31-03-2024, 08:29 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-03-2024, 08:30 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Arvutused on õiged.
Teine asi, mis elektriajami kasuks räägib, on paindlikkus. Nüüdisaegse traktori astmevaba jõuülekande nime kandev hüdromehaaniline õudus on loodud vaid ja ainult sisepõlemismootori mannetut pöördemomendi kõverat siluma praktilises töös. Elektriga on see palju-palju lihtsam. Samuti on väga vähe töid, kus kogu päeva jooksul on mootori koormus 100 % peal. Enamasti tiksuvad head juhid kuskil 80+ kandis, keskmine juht 50-120 vahel. Ehk vajalik kaastassitav elektri hulk on oluliselt väiksem.
Pealegi tuleb traktorile lisamass ainult kasuks: veojõud arvutatakse mass korda haardetegur
Samas on traktor ja selle vahelduv koormus hoopis suurepärane kasutuskoht diiselhübriidile. Veduritel ja karjääritehnikal on see juba aastakümneid kasutusel, miks mitte ka põllumajanduses. Alamõõduline diiselmootor jahvatab efektiivseimal režiimil elektrit samuti alamõõdulisse akupakki ja kogu vajalik tegevus käib elektri pealt.
Leedukatel on üks huvitav kontseptsioon: https://www.youtube.com/watch?v=YkPhJRdXDOs . Ning biogaasi, erinevalt diiselkütusest, saab meil edukalt toota.
Teine asi, mis elektriajami kasuks räägib, on paindlikkus. Nüüdisaegse traktori astmevaba jõuülekande nime kandev hüdromehaaniline õudus on loodud vaid ja ainult sisepõlemismootori mannetut pöördemomendi kõverat siluma praktilises töös. Elektriga on see palju-palju lihtsam. Samuti on väga vähe töid, kus kogu päeva jooksul on mootori koormus 100 % peal. Enamasti tiksuvad head juhid kuskil 80+ kandis, keskmine juht 50-120 vahel. Ehk vajalik kaastassitav elektri hulk on oluliselt väiksem.
Pealegi tuleb traktorile lisamass ainult kasuks: veojõud arvutatakse mass korda haardetegur
Samas on traktor ja selle vahelduv koormus hoopis suurepärane kasutuskoht diiselhübriidile. Veduritel ja karjääritehnikal on see juba aastakümneid kasutusel, miks mitte ka põllumajanduses. Alamõõduline diiselmootor jahvatab efektiivseimal režiimil elektrit samuti alamõõdulisse akupakki ja kogu vajalik tegevus käib elektri pealt.
Leedukatel on üks huvitav kontseptsioon: https://www.youtube.com/watch?v=YkPhJRdXDOs . Ning biogaasi, erinevalt diiselkütusest, saab meil edukalt toota.