Uunikute 12.Talveralli Eelmäng

krt kõik ehitavad ja teevad, ega me es saa ka võlgu jääda, johaidii:

[Pilt: 15272477_bZfXJt.jpeg]
Vasta

turbomosse???? Veidi üle vindi ei keera?

Aga mis ikka. Piloodi ja navigaatori kohad on kabiinis nüüd valmis.
Alustatud sai sellest
[Pilt: large_27233497_BYMh.jpg]
ja nüüd on elu veidi mugavam
[Pilt: large_27720605_9FTh.jpg]

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

Voltmeeter ja kell veel vaja lisada.

Vasta

täna võtsin karpa maha ja mõtlesin, vaatasin süütesüsteemi ja mõtlesin, aega on ju veel, äkki saab käima ka moto ehk järgmine nädal või nii, aega on s.taks ju, auto ju käis viimati 20a tagasi, seega peaks loogiliselt kõik ok olema
Vasta

Jaa, turbomosse, see on pmtselt ka ainus vöimalik vahend taliralli vöitmiseks.....nooooootSmile
Eks need kes kunagi seal käinud on, saavad aru "ralli" möistest.....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Kadett ka juba enam vähem valmis,pidurid said kõik uued,keegi oli kunagi psk-d sisse valanud,see tegi palju kurja.Tiba keevitust,mõned mootori soojana hoidmise vahendid külge ja tuld.
[Pilt: 21964891dd72e1_m.jpg]
[Pilt: 1]

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(02-02-2013, 23:12 PM)90Deville Kirjutas:  Jaa, turbomosse, see on pmtselt ka ainus vöimalik vahend taliralli vöitmiseks.....nooooootSmile
Eks need kes kunagi seal käinud on, saavad aru "ralli" möistest.....

Tegelikult on turbo-Mosse jaoks ainus võimalik "ralli", kus seda inimese enda kätetööd tolereeritakse, just Talveralli, Tähesõit ja vist ka Seiklusministeeriumi ning niisama orjenteerujate sõidud. OK, driftida ja dräägida saaks ka ning OT'l või jäärajal osaleda. Ainult et vanatehnika"rallid" ja orjenteerumised on kohad, kus turbo ei anna olulist eelist.

Kuigi osaliselt läheks Mosse turbotamine natuke vanatehnika mõttest täisoriginaalsuse tagaajamisel eemale, läheneb ta jälle sammukese Talveralli põhiideele: vana autoga Just for FUN! Kuna turbotamis ekulu on suurusjärgus igale autole sama, oleks ju palju "targem" seda teha mõne paariteist aasta vanuse pisimootoriga pemmiga...

PS: Üks pisike Fiat andis äsja Pandiveres tormihoiatuse, edestades kahte rämedat paugutajat ja ühele sellisele napilt kaotades Wink Mis kasu on evost või arbuusist ja mõttetult paksust rahakotist, kui sõita ei mõista... Rõõmu teeb ka see, et sõidumees tegi Ladaga põhimõtteliselt kõigil "ässadel" selja prügiseks eesotsas juba ilmatuma aja sõitmist õppinud aga siiani vist ikka veel seda mitte selgeks saanud Rannalal/Nestoril Wink Rain/Siim on julge 10+ aastat nühkinud rahvarallisid, alustanud ülinoortena edeveduse uuemapoolse käruga, nüüd aastaid Evo 9'ga aga annab tunda, et see õige trenn vanakooli autoga kiilasrehvidel klaasjääl on ikka puudu. 41 minutit kiiruskatse aega ja Evo 6 saab originaalkorras(sest see on tingimus rahvaspordis) Lada 2105'est jagu 18,9 sekundit, Evo 9 saab aga tappa 6,3 sekki... Teine Evo 9 saab Muhuklubi Poola tatitopsist jagu 6,3 sekundit. See, et keegi oli oma kümnete tuhandete hinnas autoga lumehunnikus kinni ja sai trahve ei huvita ju kedagi Wink Sain võrdsetes oludes talvel WRX STi'ga Fiat 126'lt põske Cool

WELL DONE, Jaanus!!!


59/15 61 Lööper/Henno
4WD Mitsubishi Lancer Evo 9 52.05,7

60/16 30 Palo/Penu
2WD Fiat 126 52.12,0

61/7 6 Rasmussen/Liivaleht
ML IZ 412 52.47,6

62/16 72 Rööbing/Lai
4WD Subaru Impreza WRX STI 53.00,4

63/17 70 Elbre/Traks
4WD Subaru Impreza STI 53.02,7

Kogu minu suhtumist rahvarallisse ja selle "ässadesse" nelivedustel ilmestab eilne juhtum Randvere teel. Nad peavad olema õnnelikud, et EMM-Klubi oma Sojuzmultfilmi UAZiga seal sõitmas ei käi.
Vasta

(04-02-2013, 12:51 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Sain võrdsetes oludes talvel WRX STi'ga Fiat 126'lt põske Cool

WELL DONE, Jaanus!!!


59/15 61 Lööper/Henno
4WD Mitsubishi Lancer Evo 9 52.05,7

60/16 30 Palo/Penu
2WD Fiat 126 52.12,0

61/7 6 Rasmussen/Liivaleht
ML IZ 412 52.47,6

62/16 72 Rööbing/Lai
4WD Subaru Impreza WRX STI 53.00,4

63/17 70 Elbre/Traks
4WD Subaru Impreza STI 53.02,7

Kogu minu suhtumist rahvarallisse ja selle "ässadesse" nelivedustel ilmestab eilne juhtum Randvere teel. Nad peavad olema õnnelikud, et EMM-Klubi oma Sojuzmultfilmi UAZiga seal sõitmas ei käi.
Muhuklubi nö. show ja jõuk, kisub nüüd päris ralliks, sest 4wd-st on võimalik jagu saada küll Big Grin
Seda näitas ka 2 aastat tagasi kui Subaru muhk seljatas Type-Ri ilma trenniringe tegemata.

Jätkame seltsimehed
Vasta

(02-02-2013, 23:12 PM)90Deville Kirjutas:  Jaa, turbomosse, see on pmtselt ka ainus vöimalik vahend taliralli vöitmiseks.....nooooootSmile
Eks need kes kunagi seal käinud on, saavad aru "ralli" möistest.....

Eelmine aasta saime sellele mõttele pihta küll, lihtsalt mingi passatiga oli piisavalt igav, et sai selleks aastaks mosse projekt (mida on tegelikult ca kaks aastat juba vahelduva eduga ehitatud) käsile võetud. Ja JUST FOR FUN ei midagi muud.
Vasta

Rahu, seltsimehed, ega ma paha pärastBig Grin
Kas juba on komplekteeritud ka tehnoabi-Kamaz-tüüpi väikekaubik mossele tagavaraks olevate käigukastide ja tagasildadega?Wink

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

reduktor võiks kaasas vast olla küll Smile
Vasta

Muretsemiseks pole põhjust! Libedad teed aitavad edukalt pidamatusele kaasa ja seetõttu ka sildu-kaste säästa Toungue
Vasta

(04-02-2013, 12:51 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Rannalal/Nestoril Wink Rain/Siim

Simmo siiski, Siim teist masti mees.

Turbonegro
Vasta

(04-02-2013, 18:01 PM)Hangover Kirjutas:  Simmo siiski, Siim teist masti mees.
Õige-õige, Tema nime olen kogu aeg segamini ajanud Wink Aga loodaks, et kumbki Nestor pole teatud mõttes "teist masti" mehed Wink

Kuid see on tõeliselt põnev: ma läksin ja kohe proovisin oma poolteisetonnise astmaatilise mahlapakisuuruse mootoriga difriblokiga neliveoga, kuidas ma oskaks 10 kiiruskatse paigaltstartide peale 1wd 'st olla kiirem vaid 18,9 sekundit. Ei tulnud kuidagi välja Big Grin Stopper käes tegin videotelt nähtavates oludes sarnaseid starte ja kuidagi ei saa ainult startide võitu alla 1 minuti... Jah, meeletu kaal Lada, Mosse või omaenda Sitikaga võrreldes teeb kurvi minemise ikka väga raskeks ja ABSi tuleb ikka väga jõuliselt tallata aga niipea, kui nina jälle sõidusuunas, kerib sekundeid tagasi ja juurde. Minul on lihtsalt hirm meeletu kiiruse ees, mis hetkega tuleb kiilakalgi ja see on ka palju kordi kiirem, kui mistahes laada ideaalsetes oludes eales saavutab.

Kuna on lisaks rahvasprintidele ja -rallidele ise aega võetud päris "mitu" korda väga erinevatel radadel, oludes ning masinatele, siis viimase rahvaralliga kõige sarnasemad olud ja rajad olid 2010 ehk Jaanimäe, Taali ja Pärnu merejää.
Esikümme, täpne lisakatsete kilometraaž 4310 m, nende hulgas siis 3 paigaltstarti ja 3 stopp-joonel pidurdamist, mis annavad meeletu eelise kergetele autodele:
1. 80 Arvi Annimäe Toyota L-C HJ60 1982 6:44
2. 16 Janar Kolsar BMW 325E 1983 7:02
3. 78 Veiko Vilu AZLK 412 1974 7:12
4. 40 Jüri Hinsberg Toyota L-C BJ40 1976 7:13
5. 8 Lauri Vaarma Saab 99 1983 7:31
6. 45 Toomas Henk Volvo 244 1982 7:39
7. 65 Vello Ruhno VAZ 2101 1971 7:40
8. 635 Hasso Arnim BMW 635CSi 1979 7:43
9. 63 Imre Nõmmik VAZ 21011 1980 7:47
10. 518 Martin Mäesalu BMW 518 e12 1980 7:47

Kaalueelis ja autospordi/jäärajasõidu kogemus Kolsaril andis merejääl kahe raske neliveolise ees 5 ja 7 sekki eelist. Jaanimäel kui kõige ehedamal rahvaralli kiiruskatsel oli 2,XXX tonnise HJ60 edu Kolsari ja Viluka "Stigi" ees 6 sekki ja Taali mägisel-laial ja suure kiiruse ning tagasipööretega rajal suisa 10 sekki! Ma lihtsalt ei saa aru, MILLEGA need rahvaralli 4WD'd sellel Pandivere võistlusel tegelesid. Sõitmisega seal küll tegu pole. 29,58 katsekilomeetriga peaaegu et spetsiaalse ralliautoga laada ees suuta võita sama vahega, millega neliveolise muuseumikrusaga 6,86 korda lühema maa peale...

Nagu olid mul sügavad kahtlused Koeru lisakatsete tulemuste tõesuses omavahel (rahvarallurid vs talverallitajas sport-klassis) võrrelduna kunagi, on see veel suurenenud. Ma lihtsalt tean mõlema osapoole reaalseid oskuseid.
Vasta

Osadele rallistidele kindlasti Just for Fan eesmärgil kui alljärgnevat videot vaadata
http://www.youtube.com/watch?v=HuzImRe-z4o

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta

Olles ise kohal ja 3 katset jälgind, võin öelda, et teeolud olid muutlikud. Kuna
su klass startis esimesena said nad sõita suht lumega, aga kui nelikveo kätte kord jõudis oli umbes 60 ekipaazi kaks korda seda katset sõitnud ja tee oli suht kiilas.

[Pilt: thumb_27728363_Kz64.jpg]
Vasta

(05-02-2013, 00:40 AM)Hardi Kirjutas:  Olles ise kohal ja 3 katset jälgind, võin öelda, et teeolud olid muutlikud. Kuna
su klass startis esimesena said nad sõita suht lumega, aga kui nelikveo kätte kord jõudis oli umbes 60 ekipaazi kaks korda seda katset sõitnud ja tee oli suht kiilas.
Aga see ei huvita kedagi. sama on päris rallis, et WRC alustab ja künnab teed puhtaks ja järgnevad nõrgemad.
Kirja läheb katseaeg, kedagi ei koti, kas oli üles küntud, sadas vihma või olid ise möku Smile
Motospordis on õnn oluline faktor.
Vasta

(05-02-2013, 11:21 AM)nymmik Kirjutas:  
(05-02-2013, 00:40 AM)Hardi Kirjutas:  Olles ise kohal ja 3 katset jälgind, võin öelda, et teeolud olid muutlikud. Kuna
su klass startis esimesena said nad sõita suht lumega, aga kui nelikveo kätte kord jõudis oli umbes 60 ekipaazi kaks korda seda katset sõitnud ja tee oli suht kiilas.
Aga see ei huvita kedagi. sama on päris rallis, et WRC alustab ja künnab teed puhtaks ja järgnevad nõrgemad.
Kirja läheb katseaeg, kedagi ei koti, kas oli üles küntud, sadas vihma või olid ise möku Smile
Motospordis on õnn oluline faktor.

Siit tulebki välja see, et kes siis tegelikult söita möistab. F1 es Michael Schumacher lausa ootas, et vihma hakkaks sadama, siis oli kindel, et vastaseid pole.
Vasta

(04-02-2013, 16:32 PM)90Deville Kirjutas:  Rahu, seltsimehed, ega ma paha pärastBig Grin
Kas juba on komplekteeritud ka tehnoabi-Kamaz-tüüpi väikekaubik mossele tagavaraks olevate käigukastide ja tagasildadega?Wink

ka ilma turbota poolduvad poolteljed, eelmine aasta rallile eelneval õhtul juhtus meil selline lugu, nüüd alati pooltelg varuks kaasas
Vasta

suvi, talv Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne