13-04-2023, 10:39 AM
(12-04-2023, 15:50 PM)Mahno Kirjutas: Väike täpsustus - see korter=laadimiskoht käib uusehitiste ja suuremate renoveerimiste kohta. Kogu olemasoleva elamufondi elektrifitseerimine jääb ikkagi omanike kanda vähemalt esialgu, eeldusel et vajalikus kohas on vajalik võimsus saada jne.Renoveerimiseks loetakse elektriauto laadimistaristu rajamise mõistes ka töid, mis hõlmavad hoone elektrisüsteemi ja parklat või parkla elektrisüsteemi:
Tartumaa peale 2x9=18 laadimispunkti peale ei ole vast mõtet trummi põristada.
Tegelikult on kogu selle laadimistaristu tarvitamine alles välja kujunemata. Sest erinevalt bensiini tankimisest, mis võtab aega loetud minutid ja omanik seisab kõval ning vabastab tankuri peale tankimist, siis isegi ülikiirlaadimise korral tekib omanikul tahtmine laadimise ajaks kuskile minna või midagi teha. Mis praktikas võiks tähendada, et et koht laadija juures ei pruugi vabaneda kohe, kui aku täis. Aeglasemate laadimiste juures seda enam.
Sellise hoone olulisel rekonstrueerimisel, mille teenindamiseks on ette nähtud rohkem kui kümme parkimiskohta, täidetakse käesoleva paragrahvi lõigetes 4 ja 5 sätestatud nõudeid, kui olulise rekonstrueerimise käigus tehtavad tööd hõlmavad ka:
1) parklat või
2) hoone või parkla elektrisüsteemi
Ja parklatega seotud töid tehakse praegu ikka päris palju.
Nõus, 18 laadimiskohta on tulevikus vähe, aga täna? Näiteks vana Elmo laadimistaristu on moraalselt vananenud, sobib pm täielikult ainult väikese akuga Leafile.
Kõik moodsamad ja CCS laadimisotsikuga autod ei saa sealt suurt midagi. CCS pole üldse ja Type 2 pesast saab 22 KW, kui auto (neid on vähe) seda toetab.
Seega liigselt pole vaja kiirustada, Soomes on ka 20 laadimiskohaga jaamad olemas.
Laadimiskoha kinnihoidmise vastu aitab minutitasu, Enefit Voldil hakkab see 60 minutist jooksma, vahet pole, kas laeb või mitte.