Kas ostaksid endale elektriauto?

(22-02-2023, 11:12 AM)Jesper Kirjutas:  Ma ei jaksa pooletunnist videot läbi vaadata, kumb siis võitis?

...

Loomulikult diisel, mitmekordse elektriauto distantsiga.

Lisaks selgus, et ülikiirlaadimiseks tuli haagis tagant võtta, kuna muidu oleks terve laadimisala blokeerinud.

Elektriauto efektiivsus oli samas kolm korda parem, kui diislipõletajal. Lihtsalt paak on väike ja tankimine läbi peene kõrre.
Vasta

Järjekordselt Kirjutab elektrioauto omanik oma positiivsetest kogemustest ja hakatakse talle seletama et tegelikult ei ole ikka positiivne  Smile Mina ostaksin endale (pere üheks autoks) elektrika küll, kui oleksin uut autot valimas. 

Üks huvitav tähelepanek et Eestis populaarseid Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso/Opel Zafira Life müüakse nüüd ainult elektrikatena. Kaubiku variandid on ka sisepõlemismootoritega saadaval. Päris irooniline on auto nimega Traveller millega saab sõita 300 km kaugusele  Big Grin
Vasta

Kommenteeriks veel seda tasuvuse teemat.
Vaatamata kilulinna lähedusele puudub igasugune ühistranspordi otseühendus kodu ja töökoha vahel.
Töölaad ei võimalda kaugtööd. Töö muidu väga meeldib.
Minu töösõit käib erandi " ühistransport puudub või võtab ebamõstlikult palju aega" alla.

See erand annab tööandjale õiguse (mitte kohustuse Cool ) maksta maksuvabalt transpordikompensatsiooni.
Töösõit võtab 53 kilomeetrit päevas ehk 1166 kilomeetrit keskmiselt kuus. Seda siis leiva ja vorsti teenimiseks. Vorstipood pole ka kõrvalmajas, veel 50 kuus lisaks.
Mõnikord kinos  või sugulasel külas käia või kasvõi Vabaduse väljakul Himarse vaadata on muidugi täitsa vaba valik, aga see on praeguses sõidueelarves kolmandik.
Mina nimetan töölkäimise autot vältimatuks kuluks ja sellelt kokkuhoitud raha tasuvuseks.

Ps. Olen ise varem olnud "kasutatud auto parteis", aga pärast seda, kui rikked said iganädalaseks ja vaatamata plokisoojendusega nunnutamisele järjekindlalt tahmafiltri täis sittab, sai lõplikult kurgumulguni.
Vasta

(22-02-2023, 12:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Üks huvitav tähelepanek et Eestis populaarseid Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso/Opel Zafira Life müüakse nüüd ainult elektrikatena. Kaubiku variandid on ka sisepõlemismootoritega saadaval. Päris irooniline on auto nimega Traveller millega saab sõita 300 km kaugusele  Big Grin

Kusjuures see on esimene moment, kus ma näen elektrika juures reaalset kasutustõrget. Ma olen nende õlipõletajast bussidega teinud transfeere, kus keskeltläbi oli päeva läbisõit Tartu-Tallinn-Tartu-Riia-Tartu ja mõlemad otsad kellapealt lennukile jõudmised. Nüüd tähendaks see marsruut kahte bussi.
Vasta

(22-02-2023, 13:35 PM)Telc Kirjutas:  
(22-02-2023, 12:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Üks huvitav tähelepanek et Eestis populaarseid Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso/Opel Zafira Life müüakse nüüd ainult elektrikatena. Kaubiku variandid on ka sisepõlemismootoritega saadaval. Päris irooniline on auto nimega Traveller millega saab sõita 300 km kaugusele  Big Grin

Kusjuures see on esimene moment, kus ma näen elektrika juures reaalset kasutustõrget. Ma olen nende õlipõletajast bussidega teinud transfeere, kus keskeltläbi oli päeva läbisõit Tartu-Tallinn-Tartu-Riia-Tartu ja mõlemad otsad kellapealt lennukile jõudmised. Nüüd tähendaks see marsruut kahte bussi.
Lennuki väljumine 15 min hilisemaks muuta, EL tasemel otsus teha, käkitegu  Big Grin
Tõsisemalt rääkides, kõikide 2035+ tekkivate nisiolukordade jaoks polegi 2023 aastal olemasolevat lahendust mõistlik eeldada.
Vasta

(22-02-2023, 13:35 PM)Telc Kirjutas:  
(22-02-2023, 12:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Üks huvitav tähelepanek et Eestis populaarseid Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso/Opel Zafira Life müüakse nüüd ainult elektrikatena. Kaubiku variandid on ka sisepõlemismootoritega saadaval. Päris irooniline on auto nimega Traveller millega saab sõita 300 km kaugusele  Big Grin

Kusjuures see on esimene moment, kus ma näen elektrika juures reaalset kasutustõrget. Ma olen nende õlipõletajast bussidega teinud transfeere, kus keskeltläbi oli päeva läbisõit Tartu-Tallinn-Tartu-Riia-Tartu ja mõlemad otsad kellapealt lennukile jõudmised. Nüüd tähendaks see marsruut kahte bussi.
Hetkel tähendab see Travelleri või Spacetoureri asemel V-klassi või Multivani  Smile
Vasta

(22-02-2023, 13:35 PM)Telc Kirjutas:  
(22-02-2023, 12:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Üks huvitav tähelepanek et Eestis populaarseid Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso/Opel Zafira Life müüakse nüüd ainult elektrikatena. ...
Päris irooniline on auto nimega Traveller millega saab sõita 300 km kaugusele  Big Grin

Kusjuures see on esimene moment, kus ma näen elektrika juures reaalset kasutustõrget. Ma olen nende õlipõletajast bussidega teinud transfeere, kus keskeltläbi oli päeva läbisõit Tartu-Tallinn-Tartu-Riia-Tartu ja mõlemad otsad kellapealt lennukile jõudmised. Nüüd tähendaks see marsruut kahte bussi.

See marsruut eeldab niikuinii kahte juhti, kui asju teha ohutusest lähtuvalt. Seega elektrisõiduk, mis niimoodi ei lase inimvõimete piire testida on kaudselt ohutustegurSmile
Vasta

(22-02-2023, 13:55 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2023, 13:35 PM)Telc Kirjutas:  
(22-02-2023, 12:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Üks huvitav tähelepanek et Eestis populaarseid Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso/Opel Zafira Life müüakse nüüd ainult elektrikatena. ...
Päris irooniline on auto nimega Traveller millega saab sõita 300 km kaugusele  Big Grin

Kusjuures see on esimene moment, kus ma näen elektrika juures reaalset kasutustõrget. Ma olen nende õlipõletajast bussidega teinud transfeere, kus keskeltläbi oli päeva läbisõit Tartu-Tallinn-Tartu-Riia-Tartu ja mõlemad otsad kellapealt lennukile jõudmised. Nüüd tähendaks see marsruut kahte bussi.

See marsruut eeldab niikuinii kahte juhti, kui asju teha ohutusest lähtuvalt. Seega elektrisõiduk, mis niimoodi ei lase inimvõimete piire testida on kaudselt ohutustegurSmile
Jah, vahepeal oligi juhivahetus.
Ja on küll nišiolukord, aga selline pikaotsatransfeer on paraku nende minibusside oluline ärinišš. Ja äri mõttes on sama distantsi läbimiseks kaks bussi ikka rämedalt kulukam.
Isegi kaubikute osas näen võimalusi lihtsamini reaalsusega kohaneda, sh kaup linnast teise liigutada liiniveorekkas, aga see ei pela teps mitte tslenovozi teenust pakkudes.
Traveller oli ses suhtes hea hinnaga alternatiiv Vitole ja Multivanile. Fordi ei ole kogenud.
Vasta

Minu kogemus on selline, et 40kwh leaf, Tartu-Riia-Tartu puhas teel olemise aeg oli 13-14h. Aeg 2019 dets, umbes selline ilm nagu 2022/2023 aastavahetus. Lamellrehvid 4 inimest autos.
Meie 2019 1.5T bensu civic näitas keskmist terve reisi kulu 5,2L/100km, Hankook naastrehvid. 3inimest autos.

Leafil läks reis vaata, et kallimakski kui meil bensule kulus. Roamingtasud, Tollel hetkel ei tahtnud Läti äpp Eesti pangakaardiga ennast siduda ja nii ta läks.

Samal suvel käisime laulupeol Tartust Tallinnas. Puhu ristis tegime kohvipausi Alexela laadimisjaamas. Ülemiste parklasse saime, aga edasi otsustasime minna meie dislaga. Laadimisjaama jõudes oli aga üllatus, et krdi fossiilid olid mõlemad kohad kinni parkinud. Leafi omanik teavikas ka vastavaid organeid. Õnneks peatselt sõitis kõrvalt parkimiskohalt välja üks auto ja Leaf sai sinna. Õnneks kaabel ulatus napilt ninani ja sai laadima. Kui oleks mõni teine masin, millel pistik mujal, nt taga juhipool, siis oleks pidanud kaua mundrimehi ootama.
Mundrimeestega oli muidu teine seiklus veel, aga see ei puuduta seda teemat.

Peolt tagasi jõudes oli aku end 89% laadinud ja panime ühe jutiga Tartu välja Leafil jäi alla 5%.

Civic 1.5t CVT sport maksis 26K €, 40kwh Leaf Tekna ligi 45K€

Leafi omanik 150+km/ots reise enam selle autoga väga teha ei taha. Ajast hakkab kahju.

Servemet OÜ. 
Keermepuurid/Lõikurid(meeter/toll), Metallipuurid, Metallifreesid(sõrm/ketas), Käiakivid/teemantkettad, Laagrid.
Vasta

Eks ta ole, 40 KWH akuga Leaf on puhas linnalähimasin.
Pikemaks sõiduks kui üldse Leaf, siis ikka 60 KWH akuga (ca +6000), sellega kaasneb ka 160 KW mootor.
Laadijad (külmkapid) on ka osaliselt suht hiljuti 50 KW peale tõstetud, mis Leaf maksimum. Olid enne 35.
Pikemaks sõiduks sobiks odavamast otsast veel VW ID, mis 2023 mudeliseerijana võimaldab juba 180 KW laadimist.
Laadijate kinniparkijatele aktsiamüügiga tegelevad politsei, Mupo ja Europark.
Paraku suur kivi laadijate haldajate kapsaaeda, siiamaani puudub enamusel laadijatel LE nõuetekohane elektriauto parkimiskoha lisatahvel.
Seal saavadki mundrimehed ainult helistada ja näppu vibutada. Invakohad on praeguseks kinniparkijatest tühjaks roogitud.
Rahvusvaheline laadimine on naljanumber, siinkohal tegevuskoht EL tasemel, mobiiliroaming tehti igatahes ära.
Vasta

Kokkuvõttev artikkel olukorrast Eesti elektriauto turul:

https://majandus.postimees.ee/7718787/co...1595764116

Kes pikka juttu lugeda ei jaksa siis, paar statistilist numbrit sellest artiklist: täna saab aastas 2,4% tööealisest (Eesti) elanikkonnast endale elektri autot lubada. Ja eestis liisitud elektrivurr maksis panga statistika alusel  keskmiselt 79 000,- euri.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Ksf Ahto42 tuttava Leafiga tõenäoliselt juhtunu siis värvipildina.
Kiirlaadimine (sedagi mööndustega 50 KW-ni tuunitud laadija korral, ka 50 pole teab mis kiire) toimib ainult 80% aku laetuseni.
Edasi küll laeb, aga kiirlaadimisest jääb alles ainult kallima kilovati maksmise rõõm.
72% akuga sõiduulatus 159 km kehtib linnasõidul, maanteel sulab see nagu  kevadine lumi.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Arvestades Dacia springi "hinda alates ca 22000" on see protsent ikkagi suurem.

Ühel hetkel lõpetavad ka muud tootjad turult oma "koore korjamise" strateegia ära ja on sunnitud massidesse minema. Hetkel üritatakse ju teineteist üle trumbata WOW efektiga, mitte luua mõistlikku transpordivahendit paljudele.

Ja ma loodan, et ühel hetkel lõpeb ka see "linnamaasturi" hullus.
Vasta

(23-02-2023, 11:37 AM)spitfire Kirjutas:  Kokkuvõttev artikkel olukorrast Eesti elektriauto turul:

https://majandus.postimees.ee/7718787/co...1595764116

Kes pikka juttu lugeda ei jaksa siis, paar statistilist numbrit sellest artiklist: täna saab aastas 2,4% tööealisest (Eesti) elanikkonnast endale elektri autot lubada. Ja eestis liisitud elektrivurr maksis panga statistika alusel  keskmiselt 79 000,- euri.
Kuidas tekib linnalegend? Artikli read originaalina. Elektriautost mitte piiksugi.
Ta nentis, et Eesti inimeste maksevõime lihtsalt ei võimalda osta uut sõiduautot. Aastas saavad seda endale lubada vaid 2,4 protsenti tööealistest elanikest. «Suuremale osale eestimaalastest on jõukohane omada 10 000–20 000 eurot maksvat kasutatud autot.
Vasta

(23-02-2023, 11:37 AM)spitfire Kirjutas:  Kes pikka juttu lugeda ei jaksa siis, paar statistilist numbrit sellest artiklist: täna saab aastas 2,4% tööealisest (Eesti) elanikkonnast endale elektri autot lubada. Ja eestis liisitud elektrivurr maksis panga statistika alusel  keskmiselt 79 000,- euri.

Siiski saaks seda teatud LISAtingimsutel Wink  omale lubada rohkem aga siin tuleb mängu eestlus ja talupojatarkus. Räägin varalisest väärtusest ja võimekusest. Me võime meie perena oma kohustustevabade varade väärtuse põhjal kohe päris mitmeid selliseid keskmiseid elektrikäulasid "lubada". Palganumbrilise sisswetuleku põhjal aga ei mahu kindlasti selle 2,4%  sisse. Ega me peame ikak ka OMAENDA asju Äripäeva topiste või FORBESi metoodikaga vaatama! Palgasaajate topid ja dividendisaajate topid on täiesti teine asi kui varalise rikkuse topid. 

Aga just see on ka selge ja kindel plaan mingil osal "vägevatest" (ja ma e iole ülde vandenõuteoreetik!), et ka SEE OSA Maailma varadest oma kontrolli alla saada! Sa PEAD tekitama sunnismaisuse, et inimesed hädas omad varad müüks ja ennast ikkagi "orjaks" muudaks. Kasvõi juhtmeorjaks! Eesti on olnud selles ERITI EDUKAS, siin automotos sõna võtvad radikaalsed ja jonnakad Peremehed ongi pinnuks silmas! Kõik varad maal tuleb ju klaashelmeste eest maha parseldada et siis saaks linnasära põllaüealsest papp-kilemajast piielda tohutu laenu eest!  See on REAALNE ELU Eestis...ja lollidele maakatest popsidele on see teooria jube hästi peale läinud! Ka see on seesama reaalsus, mid ama olen 20 aasta oktoobrist veebruarini VAADANUD! Jääb miskit silma, otsid natuke ja leiad kokkukukkuvate majade müügikuulutused, kus "talu" müüakse mõne tuhande ruudu maaga... metsafirmade ja muude kokkuostjate poolt! Aga selle kunagise isegi sadades hektarites talu järeltulijad elavad laenurahalises rõvekuudis, sõidavad elektrikäulaga ja mõtlevad, et on Tegijad! 

Kõige "haigem" kogemus aga oli Luual täiendõppel, kus mul toanaaber oli Saaremaa RMK saemees ja omas ka Leafi! Luual oli muidugi 1,9TDi A4'ga aga... tohutu rabelemisega teenis 2K kätte. Sinnamaani ma ka teadisn-tundsin Leafide soetajaid - enamus ühel või teisel moel IT-ärides või elektroonikaga seotud ehk see ol inatuke ka meelsuse ja stiili näitaja.  Ja kasutasid seda 50% soodustust. Nemad maksid ise Leafi eest äkki 18000 kui sel ajal Dacia Logan maksis 9000 eurot alates! Teeme samasuguse arvutuse praegu: odavaim Sandero on alates 13600, seega elektriauto hind võiks olla 27000? Odavaim Leaf näitab alates 30500 ehk nii enam-vähem on suhe sama. SIIS maksid suhteliselt edukamad omast rahast topelt rohkem, seega TÄNA ostavad nad 60K€+ maksvaid elektriautosid...ja seda nad ka teevad! Naabripoisi Ionic5 on ehe näide, läks sinna Subaru pealt. Tol ajal, kui Leaf maksis 36, oli Golf GTi odavam sellest! 18K eest sai väga heas varustuses ufo-siibiku. 

Ahjah, jube paljud nende 2,4% 79K ja peale maksvatest autodest on miskipärast pidevalt müügil! Näiteks selline 3D-skänningu ja CNC-tootmise ettevõtja oma. Ja kiituseks - see ei ole "töösõitudeks" vaid igati andekas tegelane saab omale seda ise lubada. Aga et RMK saemees või DEPO laomees sõidaks sellisega??? Kusjuures, maksab junntükk 64K nagu paljud "ägedad" buzzid-ioonikud või 100K ei ole enam tegelikult vahet!
Vasta

(22-02-2023, 12:12 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2023, 11:12 AM)Jesper Kirjutas:  Ma ei jaksa pooletunnist videot läbi vaadata, kumb siis võitis?

...

Loomulikult diisel, mitmekordse elektriauto distantsiga.

Lisaks selgus, et ülikiirlaadimiseks tuli haagis tagant võtta, kuna muidu oleks terve laadimisala blokeerinud.

Elektriauto efektiivsus oli samas kolm korda parem, kui diislipõletajal. Lihtsalt paak on väike ja tankimine läbi peene kõrre.
Väike vahemärkus, et RAM maksis 68k$  oleks saanud läbida 300+miili ja Huumer 140K $, ulatus 128 miili. Haagise kaal oli umbes 3T

Servemet OÜ. 
Keermepuurid/Lõikurid(meeter/toll), Metallipuurid, Metallifreesid(sõrm/ketas), Käiakivid/teemantkettad, Laagrid.
Vasta

(23-02-2023, 12:15 PM)Mahno Kirjutas:  Arvestades Dacia springi "hinda alates ca 22000" on see protsent ikkagi suurem.

Ühel hetkel lõpetavad ka muud tootjad turult oma "koore korjamise" strateegia ära ja on sunnitud massidesse minema. Hetkel üritatakse ju teineteist üle trumbata WOW efektiga, mitte luua mõistlikku transpordivahendit paljudele.

Ja ma loodan, et ühel hetkel lõpeb ka see "linnamaasturi" hullus.
See ei kao kuhugi, sest olgem ausad, mugavam kasuta, sisse/välja liikuda võrreldes madala sedaani/universaaliga. Peres mõlemad, "tööloom" ikkagi linnakas meil. 
Inimesed ei tee enamasti ratsionaalseid otsuseid.


Natuke huumorit.
https://www.youtube.com/watch?v=eosf7CeSGyA

Servemet OÜ. 
Keermepuurid/Lõikurid(meeter/toll), Metallipuurid, Metallifreesid(sõrm/ketas), Käiakivid/teemantkettad, Laagrid.
Vasta

(23-02-2023, 12:24 PM)raulex Kirjutas:  
(23-02-2023, 11:37 AM)spitfire Kirjutas:  Kokkuvõttev artikkel olukorrast Eesti elektriauto turul:

https://majandus.postimees.ee/7718787/co...1595764116

Kes pikka juttu lugeda ei jaksa siis, paar statistilist numbrit sellest artiklist: täna saab aastas 2,4% tööealisest (Eesti) elanikkonnast endale elektri autot lubada. Ja eestis liisitud elektrivurr maksis panga statistika alusel  keskmiselt 79 000,- euri.
Kuidas tekib linnalegend? Artikli read originaalina. Elektriautost mitte piiksugi.
Ta nentis, et Eesti inimeste maksevõime lihtsalt ei võimalda osta uut sõiduautot. Aastas saavad seda endale lubada vaid 2,4 protsenti tööealistest elanikest. «Suuremale osale eestimaalastest on jõukohane omada 10 000–20 000 eurot maksvat kasutatud autot.

Sünnitame siis publiku tungival nõudmisel neid legende edasi, numbrid artiklist: mullu osteti 20426 uut sõidulit millest 3,4% olid elektrivurrid.
Kui tõde lasta sedapidi paista ja nagu ülalpool raulex täpsustas, siis paistab, et see 2,4% on lubanud omale 20426 uut sõidukit millest siis omakorda elektrikaid... noh saate isegi aru, väga väikseks lähevad need numbrid. Isegi kui firma autod välja võtta siis elektrikate vaates läheks see ostujõuliste persoonide number aina väiksemaks. Uskumatult väikseks.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Palju neist uutest autodest läksid reaalselt ka eraisikutele ja kuipalju igasugustele woltidele, boltidele, rendi- ja taksofirmadele jm. juriidilistele kehadele?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(23-02-2023, 14:40 PM)Walter Kirjutas:  Palju neist uutest autodest läksid reaalselt ka eraisikutele ja kuipalju igasugustele woltidele, boltidele, rendi- ja taksofirmadele jm. juriidilistele kehadele?
Uue auto võivad osta ka tavainimesed firma (e. juriidilise isiku) nimele kuna see võib olla majanduslikult palju kasulikum kui eraisikuna ostes. Mäletatavasti oli mõnda aega tagasi lausa elektriauto ostutoetus, mis rakendus ainult juriidilistele isikutele. Seega ei pruugi näidata sõiduki kuuluvus eraisikule või juriidilisele isikule tõenäoliselt selle reaalset rakendust. Eriti kui arvestada asjaolu, et uusi autosid ostavad pigem rahakamad inimesed/ettevõtjad, kes ka maksu(soodustustest) rohkem jagavad. Seega tänapäeval autode jäik statistika järgne jagamine firma- ja eraautodeks ei pruugi olla reaalsusega kooskõlas.

Aga lisaks ka üks teemakohane punkt, mida kõnealusest eespool toodud artiklist tasub kaasa võtta, et tänaste (tava)inimeste südamele langenud murekoormat sunniviisilise elektriautostumise osas vähendada:
...Tema sõnul vahetab uue auto ostja 12 aasta jooksul sõidukit enamasti kaks kuni kolm korda. Seega saab kuni 2035. aastani sõita veel päris mitme sisepõlemismootorit omava uue autoga... Viide
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne