Mõtted otsas elektron süütega iz-49 käivitamisel.Sain korda!
#1

Soovin mõtteid-arvamusi IZ käivitamise osas. Nimelt masin läbinud täieliku uuendus kuuri ja vahetatud laagrid,tihendid,kolb,sidur jne.
Täpsemalt tehtud selline kompunn:
Iz-49
mootori alumine osa originaal.
aluminium silinder iz planetalt
karburaator mikuni 28mm
elektron süüde ja hall karp minsk 125 1988a.+ freesitud vaheplaat
süütepool kawasaki wulkanilt 12v ja kahe kõrgepinge juhtmega.
sussklapi asemel teine küünal

Säde on väga hea,laadimine on olemas.Süüte reguleerisin niimoodi nagu foorumites kirjas( magneeto pealt sälgu koht süüte lugejaga kohakuti kolvi ülemises surnud seisus) aga nüüd on nii,et vändast käima lüües lööb niimoodi tagasi ,et mõlemad jalad peab kipsi panema. Proovisin süüdet reguleerida hilisemaks ja varasemaks aga ikka lööb sellise nätaka tagasi,et nüüd nädala pean jalgadele puhkust andmaSmile
Korra olen ka tööle saanud ja täiesti lambist :kraan lahti,toores lahti,kaks vända liigutust ja töötas.Proovisin õhtul uuesti ja hakkab kamm peale.

Nüüd küsimus :
Mis mõõtudega düüsid on IZ planeta karpas?
Kas Minski elektri süsteemile käib mingi vigur veel juurde peale magneeto,mähise ja halli karbi
Mitu millimeetrit enne surnud seisu peab süüte reguleerima.
Kas keegi on varem aretanud iz-le elektron süüte peale ,selle käima saanud ja äkki jagab kogemusi

Masin ise selline
http://pica.ee/pildid/1576/17281/bobber_...1348392117
http://pica.ee/pildid/1576/17281/bobber_...1348391960
Ettetänades
Janz
Vasta
#2

Väga ilus masin, tubli töö.
Laeb mida? Selle geneka puhul ei tohiks olla vajadust midagi laadida, kuna mopeedil ju akut ei olnud.
Segu - ära hakka düüside läbimõõduga enne jändama, kui süüde korras. Peale seda näed küünla välimusest ja mootori temperatuurist, kas segu lahja või rikas.
Süüde - süütemoment peaks olema 2-3mm enne ÜSS ja kuna sul ei ole süüteregulaatorit, siis ongi täiesti normaalne, et käivitades lööb tagasi. Alternatiiv oleks süüde keerata hilisemaks - käivitades tagasi ei löö, kuid sõites läheb masin kuumaks ja see vähenegi võimsus, mis sellest mootorist muidu võiks tulla, kaob ära.
Süüdet saaksid reguleerida ümmarguse kettaga, mille fikseerid magneeto otsa, joonistad kraadid peale ja kasutades strobolampi vaatad, millal süüde siis ikkagi tuleb.
Tagasilöömise saaksid lahendada kas elektrooniliselt, mida selle mopeedi süüte puhul võib olla raske teostada sobivate skeemide puudumise tõttu või siis mehaaniliselt. Näiteks K750 kontaktiplaat on liigutatav trossi ja lenksul oleva hoovaga. Käivitades liigutad süüte hiliseks ja nii kui mootor käib, varajaseks tagasi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#3

Ma soovitaks süüteanduri juhtmed prooviks vahetada, kuna süüde on täpselt see hetk kui anduris indutseeritud voolu suund on õige ja teistpidi ühendatuna on süütemoment seal, kus algab esimene magnet ja ka ebatäpne kuna algus ei ole terav osadel ankrutel.
Kunagi igatahes oli sellega jama ja juhtmete vahetusega see asi lahenes tookord.
Vasta
#4

Proovi jaoks võid vahetada ka selle kawasaki süütepooli minski oma vastu, ei pruugi aga võibolla tekitab see anomaalijaid.
Vasta
#5

(06-11-2012, 16:21 PM)lauren Kirjutas:  Proovi jaoks võid vahetada ka selle kawasaki süütepooli minski oma vastu, ei pruugi aga võibolla tekitab see anomaalijaid.

Proovi jaoks võib mõõta poolide primaarmähise takistusi ka, et veenduda sobivuses.
Ühel minu mootorrattal on hetkel peal Audi 100 süütepool, mis sobis takistuse järgi nagu rusikas teate küll kuhu ja saadavuse/hinna suhe 10 korda parem kui originaalil.
Kaks küünalt IZ mootoril on minuarust kasuks ainult seetõttu, et kui üks küünal minestab, siis teisepealt ehk töötab veel mõnda aega. Panin kunagi ka oma IZ56-le peale kaks küünalt kasutades 6V dnepri süütepooli ning erilist vahet tunda ei olnud. Samas 600cm3 neljataktilisel endurol oli ühe või kahe küünla kasutamisel juba kõrvaga kuuldav vahe sees.
Lisaks olen näinud veel K750 tsiklit, millel kaks küünalt silindri kohta, aga seal oli ka mõlema küünla jaoks sõltumatu süütesüsteem. BMW tsiklitel paigaldatakse ka mitut küünalt, kuid levinud arvamus on, et asi mõistlik alles siis kui ühe silindri maht >= 500cm3

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

(06-11-2012, 13:32 PM)2715 Kirjutas:  Ma soovitaks süüteanduri juhtmed prooviks vahetada, kuna süüde on täpselt see hetk kui anduris indutseeritud voolu suund on õige ja teistpidi ühendatuna on süütemoment seal, kus algab esimene magnet ja ka ebatäpne kuna algus ei ole terav osadel ankrutel.
Mulle meeldib see mõte! Kui originaaljuhtmestikku on lõigutud/jatkatud, ühendusklemmid on lahti kruvitud jne, tuleks kindlasti proovida.
Tagasi lüüa ei saa karburaatori düüside vale mõõdu või kahe küünla pärast, vaid ikka varajase süüte korral.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#7

Nonii,rõõmuhõisked meie õuel!
Vahtesin juhtmed süüte lugeja juurest ära ja esimene pedaali löök(krossisaapaga igaks juhuks)ning masin käib nagu hansu viiul.

Tänud kõigile kes kaasa aitasid mõelda! Wink
Vasta
#8

Ei saa ütlematta jätta, et tegu on ühe väga ilusa rattaga.
Kui esimest korda pilt lahtu tuli jäin sõnatuks, nüüd millegi pärast
vaatan seda pilli taas ja taas Toungue
Parimat.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne