15-02-2024, 14:06 PM
(15-02-2024, 12:53 PM)Olle Kirjutas:See on siis pigem reaalsus ja mõistlik tulevik. Hübriidsena. PHEVina. Gaasiga. 74kW on piisav! jne. Dacia puhul eriline ongi üüratu bensupaak ja see on ka bensu-PHEVidel "hädaks" et bens läheb pahaks. Bensu on vaja vaid (külm)käivitamsitel. Kui PHEV oleks Mitsu tehnoloogiaga elik vedu on 100% elektriline ja sisepõletaja on genekas kui veoakust hakkab särts lõppema, siis oleks isegi CNG LPG asemel õigem valik! Surugaas on ju surve all väikeses ruumalas. Muidugi lõhkeda võiv gaas ja tohutud voldid kõrvuti ei kõla just hästi... Aga ka LPGl poleks viga. Igal juhul on tossutorust väljuv puhas ja eesmärk täidetud! Kusjuures see 5.20€ (u.24 kWh)/100 km on ikka sigaodav. Äsjaste külmadega ei saanud Evd sellega isegi hakkama! Enyaq iV kulutas Tuttaval Saaremaal 33...(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas: Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
Tsitaat:Elektromobilisti seiklused. Andsingi täna (04.01) diiselhobusele (uus Hilux) puhkepäeva nagu eile lubasin ja äratasin hommikuse -17 kraadise pakasega Skoda üles. Mingit hellitamist ta täna ei saa. ...
Alustasime eelsoojendusega mida seekord pistikust ei toetanud, ehk ta pidi oma aku varudest sellega hakkama saama. Õue ei viitsinud minna ja panin ta telefonist küttesse. Hiljem õue minnes avastasin, et salong, toolid ja rool olid soojad, aga esiklaasi elektriküte oli äpis kuidagi välja lülitatud saanud. Läks siis see ka kohe sisse, et ikka klaas kogu ulatuses puhtaks saaks ja kaameratel nägemisväli korras oleks. Kuna auto polnud saabunud aastal veel liikunud, siis....
Sõitu minnes ja ka sõidu peal mingeid veateateid ei tekkinud. Elektrikulu oli alguses muljetavaldav 50+ kWh/100km ja vähenes vastavalt auto ja aku soojenemisele sõidu ajal. Kodust tööle 24km teekonna keskmiseks sai ikkagi rekordkõrge 33kWh/100 km, aga sõiduulatuse prognoosijad ja aku olid pisut optimistlikumad edasise suhtes.
Aga ka tavaautol tõuseb külmaga kütusekulu ja reaalselt saab ka tavaauto olla juhtmeotsas ja sõitma asudes soe. Ei ole EV hull midagi aga suur sooda maksab 2,5 korda rohkem kui gaasiga taatsia. Ja tänu sellele ei tule mitte kunagi 100km läbimise lõpphind ligilähedanegi! Ja isegi elektriauto puhul hakkab, nagu ka majade soosjustusvajadusel, rolli mängima asukoht klimaatilises SuurRiigis Ikka sama asi et kusagil Sõrves või Kõpul EVd pidades vs sama asi Väike-Maarja, Narva, Põlva jne on päris jõhker vahe talvises energiakulus.