Eelsoojendust ei maksa samas ka sõidukuluks arvestada, samaväärse sõidu alguseks sooja auto saamiseks oleks fosiilikal vaja Defat (ja siis istud samuti juhtme otsas) või Webastot. Leafil toimib eelsoojendus vajadusel ka akult, ehk võrreldav akutoitel Webastoga.
Kiirlaadijat pruugitud viis korda, kokku poolteist akutäit. Kaks esimest korda proovimiseks ja õppimiseks, reaalset vajadust kiirlaadida polnud.
Tehtud katsetamiseks üks pikem reis, 340 kilomeetrit temperatuuril +1 kuni -10 kraadi. Seal sai kiirlaadijat pruugitud kolmel korral, kahel korral poeskäigu jagu ja kolmas kord ekstra 40 minutit. Ütlen ausalt, 40 minutit on pisut tüütu, võiks ikka oluliselt vähem olla. Eelnevalt postitatud ID Buzz oma 180 KW laadimisvõimekusega oleks rusikas silmaaauku.
Kulu kiirlaadijale 62x0,35 21,7 eurot või siis võrreldes universaalteenusega +10 eurot.
Vähemalt sama palju olen tasuta laadinud, neid kohti tekib ja kaob, Ikea, Respo (irooniline, Leaf käru ei vea) ja Circle K kiirlaadijad (sel nädalal) on mõned näited.
No paneme siis kõik 330 kiluvattundi universaalteenuse hinnaga, see praegu koos kõigi tasudega 20 senti, annab kokku 66 eurot.
Samaväärne bensiinikas, Nissanil polegi fossiilkütusega sõiduautot müügil, kõige lähedasem mis leidsin võimsuse ,teljevahe, pikkuse ja pakiruumi poolest on Renault Megane.
WLTP sellel 6,3. Talvine tambov juurde, arvestaks 7l/100.
Kulu bentsule 17,8x7x1,7=211 eurot. Vahe elektriga 145 eurot.
Megane konfiguraator annab metallikvärvi, tomatikasti, võluvelje ja istmesoojendusega 26000. Leaf 33000.
Liising 6500 EUR sissemaksu ja 20 % jääkväärtuse korral fossiil 287, elekter 385. 
Hooldus on Leafil 5 aastat hinna sees, kuidas Renaultil, ei tea.
Elektrika müügiväärtus on täna 5 aastat kasutatuna märkimisväärselt suurem, aga hunt temaga.
Minul tuleb elektrikas igatahes praegu kuus ca 50 odavam. Suveperioodil, kui sõite rohkem ja elektri börsipaketi peale vahetan, oluliselt rohkem. Kel päikesepark/töö juures tasuta laadimise võimalus, sel seda enam.
Vasta

(21-02-2023, 13:37 PM)raulex Kirjutas:  Nonii, minu 40KWH akuga  Leafil kuu aega täis. Teeb siis täpselt seda, milleks ostetud on, ehk mugav linnalähisõiduk , millega on võimalik mõningase vaba aja olemasolul ka pikemaid sõite ette võtta.
Tehtud 103 sõitu, kokku läbitud 1787 kilomeetrit. Elektrikulu äpi järgi 330 KWH, tegelik pisut suurem eelsoojenduse ja laadimiskao arvelt. Eelsoojendust ei maksa samas ka sõidukuluks arvestada, samaväärse sõidu alguseks sooja auto saamiseks oleks fosiilikal vaja Defat (ja siis istud samuti juhtme otsas) või Webastot. Leafil toimib eelsoojendus vajadusel ka akult, ehk võrreldav akutoitel Webastoga.
Kiirlaadijat pruugitud viis korda, kokku poolteist akutäit. Kaks esimest korda proovimiseks ja õppimiseks, reaalset vajadust kiirlaadida polnud.
Tehtud katsetamiseks üks pikem reis, 340 kilomeetrit temperatuuril +1 kuni -10 kraadi. Seal sai kiirlaadijat pruugitud kolmel korral, kahel korral poeskäigu jagu ja kolmas kord ekstra 40 minutit. Ütlen ausalt, 40 minutit on pisut tüütu, võiks ikka oluliselt vähem olla. Eelnevalt postitatud ID Buzz oma 180 KW laadimisvõimekusega oleks rusikas silmaaauku.
Kulu kiirlaadijale 62x0,35 21,7 eurot või siis võrreldes universaalteenusega +10 eurot.
Vähemalt sama palju olen tasuta laadinud, neid kohti tekib ja kaob, Ikea, Respo (irooniline, Leaf käru ei vea) ja Circle K kiirlaadijad (sel nädalal) on mõned näited.
No paneme siis kõik 330 kiluvattundi universaalteenuse hinnaga, see praegu koos kõigi tasudega 20 senti, annab kokku 66 eurot.
Samaväärne bensiinikas, Nissanil polegi fossiilkütusega sõiduautot müügil, kõige lähedasem mis leidsin võimsuse ,teljevahe, pikkuse ja pakiruumi poolest on Renault Megane.
WLTP sellel 6,3. Talvine tambov juurde, arvestaks 7l/100.
Kulu bentsule 17,8x7x1,7=211 eurot. Vahe elektriga 145 eurot.
Megane konfiguraator annab metallikvärvi, tomatikasti, võluvelje ja istmesoojendusega 26000. Leaf 33000.
Liising 6500 EUR sissemaksu ja 20 % jääkväärtuse korral fossiil 287, elekter 385. 
Hooldus on Leafil 5 aastat hinna sees, kuidas Renaultil, ei tea.
Elektrika müügiväärtus on täna 5 aastat kasutatuna märkimisväärselt suurem, aga hunt temaga.
Minul tuleb elektrikas igatahes praegu kuus ca 50 odavam. Suveperioodil, kui sõite rohkem ja elektri börsipaketi peale vahetan, oluliselt rohkem. Kel päikesepark/töö juures tasuta laadimise võimalus, sel seda enam.
Auto omamise kulu ei ole mitte liisingmaksete suurus (Kohe välja ostes oleks siis tasuta?) vaid väärtuse vähenemine=ostuhind-müügihind, aga mitte sellest ei tahtnud kirjutada.
Kui vahest bens. vs el. veel rääkida, siis tõenäoliselt on elektrika kasko kallim kui bensukal (sest elektrikas on kallim). 
Tänud detailse ülevaate eest!
Vasta

(21-02-2023, 17:21 PM)maaks Kirjutas:  Auto omamise kulu ei ole mitte liisingmaksete suurus (Kohe välja ostes oleks siis tasuta?) vaid väärtuse vähenemine=ostuhind-müügihind, ...

Siiski liisingmakse on paljude jaoks see kriitiline number, millest tehakse ostuotsus. Võimalik müügihind on kauges tulevikus ja kohe väljaostmine võimalik vaid vähestele. Muide, kohe väljaostes ei ole mitte tasuta, vaid ostuhind on ka kogu maksumus. Liisingu korral tuleb pangajagu juurde auto omamise kulupoolele.

Kas meil mõni pank elektriautole soodsama intressiga liisingut ka pakub? Ja mõni kindlustaja kaskot?

LEAFimeeste foorumis pigem soovitatakse püsida "keskmises kolmandikus" segases kasutuses: https://mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=11922
Vasta

(21-02-2023, 13:37 PM)raulex Kirjutas:  Nonii, minu 40KWH akuga  Leafil kuu aega täis. Teeb siis täpselt seda, milleks ostetud on, ehk mugav linnalähisõiduk , millega on võimalik mõningase vaba aja olemasolul ka pikemaid sõite ette võtta.
Tehtud 103 sõitu, kokku läbitud 1787 kilomeetrit. Elektrikulu äpi järgi 330 KWH, tegelik pisut suurem eelsoojenduse ja laadimiskao arvelt. Eelsoojendust ei maksa samas ka sõidukuluks arvestada, samaväärse sõidu alguseks sooja auto saamiseks oleks fosiilikal vaja Defat (ja siis istud samuti juhtme otsas) või Webastot. Leafil toimib eelsoojendus vajadusel ka akult, ehk võrreldav akutoitel Webastoga.
Kiirlaadijat pruugitud viis korda, kokku poolteist akutäit. Kaks esimest korda proovimiseks ja õppimiseks, reaalset vajadust kiirlaadida polnud.
Tehtud katsetamiseks üks pikem reis, 340 kilomeetrit temperatuuril +1 kuni -10 kraadi. Seal sai kiirlaadijat pruugitud kolmel korral, kahel korral poeskäigu jagu ja kolmas kord ekstra 40 minutit. Ütlen ausalt, 40 minutit on pisut tüütu, võiks ikka oluliselt vähem olla. Eelnevalt postitatud ID Buzz oma 180 KW laadimisvõimekusega oleks rusikas silmaaauku.
Kulu kiirlaadijale 62x0,35 21,7 eurot või siis võrreldes universaalteenusega +10 eurot.
Vähemalt sama palju olen tasuta laadinud, neid kohti tekib ja kaob, Ikea, Respo (irooniline, Leaf käru ei vea) ja Circle K kiirlaadijad (sel nädalal) on mõned näited.
No paneme siis kõik 330 kiluvattundi universaalteenuse hinnaga, see praegu koos kõigi tasudega 20 senti, annab kokku 66 eurot.
Samaväärne bensiinikas, Nissanil polegi fossiilkütusega sõiduautot müügil, kõige lähedasem mis leidsin võimsuse ,teljevahe, pikkuse ja pakiruumi poolest on Renault Megane.
WLTP sellel 6,3. Talvine tambov juurde, arvestaks 7l/100.
Kulu bentsule 17,8x7x1,7=211 eurot. Vahe elektriga 145 eurot.
Megane konfiguraator annab metallikvärvi, tomatikasti, võluvelje ja istmesoojendusega 26000. Leaf 33000.
Liising 6500 EUR sissemaksu ja 20 % jääkväärtuse korral fossiil 287, elekter 385. 
Hooldus on Leafil 5 aastat hinna sees, kuidas Renaultil, ei tea.
Elektrika müügiväärtus on täna 5 aastat kasutatuna märkimisväärselt suurem, aga hunt temaga.
Minul tuleb elektrikas igatahes praegu kuus ca 50 odavam. Suveperioodil, kui sõite rohkem ja elektri börsipaketi peale vahetan, oluliselt rohkem. Kel päikesepark/töö juures tasuta laadimise võimalus, sel seda enam.

Väga hea ja konkreetne ülevaade.
Kuidas tootja suhtub sellisesse "lähen poodi juhe taha" laadimisse, ehk jupi kaupa sutsutamisse ? Mida auto juhend ütleb ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(21-02-2023, 17:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(21-02-2023, 17:21 PM)maaks Kirjutas:  Auto omamise kulu ei ole mitte liisingmaksete suurus (Kohe välja ostes oleks siis tasuta?) vaid väärtuse vähenemine=ostuhind-müügihind, ...

Siiski liisingmakse on paljude jaoks see kriitiline number, millest tehakse ostuotsus. Võimalik müügihind on kauges tulevikus ja kohe väljaostmine võimalik vaid vähestele. Muide, kohe väljaostes ei ole mitte tasuta, vaid ostuhind on ka kogu maksumus. Liisingu korral tuleb pangajagu juurde auto omamise kulupoolele.

Tegelikult on ju see 6K sissemaks kohe väljaost! Selle 45 euro pärast ei tasu absoluustelt vaeva näha, see on tegelikult pealemaksmine. Igasugune võlg on kohustus. 
Asi tasub ära vaid sisi ,kui sõidetakse a'la 20 päeva kuus 100-150 kilti tööle-tagasi ja elektripun nsaadaske minimaaalse sissemaksuga ehk maksimaalse aga ajatatud tegeliku kuluga! Miks on a'la Bolti rendiauto parim - null muud kulu! Arvutad kuidas tahes, ikka on sellistes hinnaklassides autode tasuvus siis, kui sõita 40-50tuhat aastas. Soomlaste "kilomeetritasu" on teine teema, samamoodi "tasuta "asjad nagu tööandja elekter jms. Mingist PV-pargist tasu rääkidagi, seal maksad tegelikult lõpuks peale. 

Igasugune tasuvus kallil autol on vaid ja ainult "läbihooratud" autona, nii nagu siiani olid seda kõik premiumid! 2 aastaga 100K läbisõitu oli pigem norm ja need autod maksid siis samaväärselt tänaste elektrijunndiega! Siin on üks näide tegelikust elust ja ega see pole oluliselt muutunud! Jah, uued suudavad sõita pikemalt aga nad maksid ka räigelt rohkem! See siis eraimev, 12K aasta kohta sõitnud.  Too Tesla on aga mõistlik, 6,5 aastat ja 268K läbisõitu - see on kallile premiumile mõistlik! See ongi 41200km aastas. Või ka see poekottpunn, 25 kuud vana ja iga kuu sõitnud 3330 km ehk 110kilti iga päev! Elektriauto peabki olema kas sõidus või juhtmeotsas kohe minemas sõitma, siis on ta tasuv.  60+K€ Buzz jms peaks aga iga kuu sõitma 4-5tuhat sest nad on samaväärsed vana hää Multivaniga. Jah, ta oli ja on siiani ka kallis aga need ostetigi sõitmiseks! 50K aastas ehk 25K juulist siiani on pigem miinimum, hind on Buzzi oma. Hää on bussi müügi põhjus: "ehitab uut maja", arvatavalt nüüd siis Tartusse kesklinna Wink  Vaene tegelane Multivani ei osta ja ju ei taha enam tittedele taksojuht ega iseendale autojuht olla Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: alfredo, 3 külali(st)ne