Asünkroonmootor ühefaasiliseks
#1

Siuke jutt siis, et oleks tarvis ühte võimsamapoolset ühefaasilist mootorit. Olemas on tavaline vene asünkroonmootor 4kw, 1500rpm. Pirkat küll peal pole, aga kõigi eelduste kohaselt võiks tegu olla 220/380 voldise mootoriga ning hetkel on ta sel juhul ühendatud tähtühendusse (3 faasi pealt ta hetkel töötab). Ent oleks vaja ümber kohandada ühefaasiliseks.
Plaan: ühendada mootor kolmnurka ning faasi nihutamiseks kasutada kondensaatoreid. Samamoodi peaks olema tehtud ka moodsates lääne ühefaasilistes asünkroonmootorites. On see tehtav ja hakkab ka tööle? Või oleks vaja mootor ümber mähkida kuidagi sobivamalt? Ehk on kellelgi kogemusi? Kui palju võimust sealt mootorist seejärel kätte võiks saada?

Sagedusmuunduri variandi jätaks esialgu teemast välja.Wink
Vasta
#2

Kogemust pole, aga ega üle 2 kW eriti nii vist ei tehta. Muidu oli nagu nii lubatud, et 65-85% lubati koormata 3-faasi nominaalvõimsusest.
Aga ehk tahaksid soetada endale kalli raha eest alalisvoolu mootori, oli mul justkui kunagi mingi mootor 220V alalist, võimsust ja pöörded küll ei mäleta, aga suurust ikka oli?
Vasta
#3

Umbes 40 aastat tagasi sai nii tehtud. Oli vist mingi 1,5 või 1,7 kW mootor kondekatega. Kolme faasi siis majapidamises lihtsalt polnud.
Tegin väikese saepingi, aga ega sellega eriti saagida ei saanud, nii mannetu oli.
Kirve teritamiseks ikka sai kasutada.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#4

(19-11-2012, 17:03 PM)olli Kirjutas:  Plaan: ühendada mootor kolmnurka ning faasi nihutamiseks kasutada kondensaatoreid. Samamoodi peaks olema tehtud ka moodsates lääne ühefaasilistes asünkroonmootorites.
Moodsates ühefaasilistes asünkroonmootorites on minu meelest ikka tegu kahe mähisega. Konde tekitab teisele mähisele faasinihke, see määrab ka pöörlemissuuna. Ja need mootorid on selliseks disainitud, see tõenäoliselt väljendub ka kasuteguris.
Kolmefaasiliseks disainitud mootori ühefaasilisena kasutamine on ikkagi selline hädalahendus.
Vasta
#5

Alalisvoolumootorit justkui ei taha. Sel ilmselt hakkavad harjad ära kuluma? Dioodisilda ka tarvis.
Poest on saada küll 3kw moodsat elektrimootorit (mis justkui võiks mu võimsusevajaduse ära rahuldada), aga kuna mul maal peakaitse ainult 1 x 20 amprit, siis ma pole päris kindel, kas seda üldse kasutada kannataks. Käivitusmoment samas peaks pigem kerge olema.
Üldiselt mõtlesingi, et saaks ehk olemasoleva 4kw mootori ümber ehitada ja loomkatseid teha enne kui poodi uue järele tõttaks. Aga eks see ümberehitamine võtab aega ning seda enam kui temast lõpuks asja pole...
Vasta
#6

See 4 kW mootori mõte jäta olla, ka selle 1-faasiliseks mähkimisega ei saavuta Sa midagi. Harjade kulumine ja dioodsild on selle ümberehitamise kõrval köki-möki. Aga mul mootor oli vist ka 4,5 kW, saaks muidugi väiksema koormuse juures kasutada, aga Sa ei saa neid asju oma 20A käima. Milleks Sulle üldse seda mootorit vaja - kas tahad ka saepingiga kirvest teritada? Toungue[/i]
Vasta
#7

Puid tahaks lõhkuda küll. Big Grin Aga mitte teritatud kirve vaid hoopis massinaga.
Mõnda aega oli mõte lõhkuja hüdropump bensiinimootorile külge ehitada, aga see müra hakkab ju ajudele lõpuks. Seepärast mõtlengi siin erinevaid variante ikkagi elektriga hakkama saada. Praegune 4kw mootor toimetab täitsa lõdvalt ära.. siis mõtlesingi et ehk saaks ka kolme kilovatiga hakkama (või siis 4-kilovatisega, mis 1F peale ümber konverteeritud). Iseasi kuidas elektriliin vasta peab.
Vasta
#8

See 3..4 kW mootori mõte 1-faasi pealt jäta olla, see ei toimi. Pole viimaseid arenguid (ca 10 viimase aasta Toungue) sagedusmuundurite vallas jälginud...aga arvan, et nüüdsels teema arenguks on "jätame esialgu kõrvale) möödas. Kas 1 faasi toitest 4 kW 3-faasilist tegevaid muundureid pakutakse, ei tea, ega see ka eriti mõistlik lahendus vist pole?

Aga kuule, mul peaks vist üks 3 x 220V generaator ka müüa olema, autotöökoja oma, mis nad olid, äkki midagi 4,5 kVA ??? Smile Pane mingi mootor ringi ajama, kui puid lõhud, siis tee puugaasi generaator ka (seda mul müüa ei ole, ZID 4,5 mootor on küll näiteks pakkuda või K750 või K750M, IŽ-i 18 tolli rehve, 3,75 x 19" rehve....no osta midagigigi!)
Vasta
#9

Pange tähele, isand Kass sai just igiliikuriga mahaSmile

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#10

Modelist konstruktorist tabel- 1 Kilovatine 3 faasiline mootor vajab käivituseks 130 mf ja tööks 67 mf kondet. 2 kw kaks korda suuremaid jne. Üks probleem veel- lühikselgi tühijooksul see kondega mootor kuumeneb tuntavalt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne