10-03-2023, 17:17 PM
Olles elektriautode kiirlaadimistaristuga tööalaselt natuke tegelenud, siis imestasin, et sakslased EU tasemele hakkasid protsessi pidurdama. Ise arvasin, et esimestena tõmbavad pidurit kõige lõunapoolsemad riigid ning seda lihtsalt füüsilis-füüsikaliste takistuste tõttu.
Lõuna-Euroopa elektrivõrgud on võrreldes Kesk- ning Põhja-Euroopa omadega lihtsalt palju kehvemad ja nõuavad seatud eesmärkide saavutamiseks suuri investeeringuid. Konkreetse näitena on Hispaanias autotootjate laadimisvõrgustiku ühisettevõtte Ionity päris mitmes kohas laadijate juurde paigaldatud väiksemad tööstuslikud „akupangad“ nominaalmahutavusega kuni 540 kWh, kuna tavavõrgust saadav võimsus oli kõige hullemal juhul kõigest 20 kW ning sealgi kõikus pinge 350 V kandis.
Sellel pildi vasakul nurgas olevad konteiner-akupank ning laadijate jaotuskilbi putka on toodetud Eestis, täpne asukoht siin.
Odav selline lahendus kindlasti ei ole, kuid ilmselt odavam kui hakata uut keskpingeliini ehitama. Tänase seisuga selline investeering ennast kindlasti tagasi ei teeni, kuid kasutatava võrgustiku ning võibolla ka regulatoorse sunni mõjul tuli see investeering teha, et selles regioonis saaks mõistliku ajakuluga elektriautoga liigelda.
Lõuna-Euroopa elektrivõrgud on võrreldes Kesk- ning Põhja-Euroopa omadega lihtsalt palju kehvemad ja nõuavad seatud eesmärkide saavutamiseks suuri investeeringuid. Konkreetse näitena on Hispaanias autotootjate laadimisvõrgustiku ühisettevõtte Ionity päris mitmes kohas laadijate juurde paigaldatud väiksemad tööstuslikud „akupangad“ nominaalmahutavusega kuni 540 kWh, kuna tavavõrgust saadav võimsus oli kõige hullemal juhul kõigest 20 kW ning sealgi kõikus pinge 350 V kandis.
Sellel pildi vasakul nurgas olevad konteiner-akupank ning laadijate jaotuskilbi putka on toodetud Eestis, täpne asukoht siin.
Odav selline lahendus kindlasti ei ole, kuid ilmselt odavam kui hakata uut keskpingeliini ehitama. Tänase seisuga selline investeering ennast kindlasti tagasi ei teeni, kuid kasutatava võrgustiku ning võibolla ka regulatoorse sunni mõjul tuli see investeering teha, et selles regioonis saaks mõistliku ajakuluga elektriautoga liigelda.